home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  2 Brugere, 738 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Arte et labore
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Arte et labore  (Læst 11079 gange)
United-styrer
Gæst
 
Arte et labore
« : 10 Maj 2007, 22:04 »



Blackburn Rovers!


Ja, dette er så mit bidrag til blogkonkurrencen.

Bloggen kommer til at skifte mellem mediernes synspunkt og træneren. I førstnævnte vil bloggen derfor blive meget traditionel og sammenlignelig med Daus flotte blogs, mens den anden halvdel nok i højere grad vil minde om, hvad I er vant til at se fra min side.

Jeg har valgt Blackburn, fordi jeg, da jeg meldte mig til, ikke var sikker på, om jeg nu også ville kunne gennemføre det, og derfor valgte jeg et hold, som jeg ikke ventede ville være specielt eftertragtet.

For lige at få de tekniske detaljer overstået, så spiller jeg med alle ligaer fra England og ingen andre. Databasen er ”huge”, mens ingen spillere fra andre lande er loadet.

Der vil ikke komme et eneste in-game-screenshot i bloggen, men derimod en del rigtige billeder.

Håber I vil følge med og skaffe mig en film Wink




Indhold:

Generelt:
Om Blackburn Rovers

Medier:
Trænerskiftet
Sæsonoptakt, del 1

Træneren:
Arte et labore
Den spæde start
« Seneste Redigering: 14 Maj 2007, 14:23 af United-styrer » Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Blackburn Rovers
« Svar #1: 10 Maj 2007, 22:05 »

Om Blackburn Rovers

Informationer:

Navn:
Blackburn Rovers F.C.

Grundlagt:
1875

Stadion:
Ewood Park (31.367 tilskuere)

Spilledragt (hjemmebane):
Blå/hvid trøje, hvide bukser og hvide shorts

Øgenavn:
Rovers

Rivaler:
Burnley F.C., Bolton Wanderers F.C., Manchester United

Engelske mesterskaber:
1912, 1914, 1995

FA Cup-vindere:
1884,1885,1886,1890,1891,1928

Ligacup-vindere:
2002

Bestyrelsesformand:
John Williams

Træner:
Mark Hughes

Slutplacering i Premier League 2005/2006:
6

Store spillere i nyere tid:
David Batty, Graeme Le Saux, Alan Shearer, Tim Sherwood, Steve Archibald, Damien Duff, Keith Gillespie, Craig Bellamy, Mark Hughes, Osvaldo Ardiles, Henning Berg, Dwight Yorke, Hakan Sukur, Dino Baggio, Markus Babbel m.fl.

Store spillere i dag:
Morten Gamst Pedersen, Brad Friedel, David Bentley, Robbie Savage, Andre Ooijer, Tugay, Stephane Henchoz m.fl.

Danskere i klubben:
Per Frandsen, Per Pedersen

Premier League-klubben Blackburn Rovers er baseret i Blackburn, Lancashire, og blev dannet i 1875 med John Lewis og Arthur Constantine som initiativtagere. De blev i øvrigt begge en del af spillertruppen. Klubben havde i begyndelsen svært ved at lægge sig fast på et stadion, så i løbet af de første 15 år spillede klubben på hele fire af slagsen, inden den i 1890 indtog det på daværende tidspunkt otte år gamle Ewood Park, som klubben derefter holdt fast ved.
Samme år var Blackburn én af de tolv klubber, der stiftede ’The Football League’, men allerede inden da havde man dog kunne fejre store triumfer i Blackburn. Det var nemlig lykkes holdet at gå helt til tops i verdens mest traditionsrige cupturnering, FA Cup, i både 1884, 1885 og 1886. Ydermere udgjorde holdet den tabende finalist i 1882.

Herefter tilbragte klubben mange år i landets bedste række, hvor det blev til en række meget varierende placeringer. I 1912 kom klubbens hidtil største triumf dog omsider, da de vandt, hvad der dengang var kendt som ’League Division One’, og bare to år senere blev bedriften gentaget. Helt til
1936 forblev Blackburn i Englands bedste fodboldrække, men så gik den til gengæld heller ikke længere. Efter en hurtig retur til League Division One måtte holdet på ny ned i rækkerne, og denne gang blev det for en længerevarende periode. Først ti år efter holdets anden nedrykning lykkedes dem nemlig at sikre tilbagevending til det fine selskab qua en andenplads i League Division Two.

