home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 515 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (#3)To dare is to do
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: (#3)To dare is to do  (Læst 3570 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
(#3)To dare is to do
« : 03 Maj 2007, 20:03 »

Underskriften
Jeg havde gennem de sidste par måneder forhandler med klubben, og endelig var det lykkedes at få sat min underskrift på en ét-årig kontrakt. Jeg havde det dog - trods glæden - lidt blandet med denne underskrift, da det betød at en vellidt manager måtte lade sædet for at jeg kunne få pladsen, og samtidig var det en mand jeg har meget stor respekt for! - Hvordan ville pressen og fans reagerer på dette trænerskifte, og kunne det være med til at hjælpe holdet frem i tabellen, så specielt rivalerne kunne overhales, og mesterskabet på sigt kunne vindes til traditionsklubben?!?

Ventetiden
Jeg sad nu bare i mit hjem i Danmark, og ventede på at jeg sammen med familien skulle pakke og flytte til et helt nyt sted. Jobbet var sagt op, og lejligheden fremlejet, så vi - hvis det skulle kikse - kan vende tilbage til vores lille sted her på Østsjælland, hvis det skulle gå værre end jeg regner med. Selvfølgelig håber jeg at kunne forlænge min kontrakt når vi runder 3/4 af sæsonen. Men indtil videre, så sad vi bare herhjemme og ventede på at sommeren kom, så vi kunne komme til det nye sted, men allerede nu er jeg selvfølgelig igang med at sondere markedet for talenter - og etablerede spillere.

Pressen
Her nogle overskrifter fra aviserne:

"Ukendt manager sender succestræner ud" - Ekstra Bladet
"Sjokkerer i Europa - Ukjent sjef overtar for succes sjef" - Dagbladet.no
"Däne in überrascht Übernahme" - Kicker.de
"Nadie entiende" - Marca.es
« Seneste Redigering: 04 Maj 2007, 16:09 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Møller
Gæst
 
Sv: Indledning
« Svar #1: 03 Maj 2007, 20:16 »

Lyder godt - Bliver spændende hvem det er Smiley

Godt skrevet
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Indledning
« Svar #2: 03 Maj 2007, 21:58 »

Jeg har på fornemmelsen af, hvem det er.. Peace

Jeg er dog kun 74% sikker.

Smid en update op, JS..

Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Ronal-Hatt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Indledning
« Svar #3: 03 Maj 2007, 22:27 »

Jeg har på fornemmelsen af, hvem det er.. Peace

Jeg er dog kun 74% sikker.

Smid en update op, JS..



hvem har nemlig ingen anelse?
Logged

B.I.F for altid!!!!!


Læs min oddsblog: http://20kligeilommen.blogspot.com/

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Indledning
« Svar #4: 03 Maj 2007, 22:29 »

Let's wait and see..

JS smid nu en update op

btw. tror faktisk ikke, at det er det hold alligevel.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


ZhotLog
Gæst
 
Sv: Indledning
« Svar #5: 03 Maj 2007, 22:33 »

Hm, jeg er faktisk lidt på bar bund, udover at det vel nok er et storhold med en berømt manager... Men kom så med næste update, det er en ordre!
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Indledning
« Svar #6: 03 Maj 2007, 22:39 »

Ved ikke om det er mig der "overfortolker", men eftersom det er bl.a. MARCA der har skrevet det, er jeg meget sikker på hvem det er. Men, kan jo som sagt være en overfortolkning, og blot være ment som en kilde, og ikke en henvisning.

Uanset hvad, god indledning, glæder mig til at følge med..
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Indledning
« Svar #7: 03 Maj 2007, 23:08 »

Ankomsten

Det var ikke som frygtet da jeg i dag ankom til N17, hvor min nye klub holder til. Fansene var mødt op for at hilse på mig, og jeg fik taget mig god tid til at hilse på dem, samt skrevet en del autografer inden bestyrelsesformand Daniel Levy kaldte mig ind på hans kontor, hvor han hurtigt ridsede denne sæsons mål op, så jeg ikke stod og troede den hellige grav var velforvaret, hvis klubben var utilfreds.

