home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 505 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [#24] - To be, better far, than you are!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken ung dansker har været den store helt for FCK i Royal League?  (Afstemning slut: 02 Maj 2007, 14:21)
Mads Laudrup?
- 3 (21,4%)
Lasse Qvist?
- 8 (57,1%)
William Kvist?
- 2 (14,3%)
Thomas Christiansen?
- 1 (7,1%)
Stefan Monberg?
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 14

Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: [#24] - To be, better far, than you are!  (Læst 55303 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#24] - To be, better far, than you are!
« : 16 Apr 2007, 08:55 »

›› To dream the impossible dream,
to reach the unreachable star,
to beat the unbeatable foe..
... to be, better far, than you are!‹‹



››... drømme den umulige drøm,
stræbe efter den uopnåelige stjerne,
besejre den uovervindelige fjende..
... og være langt bedre, end den, du er!‹‹





Velkommen til en blog om forventninger, konkurrence og andres had, ære, sejre og succes!
Velkommen til en blog om Danmarks største fodboldklub, Football Club København, F.C.K.!





Indholdsfortegnelse:

Intro
Kapitel 1 - Hvem er jeg?
Kapitel 2 - Nordisk samarbejde
Kapitel 3 - Sydamerikanske lykkeriddere (Transfer del 1)
Kapitel 4 - Fra nord kommer folk (Transfer del 2)
Kapitel 5 - Velkommen til dem fra vesten (Transfer del 3)
Kapitel 6 - Farvel til et par løver (Transfer del 4)
Kapitel 7 - Truppen til efteråret 2006
Kapitel 8 - God start på efteråret
Kapitel 9 - Rejsen til det forjættede land (Champions League-kvalifikationen)
Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
Kapitel 11 - Profiler på vej til København?
Kapitel 12 - Medierne gør os til et Dream Team
Kapitel 13 - Overraskelsernes land (Det forjættede land, del 1)
Kapitel 14 - Internationale navne til FCK
Kapitel 15 - Nicolaj Berendt til Tyskland?
Kapitel 16 – Ubesejret gennem efteråret
Kapitel 17 - Dansk-svensk samarbejde
Kapitel 18 - Når drømme leves ud! (Det forjættede land, del 2)
Kapitel 19 - Vintervinduet (Transfer)
Kapitel 20 - Next stop : Brasilien!
Kapitel 21 - Optakt til Foråret 2007
Kapitel 22 - Når lyset slukkes i Parken (Det forjættede land)
Kapitel 23 - 5-0 , hvem griner nu?
Kapitel 24 - Ny kontrakt på plads!



« Seneste Redigering: 04 Maj 2007, 01:13 af Berendt » Logged


Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Intro
« Svar #1: 16 Apr 2007, 09:01 »

Meget muligt at du ikke sigter efter det gamle niveau, men din start her er da ganske god.   Thumbs Up

Men hvorfor lukke én blog pga tidsmangel og derefter starte en ny?
« Seneste Redigering: 16 Apr 2007, 09:04 af Bademesteren » Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Intro
« Svar #2: 16 Apr 2007, 09:13 »

Meget muligt at du ikke sigter efter det gamle niveau, men din start her er da ganske god.   Thumbs Up

Men hvorfor lukke én blog pga tidsmangel og derefter starte en ny?
Først tak, for at du kan lide starten...

Og jah, det kan virker mærkeligt, og det er det vel også.. Men med OB skal jeg gøre mere research, da jeg ikke kender klubben i forvejen... Med FCK har jeg en klub som jeg kender bedre end de fleste (i FM sammenhæng), derfor skal jeg ikke bruge lige så meget tid... Tror du forstår?
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Intro
« Svar #3: 16 Apr 2007, 09:38 »

Kapitel 1 - Hvem er jeg?

Det kom som et kæmpe chok for de fleste, da jeg blev ansat som cheftræner i

Mine drenge før en kamp

Danmarks mest ambitiøse klub, FC København. Men ligesom ledelsen, har jeg også selv en god tro på egne evner, og jeg er sikker på at jeg kan leve op til de forventninger der følger med jobbet.

Min egne aktive karrierer var kort, jeg stoppede allerede som 19’årige for at hellige mig trænertjansen. Jeg lagde ud som pigetræner som 17’årig, men fandt hurtigt ud af, at jeg hellere ville træne drenge. Som 18’årig fik jeg så mit eget drengehold, et 2.hold hvor der ikke var de store forventninger, en fornuftigt sted at starte. Efter en god turneringsstat formåede vi at holde niveau, og stik mod forventet vandt vi den række vi året før var blevet næst sidst i. Jeg forsatte med de drenge to år.

Nu var det tid til at prøve noget nyt, så jeg tog et højskole ophold, hvor jeg fik mig en ”træneruddannelse”, med fag som idrættens naturvidenskab, idrætspædagogik og idrætspsykologi. Samt et par DBU-kurser. Efter det år var følte jeg mig godt udrustet, og var klar til en større opgave.
Jeg søgte lidt hist og her, og endte med at komme til KB hvor jeg, som 21’årig, skulle træne deres U/12-drenge (årgang 1989), samme aldersgruppe som dem jeg før havde trænet.