Efter det begyndte det dog at gå i den helt forkerte retning for klubben, som ganske vist holdt sig oppe i syv sæsoner, inden de atter måtte tage til takke med rollen som sekundahold, og ganske kort derefter røg klubben for første gang ned i League Division Three.

I 1990 købte Jack Walker klubben, og med ham fulgte en masse ambitiøse planer. En ny æra begyndte, og klubben vendte særdeles stærkt tilbage. Så stærkt, at holdet var nyoprykkere i den nystiftede liga, Premier League, i 1992. Her gik det hurtigt klubbens vej. Allerede i første sæson blev det til en hæderlig fjerdeplads, og året efter blev de udelukkende overgået af Manchester United, som genvandt deres mesterskab.

I sæsonen 1994-1995 måtte Blackburn forholdsvis hurtigt vinke farvel til alt, hvad der hed cupturneringer. Til gengæld førte Kenny Dalglish’ tropper ligaen det meste af sæsonen, men det udviklede sig til en gyserafslutning. I sidste spillerunde tabte Blackburn til Beatles-byens mest stolte klub, Liverpool, hvormed de forærede en matchbold med smashmulighed til Manchester United, der forsøgte at hive trofæet i land for tredje år i træk. Men Alex Ferguson og co.’s smash gik ud, og det ene point, de høstede hos West Ham, var ikke nok til at pille trofæet ud af Blackburn Rovers’ hænder, så der var jubel i gaderne hos fans, spillere og ikke mindst bestyrelsesformande n  Jack Walker, hvis drøm var gået i opfyldelse. Efter triumfen valgte Kenny Dalglish at trække sig tilbage.

Det førte til en del uro på trænerposten. Først overtog Ray Harford, hvilket førte til noget mindre glamourøse placeringer, og Roy Hodgson (der senere kom til at stå i spidsen for F.C. København) blev blot på posten i en enkelt sæson.

Under Brian Kidd tog klubben en deroute til den næstbedste række, hvorfor han hurtigt måtte vinke farvel til sin nye tjans. Derefter overtog Tony Parkes, men han blev ligeledes kun i en enkelt sæson.

I Graeme Souness fandt klubben endelig lidt stabilitet. I sin første sæson som træner førte han holdet til oprykning, og siden blev det til tre sæsoner for de blå-hvide – medførende en tiende-, sjette- og en 15.-plads. Siden 2004 har Mark Hughes stået i spidsen for klubben.

Sæsonen 2005/2006 blev én, der var værd at huske tilbage på for Blackburns vedkommende. I Premier League-regi leverede klubben en præstation til UG. Desværre sluttede holdet dog lige uden for top fem, selvom der blot var fire point op til fjerdepladsen og en billet til Champions League.

Blackburns logo består af en rose omringet af en ring, hvori klubbens navn står. Nederst i logoet finder man klubbens motto: ”Arte et labore”. Det er latin, og direkte oversat til engelsk betyder det "by art and by labour", men den generelle opfattelse af betydningen er "by skill and hard work" eller ”gennem færdigheder og hårdt arbejde”.

Træneren

I sommeren 2006 blev den totalt ukendte Scott O’Donnel ansat som træner for Blackburn Rovers.

Ikke mange ved noget om den selvsikre træner, som ikke har nogen stor karriere bag sig som fodboldspiller. Han skulle dog være bestyrelsesformand John Williams’ nevø, og den kontakt siges at være grunden til, at han er blevet valgt frem for et større navn.

Den 30-årige englænder har et stort job foran sig, for fansene er ikke tilfredse, og han har en del at bevise.

