home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 322 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brøndby IF tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 2753 2754 [2755] 2756 2757 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF tråden  (Læst 3563688 gange)
HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41310: 15 Maj 2018, 14:29 »

kunne være sjovt med en lidt højere kvalitet i dommerstanden herhjemme. Kehlet er lige til at lukke op og skide i. vi har vel kun 1 god dommer herhjemme tilbage. resten, de dømmer som vinden blæser
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41311: 15 Maj 2018, 15:24 »

Det er en smule som om, dommeren er blevet det nemme offer, når man er frustreret over sit hold.
Syntes ikke dommeren dømmer værre eller bedre end andre steder i verden. Men hvis nu spillerne droppede skuespillet og ikke pev helt så meget, så var vi nået langt.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41312: 15 Maj 2018, 15:44 »

Generelt set er jeg enig i at dommerstandarden er faldet noget i de senere år, men det er jo begge veje, så at bruge det som "undskyldning" synes jeg er lidt slidt.

Om standarden er værre eller bedre end alle andre steder ved jeg ikke - den er helt sikkert også faldet i England men spillet går også hurtigere, spillerne bliver mere snu, og alt bliver hængt ud til offentligt skue på Facebook og lignende, hvilket er en stor forskel i hvordan vi tilskuere også ser kampene.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41313: 15 Maj 2018, 16:25 »

Jeg ser ikke vanvittigt meget fodbold mere, så det er selvfølgelig med forbehold at jeg kommenterer, men jeg tror at den manglende linje hos alle dommerne gør, at nogle dommere kommer til at se uheldige ud i visse situationer. Der vil altid være dommerskøn - Og det skal der også være i en fodboldkamp, hvis du spørger mig - men der skal slås hårdt ned på de tydelige kendelser, som kan give dommerstanden noget autoritet på banen. Situationer hvor man lige prikker bolden væk når man begår frispark, eller samler den op for så at kaste den højt op i luften efterfølgende osv. Hvis man lavede en skarp regel om, at rører modstanderen bolden efter der er fløjtet frispark/målspark/hjørnespark/indkast etc. så er der advarsel. Hvis alle fulgte en sådan linje, ville spillerne få respekt for dommerne, og det er den helt store mangel tror jeg..

Jeg tror, at tvivls kendelser på tvivls kendelser på tvivls kendelser har fjernet tiltroen til dommerne, så man bliver på en eller anden måde nød til at finde/lave nogle regler som alle dommere kan følge og håndhæve, hvilket genskaber autoriteten hos dommerne. Hvis man kan hæve fællesnævneren for de kendelser og den tolerance dommerne har, således at ALLE disse domme er ens uanset hvilken dommer der dømmer, så er man nået rigtig langt. Og når der så opstår tvivls spørgsmål, så skal man selvfølgelig gøre brug af et effektivt VAR-system..

Det hjælper jo så selvfølgelig heller ikke dommerne, at tilskuere og seere kan få slow- og superslow billeder af enhver situation mindre end et minut efter kendelsen. Den del er der mange der glemmer. 
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41314: 15 Maj 2018, 22:59 »

jeg vil godt lige sige det ikke kun var relateret til kampen i går, men set over hele sæsonen.

Brøndby spillede vel nok deres dårligste kamp i 10 måneder. Det skal dommeren ikke have skyld for. Jeg synes dog at det er vildt, at store Paul kan spille alle 90min uden at få bare et gult.
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41315: 15 Maj 2018, 23:25 »

jeg vil godt lige sige det ikke kun var relateret til kampen i går, men set over hele sæsonen.

Brøndby spillede vel nok deres dårligste kamp i 10 måneder. Det skal dommeren ikke have skyld for. Jeg synes dog at det er vildt, at store Paul kan spille alle 90min uden at få bare et gult.

