home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1134 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  L'Era Nuova
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: L'Era Nuova  (Læst 34347 gange)
N17
Manager

Sv: L'Era Nuova
« Svar #30: 10 Maj 2007, 19:05 »

Som jeg nævnte én gang, så må du siges at være min favorit, selvom jeg aldrig får læst dine updates helt igennem, da jeg simpelthen ikke kan overskue det Wink

Men du skriver skide godt Opstemt

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #31: 10 Maj 2007, 20:41 »

Juventus lagde godt ud
30.08.06 – La Gazetta dello Sporto

For mange kom dagens ansættelse som et mindre chok.
Efter tre sikre kvalifikationskampe til Coppa Italias inledende runde startede Juventus i dag kampen mod oprykning. Dette skete ude hos nedrykningskandidat erne Crotone, som mange forventer at gå en hård sæson i møde. Dog har holdet i form af den tjekkiske landsholdsspiller Jaroslav Sedivic og Dinamo Kiev lejesvenden Roberto Nanni visse spillere, som kan være med til at løfte holdets niveau.

Juventus startede hårdt ud med et presspil og lange bolde over kanterne, hvilket især Pavel Nedved og Marco Marchionni var glade for. Begge var næsten konstant tæt på et gennembrud, og efter 2 hjørnespark, hvor Marchionni på en ripost fra målmand Pagotto fandt Alessandro Del Piero få meter udenfor straffesparksfeltet, hvor han med et brag af en langskud sparkede sæsonen i gang for Juventus.

Det hårde presspil forsatte fra Juventus side, og en kombination af gode målmandspræstatione r, en god offsidefælde og held holdte Crotone Bianconeri tilbage, og første halvleg sluttede 1-0, på trods af gode forsøg fra Trezeguet, Valeri Bojinov og Crotones Nanni.

Der skulle blot gå et minut efter pausen før Pagotto kunne samle bolden ud af netmaskerne igen.
Denne gang var det den franske superstjerne David Trezeguet, som ved at tage bolden fra Crotone forsvarer Ghomsy trak sig fra hjemmeholdets bagkæde, og derefter uden problemer skød bolden ind i Crotone målet. 2-0.

Generelt stod Juventus på kampen, og skudstatistikken på 19 (6 på målet) mod 2 (1 på mål) siger da også hvor ujævn kampen reelt var. I overtiden ændrede Roberto Nanni dog på stillingen, da han elegant prikkede bolden ind bag Gianluigi Buffon efter et velplaceret hjørnespark.

Resultatet så ikke så overbevisende ud, men det ligner i den grad et Juventus hold som er opsat på at trumfe igennem Serie B, så Serie A, Champions League og international succes atter kan blive målsætningen.

Den nye Juventus cheftræner sagde følgende efter dagens opgør: ”Vi startede stille og roligt ud, og jeg er meget tilfreds med spillernes præstation. Defensivt skal vi måske have lidt større organisation, men det kommer vel med tiden. Mod større hold vil nogle af disse fejl blive straffet meget hårdere, end det skete i dag, men det kan vi jo være taknemmelige for. Jeg er sikker på vores spil vil blive bedre jo længere vi kommer ind i sæsonen, og for mig ser det lovende ud”.

Oprykningsfavoritte rne startede altså godt ud, og dog befinder holdet sig stadigvæk på sidstepladsen, i det de i alt 9 strafpoints først skal udlignes, før holdet kan begynde deres rigtige kamp mod topplaceringen.

Crotone vs. Juventus – 1:2
0-1: Alessandro Del Piero (19.)
-
0-2: David Trezeguet (46.)
1-2: Roberto Nanni (90+.)
Man of the Match: David Trezeguet

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst

« Svar #32: 10 Maj 2007, 20:43 »

Dau Dau Dau - Super blog Smiley Du er en af mine favoritter hvis du holder hele vejen Smiley

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #33: 10 Maj 2007, 21:06 »

I fars fodspor
16.10.06 – bianconeri.eu

Den 16. juni 2004 blev Paolo Scirea, søn af legendarisk Gaetano Scirea, for første gang sat i bås med Juventus. Han gik i fars fodspor. Scirea havde skrevet en 3 årig ungdomskontrakt med ”Den Gamle Dame”, og den dengang 15 årige Scirea virkede lovende, om end talentet på i den alder kan være svært at vurdere.