Fulde navn: Scott O'Donnel
Nationalitet: England
Født: 17.juni 1966
Position som spiller: Diverse
Klubber (spiller): Ingen på professionelt niveau
Managerkarriere: Blackburn

Profiler

En profil fra hver kæde hos dagens Blackburn-trup (flere kan blive tilføjet):

Brad Friedel

Fulde navn: Brad Friedel
Position: Målmand
Født: 18. maj 1971 (35 år)
Nationalitet: USA
Spillet i Blackburn siden: 2000
Styrker: Hurtige reflekser og god til at holde bolden
Svagheder: Har ikke alderen på sin side
Bonusinfo: Friedel har en fortid i danske Brøndby IF

Den nu pensionerede amerikanske landsholdsmålmand har været fast inventar af Blackburns mandskab, siden han i det 21. århundredes første år drog fra Merseyside og Liverpool til Lancashire og Blackburn. Her bed han sig hurtigt fast i buret, hvor han ofte har brilleret med sine til tider mirakuløse redninger. Igen i år forventes han at vinde kampen mod finske Peter Enckelmann, og i så fald bliver han en vigtig brik i Blackburns forsøg på at opnå europæisk kvalifikation.

Andre Ooijer

Fulde navn: Andre Ooijer
Position: Højre back/central forsvarsspiller
Født: 11. juli 1974 (31 år)
Nationalitet: Holland
Spillet i Blackburn siden: 2006
Styrker: Rutine, gode tacklinger
Svagheder: Grundet alderen har han ikke helt den samme energi til at tage løbene op ad kanten.
Bonusinfo: Har spillet 23 landskampe for Holland.

Nyerhvervelsen Andre Ooijer skal via sin rutine forsøge at skabe ro og stabilitet i det blå-hvide forsvar, og han har facetterne til at gøre det. Han startede sin karriere hos Ajax Amsterdam, men det er hos rivalerne fra PSV Eindhoven, at han har tilbragt majoriteten af hans fodboldkarriere. Ni sæsoner blev det til hos de nybagte hollandske mestre, og nu skal han for første gang prøve sine kræfter af uden for de nederlandske grænser. Det er endnu uvist, hvorvidt han vil blive brugt centralt i forsvaret eller på højre back-pladsen.

Tugay

Fulde navn: Kerimoglu Tugay
Position: Central midtbanespiller
Født: 24. august 1970 (35 år)
Nationalitet: Tyrkiet
Spillet i Blackburn siden: 2001
Styrker: God til at fordele spillet, teknisk stærk
Svagheder: Karrieren nærmer sig sin afslutning, kan blive lidt for aggresiv
Bonusinfo: Efter næsten 100 tyrkiske landskampe har han stoppet sin internationale karriere.

Tugay ventes at få en rolle som en slags spilfordeler på denne sæsons Blackburn-hold. Udover at være teknisk stærk lægger han nemlig nogle særdeles flotte afleveringer og står samtidig ofte for de kreative ting. Kombineret med et godt teamwork og et fint blik for spillet gør det ham til en perfekt makker for den hårdhændede fighter, Robbie Savage, og tyrkeren kan få en meget vigtig rolle for englænderne i denne sæson. De må dog se bort fra den dygtige allround-spiller i årets tre første Premier League-kampe, da han afsoner karantæne efter en udvisning.

Benni McCarthy

Fulde navn: Bennedict McCarthy
Position: Angriber
Født: 12. november 1977 (28 år)
Nationalitet: Sydafrika
Spillet i Blackburn siden: 2006
Styrker: Målnæse, teknisk stærk
Svagheder: Kan falde ud af kampene og bliver til tider for selvisk
Bonusinfo: Scorer i gennemsnit 0,42 mål pr. kamp.

Benni McCarthy er uden tvivl manden, der skal stå for Blackburns scoringer i denne sæson. Han er god for et mål i godt og vel hver anden kamp, hvilket vidner om en mand, der ved, hvor målet står. Udover glimrende afslutninger både i og uden for feltet, besidder sydafrikaneren ligeledes en god teknik og opfindsomhed. I hovedspillet skal han bestemt heller ikke afskrives, og han har ligeledes en vis fysisk styrke. Med andre ord kan han det meste af, hvad en angriber skal kunne. McCarthy forventes at få enten lejesvenden Shabani Nonda eller Jason Roberts som angrebsmakker, medmindre træneren vælger at lade ham ligge alene fremme.

