home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:55:40 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 525 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Tolke Scoutreports
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Tolke Scoutreports  (Læst 568 gange)
Bademesteren
Manager

Tolke Scoutreports
« : 30 Apr 2007, 17:15 »

Idéen fik jeg efter et indlæg om taktik på FMD, hvor jeg også der svarede med nedenstående idé.

Afhængig af hvilken måde man spiller FM på, kan scoutreports være mere eller mindre vigtige for din succes som Manager.

Er man ikke et af ligaens bedste hold, vil det ofte være en fremragende idé at sætte sine holdindstillinger (Mentalitet, Passing Style, Tempo, Defensive Line og evt. Closing Down) efter modstanderens spil.
Så hvorfor ikke få samling på hvad disse scoutreports egentlig mener, når de siger det ene eller det andet.

Ofte er det en god idé at stille op med omvendte indstillinger af sin modstander hvorfor det er vigtigt at kunne tolke hvordan modstanderen spiller.

Et eksempel:

"Trække modstanderen op på banen og slå kontra" = defensiv mentalitet og mixed el. direkte afleveringer.

Mod denne modstander spiller du så med offensiv mentalitet og med mixed eller korte afleveringer.

Tempoet har også indflydelse og afhænger næsten altid af pasningsformen.

Mixed afleveringer = mixed tempo / Direkte afleveringer = højt tempo / Korte afleveringer = lavt tempo

Nu er idéen så, at vi får samlet de forskellige scoutreports vi møder og fundet ud af hvordan vi stiller op imod dem.
Håber i er med på idéen...  Rullende Øjne

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

Sv: Tolke Scoutreports
« Svar #1: 30 Apr 2007, 17:32 »

Jeg syns bare altid det er det samme de siger...

Man skal ALTID defend deep, og så enten kan modstander godt lide at spille kontra eller bare få bolden på jorden og spille...

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Bademesteren
Manager

« Svar #2: 30 Apr 2007, 21:05 »

Jeg syns bare altid det er det samme de siger...

Man skal ALTID defend deep, og så enten kan modstander godt lide at spille kontra eller bare få bolden på jorden og spille...

Måske fordi du altid spiller med samme type hold...  Huh

Emillionaire
Gæst

« Svar #3: 30 Apr 2007, 21:15 »

jeg syntes det lyder nice Smiley

fed hjælp Opstemt især for dem der er elendige til taktik (mig)

SirToby
Manager

« Svar #4: 30 Apr 2007, 21:20 »

Har det på samme måde som mortenbrenoe. Mine spejdere siger altid, at min forsvarslinje skal stå dybt.

Men hvis man får det til at virke, går det helt sikkert kanon. På SI's forum er der en ret fantastisk tråd, hvor der er en, der fører Sheffield United til guldet i første sæson ved at følge scoutreportagerne. SI's forum er værd at besøge.

Niko
Gæst

« Svar #5: 30 Apr 2007, 21:24 »

Har det på samme måde som mortenbrenoe. Mine spejdere siger altid, at min forsvarslinje skal stå dybt.

Men hvis man får det til at virke, går det helt sikkert kanon. På SI's forum er der en ret fantastisk tråd, hvor der er en, der fører Sheffield United til guldet i første sæson ved at følge scoutreportagerne. SI's forum er værd at besøge.

Wow! - De er smarte, og meget gode at følge, især hvis man er mindre hold. Wink

Bademesteren
Manager

« Svar #6: 30 Apr 2007, 22:56 »

Fandt den tidligere på aftenen, da jeg ikke fik meget repons i denne tråd.

Der er rigtig mange gode ting, som omhandler dette emne - Ham Cleon er sgu' super!

mrfair
Gæst

« Svar #7: 01 Maj 2007, 10:41 »

Et spændende emne. Jeg har også læst om det tidligere.

Jeg tror også det kan betale sig, til en hvis grad, at lave "kontraindstillinger" ifht. modstanderen.
Jeg tror også, at jo bedre man selv er ifht. modstanderen, jo bedre kan det betale sig at spille sit eget spil.

Men godt initiativ med denne tråd.

Bademesteren
Manager

« Svar #8: 01 Maj 2007, 17:28 »

Et spændende emne. Jeg har også læst om det tidligere.

Jeg tror også det kan betale sig, til en hvis grad, at lave "kontraindstillinger" ifht. modstanderen.
Jeg tror også, at jo bedre man selv er ifht. modstanderen, jo bedre kan det betale sig at spille sit eget spil.

Det tror jeg også, derfor er denne tråd ikke egnet til folk, der spiller med Chelsea og andre hold, der på samme måde burde være dominerende i egen liga.

Citat
Men godt initiativ med denne tråd.

Tak, nu skal vi så bare have folk til at komme med deres scoutreports og forslag til hvordan man stiller op mod det hold, som rapporten omhandler.

Citat

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010