home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 580 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [#24] - To be, better far, than you are!
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken ung dansker har været den store helt for FCK i Royal League?  (Afstemning slut: 02 Maj 2007, 14:21)
Mads Laudrup?
- 3 (21,4%)
Lasse Qvist?
- 8 (57,1%)
William Kvist?
- 2 (14,3%)
Thomas Christiansen?
- 1 (7,1%)
Stefan Monberg?
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 14

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: [#24] - To be, better far, than you are!  (Læst 55274 gange)
7kfum
Gæst
 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #30: 17 Apr 2007, 15:59 »

Undskyld, men jeg stod vist af da jeg så du gjorde alle standard indkøbene, vil nok stadig følge med, men nok ikke prioteret særlig højt længere..
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #31: 17 Apr 2007, 16:03 »

Hej Berendt.

Det er en super blog du har fået op og kører, altid rart med lidt FCK.
Iøvrigt også nogle super indkøb. Held og lykke herfra.
Logged

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #32: 17 Apr 2007, 17:03 »

Lad mig starte med at pointere, at jeg har fuldt med dine tidligere blogs med stor fornøjelse! Det er altid spændende at læse om FCK, når der skrives af en, der virkelig har styr på, hvordan en blog skal skrues sammen. Det skal du have stor ros for.

Der, hvor jeg til gengæld synes, projektet halter lidt, er, når du vælger at købe ind som du gør. Som 7kfum rigtigt pointere hælder du lidt til "standartindkøbene". Det er ærgeligt synes jeg - især når det valgte hold er FCK. Hvis jeg kunne vælge, havde du standhaftigt forsøgt at simulere det virkelige FCK's strategi på transfermarkedet. Dvs. at forsøge at købe nordiske spillere med landsholdsklasse og supplere med en enkelt speciel spiller eller to. Det er en kæmpe udfordring, og det ville være rart at læse til en forandring :-)

Men al respekt for den stil du kører nu - det er underholdende læsning, så du må selvfølgelig meget gerne blive ved. Overstående er blot min personlige mening, du evt. kunne tage med i dine overvejelser, hvis du en anden gang påbegynder en FCK-blog.

mvh,
mathias
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #33: 17 Apr 2007, 22:43 »

Godt skrevet, rigtig godt. Jeg kommer nu med et par ønsker, som jeg synes, du bør genskabe i denne blog:
Opstillingen til hver kamp, med regelmæssig gennemgang af resultat og flot opstillet som altid. Ligesom en transferupdate ikke ville være dum. Jeg ved ikke, hvilket koncept du vil køre, men her var lidt, hvad jeg håber at se.
Jeg gider ikke sidde og skrive om hver kamp, derfor har jeg valgt at dele den op i kapitler... Først fortalte jeg om hvem jeg selv er, så om mine transfers (den seneste 3 updates, samt den næste), her efter kommer en gennem gang af sæsonopstarten, frem til 1/9, og så en gennemgang af hvordan det er gået i CL-kvalen...
Håber du kan følge mig?...

Dejligt du har fundet lidt tid til en ny blog. Godt nok er det om FCK, men det gør ikke så meget, så længe du skriver godt- formår at gøre det spændende.
Den nye skrivestil du har valgt, kan jeg også rigtig godt lide, og som du selv siger ville det jo heller ikke være så smart at lave en i samme stil, især ikke når det er med FCK igen. Den ville komme til at ligne den anden for meget. Så det er godt du ikke har gjort det.
Selve opsætningen af bloggen er også god - Overskuelig.!

Ikke mere for nu. Forsæt det gode arbejde.!
Tak fordi du synes jeg skriver spændende, og godt. Er glad for at du kan lide min nye stil... Er stadig lidt spændt på hvordan der bliver taget i mod den, da jeg, som nævnt ovenover, ikke bare gører igennem i samme rækkefølge som det foregår i spillet.
Skal nok forsøge at forsætte arbejdet...

Rigtig godt skrevet  Thumbs Up
Hvad har du givet for alle dine spillere indtil nu?

