home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 564 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Eisern Union
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Eisern Union  (Læst 4053 gange)
Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Eisern Union
« : 20 Apr 2007, 19:18 »

Hejsa…

Jeg lancerede godt nok for et stykke tid siden en blog omkring 1860 München, men denne blog er desværre lukket nu, da jeg ikke har spillet på det spil i et stykke tid og derfor er lysten til at spille med 1860 München også forsvundet (undskyld soccerpop Smiley).

I stedet for har jeg startet en op med det gamle østtyske hold Union Berlin som jeg håber at i vil følge med i. Målet med spillet bliver at genskabe Union Berlin som et af Tysklands storhold, altså bringer dem tilbage til toppen som de var på inden murens fald. En kamp som jeg håber i vil følge med i.

Skrivestillen og indledningen for bloggen bliver som i kender den fra mig af, håber dog ikke at det holder folk fra at læse den Smiley

Enjoy…

P.s.

I må meget gerne komme kommentarer, begge dele – altså ris og ros 






Søndag den 25-06-06


Eisern Union Præsenter Ny Manager


Den tyske klub Union Berlin med bestyrelsesformand Dirk Zingler i spidsen, kunne i dag på et pressemøde præsentere klubbens nye manager efter klubben har været uden manager i omkring en uges tid. Den tidligere manager Christian Schreier blev fyret grundet uoverensstemmelser med bestyrelsen og især bestyrelsesformand Dirk Zingler.
Ifølge kilder tæt på ledelsen i Union Berlin skyldes fyringen af Christian Schreier at han kom i skænderi med Dirk Zingler efter at Schreier havde spildt kaffe ned af Zinglers nye Armani jakkesæt.

Manden der overtager manager sædet i den tyske regional liga nord klub, er Union Berlins sportsdirektør Jörg Heinrich. Jörg Heinrich har de sidst års tid fungeret som sportsdirektør i hovedstadsklubben, efter han stoppede sin lange karriere i Union Berlin i 2005. Heinrich har haft en lang karriere som spiller, bl.a. var han fast mand på venstrekanten på det stærke Dortmund hold som bl.a. blev Champions League mester i 90’erne.

Jörg Heinrich
Dirk Zingler udtalte på dagen pressemøde at han var glad for at det var lykkedes klubbens bestyrelse at få overtalt Jörg Heinrich til at tage plads i managersædet i Union Berlin. Det er første gang at den nu 37 årig Jörg Heinrich skal træne et fodboldhold efter hans karrierestop i 2005.
Derfor var det også en ansættelse som overraskede og chokerede mange af Union Berlin fans. Men mange af fansene var dog villige til at se hvordan den nye manager klarede sig før man begyndte at diskutere om han var den rette person til jobbet. Det lykkedes os at fange nogen fans tidligere i dag, som havde følgende at sige omkring den nye manager.

”Det er dejligt at se Jörg i spidsen for Eisern Union. Han var en god fodboldspiller og så kender han klubben ind og ud efter han har arbejdet som sportsdirektør hos os. Om han er den rette til jobbet? Så længe han kan få klubben tilbage på rette køl, rent sportslig, og her tænker jeg bl.a. på en oprykning til 2. Bundesliga,  så tror jeg han er den rette til jobbet, hvis du forstår?”

”Jeg synes at Union Berlin gambler lidt med deres fremtid ved at ansætte Heinrich. Manden har jo aldrig været manager nogen steder før, så vi ved jo ikke engang om han kan være med på dette niveau.”
” Vi har brug for en som kan føre os tilbage til 2. Bundesligaen med det sammen og dette kan han forhåbentlig gøre, ellers vil det være en slem fejl af bestyrelsen og bestyrelsesformande n at ansætte ham som manager i stedet for at beholde ham som sportsdirektør.”

Det ser ud til at de fleste fans er meget optimistisk omkring ansættelsen af Jörg Heinrich som ny manager for Union Berlin, og at de forventer at han bringer dem tilbage til 2. Bundesligaen med det samme. Dog er Union Berlins ledelse dog ikke helt enig med fansene omkring målet for sæsonen. Zingler udtalte at ledelsen forventede at klubben undgår en nedrykning denne sæson, og i den kommende fik opbygget et hold som kunne være med i oprykningskampen. En opgave som Heinrich fik et transferbudget på 109.000 kr. til at løse, og et lønbudget på omkring 330.000 kr.

Pressen fik efter præsentationen af Jörg Heinrich 5 minutter med den nye manager hvor de kunne stille et par spørgsmål. Her er et lille uddrag af et par spørgsmål og svar fra pressemødet:

Herbert (Journalist – Die Welt) – ”Hejsa Jörg, tillykke med udnævnelsen som manager for Union Berlin”

Heinrich – ”Tak skal du have”

Herbert (Journalist – Die Welt) – ”Jörg, hvordan er det at være manager for klubben nu?”