Meldingen fra Daniel Levy lød
"Det forventes at klubben opnår en hæderlig placering i denne sæson. Det vil sige en placering i top 10, men meget gerne med en europa cup plads når sæsonen slutter."

Det lød jo meget fair, og jeg er sikker på, at jeg opnår minimum dette!

Handler
Inden den nye sæson har jeg følt mig nødsaget til at forstærke holdet på nogle enkelte pladser. Jeg har her dagen før sæsonstart brugt 35.000.000 kroner på nye spillere, og selvom det ikke er alle der er på førsteholdet fra start, så er det alle spillere jeg forventer mig rigtig meget af på sigt.

Følgende spillere er nye på White Hart Lane:
Nikola Saric - Stort dansk/bosnisk talent der er hentede i den danske landsbyklub Herfølge Boldklub, hvorfra han har været til prøvetræning i FC Barcelona, og også her i klubben i 2004, så han er bekendt med klubben.
Morten Foged - Hentet fra akademiet i FC Midtjylland, og regnes for et af de største talenter i dansk fodbold i rigtig mange år. Han er med sine bare 14 år, en af de yngste spillere i ungdomsakademiet hos Tottenham Hotspur.
Scott Golbourne - Kommer fra Reading, der hentede ham i Bristol City for to sæsoner siden. Han har siden skiftet til Reading udviklet sig til en rigtig god spiller trods sine bare 18 år, og har været med på de fleste ungdomslandshold.
Kevin Thornton - Slog sidste år igennem på Coventrys førstehold, hvilket nu har medført et skifte til os i Premier League. Han er indtil videre førstevalg på venstrekanten, men en omskoling af Aaron Lennon og evt. køb af Shaun Wright-Phillips gør pladsen lidt mere usikker for 21 årige Thornton, men han får chancen for at vise sit værd.
Dave Nugent - Spiller på det engelsk landshold, dog mest som indskifter, men har vist sit værd i 1. divisionsklubben Preston North End med hvem han flere gange har været tæt på oprykning. Nu får han imidlertid opfyldt sin drøm om Premier League fodbold.

Ingen spillere har forladt klubben indtil videre.

Træningskampe
Vi skulle selvfølgelig også ud i nogle træningskampe inden sæsonstart. Blandt andet viste Dave Nugent sig i disse kampe som en yderst habil angriber, og han vil helt sikkert presse Keane, Defoe og Berbatov i kampen om pladserne i front.

Resultaterne af træningskampene:
Birmingham City vs Tottenham Hotspur 0 - 1(0 - 0)
70' 0 - 1 Robbie Keane
Leicester City vs Tottenham Hotspur 1 - 2(0 - 2)
2' 0 - 1 Jermain Defoe
5' 0 - 2 Jermain Defoe
74' 1 - 2 Geoff Horsfield
Swansea City vs Tottenham Hotspur 1 - 2(1 - 2)
20' 0 - 1 Jermain Defoe
30' 0 - 2 Jermain Defoe
32' 1 - 2 Lee Trundle
Stevenage vs Tottenham Hotspur 0 - 3(0 - 2)
5' 0 - 1 Dimitar Berbatov
44' 0 - 2 Dimitar Berbatov
49' 0 - 3 Hossam Ghaly
Venskabsturnering - Ajax Amsterdam
Semi: AC Milan vs Tottenham Hotspur 4 - 5(1 - 0) efter straffespark
24' 1 - 0 Alberto Gilardino
84' 1 - 1 Danny Murphy
Finale: Ajax Amsterdam vs Tottenham Hotspur 3 - 2(3 - 1)
2' 1 - 0 Ryan Babel
12' 2 - 0 Edgar Davids
24' 2 - 1 Dave Nugent
39' 3 - 1 Edgar Davids
90' 3 - 2 Tom De Mul, own
Lincoln City vs Tottenham Hotspur 0 - 0(0 - 0)

Første turneringskamp: Reading Football Club på White Hart Lane
Så blev det tid til årets første kamp i Premier League, og min første rigtige kamp som træner for Tottenham Hotspur Football Club. Vi tager hjemme på White Hart Lane imod Reading Football Club, der har flere store talenter i truppen, men også et par rutinerede spillere der kan skabe ravage for os.

