home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:55:40 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  3 Brugere, 519 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Et par, ikke-forståede taktiske apekteri spillet
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Et par, ikke-forståede taktiske apekteri spillet  (Læst 382 gange)
Excile
Juniorspiller
**

Et par, ikke-forståede taktiske apekteri spillet
« : 26 Apr 2007, 18:08 »

Er en fast spiller af FM, og har læst en del herinde! Fedt forum og fed side i har jer!
Så derfor ville jeg lige høre jer om et par aspekter i spillet, som jeg ikke lige har fattet!

Targetman? Har jeg ret i at det sådan set bare er en spiller, som er "target" for indlæg, og derfor skal være stærk fysisk, og i luften? Mens en normal angriber skal fokusere mere på de mere tekniske stats?

Tæt markering? Hvilken effekt har det på ens hold?

Spilfordeler? Kan godt se pointen i det, men hvilken effekt har det på ens spil?

Skærme af? Hvad gør det?

Generelt går mine spil ret godt, har dog altid det samme problem, at der går for mange mål ind på mine hold. Ved ikke lige hvad jeg gør forkert. Måske har det noget med ovenstående indstillinger at gøre?

Niko
Gæst

Sv: Et par, ikke-forståede taktiske apekteri spillet
« Svar #1: 26 Apr 2007, 18:16 »

En Targetman, bruger jeg tit. fx. i Horsens. (som jeg har en blog om) Der bruger jeg Gilberto og spiller med bolden i dybden til ham. Fordi han er hurtig

Tæt markering er jo enlig bare hvor man markere modstanderen tæt, det er smart mod hurtige angribere. Men dit hold skal også være gode fysisk for at det duer.

Spilfordeler, det er jo smart, hvis man spiller i en diamant opstilling, da diamanten er en god spilfordeler. Det er godt til tider.

Skærme af, er lukke af. Men jeg forstår heller ikke pointen i den. Så jeg plejer at sætte den på blandet. Wink

mrfair
Gæst

« Svar #2: 27 Apr 2007, 11:49 »

En targetman er en spiller, som medspillerne kan "sigte" efter. Det gælder ikke kun indlæg, men også afleveringer frem i banen.

Hvis du spiller en targetman til hovedet, er styrke, luftspil, o.lign. gode egenskaber, mens du f.eks. også kan spille ham i fødderne hvis han har god førsteberøring og teknik o.lign.

Jo tættere dit hold markerer din modstander, jo mere stresser du deres opspil. Dine spillere vil gå mere aggressivt efter bolden. Ulempen er, at dine spillere lettere kommer ud af den defensive position og eksempelvis bliver mere sårbaer overfor dybe stiklinger.

Hvis du bruger en spilfordeler, koncentrerer du dit offensive spil omkring en enkelt spiller. Det kan være en god ting, hvis du har en rigtig god spiller, med gode stats i især aflevering, kreativitet o.lign. Dermed får du brugt den stærke spiller meget.
Ulempen er, at dit opspil måske kan blive lidt for stationært, da bolden ofte skal igennem denne ene spiller.
Din modstander kan også undertiden med held markede denne spiller tæt og dermed fratage dig dit offensive våben.

Jeg tror forskellen på markering og skærme af er følgende:
Ved tæt markering forsøger du at erobre bolden. Det er dermed en grundlæggende offensiv indstilling.
Når du skærmer af, vil du derimod forsøge at afskære modstanderen fra offensive tiltag ved at stille dig mellem boldholderen og dit eget mål.
Derfor kan skærme af eksempelvis være god at bruge mod en modstanders angriber, hvis denne er god.

Håber dette var et svar du kunne bruge.

arsenalistic
Manager

« Svar #3: 27 Apr 2007, 11:57 »

Jo mindre skærme af, jo mindre aggressiv bolderobring. Hvis du  har en løbestærk DM'er, er min erfaring, at hvis han bare kan tackle og løbe er det en god idé, at sætte skærme af til sjældent. Han vil nu blive en defensiv pittbull, der jagter boldholder ofte.
Centerforsvaret må gerne skærme ofte, hvis du vel og mærke har en god dm'er, da han så vil erobre boldene, og dc'ere vil skærme af. Denne kombi i centerforsvaret har jeg haft held med. Min målscore midtvejs i sæson 15/16 med Arsenal er således 46-8.

Go you Gunners!

kvs
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 27 Apr 2007, 12:39 »

Jeg vil også sige, at jeg har haft samme held med mit Liverpool hold.
Jeg mistede Xabi Alonso, og Sissoko måtte træde til. Han er en af spillets hurtigste og mest løbestærke DM'er, og han har løftet opgaven til UG, med samme taktik, som arsenalistic snakker om. Han har faktisk spillet bedre end Xabi Alonso. har været helt nede at have 0.6 mål lukket ind per kamp over en hel sæson..

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010