EDIT : Fylkir er i Island.
Du mener vel at Kasper Schmeichel er udlejet til Falkirk? Wink
Takker... Vil gætte på at jeg har købt for cirka 50 mio lige nu... Og mht det med Falkirk, så er det rettet Wink

Undskyld, men jeg stod vist af da jeg så du gjorde alle standard indkøbene, vil nok stadig følge med, men nok ikke prioteret særlig højt længere..
Kan godt følge din påstand, og kan ikke benægte det... Men vil dog sige at, af de spillere jeg har hentet er det kun Schmeichel, Milán og Ezekiel Bala der er standard-køb i FM07...

Lad mig starte med at pointere, at jeg har fuldt med dine tidligere blogs med stor fornøjelse! Det er altid spændende at læse om FCK, når der skrives af en, der virkelig har styr på, hvordan en blog skal skrues sammen. Det skal du have stor ros for.

Der, hvor jeg til gengæld synes, projektet halter lidt, er, når du vælger at købe ind som du gør. Som 7kfum rigtigt pointere hælder du lidt til "standartindkøbene". Det er ærgeligt synes jeg - især når det valgte hold er FCK. Hvis jeg kunne vælge, havde du standhaftigt forsøgt at simulere det virkelige FCK's strategi på transfermarkedet. Dvs. at forsøge at købe nordiske spillere med landsholdsklasse og supplere med en enkelt speciel spiller eller to. Det er en kæmpe udfordring, og det ville være rart at læse til en forandring :-)

Men al respekt for den stil du kører nu - det er underholdende læsning, så du må selvfølgelig meget gerne blive ved. Overstående er blot min personlige mening, du evt. kunne tage med i dine overvejelser, hvis du en anden gang påbegynder en FCK-blog.

mvh,
mathias
Først vil jeg starte med at takke, for at du mener at jeg kan finde ud af at skrive blogs.

Som jeg har skrevet i mit svar til 7kfum, for mig var det ikke bare standards indkøb. Men jo, meningen er at jeg fremover vil forsøge at kører FCK's virkelige strategi, og købe mere eller mindre færdige spiller, selvom jeg er en smule modstander af det. Personligt synes jeg at det er sjovest at købe yngre spillere, og så derfra udvikle dem. Men det er husket, og jeg vil forsøge at gøre det fremover... For at understrege det har jeg sat mine to spejdere til at gennemgå det skandinaviske marked for en ny højreback, og jeg regner med at de kommer til at bruge en sæson på den opgave, netop fordi det skal være en spiller som klubben også ville hente i virkeligheden... Smiley

Håber det er et godt nok svar, og at du vil forsætte med at følge med?

mvh,
Nicolaj Berendt
Logged


gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #34: 18 Apr 2007, 14:31 »

Som jeg har skrevet i mit svar til 7kfum, for mig var det ikke bare standards indkøb. Men jo, meningen er at jeg fremover vil forsøge at kører FCK's virkelige strategi, og købe mere eller mindre færdige spiller, selvom jeg er en smule modstander af det. Personligt synes jeg at det er sjovest at købe yngre spillere, og så derfra udvikle dem. Men det er husket, og jeg vil forsøge at gøre det fremover... For at understrege det har jeg sat mine to spejdere til at gennemgå det skandinaviske marked for en ny højreback, og jeg regner med at de kommer til at bruge en sæson på den opgave, netop fordi det skal være en spiller som klubben også ville hente i virkeligheden... Smiley

Det lyder rigtig godt. Personligt er jeg også mest til at hente unge, lovende spillere og udvikle dem derfra, men lige netop med FCK (især, hvis det er som fan af klubben), synes jeg, det er en oplagt udfordring at forsøge at efterligne virkeligheden. Så jeg vil se frem til, hvordan dine fremtidige transfers hovedtræk vil se ud.

Håber det er et godt nok svar, og at du vil forsætte med at følge med?