Af unge talenter er det specielt værd at ligge mærke til forsvarsspilleren Greg Halford, samt angriberen Leroy Lita der banker på til det engelske landshold. Af rutinerede spillere har Reading angriberen Allan Johnston, samt en af ligaens bedste keepere i Marcus Hahnemann.

Selv er vi til dagens kamp ramt af skader i massevis. Følgende spillere er ude til dagens kamp: Pascal Chimbonda, Paul Stalteri, Michael Dawson, Ledley King, Benoît Assou-Ekotto, Didier Zokora, Teemu Tainio, Jermaine Jenas, Steed Malbranque, Danny Murphy og Robbie Keane - med alle disse spillere ude er det også et meget amputeret hold der på White Hart Lane tager imod Reading FC.

Dagens startopstillinger for de to hold:
Tottenham Hotspur FC
Paul Robinson - Lee Young-Pyo, Anthony Gardner, Ricardo Rocha, Scott Golbourne - Aaron Lennon, Hossam Ghaly, Tom Huddlestone, Kevin Thornton - Dave Nugent, Dimitar Berbatov
Bænken: Radek Cerny, Dorian Dervite, Adel Taarabt, Mido og Jermain Defoe

Reading FC
Marcus Hahnemann - Graeme Murty, Ivar Ingimarsson, Ibrahima Sonko, Péter Halmosi - Seol Ki-Hyeon, Steve Sidwell, Allan Johnston, Bobby Convey - Dave Kitson, Leroy Lita
Bænken: Graham Stack, Ulises de la Cruz, Nicky Shorey, James Harper, Kevin Doyle

Matchstatistik:
20' 1 - 0 Dimitar Berbatov
27' 2 - 0 Graeme Murty, own

En god sejr i min første betydende kamp for Tottenham, hvor Berbatov sendte os foran med 1-0 efter tyve minutter af hans debut, og syv minutter senere scorede Graeme Murty til 2-0 med et dumt selvmål.
« Seneste Redigering: 03 Maj 2007, 23:16 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Preseason
« Svar #8: 03 Maj 2007, 23:16 »

Jo, ganske rigtigt gættet af mig Cool

Fin start og fine indkøb Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Møller
Gæst
 
Sv: Preseason
« Svar #9: 03 Maj 2007, 23:20 »

God blog JS Smiley Godt valg
Gode Indkøb

FORTSÆT!!!
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Preseason
« Svar #10: 04 Maj 2007, 11:39 »

Dejligt at se dig tilbage JS. Forhåbenlig for vi nogle gode år i Spurs, og nogle gode updates. Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Preseason
« Svar #11: 04 Maj 2007, 15:00 »

Ser rigtig godt ud John!

Glæder mig til at følge med!
Logged


fcm-star
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Preseason
« Svar #12: 04 Maj 2007, 15:08 »

Ligner en god blog. Vil sikkert følge med..
Logged

Arsenal!

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Preseason
« Svar #13: 04 Maj 2007, 16:05 »

Sidste handler
Nathan Porritt - Super talent på bare 17 år, der er hentet i Middlesbrough, hvor han spillede på klubbens talenthold. Nu er det i stedet vores talenthold der får glæden af den talentfulde kantspiller, der i de næste par år vil spille sig ind omkring førsteholdet.
Gareth Bale - Talentet der af mange er regnet for det største talent på backen i engelsk fodbold i mange år. Flere klubber var ude efter den 17-årige back, men det endte altså med at vi kunne skrive under på en 4-årig kontrakt med ham. Jeg forventer at han allerede i denne sæson vil være inde omkring førsteholdet.

