home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 952 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sommers klumme.
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Sommers klumme.  (Læst 40219 gange)
SLEORT
Landsholdsspiller

Sv: Sommers klumme.
« Svar #150: 26 Apr 2007, 18:06 »

Du slynger en påstand ud om kommunistiske tendenser i andres debatøres holdninger. Det er meget interessant, og derfor bør du argumentere. Meget gerne med konkrete eksempler.

mvh,
mathias
Jamen det er jo bare at kigge på historien. Hvor mange kommunistiske stater, er blevet lande med et lykkeligt folk, velstand, og veludviklede stater, kontra kapitalistiske stater?

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #151: 26 Apr 2007, 18:06 »

Det med om det er religion eller tradition er meget vigtigt. For hvis det er blot er tradition er det helt okay, at fravælge pga. det imo. Jeg har fx også en ven, som måtte klippe sit lange hår kortere hvis han skulle have job i føtex, og det gjorde han så, og fik jobbet. Måske er tørklæde et lidt større tabu end langt hår, men alligevel. Men jeg tvivler på, at ret mange af de piger, som går med tørklæde rent faktisk gør det pga. af deres tro, og ikke pga. deres forældre eller andet "gruppespres".

Se mit indlæg længere oppe :-)

Gehyden_bab: Hvorfor er SLEORTS sidste argument ikke ordentligt? :-)

SLEORT fabler om kommunisme, mens jeg (og muligvis andre) aldrig har nævnt noget om det. Han formår at påstå, at der gives udtryk for holdninger, der minder om "kommunismens værste". Det er der ingen, der mig bekendt har skrevet noget om - til gengæld er der mange, der har bidraget med kommentarer ang. racisme og basale rettigheder i et demokratisk samfund, og jeg tror det er det, han har misforstået.

mvh,
mathias

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #152: 26 Apr 2007, 18:08 »

Så du mener også, Slerot, at man skal kunne fravælge en hvis han har et kors om halsen?
Ja, hvis ikke vedkommende vil tage det af, når vedkommende er på arbejde, er det helt i orden. Religion er et følsomt emne for mange, og derfor mener jeg ikke det hører arbejdet til, hvor man er der for at yde en service for andre. Så kan man sgu skide højt og flot på religion, i det tidsrum.

MeeLo
Gæst

« Svar #153: 26 Apr 2007, 18:11 »

SLEORT, nævn et land i historien der har anvendt reel kommunisme?

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #154: 26 Apr 2007, 18:11 »

Jamen det er jo bare at kigge på historien. Hvor mange kommunistiske stater, er blevet lande med et lykkeligt folk, velstand, og veludviklede stater, kontra kapitalistiske stater?

Naturligvis ingen.

Men det har jo ikke noget at gøre, med det jeg skriver. Du pådutter andre at mene noget positiv om kommunisme, og det vil jeg blot gerne vide, hvor du ser. Jeg er nemlig uenig. Jeg tror du tager fejl af kommunisme og basale rettigheder i et demokratisk samfund. Hvis man dømmer og behandler folk udelukkende pga. deres religiøse overbevisning (i dette tilfælde deres tørklæde), så er det rascisme. Du skriver, at du ikke er rascist, men hvorfor synes du så, at det er i orden at købmanden opfører sig racistisk?

mvh,
mathias

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #155: 26 Apr 2007, 18:15 »

Naturligvis ingen.

Men det har jo ikke noget at gøre, med det jeg skriver. Du pådutter andre at mene noget positiv om kommunisme, og det vil jeg blot gerne vide, hvor du ser. Jeg er nemlig uenig. Jeg tror du tager fejl af kommunisme og basale rettigheder i et demokratisk samfund. Hvis man dømmer og behandler folk udelukkende pga. deres religiøse overbevisning (i dette tilfælde deres tørklæde), så er det rascisme. Du skriver, at du ikke er rascist, men hvorfor synes du så, at det er i orden at købmanden opfører sig racistisk?

mvh,
mathias
Ja, og nu 'pådutter' du så købmanden noget, købmanden ikke er. For mig er det ikke racisme, men liberalisme. Købmandens frie valg, som han har ret til at have!

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #156: 26 Apr 2007, 18:16 »

Uden at svare for SLEORT vil jeg gerne høre hvordan du definerer kommunisme? Snakker vi Marx's Kommunistiske Manifest, eller den "kommunisme" der blev anvendt under Lenin i Sovjet?
Uden at vide alt for meget om emnet, skulle jeg mene at Marx's vidst er ret meget ved siden af den anvendte i Sovjet, Kina, Nord-Korea og Cuba (for at tage nogle eksempler), eftersom samtlige lande har haft en regering eller et overhoved, hvilket kommunisme vel ikke bør?

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Soccerpop
Gæst

« Svar #157: 26 Apr 2007, 18:16 »

Thorøe: Ja, hvis arbejdsgiveren ikke bryder sig om det...

Jeg vil skyde på at 90% at kvinder der bærer tørklæde fordi deres mand tvinger dem til det, for faktum er jo at de fleste muslimer undtrykker kvinder. Og lad nu vær med at sige at det ikke kan bevises, for i denne sag mener jeg heller ikke det er nødvendigt. Kvinder bliver tvunget i ægteskab, kan ikke rigtig melde det hvis de bliver voldtaget og må i bund og grund helst ikke arbejde hvis de ikke bor i Danmark.
Og hvis manden og kvinden i Danmark ønsker at kvinden skal arbejde og ikke må fordi hun har tørklæde så må de sku tage det af. Det bliver man altså ikke slået ihejl for.
Der gik en pige i min gamle klasse som var muslim. Hun havde tørklæde på derhjemme, men når hun kom hen i skolen tog hun det af fordi hun sagde det ikke havde noget md hendes religion at gøre...