Naturligvis. Gode blogs er altid et kig værd :-) Keep up the good work, eller hvad man nu siger.

mvh,
mathias
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #35: 18 Apr 2007, 22:45 »

Det lyder rigtig godt. Personligt er jeg også mest til at hente unge, lovende spillere og udvikle dem derfra, men lige netop med FCK (især, hvis det er som fan af klubben), synes jeg, det er en oplagt udfordring at forsøge at efterligne virkeligheden. Så jeg vil se frem til, hvordan dine fremtidige transfers hovedtræk vil se ud.

Naturligvis. Gode blogs er altid et kig værd :-) Keep up the good work, eller hvad man nu siger.

mvh,
mathias

Første spiller er hentet, og har forsøgt at gøre det på FCK-manér Wink Hvem det er før i ikke afvide endnu Opstemt

PS : HUSK AFSTEMNINGEN !!!  crazy
Logged


cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #36: 18 Apr 2007, 23:08 »

Mere update, mindre snak.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #37: 18 Apr 2007, 23:13 »

Mere update, mindre snak.
Den er klar... kommer nu Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #38: 18 Apr 2007, 23:13 »

Kapitel 6 - Farvel til et par løver (Transfer del 4)


Razak Pimpong tog til Frankrig
Hele ti spillere var kommet til klubben siden jeg overtog dem. Det kan lyde af mange, og det var det måske også, men langt de fleste var ikke hentet for at spille på førsteholdet fra dag ét.
Hvad gør man når ti nye spillere kommer til? Men lader også nogen sige farvel. Fire spillere fik sagt permanent farvel, mens otte var blevet lejet ud.

De første der forlod klubben var 20’årige Peter Piil og 18’årige Bongumusa Mthethwa. Begge spillere blev fundet for dårlige til at jeg ville satse på dem, så derfor blev de begge fristillet. De to defensive spillere har endnu ikke fundet nogle nye klubber.

To spillere blev solgt. Den første der pakkede sine taske var André Bergdølmo. Engelske Sheffield United manglede rutine til deres forsvar, og deres træner Neil Warnock mente at André Bergdølmo var manden til den opgave. André Bergdølmo har stadig sin debut i det engelske til gode.
Den anden spiller der sagde helt farvel var ghanesiske Razak Pimpong. Efter at havde set Razak Pimpong træne et par gange kom jeg frem til at han ikke er en spiller jeg ville kunne bruge, og valgte derfor at give ham muligheden for at finde en ny klub, hvis bare de ville betale det jeg ville have. Flere klubben henvendte sig, og da Razak Pimpong besluttede sig blev det franske Stade Rennais FC, der løb med hans underskrift.

Dan T i kamp mod Rosenborg


Til sidst var en hel del spillere blevet lejet ud. Flere af dem skulle hjælpe vores norske samarbejdsklub, Aalesunds FK med at sikre sig oprykning til den bedste række.
Dan Thomassen, Nicklas Svendsen og Matías Cahais skulle hjælpe med at stabiliserer forsvaret, Morten Bertolt skulle kæmpe på midtbanen, mens Erton Fejzullahu og Lasse Qvist skulle scorer de afgørende mål for Aalesund.
I Viasat Sport Division skal Bjarne Ingebretsen hjælpe SønderjyskE med at vende tilbage i Superligaen, omvendt skal Magnus Myklebust hjælpe Silkeborg IF med ikke at række ned i Viasat Sport Division.

Alt i alt nogle salg jeg selv var godt tilfreds med. Fire spillere uden fremtid på førsteholdet kom væk, mens 8 talentfulde spillere blev lejet ud, så de alle kan få lidt hår på brystet.

Logged


cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 6 - Farvel til et par løver
« Svar #39: 18 Apr 2007, 23:46 »

Godt i gang med handlerne Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 6 - Farvel til et par løver
« Svar #40: 18 Apr 2007, 23:51 »

Godt i gang med handlerne Smiley
Jah lidt måtte der ske... men langt fra hvad jeg normalt har gang i, når jeg er FC København...