Turneringsforløb

Aston Villa vs Tottenham Hotspur 2 - 1(1 - 0)
5' 1 - 0 Shaun Maloney
52' 2 - 0 Juan Pablo Angel, straffe
72' 2 - 1 Jermain Defoe
Tottenham Hotspur vs Charlton Athletic 3 - 2(1 - 1)
11' 1 - 0 Dimitar Berbatov
43' 1 - 1 Matt Holland, frispark
58' 1 - 2 Darren Bent
60' Souleyman Diawara(CHA)
61' 2 - 2 Hossam Ghaly, frispark
63' 3 - 2 Dimitar Berbatov
Tottenham Hotspur vs Manchester United 1 - 3(0 - 2)
5' 0 - 1 Wayne Rooney
31' 0 - 2 Paul Scholes
69' 0 - 3 Wayne Rooney
71' 1 - 3 Robbie Keane
Liverpool FC vs Tottenham Hotspur 3 - 1(2 - 0)
5' Liverpool Kuyt brænder straffe
18' 1 - 0 Peter Crouch
42' 2 - 0 Luis Garcia, straffe
81' 3 - 0 Dirk Kuyt
94' 3 - 1 Dimitar Berbatov


















En meget svær start i Premier League, mest af alt pga. vores mange skader, men vi tog kampen op. Vi spillede sæsonens anden kamp på udebane mod Aston Villa, men det blev ikke lige den udebane start vi havde håbet på, da vi allerede efter fem minutter kom bagud 1 - 0 på en scoring af Aston Villas skotske stortalent Shaun Maloney, der blev hentet inden sæsonen hos de skotske mestre Celtic. Stillingen 1 - 0 holdt til pausen, men kort efter pausen bragte argentinske Juan Pablo Angel holdet fra Birmingham yderligere foran, og det så nu svært ud for os, men indskiftede Jermain Defoe fik reduceret med godt tyve minutter igen. Tættere kom vi dog ikke, og vi måtte rejse hjem med et 2 - 1 nederlag.

Næste turneringskamp skulle stå hjemme på White Hart Lane hvor vi besejrede Reading FC i første kamp, og det startede også rigtig godt i denne kamp mod Charlton Athletic, da vores bulgarske bomber Dimitar Berbatov allerede efter elleve minutter sendte os i front med 1 - 0 efter en flot enkeltmandspræstati on. Det lykkedes dog ikke at holde til pausen, da Matt Holland udnyttede et frispark på kanten af feltet til at gøre den til pausestillingen 1 - 1. Tyve minutter af anden halvleg afgjorde dog dagens kamp, da først Darren Bent sendte Charlton i front, men to minutter senere blev Souleyman Diawara præsenteret for et rødt kort efter en nødbremse på Berbatov. Hossam Ghaly tog frisparket og sendte bolden i kassen til 2 - 2. Bare to minutter senere var Berbatov på pletten og afgjorde kampen til slutstillingen 3 - 2.

Vores næste turneringskamp skulle også stå hjemme på White Hart Lane, hvor det denne gang var mægtige Manchester United der kom på besøg, og det ville vi helt sikkert helst have undværet, da Wayne Rooney allerede efter fem minutter sendte sir Alex Fergusons tropper i front. Omkring det 30. minut sendte Paul Scholes United yderligere i front, og denne stilling holdt til pausen. Der skulle gå tyve minutter af anden halvleg inden tilskuerne igen fik et mål, og igen var det United, denne gang var målet signeret af Wayne Rooney der dermed scorede sit andet mål i kampen. To minutter senere lykkedes det dog for Robbie Keane at score et trøste mål, men tættere kom vi ikke, og sæsonens første hjemmebane nederlag i Premier League var en realitet.

