home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Overtroiske Toni
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Overtroiske Toni  (Læst 1594 gange)
AH
Gæst
 
Overtroiske Toni
« : 27 Dec 2005, 17:29 »

Luca Toni skylder nu skylden for hans måltørke på tabet af en lykkeamulet. Lykkeamuletten har hængt i Tonis bil, men den forsvandt på mystisk vis efter kampen mod Juventus, og siden har Toni ikke haft held til at få bolden i netmaskerne. Han har endda brændt et straffespark.

Jeg giver ikke en skid for dette, men lad nu bare ham være så overtroisk, for så kan Trez jo passende overhale ham på topscorerlisten Wink

http://www.stovlelandet.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2261&mode=thread&order=0&thold=0
Logged

Fisken
Gæst
 
Sv: Overtroiske Toni
« Svar #1: 31 Dec 2005, 08:56 »

Luca Toni skylder nu skylden for hans måltørke på tabet af en lykkeamulet. Lykkeamuletten har hængt i Tonis bil, men den forsvandt på mystisk vis efter kampen mod Juventus, og siden har Toni ikke haft held til at få bolden i netmaskerne. Han har endda brændt et straffespark.

Jeg giver ikke en skid for dette, men lad nu bare ham være så overtroisk, for så kan Trez jo passende overhale ham på topscorerlisten Wink

http://www.stovlelandet.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2261&mode=thread&order=0&thold=0

i de sydeuropæiske lande er mange spillere særdeles overtroiske, nogle skal have den venstre strømpe på før den højre, binde det højre snørebånd først, have den svedtrøje på de fik første gang for 5 år siden osv osv... og når de først er begyndt at tro på det 110% så kan de bare ikke komme ud af den "forbandelse" der har ramt dem... det er jo i store træk det samme som når en angriber på vores bredegrader ikke kan score mål lige meget hvad han gør, vi kalder det bare en scoringskrise, mens de kalder det en forbandelse... det er jo det samme...
Logged

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Overtroiske Toni
« Svar #2: 31 Dec 2005, 13:03 »

Tror nu ikke kun det er i de Sydeuropæiske lande. Tror de fleste sportsstjerner eller indenfor musikken for den sags skyld, har en overtro eller en bestemt måde at gøre tingene på inden en kamp eller koncert.
« Seneste Redigering: 31 Dec 2005, 13:06 af tturbo1 » Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Overtroiske Toni
« Svar #3: 31 Dec 2005, 13:18 »

Overtro er vel noget 90% eller flere af så godt som alle fodboldspillere/sportsstjerner lider af, det er absolut ikke noget der begrænser sig til de sydlige himmelstrøg, var det ikke i 2002 at den fantastiske boldvirtuos Rommedahl lod skægget gro, fordi han mente det bragte ham held. Har hørt om Danske landsholdsspillere, der altid skulle have et bestemt par sokker på, og nogen ville kun spille i sine gamle for længst udslidte fodboldstøvler, fordi de bragte held. Jeg tror det er et meget lille mindretal, der ikke har et eller andet sært ritual, som de skal igennem før eller under kampen, fordi de mener det bringer held, det er bare ikke så ofte offentligheden hører om disse ritualer og lykkeamuletter, men det er da meget sjovt når vi gør.
Logged

Karla
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Overtroiske Toni
« Svar #4: 01 Jan 2006, 14:27 »

Overtro er vel noget 90% eller flere af så godt som alle fodboldspillere/sportsstjerner lider af, det er absolut ikke noget der begrænser sig til de sydlige himmelstrøg, var det ikke i 2002 at den fantastiske boldvirtuos Rommedahl lod skægget gro, fordi han mente det bragte ham held. Har hørt om Danske landsholdsspillere, der altid skulle have et bestemt par sokker på, og nogen ville kun spille i sine gamle for længst udslidte fodboldstøvler, fordi de bragte held. Jeg tror det er et meget lille mindretal, der ikke har et eller andet sært ritual, som de skal igennem før eller under kampen, fordi de mener det bringer held, det er bare ikke så ofte offentligheden hører om disse ritualer og lykkeamuletter, men det er da meget sjovt når vi gør.



Klart de fleste spillere har et ritual, f.eks. skulle Schmeichel altid sparke en bold så højt op i luften han kunne idet han trådte på banen frøste gang. Skæv ting  Opstemt
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Overtroiske Toni
« Svar #5: 01 Jan 2006, 15:15 »

Mig og mit fodboldhold, var engang i Bochum og "besøge" danskerne dernede..
Bochum skulle i næste runde møde Schalke på Veltins Arena. Og sidst de havde  spillet dér havde de forinden været ude og se Dortmund spille, og havde fået 2-2.
Det fortalte Søren Colding.
Og derfor skulle de selvfølgelig også ind og se Dortmund før den kamp som de nu skulle spille. Og som vi også kom ind og så.  Smiley
Og grunden til at de skulle dette, var deres overtroiske træner, Peter Neuruer. Så det er ikke kun i sydeuropa.

I øvrigt vandt Bochum kampen på Veltins Arena med 2-0.  Smiley
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Overtroiske Toni
« Svar #6: 07 Jan 2006, 10:04 »

Det er klart at mange spillere har deres egne ritualer.. Det gælder især målmændende, som har en lille tro om at den mindste ting kan resultere i et mål... Jeg kan huske en målmand som hver gang der var team talk sad i et hjørne og læste i en bog. Jeg har da også mine egne ritualer til når jeg går på banen, men jeg tror at 98% af målmændende i verden har det samme. Nogle tror bare mere på det end andre Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Ali
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Overtroiske Toni
« Svar #7: 09 Jan 2006, 02:38 »

Det er da klart noget, der mentalt påvirker en, og derfor mener jeg faktisk, at ritualer/overtro er noget af det bedste ret ofte. Vi giver os selv et boost i form af "det der skal nok sørge for, at jeg vinder", men hey, det virker måske mærkeligt, men effekten er ikke til at overvurdere imo.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010