I KB kom der hurtigt succes, og det skyldes ikke mindst de mange talenter jeg havde at arbejde med. De drenge forsatte jeg med frem til de sidste år spillede U/18, og efter succes i blandt andet Junior-ligaen, mente ledelsen at jeg var den rette mand til at lede klubbens Superliga-hold, efter Ståles pludselige stop.

Nu skal jeg forsøge at leve op til de forventninger der følger med det job. Jeg vil dog lige understrege, at jeg håber at min kendskab til klubben og alle mennesker omkring kan være mig til stor hjælp.
Og ikke mindst mine gode forhold til flere at talenterne i klubben, som jeg selv har været med til at træne de sidste 5-6 år. Her kan jeg nævne fx Mads Laudrup, Jacob Albrechtsen, Saban Özdogan og Frederik Vang Larsen. Samtidig kender jeg også flere af de ældre talenter, som Nicklas Svendsen, Casper Windfeld og Lasse Qvist.

Alt i alt gælder jeg mig til at komme i gang i FC København!

« Seneste Redigering: 16 Apr 2007, 21:37 af Berendt » Logged


Niko
Gæst
 
Sv: Intro
« Svar #4: 16 Apr 2007, 10:10 »

Kapitel 1 : Hvem er jeg?

Det kom som et kæmpe chok for de fleste, da jeg blev ansat som cheftræner i

Mine drenge før en kamp

Danmarks mest ambitiøse klub, FC København. Men ligesom ledelsen, har jeg også selv en god tro på egne evner, og jeg er sikker på at jeg kan leve op til de forventninger der følger med jobbet.

Min egne aktive karrierer var kort, jeg stoppede allerede som 19’årige for at hellige mig trænertjansen. Jeg lagde ud som pigetræner som 17’årig, men fandt hurtigt ud af, at jeg hellere ville træne drenge. Som 18’årig fik jeg så mit eget drengehold, et 2.hold hvor der ikke var de store forventninger, en fornuftigt sted at starte. Efter en god turneringsstat formåede vi at holde niveau, og stik mod forventet vandt vi den række vi året før var blevet næst sidst i. Jeg forsatte med de drenge to år.

Nu var det tid til at prøve noget nyt, så jeg tog et højskole ophold, hvor jeg fik mig en ”træneruddannelse”, med fag som idrættens naturvidenskab, idrætspædagogik og idrætspsykologi. Samt et par DBU-kurser. Efter det år var følte jeg mig godt udrustet, og var klar til en større opgave.
Jeg søgte lidt hist og her, og endte med at komme til KB hvor jeg, som 21’årig, skulle træne deres U/12-drenge (årgang 1989), samme aldersgruppe som dem jeg før havde trænet.

I KB kom der hurtigt succes, og det skyldes ikke mindst de mange talenter jeg havde at arbejde med. De drenge forsatte jeg med frem til de sidste år spillede U/18, og efter succes i blandt andet Junior-ligaen, mente ledelsen at jeg var den rette mand til at lede klubbens Superliga-hold, efter Ståles pludselige stop.

Nu skal jeg forsøge at leve op til de forventninger der følger med det job. Jeg vil dog lige understrege, at jeg håber at min kendskab til klubben og alle mennesker omkring kan være mig til stor hjælp.
Og ikke mindst mine gode forhold til flere at talenterne i klubben, som jeg selv har været med til at træne de sidste 5-6 år. Her kan jeg nævne fx Mads Laudrup, Jacob Albrechtsen, Saban Özdogan og Frederik Vang Larsen. Samtidig kender jeg også flere af de ældre talenter, som Nicklas Svendsen, Casper Windfeld og Lasse Qvist.

Alt i alt gælder jeg mig til at komme i gang i FC København!



Smukt, du får et meget stort 10 tal! Wink
FANTASTISK!  Kys
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #5: 16 Apr 2007, 10:25 »

Det er cool nok indtil videre - dog skal du bare huske at holde dig til nutid eller datid i denne skriveform, det det givetvis klart giver det bedste resultat. held og lykke
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Intro
« Svar #6: 16 Apr 2007, 11:03 »

Smukt, du får et meget stort 10 tal! Wink
FANTASTISK!  Kys
Takker... Wink Er glad for at du kan lide det Wink

Det er cool nok indtil videre - dog skal du bare huske at holde dig til nutid eller datid i denne skriveform, det det givetvis klart giver det bedste resultat. held og lykke
Tak fordi du kan lide det... Smiley og mht. til det med nutid og datid... > Du lyder som min gamle dansklære! Smiley men det er iorden... Vil forsøge at huske det fremover Opstemt
Logged


7kfum
Gæst
 
Sv: Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #7: 16 Apr 2007, 13:32 »

Citat af: Berendt
...to be, better far, then you are!