Er der stemning for en update med gennemgang af truppen?
Logged


cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 6 - Farvel til et par løver
« Svar #41: 19 Apr 2007, 00:05 »

Jah lidt måtte der ske... men langt fra hvad jeg normalt har gang i, når jeg er FC København...

Er der stemning for en update med gennemgang af truppen?

Yeah helt klart. Og også gerne de spillere du regner med at bruge mest.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 6 - Farvel til et par løver
« Svar #42: 19 Apr 2007, 00:21 »

Yeah helt klart. Og også gerne de spillere du regner med at bruge mest.
Okai, skal bare lige havde de sidste SS'ere på plads så Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 6 - Farvel til et par løver
« Svar #43: 19 Apr 2007, 01:17 »

Kapitel 7 - Truppen til efteråret 2006

Efter at havde gennemgået de transfers der er sket i løbet af sommeren, er det vel på sin rette plads at gennemgår truppen til efterårets kampe. Et efterår der kom til at byde på både SAS liga-kampe, pokalkampe, og ikke mindst Champions League kampe. (Tryk på deres nummer for SS)

Træner:
Nicolaj Berendt

Målmænd:
1. Jesper Christiansen
21. Thomas Villadsen
41. Nathan Coe

Forsvar:
2. Lars Jacobsen
3. Niclas Jensen
5. Brede Hangeland
14. Michael Gravgaard
17. Oscar Wendt
24. Jeppe Brandrup
26. Nikolaj Hansen
32. Kristian Bak Nielsen

Midtbane:
4. Hjalte Bo Nørregaard
6. Tobias Linderoth (C)
8. Michael Silberbauer
10. Jesper Grønkjær
13. Atiba Hutchinson
18. Cheik Tioté
19. Stefan Monberg
22. Christoffer Olsen
23. William Kvist
30. Mads Laudrup

Angribere:
7. Aílton Almeida
9. Fredrik Berglund
11. Marcus Allbäck
12. Eddie Johnson

Målmand:

Landsholdskeeperen Jesper Christiansen var klart førstevalg, for hverken Thomas Villadsen og Nathan Coe kunne for alvor true ham. Derimod var kampen mellem Thomas Villadsen og Nathan Coe tæt, da det galte pladsen som reservekeeper.

Forsvaret:
Fire A-landsholdsspillere, 3 U/21-landsholdsspillere, og en sidste mand der var tæt på det danske A-landshold talte sit tydelige sprog. Forsvaret var i særklasse. Ingen steder i Danmark eller hele Skandinavien fandt man samme styrke. Et bud på førstevalg kunne være Jensen – Bak Nielsen – Gravgaard – Jacobsen.

Midtbanen:
Igen var der fire A-landsholdsspillere at finde, derudover var der kun store talenter på vores midtbane. En midtbanespillere som Hjalte Bo Nørregaard og William Kvist ville være førstevalg i langt de fleste andre klubber i Danmark, i FC København måtte de finde sig til rette som reserver, mens midtbanen nok bestod af Grønkjær – Linderoth – Hutchinson – Silberbauer.

Angrebet:
Var kravet til brasilianske landsholdsangribere ikke så stort, var der igen fire A-landsholdsspillere at finde. Marcus Allbäck var med sin enorme rutine en uvurderlig del af angrebet, mens de to hurtige angribere Fredrik Berglund og Eddie Johnson kunne skabe problemer i et hvert forsvar. Super teknikeren Aílton Almeida havde vist stor farlighed og var, som de tre andre, et godt bud på en plads i startopstillingen. I sidste ende vandt Aílton Almeida og Eddie Johnson de to pladser.

Samlet:
Tolv A-landsholdsspillere talte et tydeligt sprog. Der var tale om et klasse mandskab, som med stor sandsynlighed ville være i stand til at vinde mesterskabet, og ikke mindst indfrie klubbens forventninger om at komme med i Champions League.

« Seneste Redigering: 19 Apr 2007, 01:29 af Berendt » Logged


Niko
Gæst
 
Sv: Kapitel 7 - Truppen til efteråret 2006
« Svar #44: 19 Apr 2007, 07:05 »

Smukt Kys
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010