Den aktuelle førsteholdstrup

Målmænd:
Brad Friedel – USA – 35 år
Peter Enckelmann – Finland – 29 år
Jason Brown – Wales – 24 år

Forsvar:
Stephane Henchoz – Schweiz – 32 år – central forsvarsspiller
Andre Ooijer – Holland – 31 år – højre back/central forsvarsspiller
Dwight Wille – Belgien – 16 år – højre back – på lån fra Cercle Brügge
Dominic Matteo – Skotland – 32 år – venstre back/central forsvarsspiller
Andy Taylor – England – 20 år – venstre back
Zurab Khizanishvili – Georgien – 24 år – central forsvarsspiller
Ryan Nelsen – New Zealand – 28 år – central forsvarsspiller
Andy Todd – England – 31 år – central forsvarsspiller
Aaron Mokoena – Sydafrika – 25 år – central forsvarsspiller
Lucas Neill – Australien – 28 år – højre back
Michael Gray – England – 31 år – venstre back

Midtbane:
Robbie Savage – England – 31 år – central midtbanespiller
Tugay – Tyrkiet – 35 år – central midtbanespiller
David Bentley – England – 21 år – højrefløj
Brett Emerton – Australien – 27 år – højrefløj
Paul Gallagher – Skotland – 21 år – højrefløj
Sergio Peter – Tyskland – 19 år – højre-/venstrefløj
Steven Reid – Irland – 25 år – højrefløj/offensiv midtbanespiller
Morten Gamst Pedersen – Norge – 24 år – venstrefløj

Angreb:
Francis Jeffers – England – 25 år
Benni McCarthy – Sydafrika – 28 år
Shabani Nonda – DR Congo – 29 år – på lån fra AS Roma
Jason Roberts – Grenada – 28 år
Matt Derbyshire – England – 20 år

Truppens gennemsnitsalder: 26,63 år

Transfers, sæson 2006/2007

Indkøb:
Ingen indkøb endnu…

Salg:
Ingen salg endnu…

« Seneste Redigering: 11 Maj 2007, 16:12 af United-styrer » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #2: 11 Maj 2007, 07:28 »

Ahhh... en dejlig blog. Og så endda med et af mine favorithold Smiley

Fantastisk indledning. Dejligt at se at du har sat dig ind i sagerne omkring klubben  Thumbs Up  Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

United-styrer
Gæst
 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #3: 11 Maj 2007, 11:57 »

Bloggen bliver alligevel ikke helt så traditionel som tidligere skrevet. I stedet skifter jeg mellem to former for updates - medierne, hvor der fokuseres på de kolde facts - og så manageren, i hvilken der graves noget dybere. Så må folk selv beslutte, om de vil følge med i den ene, den anden eller dem begge (I er selvfølgelig også velkomne til at holde jer helt væk).
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #4: 11 Maj 2007, 15:21 »

Nyheder (Blackburn Rovers) – søndag den 25. juni 2006

Blackburn-chef sloges med assistent

Den engelske Premier League-klub Blackburn Rovers kan risikere at blive sat alvorligt tilbage, efter at søndagsavisen News of the World søndag kunne berette, at den legendariske walisiske fodboldspiller Mark Hughes, der nu er manager for Blackburn, var involveret i en slåskamp med sin assistenttræner Mark Bowen ved gårsdagens træning.

Tabloidavisen bringer citater fra en unavngiven kilde i klubben, som fortæller, hvordan makkerparret gennem længere tid har haft ophedede diskussioner. I går blev det så for meget for 42-årige Hughes.

”Han (Mark Hughes) overfaldt Bowen, som efterfølgende måtte syes ved øjenbrynet, samtidig med, at han var stærkt forslået”, siger kilden.

