home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 616 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [#24] - To be, better far, than you are!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken ung dansker har været den store helt for FCK i Royal League?  (Afstemning slut: 02 Maj 2007, 14:21)
Mads Laudrup?
- 3 (21,4%)
Lasse Qvist?
- 8 (57,1%)
William Kvist?
- 2 (14,3%)
Thomas Christiansen?
- 1 (7,1%)
Stefan Monberg?
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 14

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: [#24] - To be, better far, than you are!  (Læst 55295 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 2 - Nordisk samarbejde
« Svar #15: 16 Apr 2007, 23:52 »

Endnu engang fantastisk! Wink

Endnu en gang... Smiley Takker Opstemt
Logged


Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 2 - Nordisk samarbejde
« Svar #16: 16 Apr 2007, 23:55 »

Skal vi ikke bare sige du gør det igen.. skaber en rigtig god blog som er værd og se på.. Opstemt kanon
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 2 - Nordisk samarbejde
« Svar #17: 17 Apr 2007, 02:56 »

Kapitel 3 - Sydamerikanske lykkeriddere (Transfer del 1)


Gennem forskellige fodboldhjemmesider, havde jeg hørt om et par sydamerikanske stortalenter.
Spillerne kom fra forskellige klubber, blandt andet argentinske Boca Juniors, colombianske Bucaramanga og chilenske Colo Colo og O’Higgins.

Paulo Cárdenas

Jeg sendte mails rundt til de forskellige klubber hvori jeg gjorde det klart at jeg ønskede at få den og den spiller til prøvetræning, og herefter var det jo bare at afvente svar.

Den første spiller der var klar til at komme på prøve var Paulo Cárdenas fra argentinske O’Higgins. Paulo Cárdenas startede med at imponerer fra dag ét. Den 16’årige angriber har en uovertruffen teknik, og især hans førsteberøringer var særklasse, derudover var han også utrolig hovedstødstærk. Han svagheder var de samme som mange andre sydamerikanere, fysikken. Det er her der skal arbejdes hårdest. Alt i alt kunne han godt blive en fornuftig investering.
Efter en veloverstået uge, blev Paulo Cárdenas sendt hjem til Chile, for at fortælle at hans fremtid lå i FC København. Velkommen til Paulo!

Den næste spiller der fik lov til at prøve lykken i Europa, var Maximiliano Raffaele. Den 16’årige argentinske forsvarsspiller kom fra Boca Juniors, og lige som Paulo Cárdenas, vist han med det samme at han besad et stort talent. Hans frispark og indkast var brillante, og derudover viste han at han var en god holdspiller og passede hurtigt ind med de andre unge i klubben. I forhold til Paulo Cárdenas var han meget længere fremme fysisk.

Matías Cahais

Igen en spiller som godt kunne blive spændende, og jeg kunne godt finde på at byde på ham, når han blev kampklar igen. Han nemlig så uheldig at brække et ben mens han trænede med i klubben.

Den tredje spiller der kom til København fra Sydamerika, kom ikke for at prøve lykken, men for at spille fast i klubben. 18’årig Matías Cahais kom , som Maximiliano Raffaele, fra Boca Juniors, hvor han har spillet de sidste par år. Han har også nået at spille 40 U/20-landskampe trods hans unge alder. Matías Cahais største styrke var hans hovedspil, men også hans beslutninger var sjældent dårlige. Som Maximiliano Raffaele haltede hans fysik ikke så meget som man kunne frygte. I første omgang skal han bare spille med på 2.holdet.

