home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
24 Aug 2025, 20:37 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Aug 2025, 13:08 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23607
  0 Brugere, 763 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Tricky Trees – A sleeping giant awakens!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: The Tricky Trees – A sleeping giant awakens!  (Læst 42812 gange)
Dusty78DK
Manager

The Tricky Trees – A sleeping giant awakens!
« : 13 Apr 2007, 13:57 »

The Tricky Trees – A sleeping giant awakens!

Efter et par uger, hvor jeg filosoferet over kunsten at skrive blog, har jeg besluttet mig for at vente med at pensionere mig selv som blogskriver. I stedet har jeg mediteret over hvad der gjorde mig superglad for at skrive blog sidste forår, og kom frem til at det var konceptet sleeping gigant, der tiltaler mig.

Så nu er jeg tilbage i en blog om et af de tidligere engelske storhold, der er gået helt ned med flaget her i starten af det nye årtusinde.

Mine herrer og drengerøve, jeg præsenterer stolt:

Nottingham Forest – også kendt som The Tricky Trees

Holdet var i flere år en magtfaktor i britisk fodbold. Særligt på grund af den legendariske træner Brian Clough, der kom til klubben i 1975 efter succes i blandt andet Derby. Dengang lå Nottingham Forest også i League One, og ved hjælp af sine stærke trænerevner fik han holdet op i Premier League. Der blev tale om en vild optur for holdet. Det gik så stærkt at holdet allerede i 1978 vandt det engelske mesterskab. Året efter måtte de nøjes med andenpladsen i den bedste engelske række, men til gengæld vandt de UEFA Cup’en for mesterhold (datidens svar på Champions League). Det eneste, der er sværere at vinde Champions League er at vinde turneringen to år i træk. Men det gjorde Clough og drengene i henholdsvis 1979 & 1980. I 80'erne tyndede det en smule ud i trofæerne, men Nottingham Forest var et hold der var med i toppen flere gange og et hold supporterne kunne regne med. 

I halvfemserne gik det galt. Clough trak sig tilbage i 1993 efter 18 år på managerposten i The Tricky Trees samme dag som holdet tabte og rykkede ned i den næstbedste række. Nogen skulle udfylde pladsen efter så stor en personlighed, men det viste sig at være sværere end som så. Trænere som Frank Clark, Stuart Pearce, Dave Basset, Ron Atkinson og David Platt forsøgte sig som arvtagere, men det lykkedes ikke for dem. Specielt Platt bliver nok ikke lige glemt foreløbig. Han kom til klubben som den store frelser, men endte som det helt store skurk. Hvorfor? Ja, det er næsten klassisk: Han indkøbte en masse dyre italienske spillere, som spillede af røven til og som tømte klubkassen. Disse fejlkøb plager stadig holdet i dag, både finansielt og i supporternes erindring.

Det nye årtusinde inspirerede mange til optimisme. Men i engelsk fodbold knækkede filmen fuldstændigt. TV selskabet ITV digital gik nedenom og hjem i 2002. En begivenhed, der var lige ved at få Nottingham Forest - og en del andre klubber i specielt Coca-Cola Championship - til at gå fallit. Det var kaotiske tilstande. Kun ved hjælp af salget af holdets bedste spillere – blandt andet Jermaine Jenas – overlevede The Tricky Trees. Tilbage var kun de unge og uprøvede spillere i en liga, der var i knæ. Joe Kinnear blev udpeget til at redde stumperne for Nottingham, der siden 1999 havde befundet sig i Englands næstbedste liga. Redningsaktionen mislykkedes og efter en ydmygende 2004/2005 sæson rykkede holdet så ned i League One. På en meget bitter måde var ringen sluttet - Clough ankom til klubben i 1975 da holdet var i League One og i 2005 var holdet så tilbage i den ikke særligt prangende liga efter et totalt kollaps økonomisk og sportsligt. Var de 30 år forgæves?

Det er her jeg overtager holdet. Ydmyget, finansielt i uføre. Supporterne må spørge deres fædre for at finde ud af hvornår holdet sidst vandt et trofæ og kæmpede med de andre store i toppen af Premier League.