Han forklarer desuden, at de to trænere havde stået et stykke væk fra spillerne, hvorfor der gik et godt stykke tid, før bataljerne blev opdaget og afbrudt. Ingen spillere har ønsket at kommentere hændelserne, og ligeså er det heller ikke lykkedes at samle udtalelser fra hverken Mark Hughes eller hans slagsbroder. Til gengæld afgav bestyrelsesformand John Williams følgende forklaring:

”Jeg var ikke til stede ved træningen, så lige foreløbigt skal vi have en snak med både Hughes, Bowen og spillerne for at forsikre, at der ikke blot er tale om en and. Det ville jo ikke være første gang, at den pågældende avis skrev noget usandt. Er historien rigtig, må vi overveje, hvad vi gør, derfra.”

Såfremt sidstnævnte er tilfældet, forventes det, at Mark Hughes er fortid hos englænderne.




Nyheder (Blackburn Rovers) – mandag den 26. juni 2006

Rovers fyrer Hughes

Som ventet har Blackburn Rovers valgt af afskedige manager Mark Hughes i efterspillet på den historie, som News of the World bragte søndag.

Her fortalte avisen, hvordan waliseren havde været i slåskamp med sin assistenttræner, og klubben har nu valgt at tage konsekvensen. I en pressemeddelelse udsendt mandag skriver klubben:

”Efter mediernes opmærksomhed søndag har vi undersøgt hændelserne ved lørdagens træning. Og vi er kede af at meddele, at beskyldningerne desværre var berettigede. Derfor ser vi ingen anden udvej end at afbryde samarbejdet med Mark Hughes med øjeblikkelig virkning. Episoden får ingen virkning på andre af klubbens medarbejdere.

Vi vil samtidig takke Mark for det arbejde, han har gjort i klubben, og ønske ham held og lykke fremover.

Hermed indkaldes der til pressemøde søndag den 2. juli, hvor en ny træner forventes klar til præsentation. Indtil da overtager Mark Bowen rollen som cheftræner.”

De engelske medier er vanen tro allerede godt i gang med spekulationerne omkring arvtageren til tronen. Blandt topfavoritterne næves Sven-Göran 'Svennis' Eriksson, hvis regime som engelsk landstræner nåede sin afslutning med udgangen af sommerens VM-slutrunde. Det afviser svenskeren dog blankt.

”Jeg har intet hørt fra Blackburn, så det er rene spekulationer”, siger han.

Derudover er det for første gang lykkes at opsnuse en udtalelse fra hovedpersonen, Mark Hughes:

”Jeg er selvfølgelig ekstremt ked af situationen. Jeg føler, at jeg har tjent Blackburn godt, siden jeg blev ansat, og jeg havde håbet, at jeg havde lidt længere snor. Specielt når man tager i betragtning, at jeg har undskyldt over for Bowen, som på ingen måde bærer nag.”

Hughes blev ansat som manager for Blackburn Rovers i sommeren 2004, og havde planlagt flere år hos sin tidligere klub. Dem må han nu skimte langt efter.




Nyheder (Blackburn Rovers) – søndag den 2. juli 2006

Blackburn chokerer fodboldverdenen

De fremmødte journalister, der ved dagens pressemøde på Ewood Park, Blackburn, forventede at se Sven-Göran Eriksson eller et prominent engelsk navn, fik sig en næse så lang, at den ville gøre Pinocchio misundelig.

Blackburn-ledelsen fik nemlig alle i salen til at råbe i munden på hinanden, da de meddelte, at manden, der skal afløse Mark Hughes som træner for Blackburn Rovers, hedder Scott O'Donnel og er uden nogen form for trænererfaring.

”Scott er en mand fra egne rækker, som tidligere har spillet i klubben – dog på lavere niveau”, forklarede John Williams, mens han prøvede at overdøve de chokerede og højlydte tilskuere.

O'Donnel siges at være bestyrelsesformand John Williams' nevø, og det har allerede fået de engelske medier til at skrige højt om mangel på professionalisme. Selv er O'Donnel dog fuld af fortrøstning.

”Det er klart, at der vil være utilfredshed, når en helt ukendt person bliver ansat i så stor en klub som Blackburn. Men jeg tager den med ro. Både John (Williams) og jeg ved, at jeg har forstand på det, jeg skal lave, og i sidste ende skyldes utilfredsheden vel kun, at jeg ikke har en gloværdig fodboldkarriere på bagen. Havde jeg nu heddet David James, så havde ingen brokket sig over, at jeg ikke har tidligere trænergerninger på CV'et.”