Det blev bestemt ikke lettere i næste kamp, hvor et af europas bedste hold - Liverpool FC - tog imod hjemme på Anfield Road, og efter fem minutter var vi meget tæt på at komme bagud, men heldigvis sprang Paul Robinson til den rigtige side og klarede straffesparket fra hollandske Dirk Kuyt. Glæden blev dog kortvarig, da Peter Crouch efter kom højest på et indlæg og headede Liverpool fortjent i front. Kort før pausen fik Liverpool endnu et straffe, og denne gang omsatte Luis Garcia sparket til at gøre den til 2 - 0. Det blev pausestillingen, men Liverpool var ikke færdige, og godt ti minutter før tid sendte uheldige Dirk Kuyt så bolden i kassen til 3-0 inden det i det 94. minut lykkedes for vores hitman Dimitar Berbatov at reducerer til 3-1. Endnu et nederlag måtte skrives på kontoen. En rigtig skidt måned.

Europa - Første runde Hertha Berlin
1. kamp - White Hart Lane

Ti førsteholdsspillere ude med skader til første opgør i Uefa Cuppen på White Hart Lane, forhåbentlig kan vi - med hjemmebanefordelen - sikre os en sejr, men det bliver svært.
Skadeslisten til denne kamp ser sådan ud: Teemu Tainio, Michael Dawson, Danny Murphy, Steed Malbranque, Ledley King, Jermaine Jenas, Aaron Lennon, Radek Cerny, Scott Golbourne og nyindkøbet Gareth Bale.

Matchfakta:
44' 0 - 1 Marko Pantelic
73' 1 - 1 Dimitar Berbatov

Efter en ekstremt skidt første halvleg, så vågnede drengene lidt op i anden halvleg, og det lykkedes os at få en 1 - 1 sikret, men det gør det stadig ekstremt svært i returkampen på det Olympiske Stadion i Berlin.

2. kamp - Olympiastadion
Vi er ved at have lidt flere spillere klar nu, og derfor tror jer på at vi kan komme videre trods det dårlige resultat i første kamp!

Matchfakta:
73' 0 - 1 Jermain Defoe

Vi er i gruppespillet efter en god udebaneindsats, hvor det dog var Hertha Berlin der skabte flest chancer, men indskiftede Jermain Defoe sørgede for sejren og den videre deltagelse i Uefa Cuppen.



Landskampe

England vs Andorra 9 - 0(6 - 0)
På Old Trafford i Manchester tog England imod lilleputnationen Andorra, og to Tottenham spillere var en del af truppen. Jermain Defoe tegnede sig for to scoringer i dagens 9 - 0 sejr, mens Aaron Lennon fik de sidste ti minutter af dagens kamp.
Rumænien vs Bulgarien 3 - 2(2 - 0)
Berbatov deltog i dagens kamp, og krydrede det med et oplæg, og 79 minutter på banen.
Polen vs Finland 1 - 0(0 - 0)
Tainio fik 71 minutter på banen i dagens nederlag for Finland. Tainio forlod banen ved stillingen 0 - 0, og var derfor ikke på banen da Smolarek afgjorde kampen i det 94. minut.
Bulgarien vs Slovenien 1 - 1(1 - 1)
Berbatov kom på måltavlen, da Bulgarien i dag på hjemmebane måtte tage til takke med 1 - 1 mod Slovenien.
Makedonien vs England 1 - 3(1 - 2)
Defoe scorede til 1-0 og spillede 80 minutter inden han forlod banen efter en god indsats. Robinson spillede hele kampen, og kunne efter kampen juble over en 3 - 1 sejr.
Sydkorea vs Taipei Kina 3 - 0(1 - 0)
En hårdt spillet kamp, 2 røde til Taipet Kina. Pyo spillede hele kampen til et 9 tal, og blev efter kampen rost af flere journalister.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Preseason
« Svar #14: 04 Maj 2007, 16:06 »

Man må sige at du har hentet nogle RIGTIG spændende spillere, dog synes jeg de virker meget unge... :-/

Men held og lykke Opstemt
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010