Kehlet ligger ALTID en hård linie, og Paul er tit lidt "beskyttet" da han er 201 og modstanderen ofte ser hans albuer som en nem måde at få et frispark på - dette ser dommeren og selvom han skal dømme den, er det ikke til kort da det er uforsætteligt.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41316: 16 Maj 2018, 17:47 »

Kehlet ligger ALTID en hård linie, og Paul er tit lidt "beskyttet" da han er 201 og modstanderen ofte ser hans albuer som en nem måde at få et frispark på - dette ser dommeren og selvom han skal dømme den, er det ikke til kort da det er uforsætteligt.

Det var ikke kun albuer, men også flad hånd placeret i hovedet. Selvfølgelig vil hans bevægelighed være større end hos andre, den kan vi ikke komme udenom. Der burde dog være grænser for hvor meget han kan tillade sig.
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41317: 16 Maj 2018, 18:16 »

Det var ikke kun albuer, men også flad hånd placeret i hovedet. Selvfølgelig vil hans bevægelighed være større end hos andre, den kan vi ikke komme udenom. Der burde dog være grænser for hvor meget han kan tillade sig.

"Paul" spillede svinsk i hele kampen - men generelt var der så meget tænding på spillerne fra FCM... de vilde vinde den kamp og vi spillede skidt og var slet ikke i gear til at matche det - hvis der ikke kommer mere tænding på så henter vi ikke de vigtige point i de næste kampe - vi skal fandme have det mesterskab NU
Logged

YNWA

Meulensteen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41318: 19 Maj 2018, 08:46 »

Wauw. Jeg er godt nok ked af det. Som i virkelig oprigtig ked af det. Det føles lidt som en kæreste, man virkelig elsker lige har forladt én.
Min chef lærte mig engang på arbejdet, at hvis der var noget som virkelig gik mig på, så skulle jeg sætte mig ned og få skrevet ned hvorfor det irriterer mig, og så får følelserne afløb på den måde. Jeg kan mærke, at det har jeg virkelig behov for her.
Alt følgende skal ikke forståes som undskyldninger for, hvorfor Brøndby ikke vinder mesterskabet. Tværtimod er det min egen gennemgang på den sidste detalje, der kunne have gået anderledes, og som er så frygtelig ærgerlig, at det ikke gjorde.

- Mange nævner Sønderjyskes bevidste nederlag til FCM, og at Brøndby stadig havde været på 1. pladsen nu, hvis ikke det var for det. Det kan man ikke bruge til noget. Brøndby har kendt det resultat siden mesterskabsspillet startede. Mon ikke også de forventede inden den kamp, at FCM ville vinde den?
- Sene mål indkasseret mod et AC Horsens hold, der reelt set ikke har noget at spille for. Hvordan kan vi overhovedet lukke dem ind i kampen igen?
- Den sidste friløber, Muhktar har med Kamil. Hvorfor afleverer han ikke til manden, der bliver ved og ved med at score? Hvorfor afslutte så langt udefra? I er helt alene med målmanden!
- Per Frimann udpeger det i kampen, og jeg sagde selv det samme i situationen; Der var straffe til Halimi. Fik vi den= 3-0 og så skulle vi bare vinde over Aab hjemme
- Teemu Pukki.. Jeg har sagt i mange år, at jeg ikke synes han er en god fodboldspiller. Total anonym, når han ikke har tur i den. Når han så laver et hattrick i ny og næ ud af det blå, synes vi alle han er fantastisk. Jeg kan vitterligt ikke huske, at han har gjort noget godt de sidste 4 kampe? Er det ikke der, en mand som ham skal steppe up?
- Vi skifter Kamil ud, og sender Hermansson ind. Dermed er der HH, BR og PA nede i midterforsvaret. Hvordan i alverden kan et hold, der intet har at spille for, komme tilbage med 2 mål?
- Hvor finder dommerne de 5 minutters overtid fra? Var der nogle skader, jeg overså? For jeg så kun Wilczekz's skade.
- Tibbling er en fænomenal fodboldspiller. Måske Brøndbys vigtigste. Havde han ikke haft karantæne mod FCM er jeg overbevist om, det blev et andet resultat.
- FCM's kamp mod FCK. FCK spiller en rigtig god kamp. Taber 2-0 til et FCM hold, der reelt set har to chancer. Stærkt og flot af FCM. Nederen som Brøndby fan, da den kamp på en hver anden dag kunne have endt med pointtab for FCM.
- Paul Onuachu, Tim Sparv og Marc Del Hende. Alle 3 spillere, der har skullet have haft rødt kort de sidste to kampe for FCM, men som ikke har fået det. Hvordan er det, at Tim Sparv altid undgår at få gule kort? Hvordan får han ikke rødt imod Brøndby? Ligeledes Del Hende? Paul O. der kaster armene febrilsk ud til ALLE sider, hver eneste gang han er i en duel, hvorfor giver det ikke gult kort første gang det sker? Der er INGEN andre fodboldspillere der har behov for de bevægelser i hovedstødsdueller, hvorfor har Paul så, når han er halvanden hovede højere end alle andre?
- For lige at slutte af. Hvordan kan man have en ubesejret stime på 28 kampe i superligaen, og undgå at vinde den. Især når man vinder 7/8 kampe mod FCK og FCM.