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #158: 26 Apr 2007, 18:17 »

Det kan jeg ikke, hvis kim il-sung, stalin og fidel castro ikke er reele kommunister. Men så nævn dog selv et, så vi alle kan se hvor godt det går i pågældende land!

Er der ikke et eller andet grundlæggende galt med kommunisme, hvis samtlige ledere som har kaldt sig kommunister, er syge i hovedet, og har kørt et land godt og grundigt i sænk?

MeeLo
Gæst

« Svar #159: 26 Apr 2007, 18:19 »

Uden at svare for SLEORT vil jeg gerne høre hvordan du definerer kommunisme? Snakker vi Marx's Kommunistiske Manifest, eller den "kommunisme" der blev anvendt under Lenin i Sovjet?
Uden at vide alt for meget om emnet, skulle jeg mene at Marx's vidst er ret meget ved siden af den anvendte i Sovjet, Kina, Nord-Korea og Cuba (for at tage nogle eksempler), eftersom samtlige lande har haft en regering eller et overhoved, hvilket kommunisme vel ikke bør?

Ja kommunisme efter det kommunistiske manifest også kendt som marxisme. Og den periode jeg snakker om efter oktoberrevolutionen må jo så menes at være Lenininisme, hvilket ikke er præcist det samme, men er det der ligner marxisme mest, hvis man kigger på hvad verden har brugt.

7kfum
Gæst

« Svar #160: 26 Apr 2007, 18:20 »

I det kommunistiske manifest, der påpeger Marx blot at en regering ville visne og ikke være nødvendig.. Smiley

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #161: 26 Apr 2007, 18:20 »

Men det er netop jeres holdning, som ligger til grund for hele Muhammedkrisen (lyder lidt hårdt, lad nu være med at ta' det så tungt Wink).

Misforstå mig ikke - jeg tager intet tungt. Jeg forstår bare ikke hvad du mener, og vil gerne have en uddybelse af påstanden.

Danmark er et kristent land. De fleste danskere kalder sig kristne, omend jeg vil påstå at et fåtal rent faktisk er det. At der kommer indvandrere med anden religion hertil, er helt fint. Men det betyder ikke at Danmark pludselig er blevet et muslimsk, eller delvist muslimsk land. Det betyder ikke at grundloven for nogles tilfælde pludselig er blevet til Koranen. Man kommer hertil, og så må man sgu indrette sig efter det danske samfund.

Det er sjovt, at du nævner grundloven. Den nævner netop at "den personlige frihed er ukrænkelig. Ingen dansk borger kan på grund af sin politiske eller religiøse overbevisning eller sin afstamning underkastes nogen form for frihedsberøvelse" (kapitel VIII, §71, stk.1). Det indebærer, at man har ret til at have og dyrke den religion, man lyster. Og er det ikke påfaldende, at netop noget så dansk som grundloven skriver dette? Der er ingen, der snakker om en muslimisering af Danmark - vi taler om basale frihedsrettigheder.

Citat
Det skal lige siges, at jeg hverken er racist, eller en eller anden gammel sur kristen, som vil have mit land for mig selv. Indvandrere er mere end velkomne, men de skal opføre sig ordentligt, herunder handle efter danske love, og indrette sig det danske samfund.

Igen - grundloven sikrer alle fri ret til at dryke deres relgion, så der er ikke så meget at komme efter!

mvh,
mathias

MeeLo
Gæst

« Svar #162: 26 Apr 2007, 18:21 »

Det kan jeg ikke, hvis kim il-sung, stalin og fidel castro ikke er reele kommunister. Men så nævn dog selv et, så vi alle kan se hvor godt det går i pågældende land!

Er der ikke et eller andet grundlæggende galt med kommunisme, hvis samtlige ledere som har kaldt sig kommunister, er syge i hovedet, og har kørt et land godt og grundigt i sænk?

Det kan jeg ikke af den simple grund at der aldrig har eksisteret reel kommunisme. Eller Marxisme om du vil...
Men er der ikke noget galt med liberalisme, når flere hundrede tusind mennesker dør hver dag som følge af det?

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #163: 26 Apr 2007, 18:22 »

Ja, og nu 'pådutter' du så købmanden noget, købmanden ikke er. For mig er det ikke racisme, men liberalisme. Købmandens frie valg, som han har ret til at have!

Hvis en købmand negativt forskelsbehandler nogen pga. deres religion (i dette tilfælde det at bære tørklæde), så er det racisme. Hvad det er for dig er faktisk ligegyldigt - loven taler sit tydelige sprog, så skulle vi ikke bare holde os til den?

mvh,
mathias

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #164: 26 Apr 2007, 18:25 »

Det kan jeg ikke af den simple grund at der aldrig har eksisteret reel kommunisme. Eller Marxisme om du vil...
Men er der ikke noget galt med liberalisme, når flere hundrede tusind mennesker dør hver dag som følge af det?

Fordi "kommunistiske" (De lande der offentligt bliver betegnet sådan, om du og Marx så vil det eller ej), har da hænderne helt rene, eller hvordan? "Kommunisme" har da mig bekendt dræbt mindst lige så mange mennesker, hvis ikke flere.
Og at argumentere for "reel kommunisme" er ren utopi, eftersom et samfund ala det aldrig ville kunne eksistere, i det menneskeracen er langt mere destruktiv.

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010