home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1067 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  De Hvide Fra Fredensvang
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: De Hvide Fra Fredensvang  (Læst 31817 gange)
Møller
Gæst
 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #60: 16 Maj 2007, 19:47 »

Ser stadig godt ud, godt indkøb i Jesper !
Logged

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #61: 17 Maj 2007, 14:22 »

Opdatering #14

16. april 2008 | Århus Stiftende
AGF - et godt udstillingsvindue

Vi har allerede set Kari Arnason er blevet solgt til en større europæiske klub efter en sæson i det århusianske. Nu står andre spillere for skud til det store udland.

Flere og flere spillere fra AGF kommer i udlandets søgelys. I takt med at de gang på gang imponerer i Superligaen, opbygger de også et rygte i udlandet. Nogle af de spillere, som trækker størst opmærksomhed, er Mika Aaritalo og Igor Krulj.

Igor Krulj er en svensk U-21 landsholdsspiller, som har udemærket sig positivt for AGF. Flere SAS-liga klubber har allerede været ude med snøren efter ham, men det er udlandet og de størrer klubber der tiltrækker.

"Jeg vil helst til udlandet, og det var også målet dengang jeg skiftede til AGF. Den danske liga er både bedre spillemæssigt, men også som et springbræt videre i udlandet end den svenske liga. men jeg er stadig glad for at være i AGF og kunne sagtens se mig blive en sæson mere." siger den unge svensker.

Igor skiftede fra Halmstad til AGF i 2006 for lidt over 60.000 kr. I dag er han vurderet af diverse eksperter til at være lidt over 6 mio. kr. værd. Han har siden skiftet fået debut på U-21 landsholdet og hvis udviklingen fortsætter kunne Igor meget vel være fremtidens mand på det svenske landshold.

Den anden spiller som har udemærket sig denne sæson er Mika Aaritalo. Den unge finne har slået igennem i Superligaen. Som en af AGF bedste spillere, har han været med til at føre holdet frem til en flot 6. plads med 7 kampe tilbage. Hans gode form er også blevet belønnet med en fast plads i den finske landsholdstrup, udover det har han modtaget en god potion ros, af blandt andet Martin Jørgensen og Peter Rudbæk.


Han er også indstillet på en karriere i det store udland, gerne en storklub.

"Jeg vil meget gerne til udlandet og det skal helst være en storklub, som kan spille med hvor det er sjovt. Jeg har før været i Aston Villa, men jeg har udviklet mig meget siden, og tror jeg er bedre rustet nu end dengang." sagde den finske angriber.

Mika kan også blive en stor gevinst for AGF. Han blev i Januar 2007 hentet til AGF for blot 350.000 kr. I dag er han vurderet til 6.5 mio. kr. Der er altså mange penge for AGF at tjæne, hvis de sælger disse to spillere.

Det er ikke kun AGF's udlænginge der får opmærksomheden. Spillere som Michael Lumb, Jens Gjesing, Navid Dayyani og Frederik Krabbe har potentiale til større ting. De er alle på U-21 landsholdet og udgør kernen af AGF's hold.

AGF har i foråret kun tabt 3 ud af 10 kampe. De ligger lige nu på 6. pladsen og har kvalificeret sig til semi-finalen i Pokalturneringen mod OB.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #62: 17 Maj 2007, 14:33 »

Endnu en god update - i konkurrencen bedste blog. God grafik også!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #63: 17 Maj 2007, 14:41 »

Tak, prøvede at lave noget fokus på mine talenter i stedet for en status over de første 10 kampe. Nå jeg må heller begynde på min 4 timers opgave om oplysningstiden til imorgen (hvor jeg i virkeligheden burde have fri!! ticked off)
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #64: 17 Maj 2007, 17:40 »

God opdate - som sædvanlig. Du skriver godt, og stiller det fortsat godt, men simpelt op.
En af konkurrencens bedste blogs, det er helt sikkert.