Jeg er frygtelig trist. Og igen, det ovenstående er ikke undskyldninger. Men blot hvis én af de ovenstående ting var gået anderledes, havde vi fået mesterskabet. Det er frygtelig ærgerligt, men det er sådan fodbold er, og det er derfor vi elsker det. Prøv at tænk, at det kan vække sådan nogle følelser i os.

Vi har spillet en stærk sæson. Jeg havde gerne solgt den for pokaltitel og guldkamp til det sidste, før vi startede.
Op på hesten igen - næste sæson bliver endnu sværere! Jeg kan mærke, hvor meget dette har hjulpet på følelser og humør! Tak!
Logged

Lålålålålååååå
Vi har den bedste midtban' i DK'ååååå
Vi har Michael Krohn-Dehli, Samuel Holmén, Farnerud og Jan K'åååå

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41319: 19 Maj 2018, 20:51 »

Meulensteen vil du have lidt feedback på dine punkter eller var de blot for at få afløb for frustrationen ?
Tænker vi kan kører den modent og anti-bold.dk?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41320: 20 Maj 2018, 12:35 »

Vi har haft alle muligheder for, at lukke titelkampen og det er simpelthen blevet pisset væk. Det er nærmest blevet Brøndby'sk.
Jeg var i Horsens i fredags og jeg kommer aldrig til, at forstå hvordan man smider en 2-0 føring til Horsens i noget der ligner overtiden. Det er ikke til, at bære og det er bare slet ikke godt nok. Spillerne skal kigge indad, fordi jeg er sikker på, at Zorniger har gjort alt for at lukke den kamp. Det var spillerne, som gik i panik og ikke traf de rigtige beslutninger.
Jeg ved ikke om der var straffe til Halimi. Jeg ved bare, at Mukhtar skulle have afleveret bolden i starten af anden halvleg, så var den kamp blevet lukket ned. Det samme gælder Halimi - han skal for helvede bare trække tiden. Det er de mest simple ting, som gør at fcm nu står med alle muligheder for et mesterskab.
Jeg finder trøst i, at vi vandt pokalen - den betyder meget. Den første pokal til Brøndby i 10 år.

Derudover finder jeg trøst i, at Brøndby har et setup og koncept, som gør at de også vil være med fremme i næste sæson. Jeg tror at der er muligheder for et mesterskab i næste sæson. Specielt hvis det glipper i den her sæson - det er før set, at spillerne bliver ekstra motiveret. Rønnow skal selvfølgelig erstattes med en fuldgod erstatning, men den tror jeg Troels Bech løser, ligesom han har gjort tidligere. Pukki kan pisse ad helvedes til, som han har spillet på det sidste. Han var en af dem, som fejlede, da vi manglede det mest. Larsson må hjertens gerne blive, men tror desværre han skifter.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41321: 20 Maj 2018, 15:36 »

Sebbe at sige det er simple ting, som sender guldet til heden, er vel at tage FCM's sæson lidt let?..