For den ikke så historiestærke Juventus-tilhænger er Scirea måske et ukendt, ja nærmest lidt underligt, navn at se. Mens ”die-hard” fans med sikkerhed vil huske Scirea for hans fornemme karriere. Scirea (senior) startede sin fodboldkarriere i Bergamo hos Atalanta, og efter to sæsoner rykkede han vest på til Torino, hvor han i alt spillede 12 sæsoner for Juventus. Scirea regnes af mange som en af Italien, og verdens, bedste fodboldspillere, og hans store alsidighed som central forsvarsspiller har haft betydning for mange andre spillere, bl.a. legendariske Franz Beckenbauer og Franco Baresi.
Scirea lagde støvlerne på plads i 1989, samme år som hans yngste søn, Paolo, blev født. Efter fodboldpensionering en tog Gaetano Scirea imod en rolle som spejder for klubben, hvor hans største opgave var at indsamle informationer om kommende modstandere. Og i dette ærinde tog han til Polen for at scoute den kommende UEFA Cup modstander Górnik Zabrze. I en tragisk ulykke kørte Scirea galt, og verden mistede en af boldspillets bedste forsvarsspillere nogensinde.
Han opnåede i alt 552 kampe for Juventus, og 78 kampe for ”Azzuri”.

Og igen, 17 år efter det tragiske dødsfald huserer Scirea efternavnet atter på Juventus træningsanlæg. En 17 årig kæmpe på 1,88m – som på mange måder ligner sin far meget, kom smilende gående imod Bianconeris udsendte til dagens interview. I årets sæson, som er 7 kampe gammel, har Scirea været holdets anfører, og med 4 mål i den grad bidraget med meget til holdets nuværende 4. plads, som holdet i den grad agter at forbedre.

Hej Paolo. Først og fremmest, tak fordi du har taget dig tid til at møde os. Du har de sidste to år været nogenlunde fast mand på Juventus ungdomshold, og har for alvor slået dit navn fast på det bedste af slagsen – hvornår forventer du selv at bryde igennem til førsteholdet?

Jeg er meget glad for at få en chance for at tale med klubbens fans, så det er mig en stor glæde. I denne sæson er mit ubestridte mål at gøre det godt på ungdomsholdet. Vi står med mange meget unge spillere i alderen 15 til 17, som allerede nu spiller op med de bedste ungdomsspillere fra resten af landet. Hvis vi får succes i år er det nok for mig, selvom en enkelt eller to kampe på Olimpico bestemt ikke ville være dårligt – det er bare ikke mit mål i år.
Næste år kan måske komme på tale, men det afhænger af så meget. Klubben har meget stærke centrale forsvarsspillere, og det vil være svært for mig at slå nogle af dem af
.”

I og med din far har en legendarisk status blandt klubbens fans må du vel ha et stort pres på dine skuldre. Er det noget du mærker, og er der blevet taget specielle forbehold mht. din person?

Jeg har som en af de eneste ungdomsspillere allerede haft en del samtaler med Demichelis, og jeg kan da godt mærke, at der specielt mht. medieomtale er taget visse forbehold. Ellers mærker jeg ikke det store, udover mange er meget venligsindede og positive over for mig, hvor de måske ellers ville være lidt ligeglade, hvis jeg ikke hed Scirea. At prøve på at følge min far fuldstændig vil naturligvis være svært, eftersom han var en verdensklasse fodboldspiller.”

Du har endnu ikke underskrevet en professionel kontrakt – er det noget du forventer at opnå i fremtiden?

Det er helt sikkert mit største mål lige pt. Det har været en barnedrøm for mig, og i øjeblikket er jeg vel så tæt på som man kan komme, så naturligvis.”

Kunne du her og nu finde på at forlade Juventus, til fordel for en anden klub? Fx som sommerens rygter der satte dig sammen med de tyske mestre fra Bayern München?

Lige nu og her, nej. Hvis jeg bliver professionel vil jeg ikke benægte at jeg en dag vil forlade Juventus, men mit hjerte har altid været med klubben, og jeg er sikker på jeg vil gøre min far stolt, hvis jeg opnår en flot karriere her.
Men hvis der en dag kom et meget lukrativt tilbud fra store udenlandske hold ville jeg måske overveje det, men i Italien er Juventus mit eneste hold
.”

Og hvad med dine andre drømme, udover den professionelle kontrakt?

Efter en professionel kontrakt må det være debut på Juventus førstehold. Jeg var med i enkelte træningskampe i optakten til den igangværende sæson, hvilket var en stor oplevelse, og noget jeg vil gøre alt for at ske. Men jeg tager den som sagt med ro i denne sæson, og ser hvor mine ben kan føre mig.
Det ultimative mål er selvfølgelig at komme på landsholdet, men det har vidst lange udsigter …

… sluttede en grinende Paolo Scirea, som derefter vente tilbage til dagens sidste træning, og de sidste forberedelser, inden Juventus U20 trup tørner ud mod Veronas unge spillere, som i øjeblikket indtager en 18. plads i ligaen.