Mange har forsøgt at få holdet på ret køl, men lige så mange har fejlet. Nogle onde tunger - sikkert rivalernes fans - Griner af Forest og siger at holdet bringer uheld for enhver træner, der forsøger at bringe holdet til stolthed igen. Men jeg er tilbage i fodboldens hjemland for at give den en ordentlig skalle for at få Nottingham Forest op og lege med de store. Det er min mission.

MÅLSÆTNING:

Obligatorisk mål:

Senest i sommeren 2010 skal Nottingham Forest rykke op i Premier League.

Ønskemål 1:

Nottingham Forest etableres som midterhold i Premier League, og kommer måske også ud i Europa. 

Ønskemål 2:

Ved siden af mine fodboldbedrifter på de britiske øer bliver jeg dansk landstræner og forsøger at bringe Danmark til hæder på den internationale scene.

Spillets opsætning:

England: Coca Cola League Two og opefter
Skotland: Bell’s League Division One og opefter
Frankrig: Ligue 1 & 2
Tyskland: 1. & 2. Bundesliga
+ alle spillere fra: Danmark, Norge & Sverige

Ekstra DDT: ”alot” fra FM Danmark

Patch: 7.0.2, men bruger spildata fra 7.0.1

« Seneste Redigering: 25 Aug 2007, 17:35 af Dusty78DK » Logged

Nyysted
Landsholdsspiller

Sv: The Tricky Trees – A sleeping giant awakens!
« Svar #1: 13 Apr 2007, 14:00 »

Kys Kys ILoveYah Peace... Klasse indledning

I ain't playin', nigga

Zone 43
Manager

« Svar #2: 13 Apr 2007, 14:05 »

Mine herrer og herrer

Peace

Forhåbenlig ender den, som Genoa bloggen Smiley

Skal blive spænende, at se, hvordan det går.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

FCK88
Manager

« Svar #3: 13 Apr 2007, 14:07 »

1975-2005.. Det er iflg. MIN egen udregning 30 år.. Wink .. men kanonstart .. vil helt sikkert følge denne blog Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

mrfair
Gæst

« Svar #4: 13 Apr 2007, 14:24 »

1975-2005.. Det er iflg. MIN egen udregning 30 år.. Wink .. men kanonstart .. vil helt sikkert følge denne blog Wink

Det er nu også det Dusty skriver, men lad nu det ligge  Wink

Rigtig fedt hold. Bare kom med noget mere i en fart, de skal jo gerne snart derudaf  Thumbs Up

Soccerpop
Gæst

« Svar #5: 13 Apr 2007, 14:32 »

JUBIIIIIII Opstemt

FM scenens bedste blogskriver er tilbage med noget som kan holde Opstemt Opstemt Opstemt
« Seneste Redigering: 13 Apr 2007, 14:54 af Soccerpop » Logged

7kfum
Gæst

« Svar #6: 13 Apr 2007, 14:35 »

JUUBIII! Opstemt
FM scenens bedste blogskriver er tilbage med noget som kan holde! Opstemt

Det der er jo direkte spam.. Ikke får at være kedelig, men det der er for meget. :-/

Sæt en smiley istedet får så mange.. Smiley

EDIT: Har rettet lidt i mit citat af dig. Hvis du skrev sådan ville det være dejligt.. Smiley

ZhotLog
Gæst

« Svar #7: 13 Apr 2007, 15:30 »

Sådan! Mesteren er tilbage! Og sørg nu venligst for, at hold stilen fra dine hidtilige blogs så vidt muligt. Ikke noget med for mange damer og biler Peace Men et glædeligt udråb skal lyde herfra, mens jeg regner med, at du nu "går i hi" en rum tid, for at lege på transfermarkedet, som altid.

Dusty78DK
Manager

« Svar #8: 13 Apr 2007, 16:36 »

Er rettet ... plus et par andre skønhedsfejl. Mit word vil gerne have at Forest skal staves med to r'er.  Huh

JUBIIIIIII Opstemt

FM scenens bedste blogskriver er tilbage med noget som kan holde Opstemt Opstemt Opstemt

Af hjertet tak ... skal se om jeg kan leve op til det  Wink
Min plan er at der skal være tale om en langtidsholdbar blog af den gode, gamle type.
Det skal være sjovt at skrive blog, ellers er det ikke morsomt  crazy .