Det hedder: ...to be, far better, then you are. Wink

Når nok om det. Smiley Det ser ud til at være godt det her.Kan godt lide den mere filosofiske indfaldsvinkel til en blog. Smiley
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #8: 16 Apr 2007, 20:01 »

Endelig tilbage i FCK stilen.. Kan man forvente nogle stjerner ?
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #9: 16 Apr 2007, 21:00 »

Det hedder: ...to be, far better, then you are. Wink

Når nok om det. Smiley Det ser ud til at være godt det her.Kan godt lide den mere filosofiske indfaldsvinkel til en blog. Smiley

Niks, det hedder "To be far better, thAn you are". Then betyder da eller dengang Wink

Ellers en flot start. Nu pønsede jeg ellers på en FCK blog, men må vel vente lidt endnu. Kør derud af i samme stil og jeg skal sørge for at følge med.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #10: 16 Apr 2007, 21:22 »

Det hedder: ...to be, far better, then you are. Wink

Når nok om det. Smiley Det ser ud til at være godt det her.Kan godt lide den mere filosofiske indfaldsvinkel til en blog. Smiley
Med hensyn til din rettelse, så har jeg bare skrevet direkte efter en bog, så går udfra citatet er rigtigt Wink husk at omvendt ordstiling er tilladt i digte Wink

Ellers godt at du kan lide bloggen, og jeg håber du forsætter som ivrig læser Rullende Øjne

Endelig tilbage i FCK stilen.. Kan man forvente nogle stjerner ?
Altså i FCK er der i forvejen mange stjerner Wink dog vil jeg ikke kommenterer mine tranfers.. endnu Opstemt

Niks, det hedder "To be far better, thAn you are". Then betyder da eller dengang Wink

Ellers en flot start. Nu pønsede jeg ellers på en FCK blog, men må vel vente lidt endnu. Kør derud af i samme stil og jeg skal sørge for at følge med.
Okai, Alex... godt set... en slåfejl fra min side... Håber det er i orden... Wink

Hehe, så kom dog med din blog... Opstemt men håber da jeg kan forsætte med stilen, så du forsætter med at læse med Rullende Øjne

PS! HUSK AT STEMME
« Seneste Redigering: 16 Apr 2007, 21:32 af Berendt » Logged


Emillionaire
Gæst
 
Sv: [AFS] Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #11: 16 Apr 2007, 21:37 »

hva' så med OB-bloggen?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AFS] Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #12: 16 Apr 2007, 21:45 »

hva' så med OB-bloggen?

Den er lukket... Det tager for meget tid, at jeg ikke kender klubben...
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 1 - Hvem er jeg?
« Svar #13: 16 Apr 2007, 22:54 »

Kapitel 2 - Nordisk samarbejde


Color Line Stadion

Noget af det første jeg snakkede med ledelsen om, var at vi, efter min mening, var nød til at få en samarbejdsklub i Norden. Det var ikke mindst på grund af at det ville give os en god mulighed for at få et bedre indblik i hvad der sker i fx Norge eller Sverige. Det ville også give os mulighed for at sende nogen af vores spillere ud på lejemål, før de var helt klar til at tage det endelige spring op på vores førstehold.

I starten var det kun noget ledelsen tog sig af, men eftersom forhandlingerne skred frem blev jeg langsomt tage med ind i deres overvejelser. Det hele endte med at de fik lavet en liste med 5 klubber fra Norge og Island, hvoraf jeg så måtte vælge den jeg synes virkede mest interessant. De fem klubber var:
Aalesunds FK, Norge
Fram, Island
Keflavík, Island
Fylkir, Island
Brei∂ablik, Island

Efter at havde set klubberne igennem, og talt med forskellige personer i de fem klubber var jeg ikke i tvivl.
Det endte med at blive Aalesunds FK. Ikke mindt fordi at de med lidt held kunne rykke op i den bedste norske række, hvilket ville give de bedste muligheder for udvikling af de spillere jeg eventuelt ville sende derop. Det lod også til at være den mest ambitiøse af klubberne, fx var de lige blevet færdige med at bygge et nyt stadion, Color Line Stadion, med plads til 11.000 mennesker.

Det endelige samarbejde bestød at jeg vil være i stand til at sende spillere til Norge på lejeaftaler, hvor vi ville betale deres løn, og hvor Aalesunds ikke var tvunget til at bruge dem.

Vi ville også få førsteret til spillere fra Aalesunds, hvilket betyder, at hvis en anden klub byder på en af deres spillere, og dette bud bliver accepteret, så har vi mulighed for at byde det samme, som så også bliver accepteret. Herefter vil det så være op til spilleren at bestemme hvor han vil forsætte sin karrierer.

Personligt var jeg sikker på at det var den rigtige samarbejdsklub. Ikke mindst på grund af at klubben var i besiddelse af gode træningsfaciliteter , men også fordi klubben har deres egen fodboldskole, som kan være med til at skabe nogle store talenter, som vi på længere sigt også kan få glæde af her i klubben.

Logged


Niko
Gæst
 
Sv: Kapitel 2 - Nordisk samarbejde
« Svar #14: 16 Apr 2007, 23:10 »

Endnu engang fantastisk! Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010