Profil af den nybagte Premier League-træner:

Fulde navn: Scott O'Donnel
Født: 17.juni 1966
Position som spiller: Diverse
Klubber (spiller): Ingen på professionelt niveau
Managerkarriere: Blackburn

Blackburn-ledelsen synes dog ikke at være helt sikre på deres nye kort. Den indgåede aftale udløber nemlig i sommeren 2007, så O'Donnel har altså kun en enkelt sæson til at vise sit værd.




Nyheder (Blackburn Rovers) – mandag den 3. juli 2006

Rovers-træning afbrudt af protester

Den ukendte Scott O’Donnel fik en noget turbulent første dag på jobbet hos Blackburn Rovers.

Under hans første træning mandag mødte en gruppe af klubbens mest inkarnerede fanskare nemlig op, og de lagde langt fra skjul på, at de bestemt ikke er tilfredse med bestyrelsens dispositioner.

Det startede fredeligt med bannere og højlydte tilråb, men da klubben valgte at tilkalde politiet, kogede tilhængerne over og begyndte at invadere banen. Ledelsen så ingen anden udvej end at aflyse træningen.




Nyheder (Blackburn Rovers) – tirsdag den 4. juli 2006

Schmeichel: Useriøst

Medierne har ikke været sene til at stemple Blackburn Rovers' ansættelse af den ukendte Scott O'Donnel som en fiasko. Nu slutter en dansk legende sig til klubben af kritikere.

Den tidligere Man. United-målmand Peter Schmeichel deltog i går i et engelsk debatprogram, og da han blev adspurgt om hans holdning til ansættelsen, blev der ikke lagt fingre imellem.

”Jeg var naturligvis lige så chokeret som alle andre, da jeg fik nyheden. Jeg må indrømme, at det var meget skuffende for mig, at så stor en klub vælger at satse på en mand som ham (Scott O'Donnel). Det er for mig at se et klart tegn på uprofessionalisme, og det grænser sig næsten til mangel på seriøsitet. Men nu må vi se; det kan jo være, at han overrasker os alle. Ellers vil de nok blive glade for, at kontrakten kun har et års varighed”, sluttede senior Schmeichel med et smil på læben.

Den nye manager har godt og vel tre uger at løbe på, før han ved det årlige pressemøde forud for sæsonen skal præsentere sine planer og forventninger.
« Seneste Redigering: 11 Maj 2007, 16:10 af United-styrer » Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #5: 11 Maj 2007, 15:53 »

En god blog du har fået startet. Men er det kun mig, som ikke kan se dine billeder.?
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

United-styrer
Gæst
 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #6: 11 Maj 2007, 15:55 »

En god blog du har fået startet. Men er det kun mig, som ikke kan se dine billeder.?

Jeg kan se dem alle i hvert fald.
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #7: 11 Maj 2007, 15:58 »

Jeg kan se dem alle i hvert fald.
Mærkeligt. Hos mig er de helt hvide alle sammen.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

United-styrer
Gæst
 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #8: 11 Maj 2007, 16:04 »

Mærkeligt. Hos mig er de helt hvide alle sammen.

Andre med det problem^^?
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #9: 11 Maj 2007, 16:05 »

Jeg kan kun se logoerne..

Men fin start, og det skal nok blive godt, når du er manden bag. Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #10: 11 Maj 2007, 16:11 »

Jeg kan se alle billederne i den seneste update nu.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

United-styrer
Gæst
 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #11: 11 Maj 2007, 16:13 »

Jeg kan se alle billederne i den seneste update nu.!

Jeps, jeg ændrede lige koderne, så nu skulle den være god nok.
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #12: 11 Maj 2007, 16:18 »

Jeps, jeg ændrede lige koderne, så nu skulle den være god nok.
Jep. Alle billederne er der nu. Super.
Og som sagt. God start på bloggen.  Wink
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

United-styrer
Gæst
 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #13: 11 Maj 2007, 17:25 »

Arte et labore

Jeg satte mig i stolen. Glasset var fyldt med mælk, mens der var tre stykker franskbrød på den tallerken, som var placeret på en grøn dækserviet. Håbets farve. Vi har ikke brug for håb, men derimod færdigheder og hårdt arbejde.