Sådan! Mesteren er tilbage! Og sørg nu venligst for, at hold stilen fra dine hidtilige blogs så vidt muligt. Ikke noget med for mange damer og biler Peace Men et glædeligt udråb skal lyde herfra, mens jeg regner med, at du nu "går i hi" en rum tid, for at lege på transfermarkedet, som altid.

Super mange tak - savner dine super stærke blogs fra de gode gamle FM 06 dage Skuffet
Stilen er old school fodbold som sædvanligt. Den skal der ikke ændres ved  Wink

I øvrigt, folkens, har jeg "snydt" en smule: Denne første update blev skrevet for 2 uger siden. Så jeg er snart klar til at præsentere Juli måned med indkøb.  Thumbs Up

EDIT: Hvis nogen skulle have lyst til at lave et signaturbillede med Nottingham Forest og få muligheden til lidt gratis reklame, så modtager jeg gerne billeder.  Wink
« Seneste Redigering: 13 Apr 2007, 16:45 af Dusty78DK » Logged

Nyysted
Landsholdsspiller

« Svar #9: 13 Apr 2007, 17:18 »

EDIT: Hvis nogen skulle have lyst til at lave et signaturbillede med Nottingham Forest og få muligheden til lidt gratis reklame, så modtager jeg gerne billeder.  Wink
Er igang Cool

BTW: Hvis du kan finde et billede af en spiller fra Notthingham(Staveplade?) Forest, ville det være super
« Seneste Redigering: 13 Apr 2007, 17:23 af Nyysted » Logged

I ain't playin', nigga

ljungberg81
Gæst

« Svar #10: 13 Apr 2007, 18:49 »

Jeg er også selv startet med Forest, 1. sæson endte med oprykning, 2. lige så, så 3. sæson stod i pl's tegn, det var dog for tidligt for mit hold at komme i pl på så kort tid, så jeg rykkede ned med et brag, men her i 4. sæson ligger jeg stensikkert nr. 1 efter de første kampe i rækken, så jeg håber og tror på at den hedder pl i næste sæson igen, og så skal jeg bare have opfyldt dit delmål nr. 1 så er den hjemme, da jeg også er blevet dansk landstræner  Smiley...

men uanset hvad så held og lykke, især i 1. sæson, du har en meget smal trup, og ikke mange midler at gøre godt med så den kan godt blive lidt hård... jeg måtte ihvertfald igennem det famøse play-off spil inden jeg var oppe.....

Jeg glæder mig til at følge dig, og held og lykke.
« Seneste Redigering: 13 Apr 2007, 18:51 af ljungberg81 » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #11: 13 Apr 2007, 23:34 »

Nottingham Forest

Sæson 2006/2007

JULI 2006

Første arbejdsdag
1. juli 2006

Jeg ankommer til City Ground stadion i Nottingham for at se på det stadion, hvor jeg med tiden forhåbentlig skal bringe hæder og trofæer. På sidelinjen møder jeg bestyrelsesformande n Nigel Doughthy for at få den sidste snak om den kommende sæson. Jeg bliver oplyst om at klubben forventer oprykning allerede her i første sæson. Ikke den letteste udfordring jeg har stået overfor i min tid som supershopper i FM. Efter den hyggelige snak går vi til den ceremonielle underskrivning af min kontrakt foran en skeptisk presse, der absolut ikke er sikker på om jeg bliver redningsmanden eller endnu en træner i rækken, der i fremtiden vil anse The Tricky Trees som deres ulykkesfugl.

Efter at have hoppet og danset for pressen er det tid til at gå i gang. Første stop er at kigge på den trup, der skal hjælpe mig med at nå det mål jeg er blevet bedt om af ledelsen. Jeg kan se at truppen generelt set er okay, men der mangler bredde. Højre back er faktisk den eneste plads jeg vil mene er velbesat. Det centrale forsvar og alle offensive pladser trænger til en alvorlig opdatering. Men værre endnu har jeg ikke engang en assistenttræner. Det må være første prioritet.