Endnu en spiller kom til at prøve lykken i FC København. Sherman Cárdenas, en 16’årig colombiansk midtbanespiller, kom på prøve fra Bucaramanga. Sherman Cárdenas var en meget kompakt spiller, der ligesom alle de andre der var på prøve viste at han ville være et klogt valg i fremtiden. Især han langskud og lange indkast var med til at han gjorde ekstra bemærket. Skal man finde svagheder hos ham, måtte han gerne være mere aggressiv og blive bedre til de defensive dele i spillet. Når alt er gjort op, så var han helt sikkert en spille jeg kunne finde på at satse på. Det lykkes efter mange lange forhandlinger at få alle forholdene på plads, og Sherman Cárdenas kunne nu forsætte sin karrierer i København

Den sidste sydamerikaner der i denne omgang fik chancen var chilenske Nicolás Millán. Med sine bare 14 år har Nicolás Millán næsten alt tiden foran sig. Den unge angriber har en glimrende teknik, og så har han hurtigheden til at kunne sætte sin direkte modstander af. Som så mange andre sydamerikanske talenter er det hans fysiske styrke der skal arbejdes mest med. I en nærkamp med en tung dansk forsvarer vil han simpelthen falde igennem.
Når det er sagt, så er han helt sikkert en spiller med en stor fremtid foran sig.
Jeg var også lettet da Nicolás kom hen til mig efter en træning, og fortalte mig at han ville blive i klubben. Super! Det sidste sydamerikanske talent var på plads!

Logged


Niko
Gæst
 
Sv: Kapitel 3 - Sydamerikanske lykkeriddere
« Svar #18: 17 Apr 2007, 09:20 »

Rolig! Det er ikke fantastisk jeg skriver denne gang.
Det er meget godt skrevet det her, bloggen er (efter min mening) meget bedre end din gamle, du skriver på en bedre måde og det skal du bare forsætte med! Wink
Ej, jeg kan ikke holde mig: FANTASTISK! Wink
Logged

Lil Jim1
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 3 - Sydamerikanske lykkeriddere
« Svar #19: 17 Apr 2007, 09:48 »

selvom du er FCK så om jeg indrømme at det er en fed blog du har lavet her  Wink
Logged

Forza Brøndby

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 3 - Sydamerikanske lykkeriddere
« Svar #20: 17 Apr 2007, 09:59 »

Rolig! Det er ikke fantastisk jeg skriver denne gang.
Det er meget godt skrevet det her, bloggen er (efter min mening) meget bedre end din gamle, du skriver på en bedre måde og det skal du bare forsætte med! Wink
Ej, jeg kan ikke holde mig: FANTASTISK! Wink
Hehe, det er så i orden Cesc Wink og jah, synes også selv at denne blog er bedre end de gamle... ihvertfald mht skrivstilen.. Men det er også vigtig med denne blog, at den ikke ligger sig op af de gamle... Smiley

Hehe, så kom det alligevel?  crazy Opstemt det der så i orden Rullende Øjne

selvom du er FCK så om jeg indrømme at det er en fed blog du har lavet her  Wink
Takker, er altid glad for at jeg kan fange læsere, selvom jeg ikke spiller med deres favorithold!  Peace
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 3 - Sydamerikanske lykkeriddere
« Svar #21: 17 Apr 2007, 10:00 »

Kapitel 4 - Fra nord kommer folk (Transfer del 2)


Edu, John Obi og Ezekiel Bala

Alt snakke debatten om John Obi Mikel skifte væk fra Lyn gjorde mig lidt nervøs i starten,, men heldigvis kom til ikke til at gå på samme måde.
Det første møde jeg personligt havde med Ezekiel Bala var godt. I første omgang havde jeg fået min spejder, Lars Højer-Nielsen, til at tage til Oslo for lige at se den unge nigerianer an. Efter at havde læst hvad Lars skrev, og ikke mindst efter at havde hørt at Ezekiel Balas kontrakt allerede udløb ved årskiftet, var jeg selv klar til at forlade Danmark for lige at selv at se ham træne, og snakke med ham.
I forhold til de spillere jeg havde i førsteholdtruppen, havde Ezekiel Bala ikke en chance. På det tekniske område manglede han en del, men han var jo også kun 19 år. Derimod var han hurtig, næsten på niveau med Jesper Grønkjær. Efter at havde spist en god frokost i det norske, og set eftermiddagens træningspas, endte jeg med at få nummeret til hans talent, og efter et par telefonsamtaler og et møde i København, var Ezekiel Bala klar til at skrive under på en kontrakt fra 1. januar 2007, og han skulle kun blive den første spiller der kom hertil fra nord.