For at følge op på sagen med Scirea og en professionel kontrakt, så er det ifølge kilder tæt på klubben, en drøm vil gå i opfyldelse. Klubben vil til foråret forhandle nye kontrakter med mange af ungdomsspillerne, og med Scireas hidtidige præstationer skal der gå meget galt, hvis en kontrakt ikke kommer i hus der. Til den tid vil Scirea være fyldt 18, og forhåbentlig noget nærmere en plads i førsteholdstruppen.

Vi kan blot håbe på at unge Scireas talent rækker langt nok til at træde i fars fodspor.

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #34: 10 Maj 2007, 21:13 »

Og blot for lige at kommentere på Scirea. Han er naturligvis den omtalte spiller som er nævnt i min intro. Igen tak for de pæne kommentarer, i må med glæde komme med input til eventuelle forbedringer Smiley

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #35: 10 Maj 2007, 22:14 »

Heps Dau.

Dejlig indledning, hvor du har skruet en god og troværdig baggrundshistorie sammen. Hatten af for det.
Du formår at lave en cliffhanger i slutningen af indlægget, som gør at man får lyst til at vende tilbage til din blog - det er sgu godt gået, når det hele drejer sig om et fodboldspilm som man selv burde spille i stedet for at læse om det ;-)

Glæder mig til at følge med i din blog, da den klart skiller sig ud i forhold til det hav, som er dukket op i dag.

Og så til en anden boldgade.

Flot sat op.
Lidt for meget læse stof er min mening..

Hvordan kan du mene at indlæg, der svarer til omtrent en halv A4-side, er for voldsom en mængde ord. Det er omend ikke skræmmende, så i hvert fald bekymrende, at man kan være af den overbevisning.

-bune

Kev
Gæst

« Svar #36: 10 Maj 2007, 22:17 »

Fremragende blog, måden du sætter den op på en vildt imponerende.
Men bliver simpelthen nød til at spørge om du har fundet dine billeder sådan, eller om du har redigeret i dem ? Smiley
KUTGW

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #37: 10 Maj 2007, 22:23 »

Fremragende blog, måden du sætter den op på en vildt imponerende.
Men bliver simpelthen nød til at spørge om du har fundet dine billeder sådan, eller om du har redigeret i dem ? Smiley
KUTGW
Ja, jeg har lavet al grafik i bloggen, og kan godt love for der kommere flere, nye "billeder" i fremtiden Smiley

@Bune, tak for de pæne ord.

crj
Ynglingespiller

« Svar #38: 10 Maj 2007, 22:25 »

UTROLIG FLOT BLOG !

- Keep up the good work og jeg vil følge være fast læser .

Kev
Gæst

« Svar #39: 10 Maj 2007, 22:25 »

Ja, jeg har lavet al grafik i bloggen, og kan godt love for der kommere flere, nye "billeder" i fremtiden Smiley

@Bune, tak for de pæne ord.

Det er sygt godt lavet, de er virkelig fede Wink
Thumbs up

Dusty78DK
Manager

« Svar #40: 11 Maj 2007, 11:16 »

Indtil videre min favoritblog!

Flot sat op, spændende hold, spændende skrevet.

Giv gas!

papi
Ynglingespiller

« Svar #41: 11 Maj 2007, 13:57 »

helt enig med Dusty her... også min favorit.... også selv om jeg ikke er den store fan af juventus

MERE  MERE MERE!!!

BJERREGAARD RAUS - Ingen over klubben

fcm-star
Reserveholdsspiller

« Svar #42: 11 Maj 2007, 14:12 »

Det er den bedste blog i den her konkurrence. Flot opsåtning og flot grafik. Og god update med scirea..

Arsenal!

Chelidze90
Gæst

« Svar #43: 11 Maj 2007, 14:20 »

Klasse pics du har lavet med spillerne og så synes jeg C. Demichelis giver genklang? Wink

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #44: 11 Maj 2007, 14:28 »

Klasse pics du har lavet med spillerne og så synes jeg C. Demichelis giver genklang?  Huh

Virkelig? Det navn jeg har brugt i næsten alle mine blogs (og dagbøger), når jeg ikke har brugt mit eget.. Måske skulle jeg blive mere fantasifuld Smiley

Igen, tak for kommentarerne - der skal nok komme mere i dag Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010