Men jeg skal passe på ikke at købe mig fattig, ligesom jeg har gjort i tidligere spil. Klubben har en gæld på 130 millioner DK kroner, og skal afdrage 1,3 millioner om måneden indtil 2024. Klubkassen er tom, men jeg har fået en transfer-”kassekredit” på 5,4 millioner DK kroner. Men hver krone jeg bruger vil øge underskuddet og derved svække det økonomiske fundament for klubben, så de penge skal bruges med omtanke. Noget jeg jo er meget god til Wink

Stærkt partnerskab i Nottingham!
2. juli 2006

Hvis pressen og supportere var en dybt mistænksomme da jeg blev ansat, vil jeg tro deres panderynker retter sig en smule ud nu. For i dag har jeg ansat Bryan Robson som assistent. Robson har tidligere være assistent for det engelske landshold, han har været manager for Middlesbrough, Bradford og West Bromwich. Trænerkarrieren startede tilbage i 1994, og jeg er super lykkelig for at få en så rutineret mand til at hjælpe mig og The Tricky Trees til succes.

Taktikken der skal gøre det, er selvfølgelig 4-4-2. Det er trods alt i England jeg træner, ikke?  Tunge

Nye ansigter hos Tricky Trees
11. juli 2006

Efter at have søgt de britiske øer tyndt har jeg fået fat i et par nye spillere. Indtil nu kun på den offensive del af banen.

For at styrke konkurrencen mellem mine wings, har jeg hentet Alex Rhodes i Brentford for 200.000 kroner og Ryan Baldacchino i Gretna for 70.000. De er ikke nødvendigvis stærkere end Nicky Southall og Kris Commons, men for mig er det vigtigt at kunne have backup hvis skader skulle ramme truppen.

I angrebet er der også sket noget. Nærmere bestemt har jeg hentet Rob Elvins for 20.000 i West Bromwich og Glenn Murray i Carlisle.

Derudover har jeg gjort et vaske ægte kup på fri transfer, nemlig Matt Jansen, der har en stor erfaring for Premier League, specielt i Blackburn. Jeg tiltænker ham en plads som venstre wing.

Flere transferkup til City Ground
18. juli 2006

Matt Jansen blev ikke det sidste opsigtsvækkende indkøb i Nottingham denne sommer.

Nu har jeg hentet et vaskeægte ungt stjerneskud: Angriberen Chris Brown, der er lejet Sunderland for resten af sæsonen. Hvorfor de ville af med ham fatter jeg ikke, for han ville være et kup for ethvert Coca Cola Championship hold. Måske sælger jeg nr. 10-trøjen før modstanderne er skudt, men jeg forventer at den her fyr bliver en bomber uden lige – i ved sådan en fyr med 40-50 scoringer i støvlerne i løbet af sæsonen. Men det er ikke en tom forudsigelse. Chris Brown demonstrerer sine evner ved at score et ægte hattrick i en venskabskamp mod Kilmarnock dagen efter han ankom til klubben.  Hævet Øjenbryn

Det andet superindkøb er ingen anden end den skotske legende Don Hutchison, som jeg forhandlede hårdt med i 2 uger inden han skiftede til City Ground fra Coventry på en 240.000 kroners transfer. Fyren her har spillet på landsholdet, i Liverpool, Everton & West Ham – bare for at nævne en smule fra hans lange karriere. Der er tale om et spillertype, der kan gå forrest, dirigere midtbanen og fighte røven ud af bukserne på de regntunge baner i den kommende vinter. Helt sikkert det der er brug for i den meget lidt glamourøse League One.

Til defensiven har jeg hentet et ”almindeligt” køb, nemlig Adam Lockwood for 300.000 i Doncaster. Jeg trænger til forstærkning i det centrale forsvar, og skal måske nok have en spiller mere på den position.

Rekordstor transfer
26. juli 2006

Endelig fik jeg en stærk, solid spiller til det centrale forsvar. Sommerens (formodentlig) sidste transfer blev Kilmarnock forsvarsspilleren Simon Ford, der skifter for den relativt store sum af 600.000 DKR. Prisen er høj, men spillerens kvaliteter kan ikke benægtes.

Topkamp på City Ground
31. juli 2006

For første gang i adskillige år var der her i eftermiddag et storhold på besøg på Nottingham Forest’s hjemmebane. Det er Liverpool, der kommer forbi. Ikke en kamp i Premier League, desværre, men en venskabskamp inden de to klubber skal af sted til hver deres sæson. To meget forskellige sæsoner. Stjernerne fra Beatles-byen skal ud i slås i Europa og der diskuteres om de I år kan konkurrere med de tre store Arsenal, Chelsea & Man Utd. Det engang så store Forest skal spille mod tandløse bondeknolde i silende regn på baner uden opvarmning og tv dækning.