Den næste spiller blev hentet i Finland, men var ligesom Ezekiel Bala fra Afrika, nærmere Sierra Leone.
Mohamed Kamara, bedst kendt som Medo, spillede i finske KuPS, hvor Lars Højer-Nielsen lidt tilfældigt fik øje på ham. Dette skete under KuPS træningslejr i Norge, hvor Lars var oppe for at se nogle nordmænd.
Det blev dog ikke til meget med de nordmænd, for det var Medo der fik opmærksomheden. Med sin energi og selvsikkerhed gik han forrest til træning, og han viste gode evner til at fordele spillet. Samtidig var han meget atletisk og et utroligt arbejdspensum.
Efter nogle korte forhandlinger med KuPS fik jeg mulighed for selv at forhandle med 18’årige Medo, og det gik faktisk rigtig godt, og rigtig hurtigt. Medo mente selv at han var klar til at prøve udfordringerne i FC København.

Magnus Myklebust

Herefter kom der så en nordmand, og igen var det Lyn der måtte leverer. 19’årige Bjarne Ingebretsen kontaktede selv FC København, ellers hans agent gjorde. De var sikre på at Bjarne ville være den rigtige mand at hente til FC København. Først ville jeg dog gerne lige have mulighed for at se ham an.
Lars Højer-Nielsen meldte tilbage, at han mente at Bjarne Ingebretsen var tæt på at nå Michael Silberbauers niveau, og at han bestemt havde talentet til også at nå hans niveau. Bjarne Ingebretsens største styrker var, at han var en kanonholdspiller, og er er med til at støtte de andre hvis det er nødvendigt. Derudover var han beslutningssikker.

Den sidste spiller der er kommet til fra oppe nord fra, blevet anbefalet af Brede Hangeland. Efter at havde fulgt Magnus Myklebust til forskellige landsholdssamlinger, var han sikker på at den norske U/21-landsholdsangriber kunne blive en nyttig mand i København.
Den udmelding kunne Lars Højer-Nielsen bakke op om. Han mente sågar at Magnus faktisk havde talentet til at komme op på Aíltons niveau.
Magnus Myklebust var en hurtig og afslutningssikker angriber, der med den sidste fysik og tekniske kunne, havde talentet til at blive rigtig dygtig.

Logged


Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 4 - Fra nord kommer folk
« Svar #22: 17 Apr 2007, 11:22 »

Igen en god update.. Savner måske lidt kampfakta og sådan lidt.. Men det kommer du vel til..
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 4 - Fra nord kommer folk
« Svar #23: 17 Apr 2007, 11:28 »

Igen en god update.. Savner måske lidt kampfakta og sådan lidt.. Men det kommer du vel til..
Skal nok komme til resultaterne, og kampene, men synes lige jeg skulle igennem indkøbene og trupperne først Smiley
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 4 - Fra nord kommer folk
« Svar #24: 17 Apr 2007, 12:13 »

Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten (Transfer del 3)


Tioté til træning i Anderlecht

Dette er tredje del, af i alt fire, om hvad der er sket i transfervinduet i FC København. Den første beskrev hvad der kom fra Sydamerika, den anden om hvad der var kommet fra landene nord for Danmark. Denne gang kommer vi tættere på mere markante indkøb, og spillere der kommer fra kommer fra klubber vest for København.

Den første spiller der kom fra dette område var Cheik Tioté. Ikke en spiller som de fleste danskere kender, men et afrikansk talent der uden tvivl i løbet af få år ville slå sit navn fast i Danmark.
Cheik Tioté kom fra belgiske Anderlecht, men er oprindelig fra Elfenbenskysten. Han var en meget komplet spiller der både kunne spille på den defensive midtbane, og i centerforsvaret. I forhold til sine blot 20 år er hans teknik utrolig. Han er driblestærk, boldsikker, og så har en godt spark med sit højre ben.
Cheik Tioté skulle i sin første periode i FC København vende sig til landet, og ellers bare forsætte sin udvikling. Derfor skal han spille på andetholdet.