Jeg surfede lidt rundt på nettet med min bærbare. The Times havde valgt overskriften ”Amatøriske Blackburn”, mens de var lidt mildere de fleste andre steder, hvor der dog også blev uddelt hug. Det prellede fuldstændig af på mig. Jeg ved, at jeg kan gøre det. Ikke blot har jeg evnerne, men jeg har også viljen til at gøre et godt og hårdt stykke arbejde.

Kort efter ringede min kæreste. Præcis som forventet. ”Hej, skat! Hvorfor har du ikke taget din telefon? Tillykke med jobbet! Det er …”. Jeg lyttede ikke rigtig efter. Det skulle bare gøres forbi så hurtigt som muligt. Hun tog det ikke så pænt, men jeg har naturligvis ikke tid til hende med min nye stilling. Mit livs drøm er gået i opfyldelse, så hvad skal jeg også med en kæreste? Hun ville kun være i vejen.

Nå, men én ting har medierne dog ret i. De har trods alt opsnuset, at John er min onkel. Derfor er jeg naturligvis vokset op med fodbold – og i særdeleshed Blackburn – i årene. Jeg var kun tre år, da jeg var med til min første kamp, og siden da har jeg været på Ewood Park og bakke op om holdet så mange gange, at jeg ikke har tal på det. Fanklubben er jeg dog ikke medlem af. I stedet har vi en fast syvmandsklike, der er på stadion til hver eneste hjemmekamp. Det kommer vi fortsat til at være, selvom jeg vil sidde en smule tættere på begivenhederne end dem.

Efter morgenmaden kom dagens hovedret. Man skulle ellers tro, at jeg ville være nogenlunde mæt på dette tidspunkt, men det var i den grad ikke tilfældet! Dog var det ikke en saftig steak, men derimod min første træning hos Blackburn, der tiltrak min smag.

Jeg følte, at jeg kendte hver enkelt spiller, da jeg ankom. Lige fra Brad til Benni var mit kendskab stort, og ellers skulle Bowen nok sørge for, at jeg kom til at kende dem ud og ind. Han så nu i øvrigt ikke helt så medtaget ud, som jeg havde forventet. Måske var det en lidt overilet beslutning af afskedige Mark Hughes, men jeg er naturligvis lykkelig for, at det skete. Ikke at Hughes ikke var en dygtig træner, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan gøre det bedre.

Jeg var naturligvis blevet sat ind i alle detaljerne forinden, så jeg stod egentlig i store træk selv for træningen på det grønne græs. Efter en hård opvarmning brugte vi lidt tid på skudtræning og tekniske øvelser. Desværre var der ikke gået mere end en time, før en flok fans kom og forpurrede det hele. Jeg kontaktede John og bad ham komme ned på banen. ”Vi kontakter politiet”, sagde han hurtigt, og jeg nikkede anerkendende.

Det var dog formentlig ikke nogen særlig god idé, for det fik dem til at gå over gevind. De forsøgte at invadere banen, men blev heldigvis holdt tilbage af politiet. Efter kort tid fortalte John, at vi måtte afbryde træningen. Jeg var bestemt ikke tilfreds med at bøje under for dem, men efter en længere diskussion måtte jeg overgive mig og signalere til spillerne, at de skulle ind i omklædningen.

De tog ellers alt i alt ganske pænt imod mig. Jeg fik bl.a. en god snak med Robbie, som jo er anfører. Der var dog også skeptiske undertoner at spore, men det er vel, hvad man kan forvente i en situation som denne. De bliver ligesom fansene og medierne klogere, og det skal der også være plads til. Vi lærer jo hver dag.

Vi prøver igen i morgen. Lidt modgang skader ikke, for succes kræver mere end bare evnerne…

Arte et labore!
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blackburn Rovers - Arte et labore
« Svar #14: 11 Maj 2007, 17:37 »

Verdens klasse... de to ord beskriver det!
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010