Heinrich – ”Det er en dejlig fornemmelse. Det er noget jeg gerne ville prøve på et tidspunkt, men havde ikke regnet med det allerede skulle være et års tid efter jeg stoppede som spiller. Men da jeg fik tilbudet fra Zingler om jeg ville have posten, var jeg ikke sen til at sige nej. Det er en spændende udfordring jeg skal i gang med og jeg føler mig klar til den.”

Sebastian (Journalist – Kicker) – ”Fansene har kritiseret dig for din manglende erfaring indenfor manager faget, hvilket du jo heller ikke har. Ser du ikke det som et stort handicap for dig og hvad har du som svar til fans på deres kritik?

Heinrich – ”For det første vil jeg gerne give fansene et kæmpe tak for den dejlige velkomst de har givet mig, selvom de også har kritiseret mig manglede manager erfaring. Jeg kan sagtens forstå deres kritik, jeg vil også selv bliver nervøs hvis en mand som ikke havde noget erfaring indenfor manager området overtog mit favorit hold. Men det fede ved fansene her i Union Berlin er at de er villige til at give en chance for at bevise sit værd, hvilket jeg også er det eneste jeg beder om.
Men jeg er ikke bekymret omkring min manglende erfaring på manager området. Jeg har i min tid som spiller trænet under mange gode managers og suget mange gode ting til mig fra disse fantastisk træner jeg har spillet under. Så jeg er sikker jeg har en masser godt at komme med på træningsbanen.”


Andreas (Journalist – DSF) – ”Fansene kræver oprykning til 2. Bundesligaen denne sæson, bestyrelses forventer at holdet undgår nedrykning. Hvad er dit mål for den kommende sæson med Eisern Union?”

Heinrich – ”Personligt tror jeg også på oprykning til 2. Bundesligaen. Vi har et stærkt hold her i Union Berlin som sagtens kan være med i kampen omkring oprykning, og med et par forstærkninger på nogen enkelte pladser vil vi stå rigtig stærkt.”

Dirk Zingler rejste sig herefter op fra hans stol og sagde at Heinrich ikke havde tid til at svare på flere spørgsmål da han havde et arbejde han skulle passe, og spiller pt. ventede på at han ville komme og sætte dagens træning i gang, og så forlod de begge pressemødet.

Heinrichs officielle debut for Union Berlin bliver imod Hertha Berlin II i Regional Liga Nord lørdag den 5. august hjemme på Alte Försterei i Berlin. Det bliver i denne kamp og en del fremover at Heinrich skal vise Eisern Union fans at han er manden som kan få Union Berlin tilbage til det sjove selskab, hvor klubbens fans mener at den høre til.


Stadion Alte Försterei - Union Berlins Hjemmebane


Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eisern Union
« Svar #1: 20 Apr 2007, 20:28 »

FANTASTISK! Jeg har for kort tid siden startet med netop dette hold. Og jo, oprykning skulle være muligt. Du er jo tippet til at blive 13, men jeg ligger efter halvdelen af sæsonen på 1.!

Jeg vil meget gerne høre noget til din økonomi, når vi når længere hen. Jeg selv har nemlig en del problemer med at holde plusset.

Og til sidst: Har det været min 'annoncering' af holdet, som har fået dig til at vælge dem?

Rigtig meget held og lykke! Her har du en stensikker læser. Jeg håber denne blog bliver lang!
Logged


Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Eisern Union
« Svar #2: 20 Apr 2007, 21:13 »

FANTASTISK! Jeg har for kort tid siden startet med netop dette hold. Og jo, oprykning skulle være muligt. Du er jo tippet til at blive 13, men jeg ligger efter halvdelen af sæsonen på 1.!

Jeg vil meget gerne høre noget til din økonomi, når vi når længere hen. Jeg selv har nemlig en del problemer med at holde plusset.

Og til sidst: Har det været min 'annoncering' af holdet, som har fået dig til at vælge dem?

Rigtig meget held og lykke! Her har du en stensikker læser. Jeg håber denne blog bliver lang!

Hejsa Sleort!

Dejligt at høre at du vil være fast læser af denne blog. Regner også med at bringe en update senere i aften.

Det var faktisk ikke din annoncering som gjorde at jeg startede op, besluttede mig for i går at starte op med dem, med postede først bloggen i dag. Men så godt din annoncering og tænkte det var da noget af et sjovt sammenfald Smiley
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Eisern Union
« Svar #3: 20 Apr 2007, 22:28 »

Lørdag den 1. juli 2006

Union Berlin Opruster


Jörg Heinrich har været meget aktiv på transfermarkedet de seneste dage, efter han blev præsenteret som ny manager for Union Berlin. For i dag kunne Heinrich præsentere hele fem nye spillere i Union Berlin truppen som skal forstærke holdet i kampen omkring oprykning til 2. Bundesligaen.