Liverpool har de fleste af deres stjerner med til kampen og ender også med at vinde 1-0. De kunne godt have vundet med mere, men forsvaret slås heroisk denne eftermiddag. Kampen afslutter vores venskabskampe denne sommer, kampe hvor mange gode kampe er blevet spillet.

Kampen bliver dog dyr for os. Både Hutchison, Kris Commons og James  Perch bliver skadet. Der er kun 6 dage til premieren i League One. Da Gary Holt ikke er indstillet på at blive i klubben betyder Perch’s skade at jeg reelt ikke har nogen til den defensive midtbane. Så jeg skal ud og købe en ny. Skuffet

Næste update: Sæsonen i League One begynder! Bliver det den sidste i den tredje bedste række? STEM!

« Seneste Redigering: 23 Aug 2007, 19:06 af Dusty78DK » Logged

FCK88
Manager

« Svar #12: 14 Apr 2007, 00:06 »

Med dig som træner Dusty , der kan det KUN gå EN vej.. og det er i retning af Barclays Premiership hvilket er = Oprykning .. ellers skuffer du mig hvis den står på Coca-Cola League Two næste sæson så mister du sgu mig som læser.. jeg forventer store ting fra dig Wink

Go for it Forest Peace

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

rynke
Reserveholdsspiller

« Svar #13: 15 Apr 2007, 18:41 »

Du gir mig helt lyst til at starte op med nottm forest jo, efter mit hoffenheim spil gik ned og i dammen og nu er jeg os ved at være godt træt af mit Inter-spil

Og forresten, i mit Inter-spil er nottm forest et stabilt midterhold i PL 2012   Wink

Men det jeg prøver på at sige er kutgw :-)

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #14: 15 Apr 2007, 22:15 »

AUGUST 2006

Opstart i League One
5. august 2006

Ligaen starter op på en solrig lørdag. Græsset er perfekt og klar til kamp, spillerne kan næsten ikke vente til sæsonens første fløjt. Nu er der kun 46 kampe til dommen falder: Succes eller fiasko. Nottingham har været et uheldigt bekendtskab for andre, men jeg går frisk til opgaven.

Ligapremieren mod Scunthorpe bliver en hårdt kæmpet affære, og Nottingham spillerne har af og til svært ved at finde hinanden. Alligevel vinder vi 3-2, hvilket er fortjent på trods af modstandernes protester overfor det straffe, der er baggrunden for vores 2. mål. Mine drømme om en god sæson skærpes af at vi får så meget ud af så lige en kamp.

Resten af august går det slag i slag. Den eneste skuffelse er uafgjort hjemme mod Cheltenham. I det hele taget spiller holdet allerede meget solidt i betragtning af de udskiftninger jeg har foretaget på holdet. Allerede efter første spillerunde forsvinder min rutinerede DM’er Gary Holt. Han er negativ og derfor sælger jeg ham til Ipswich for 600.000 kroner. To dage efter henter jeg den kun 18-årige Jamie Adams i Kilmarnock for 220.000 kroner. Lige inden transfervinduet lukker henter jeg også den rutinerede Oscar Carmelo Sánchez for den beskedne sum af 160.000, da der stadig opstår huller i forsvaret i nogle af kampene.

Det interessante er at det er de unge, der hidtil har domineret i Nottingham. Den unge Jamie Adams spiller godt på midtbanen og scorer mål, det gør Hutchison ikke. Gary Holt er i angrebet ikke helt så sikker som den unge lejesvend Chris Brown. Måske skulle jeg til at anskaffe mig nogle flere 18-årige.

Snakken om Nottingham som endegyldigt færdig i engelsk fodbold forstummer allerede efter den første måned i den nye sæson. Holdet er nr. 2 i ligaen og jeg er blevet kåret som ligaens næst bedste træner. Hvis jeg kan opnå dét på kun 5 ligakampe, hvad kan jeg så ikke opnå på 46? Rullende Øjne

- Du må læse det her for at finde ud af det!  Thumbs Up

Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010