home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:17:36 szukizek Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I går kl. 22:52:56 warmon Blogkonkur... [4] Journeyman - Transfer
I går kl. 22:35:06 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:13:07 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:04:42 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:02:27 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 96 Gæster Online.

Indlæg: 1132718 over 31370 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Reservoir Dogs vs Pulp Fiction
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Reservoir Dogs vs Pulp Fiction  (Læst 538 gange)
SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Reservoir Dogs vs Pulp Fiction
« : 07 Maj 2007, 05:44 »

Det her er noget jeg har debatteret med mine venner i årevis. Lad os for en stund glemme Kill Bill, Jackie Brown og de andre film som Quentin Tarantino har arbejdet med.

Både Reservoir Dogs (Håndlangerne på dansk) og Pulp Fiction er legendariske film fra begyndelsen af 1990'erne med masser af referencer til cheesy 70'er exploitation som der jo ligger i Tarantino's smag. De samme referencer ser man tydeligt i Kill Bill-filmene og måske allertydeligst idet at Pam Grier spiller hovedrollen i Jackie Brown.

Men når folk spørger mig hvilken Tarantino-film jeg bedst kan lide af enten Reservoir Dogs eller Pulp Fiction bliver jeg dem altid et svar skyldig. De har begge et vildt stærkt soundtrack (et typisk træk ved Tarantino) og de har godt skuespil. Generelt set vil jeg nok mene at selve historien er bedre i Pulp Fiction, men der er nogle virkelig effektfulde twists i Reservoir Dogs. Selve skuespillet er generelt også bedre i Reservoir Dogs end Pulp Fiction.
Hvor skuespillet nogle gange grænser til det karikerede i Pulp Fiction ser vi eksempelvis både Harvey Keitel og Tim Roth spille helt fantastisk i Reservoir Dogs. Virkelig overbevisende skuespil, hvor eksempelvis Harvey Keitel's rolle i Pulp Fiction er sjov, men set fra et skuespil-mæssigt synspunkt relativt overfladisk (jeg synes stadig han er fed i den rolle, men den er klart lettere end den han spiller i Reservoir Dogs).

Strukturen i Pulp Fiction er afgjort bedre og mere kompliceret (man skal se filmen et par gange før man får fat i alle ender af historien), men i Reservoir Dogs har vi et bundsolidt holdbart diamant-heist drama som simpelthen er gennemført godt. Tim Roth, Harvey Keitel, Steve Buscemi, Michael Madsen og Chris Penn spiller skidegodt. Jeg kan ikke entydigt sige at jeg bedre kan lide den end Pulp Fiction, men den har nogle kvaliteter som Pulp Fiction mangler - Og omvendt.

Har I en mening i denne debat? Reservoir Dogs eller Pulp Fiction?
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Reservoir Dogs vs Pulp Fiction
« Svar #1: 07 Maj 2007, 07:45 »

Det er jo næsten umuligt :/ Tror faktisk det skal afgøres på, at jeg syntes Reservoir Dogs soundtracket en en smule bedre end pulp fiction. Har egentlig ikke lyst til at bestemme mig Peace
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Reservoir Dogs vs Pulp Fiction
« Svar #2: 07 Maj 2007, 17:09 »

Jeg er helt helt enig. Umiddelbart ville jeg sige Pulp Fiction, udelukkende af den grund at den er mere kendt, og mere en "klassiker" end Resevoir Dogs. Men det er, på trods af at Quentin har lavet begge film og de rummer nogle af de samme skuespillere, vidt forskellige film, og en egentlig sammenligning kan man derfor ikke tillade sig. Jeg er faktisk pt. i gang med at se Pulp Fiction, og siden kæresten ikke har set den før, er den jo endnu mere genial, når man kan påpege de små twister i den. Så på trods af at jeg er stor fan af Resevoir Dogs, så vil jeg hælde en LILLE smule til Pulp Fiction, de to film imellem.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010