David Solga - En af mange nye ansigter i Union Berlin
De spillere som skifter til Union Berlin her den første juli er som følgende:

Den 23 årig midtbanespiller David Solga som er hentet hos de tidligere mange tyske mester Dortmund. David Solga kan spille på begge kanter men er udset til at forstærk Union Berlin på højrekanten, hvor holdet er tyndt besat. Solga havde en værdi på 2.2 mil. kr. men det lykkedes at Jörg Heinrich at hente Solga til klubben for 10.000 kr. David Solga er ikke den eneste tidligere bundesliga spiller som det er lykkes Union Berlin at hente. De to forsvarsspillere Benjamin Knoche fra Gladbach og Marijan Kovacevic fra Stuttgart. Begge spillere skifter fra deres respektive klubber til Union Berlin på en fri transfer.

Der udover har Jörg Heinrich også hentet et par unge spillere til klubben, spillere som Heinrich betegner som talenter og som Heinrich ser et stort lys i. De to unge spiller er den 17 årig tyske forsvarsspiller Stefan Person som er hentet for 20.000 kr. i Hansa Rostock og den 20 årig tyske angriber Christopher Hauptmann som er hentet i Kiel for 10.000 kr. Begge spillere vil fungere som backups, og vil primært få spilletid i pokalkampe.
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eisern Union
« Svar #4: 20 Apr 2007, 22:39 »

Æhh bæææh, så vidt jeg ved, spiller du kun ligakampe i første sæson. I hvert fald i mit spil.
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Eisern Union
« Svar #5: 20 Apr 2007, 22:40 »

Ser godt ud Kimu - Fortsæt sådan Smiley

Nice update !
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eisern Union
« Svar #6: 20 Apr 2007, 22:47 »

Æhh bæææh, så vidt jeg ved, spiller du kun ligakampe i første sæson. I hvert fald i mit spil.

 Rullende Øjne Han er vel med i pokal-turnerningen...  Rullende Øjne


Det ser spændende ud.. fortsæt den gode stil  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Eisern Union
« Svar #7: 20 Apr 2007, 22:49 »

Øv! Græder ticked off Græder
Jeg vil dog følge så godt med jeg kan Smiley
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eisern Union
« Svar #8: 20 Apr 2007, 22:52 »

Rullende Øjne Han er vel med i pokal-turnerningen...  Rullende Øjne
Nej det er netop hvad han ikke er... Ved ikke hvorfor. Måske fordi oprykkerhold til den 3. bedste række, ikke deltager?
Logged


Soccerpop
Gæst
 
Sv: Eisern Union
« Svar #9: 20 Apr 2007, 22:57 »

Nej det er netop hvad han ikke er... Ved ikke hvorfor. Måske fordi oprykkerhold til den 3. bedste række, ikke deltager?

Nu er Union et nedrykker hold Wink
Pokalen går helt ned til oberliga bayern- sachzen osv...
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eisern Union
« Svar #10: 20 Apr 2007, 23:01 »

Nu er Union et nedrykker hold Wink
Pokalen går helt ned til oberliga bayern- sachzen osv...
Niks. De er rykket op fra rækken under RDN...
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eisern Union
« Svar #11: 20 Apr 2007, 23:05 »

In your face, Soccerpop! Djævel

Det ser godt ud, Kimu. Fortsæt endelig. Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Eisern Union
« Svar #12: 21 Apr 2007, 08:33 »

God start... Gode gamle Jörg Heinrich er manden til jobbet.

Var U. Berlin ikke i UEFA cuppen for 2-3 år siden? som de kom til igennem cuppen? Nogen der ved hvad række de ¨lå i på det tidspunkt.
« Seneste Redigering: 21 Apr 2007, 08:34 af Batistuta » Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eisern Union
« Svar #13: 21 Apr 2007, 09:47 »

God start... Gode gamle Jörg Heinrich er manden til jobbet.

Var U. Berlin ikke i UEFA cuppen for 2-3 år siden? som de kom til igennem cuppen? Nogen der ved hvad række de ¨lå i på det tidspunkt.
Jeg ved ikke hvilken række de lå i, men jeg ved at de spillede pokalfinale mod Schalke 04, på Olympiastadion, i 2001.
Logged


AK Lemvig
Gæst
 
Sv: Eisern Union
« Svar #14: 21 Apr 2007, 10:07 »

God start... Gode gamle Jörg Heinrich er manden til jobbet.

Var U. Berlin ikke i UEFA cuppen for 2-3 år siden? som de kom til igennem cuppen? Nogen der ved hvad række de ¨lå i på det tidspunkt.

Union Berlin var som Sleort siger i pokalfinalen i 2001 mod Schalke. De tabte 2-0. I den sæson rykkede de op fra Regionliga Nord til 2. Bundesliga.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010