KUTGW.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #65: 17 Maj 2007, 18:41 »


0-1 M. Timm (pen 13)
1-1 F. Krabbe (30)
2-1 M. Lumb (46)

Match Menu:
Kenneth Stenild
Cheik Sarr
Markus Ståhl (45)
Igor Krulj
Ole Budtz
Frederik Krabbe
Jeremiah White
Michael Lumb
Navid Dayyani
Niels Kristensen
Jens Gjesing (74)
Mika Aaritalo
Jeppe Curth
Michael Vester (74)

Ubrugte udskiftere:
Steffen Rasmussen

Opdatering #15

30-4-2008 | Kampreferat
AGF i Pokalfinalen

Efter en kedelig kamp i den først semifinale der endte 0-0, var der lagt op til en spændende og afgørende kamp på Fiona Park. Det gjorde det ikke mindre spændende at AGF havde hele 3 spillere ude med karatæne efter weekendens kamp mod Aab.

AGF stillede derfor uden Olof Persson, Frank Hansen og Svenne Poulsen. I stedet tog Cheik Sarr og Ole Budtz over i forsvaret, mens White var på sin sædvanlige plads på højrekanten.

Århusianerne fik ikke den bedste start. For allerede i det 13 minut nedlagde Cheik Sarr OB's Martin Borre i feltet. Det udnyttede Mads Timm til at bringe OB foran på straffespark.

Efter målet pressede OB, men en sikker Kenneth Stenild sørgede for at AGF ikke kom yderlig bagud.

I det 30. minut var Frederik Krabbe rykket med op på et hjørnespark og det udnyttede han konsekvent til at skabe balance i regnskabet.

Martin Borre afsluttede 1. halvleg med et skud over mål, men det var ikke farligt for AGF forsvaret. I pausen brugte AGF muligheden til at skifte Cheik Sarr ud med Markus Ståhl på højrekanten.

AGF havde brugt pausen fornuftig, for i det 46. minut finder Jeppe Curth en fri Michael Lumb, som bare skulle løbe bolden ind i mål, og det gjorde han. De hvide fra Fredensvang havde nu vendt et nederlag til en sejer. OB formåede ikke at true AGF resten af halvlegen og AGF kunne dermed sikre sig en plads i finalen. Mika Aaritalo måtte dog udgå i det 74. minut med en mindre skade.

AGF er det mest vindende hold i Pokalturneringen. Ikke mindre end 9 gange har AGF hævet pokalen, sidst var i 1996 som indledte 10 år med uheld efter uheld. Nu kan AGF sætte låg på denne dårlige periode ved at vinde pokalen for 10. gang, når de møder Vejle.

Vejle er en anden traditionsrig klub, der i denne sæson har spillet i 1.division. De har ligesom AGF haft stor succes i Pokalturneringen, da de har vundet den hele 6 gange. AGF og Vejle mødte faktisk i Pokalfinalen i 1959, hvor Vejle trak det længste strå. AGF har derfor revanche til gode, når de mødes d. 15 maj.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #66: 17 Maj 2007, 18:50 »

Stærkt - Hvad nr. ligger Vejle i ligaen ?
Logged

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #67: 17 Maj 2007, 22:33 »

De ligger suverænt nr. 1 i 1. division. En ny randers på vej? de slog desuden Aab, som ligger nr. 3, i semifinalen.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #68: 17 Maj 2007, 23:01 »

Det ser rigtig godt ud. Go GF!
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #69: 18 Maj 2007, 10:19 »

Igen spændende opdateringer. I øvrigt kan jeg også godt lige, at du skriver du skal til at kigge på en opgave - og så få timer senere ligger der alligevel en opdatering. Det er dedikation til bloggen... 
Logged

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #70: 18 Maj 2007, 11:48 »

Hehe tak, mht. opgaven, så var den ikke så svær som først antaget Smiley
Logged

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #71: 18 Maj 2007, 17:25 »

Opdatering #16


16-5-2008 | Kampreferat
AGF vinder Pokalturneringen for 10. gang

AGF vandt sensationelt Pokalturneringen over Vejle i Parken. Kampen blev afgjort på straffespark efter en målløs kamp, og her var AGF bedst. Jens Gjesing satte det afgørende mål ind foran 35809 tilskuere.

De hvide fra Fredensvang
VB 0 (4) - (5) 0 AGF

Match Menu:
Kenneth Stenild
Frank Hansen
Stepan Kucera
Ole Budtz
Frederik Krabbe
Jeremiah White
Niels Kristensen (68)
Michael Lumb
Navid Dayyani
Jens Gjesing
Mika Aaritalo
Jeppe Curth
Michael Vester (68)

Ubrugte udskiftere:
Steffen Rasmussen
Markus Ståhl
var svækket før kampen, da de manglede både Olof Persson og Igor Krulj i forsvaret, mens Vejle mangle deres norske angriber Olof Hvidén-Watson. Det skulle dog ikke få konsekvenser for AGF, da forsvaret ikke lukkede mål ind.