Det kom derimod bag på de fleste, da jeg kunne præsenterer den amerikanske landsholdsspiller, Eddie Johnson som ny angriber i FC København.
Eddie Johnson var en rigtig målfarlig angriber, der helt sikkert havde en fysik der ville blive svær for langt de fleste forsvarsspillere at stoppe.

2x Schmeichel, Peter og Kasper
  Ikke mindst hans hurtighed ville komme til at give de andre hold, i ligaen, grå hår i hoved bunden. Også i luftrummet flygte han godt, og jeg var sikker på at han var den helt rigtige angriber til klubben.
Hans ankomst bestod dog at Lasse Qvist, igen måtte en tur ned på reserveholdet.

Også den danske U/21-landsholdsmålmand, Kasper Schmeichel fik skrevet under på en kontrakt med FC København. Desværre er Kasper for tiden udlejet fra Manchester City til skotske Falkirk, og kommer derfor først til København efter denne sæson.
Kasper Schmeichel er et stort målmandstalent, og der er ingen tvivl om at der hører meget tunge forventninger, til det verdens kendte efternavn. Dog er det ikke noget jeg regnede med ville kommer til at påvirke Kaspers spil her i klubben. Nogle af Kasper Schmeichels styrker, var hans placeringer, og hans reflekser. Desuden var Kasper Schmeichel, som sin far, utrolig sikker i sine beslutninger.
Kasper Schmeichel er købt som reservemålmand, men skal på længere sigt kunne slå Jesper Christiansen af.

Det indkøb der nok chokerede flest, var indkøbt af en rivals anfører. Medierne havde længe snakket om at vi, i FC København, var på jagt efter en forsvarsspiller, men de havde ikke regnet med at overskriften i midten af august skulle lyde ”Løverne får blåt ulveblod”. Medierne mente det klart var en magtdemonstration fra vores side af.
Hvem var det så vi hentede? Det var FC Midtjyllands, ulvens, leder og anfører, 23’årige Kristian Bak Nielsen. En forsvarsspiller med stort overblik og ro i sit spil, og ikke mindst flere defensive kvaliteter. Han var også en fysisk kæmpe, selvom han kun målte 182 centimeter, var han fysisk stærk.
En spiller som Kristian Bak Nielsen blev ikke købt, for at sidde på bænken, og det var også planen at han skulle slå Brede Hangeland af.

« Seneste Redigering: 17 Apr 2007, 22:26 af Berendt » Logged


rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #25: 17 Apr 2007, 12:27 »

kanon skrevet  Thumbs Up
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #26: 17 Apr 2007, 12:35 »

Godt skrevet, rigtig godt. Jeg kommer nu med et par ønsker, som jeg synes, du bør genskabe i denne blog:
Opstillingen til hver kamp, med regelmæssig gennemgang af resultat og flot opstillet som altid. Ligesom en transferupdate ikke ville være dum. Jeg ved ikke, hvilket koncept du vil køre, men her var lidt, hvad jeg håber at se.
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #27: 17 Apr 2007, 14:19 »

Godt at se et flow i bloggen. Håber der kommer mere snarest.
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #28: 17 Apr 2007, 14:30 »

Dejligt du har fundet lidt tid til en ny blog. Godt nok er det om FCK, men det gør ikke så meget, så længe du skriver godt- formår at gøre det spændende.
Den nye skrivestil du har valgt, kan jeg også rigtig godt lide, og som du selv siger ville det jo heller ikke være så smart at lave en i samme stil, især ikke når det er med FCK igen. Den ville komme til at ligne den anden for meget. Så det er godt du ikke har gjort det.
Selve opsætningen af bloggen er også god - Overskuelig.!

Ikke mere for nu. Forsæt det gode arbejde.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten
« Svar #29: 17 Apr 2007, 15:14 »

Rigtig godt skrevet  Thumbs Up
Hvad har du givet for alle dine spillere indtil nu?

EDIT : Fylkir er i Island.
Du mener vel at Kasper Schmeichel er udlejet til Falkirk? Wink
« Seneste Redigering: 17 Apr 2007, 15:17 af Rooland » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010