FC Midtjylland har i år:
Vundet flere kampe end Brøndby
Solgt spillere for 200 millioner i vinters
Haft profiler som Hassan og Paul ude i lang tid
Spillet uden rigtige angriber i en kvart sæson
Dækket solgte spillere ind fra egne rækker (Artem som undtagelse)

Både Brøndby og FC Midjylland har haft rigtig gode som sæsoner som normalt havde givet guld til begge hold.

Desværre tror jeg ikke Brøndby er med i guldkampen næste sæson, de peakede i år som hold, og har haft samme stamme i 3 sæsoner.
Der kommer en åreladning til sommer, som sender bærende kræfter væk - Jeg tror ikke Zorniger kan få kørt nye spillere ind i hans system på blot en sommer.
Dertil kommer at FC Midtjylland ikke er tvunget til at sælge, og desuden nu har kapital til (ikke at jeg forventer det sker) at købe stærkt ind.
Dette sammenholdt med at FC København forventeligt kommer bulderende tilbage i førerpositionen i superligaen den kommende sæson.

Det er klart at ALLE Brøndby fans havde set denne sæson, som den der skulle bringer titlen hjem, men skulle det glippe (hvilket det nok gør) er det ikke ufortjent. Og i min optik går der 2-3 sæsoner før Brøndby igen har mulighed for at udfordre titlen.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

JF7
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41322: 20 Maj 2018, 15:55 »

He
He
He
He
Logged

Nothing but net

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41323: 20 Maj 2018, 16:23 »

Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #41324: 20 Maj 2018, 17:46 »

Sebbe at sige det er simple ting, som sender guldet til heden, er vel at tage FCM's sæson lidt let?..

Desværre tror jeg ikke Brøndby er med i guldkampen næste sæson, de peakede i år som hold, og har haft samme stamme i 3 sæsoner.
Der kommer en åreladning til sommer, som sender bærende kræfter væk - Jeg tror ikke Zorniger kan få kørt nye spillere ind i hans system på blot en sommer.
Dertil kommer at FC Midtjylland ikke er tvunget til at sælge, og desuden nu har kapital til (ikke at jeg forventer det sker) at købe stærkt ind.
Dette sammenholdt med at FC København forventeligt kommer bulderende tilbage i førerpositionen i superligaen den kommende sæson.

Først og fremmest jeg ser det hele fra et Brøndby perspektiv. Jeg anerkender fcm og de har også været gode i den her sæson.

Brøndby begik fejl imod Horsens, som var mere eller mindre åbenlyse, at se for ALLE. Det er så åbenlyst, at Mukhtar skal spille den til Wilczek og Halimi som går efter målet i overtiden, i stedet for at trække tiden. Det er satame dumt. Det pisser mig af.....

Jeg tror faktisk, at man kan holde på samtlige midtbane profiler, hvilket er yderst vigtigt. Med hensyn til nye spillere, så kan jeg ikke se, hvorfor Zorniger ikke skulle kunne få kørt dem i stilling henover sommeren. Han gjorde det trods alt op til denne sæson. Troels Bech og Zorniger skal nok lykkedes med, at finde de helt rigtige spillere til bl.a. forsvaret, som selvfølgelig bliver svækket. Desuden tror jeg slet ikke, at man har peaket som hold endnu, men det er vel en smagssag.

Med hensyn til fck, så tror jeg ikke, at de allerede kan vinde mesterskabet i næste sæson. De er trods alt ret langt fra standard niveau, kan de allerede finde det frem til næste sæson? Jeg tror det ikke og jeg håber fandeme at jeg har ret.

Fcm står også til at miste nogle spillere - det er helt sikkert. Så spørgsmålet er også hvem der kommer ind i stedet for.

Der er mange ubekendte faktorer i spil og pengene kan selvfølgelig blive så store, at der ikke kan sige nej. Så er sagen selvfølgelig en anden.
« Seneste Redigering: 20 Maj 2018, 17:48 af sebbe » Logged

Sider: 1 ... 2753 2754 [2755] 2756 2757 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010