Der var ellers lagt op til mål i 1. halvleg. Allerede efter 7. minutter havde Jeppe Curth en stor chance foran Vejle målet. Bagefter havde Vejle en stor chance, men skød over mål. Sådan formede kampen sig i resten af den ordinære spilletid. Masser af chancer til begge hold, men ingen mål. De to unge målmænd, Theis Rasmussen og Kenneth Stenild var sikre i deres mål og lukkede ingen bolde ind.
Jens Gjesing afgjorde kampen

I 2. halvleg hjalp det ligeledes med mere pres fra AGF. De kunne bare ikke få bolden ind efter flere gode chancer. De to hold skulle ud i forlænget spilletid, og det var præcis som de 2 foregående halvlege, lige ved og næsten.

Pokalturneringen 07/08 skulle afgøres i straffesparkskonkur rence. Her var det lige ved at gå galt for AGF. Vejle's Theis Rasmussen snuppede både Ole Budtz og Mika Aaritalo's straffespark og guldet lå nu til højrebenet. AGF's unge målmand Kenneth Stenild var dog stensikker og snuppede de næste 2 spark fra Vejle. Det var derfor lige igen, men Vejle's Glenn Marcher skød ved siden af på Vejle's 5. spark. Jens Gjesing kunne derfor med en scoring, sikre AGF pokalen. Koldt og kynisk satte han den ind og sendte AGF's fans i ekstase.

AGF har nu udbygget forspringet, som den mest succesfulde klub der nogensinde har spillet i Pokalturneringen. AGF er dermed også sikret en plads i UEFA Cup-kvalifikationen fra næste sæson.



16-5-2008 | JP Århus
Århus hylder AGF og træner

10 år har de ventet. ventet på at AGF igen kunne tilføje en pokal til det allerede overfyldte skab med pokaler i klubhuset. Nu har de endelig sikret Århus og AGF en pokal, da de torsdag vandt Pokalturneringen over Vejle.

En menneskesværm på Rådhuspladsen var mødt op for at hylde byens helte. Ikke siden 1996 har de smagt sejrens sødme, men i dag var den til at bide af. AGF blev modtaget det århusianske folk og en glad borgmester på Rådhuset, efter deres sejr mod Vejle i Pokalfinalen. Der var rosende ord, både til spillere og træner.


"Det er helt fantastisk, jeg kunne aldrig have drømt om noget bedre, da jeg for 2 år siden kom den her til klub. Dengang var målet bare oprykning, nu har vi vundet en titel og ligger stabilt i midten af ligaen. Det er gået over alt forventning." udtalte en AGF træner i højt humør

Og AGF's træner Frederik Mahler, kan kun være meget glad. Folk står i øjeblikket i kø med rosende ord til unge træner. Blandt andet har Martin Jørgensen udtalt sig positiv om Mahler, og overvejer måske selv at blive træner når karrieren engang er forbi. Måske det bliver i barndomsklubben AGF?

Ingen AGF spillere blev kåret til Årets Pokalfighter. Den titel gik til Vejle's Alex Kjäll, men AGF's træner mener klart titlen skulle have gået til den tjekkiske back Stepan Kucera.

"Det ærgrer mig lidt at Stepan ikke fik titlen. Foruden ham, havde vi ikke stået her i dag med pokalen. Han var klart banens bedste og vandt næsten alle nærkampe på venstrekanten. sagde Frederik Mahler.

Stepan blev hentet i vinterpausen og var med i kampen, da Igor Krulj ikke var blevet klar efter en skade. Noget tyder på han banker på til en plads i start 11'eren.

Allerede på søndag skal AGF i kamp igen. Denne gang en vigtig kamp mod Esbjerg om 5. pladsen.
« Seneste Redigering: 18 Maj 2007, 17:33 af FreddieM » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #72: 18 Maj 2007, 17:28 »

Tillykke med pokalsejren Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #73: 18 Maj 2007, 18:30 »

Tillyke med sejren. GF, kom så GF Opstemt
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: De Hvide Fra Fredensvang
« Svar #74: 18 Maj 2007, 19:06 »

Tillykke med Pokalsejren FreddieM Smiley Godt gået min ven Smiley
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010