home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 567 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Die Adler
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Die Adler  (Læst 2642 gange)
Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Die Adler
« : 08 Apr 2007, 00:35 »


EINTRACHTFRANKFURT


Introduktion
Jeg har før skrevet blogs over en ændret database, og spiller egentlig overvejende spil hvor jeg ændrer i enten klubforhold eller andet, men dette har jeg ikke og vil ikke gøre i dette spil. Et eksempel på mine ændringer kan ses i min St. Etienne blog.

Eftersom jeg ikke har haft en blog kørende i lang tid, virker det som om dette er et passende tidspunkt for mig at skrive, eftersom jeg har tiden og lysten til det. Selvom jeg ikke normalt spiller i den tyske liga, vil jeg alligevel sige, at det absolut er den hvor mine bedste spil har foregået, og derfor håber jeg da også på en blog af en vis længde, forhåbentlig længere end mine tidligere.

Stilen vil overvejende blive fortalt via diverse medier, hvor jeg så vidt muligt vil prøve at skabe forskellige situationer vist igennem forskellige øjne, både fra et overvejende sketpisk såvel som positivt syn. Jeg vil ikke udelukke pludselige skift i fortælleformen, men regn ikke med det. Dette vil ikke blive en dagbog der handler om livet som manager, fodboldspiller eller fan, men en blog om Eintracht Frankfurt, fortalt igennem mediernes øjne. (Eller den originale "blog form"). Hvis du kan lide at læse korte, informative opdateringer uden meget fyld er denne blog ikke noget for dig.

Opdateringer vil nogle gange komme hurtigt, og andre gange være langsomme. Dette afhænger 100% af mit engagement og tid.

Jeg håber I vil læse bloggen, og forhåbentlig også kunne li' den..



Førsteholdstruppen
Opdateret d. 01/08/06

Målmænd
1. Markus Pröll
12. Jan Zimmermann

Forsvar
2. Martin Latka
3. Marco Russ
4. Kevin Larsen
5. Patrick Ochs
15. Christopher Reinhard
16. Marko Rehmer
17. Chris
18. Sotiris Kyrgiakos

Midtbane
6. Jermaine Jones
7. Albert Streit
8. Alexander Meier
13. Simon Vukčević
14. Benjamin Köhler
19. Markus Weissenberger
20. Da Mota

Angreb
9. Miroslav Matušovič
10. Ioannis Amanatidis
11. Naihiro Takahara
21. Michael Thurk
25. Robbie Fowler

Transfers
Opdateret d. 01/08/06

Handler ind ››
01.07.06 - Matías Quintana - Quilmes - £110.000
01.07.06 - Miroslav Matušovič  - Sparta Prague - £600.000
01.07.06 - Martin Latka - Slavia Prague - £425.000
18.07.06 - Simon Vukčević - Saturn - £2.600.000
20.07.06 - Kevin Larsen - Lyn - £500.000

Handler ud ‹‹
25.06.06 - Nils Holzhäuser - fri transfer.
06.07.06 - Aleksandar Vasoki - Bordeaux - £275.000
07.07.06 - Benjamin Huggel - Mantova - £500.000
11.07.06 - Christopher Preuß - Wigan - £1.300.000
« Seneste Redigering: 08 Apr 2007, 12:30 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #1: 08 Apr 2007, 00:36 »

Reserveret
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #2: 08 Apr 2007, 00:46 »


Ny æra på vej i Frankfurt?
25/06/06 – Commerzbank Arena, Frankfurt am Main.

Efter 2 sæsoner med Freidhelm Funkel ved roret som træner hos “Ørnene” fra eftersom Funkel ikke blot har ført Eintracht Frankfurt tilbage til det forjættede land, Bundesligaen, men også ført klubben ud i Europa da klubben nåede DFB-Pokal finalen, og fik UEFA Cup pladsen i det mestrene, FC Bayern, allerede skulle spille Champions League.

Funkel gjorde et godt arbejde for Frankfurt, og mange havde da også regnet med at han ville føre klubben ud i Europa i år, men sådan skulle det ikke gå. I går kaldte bestyrelsesformand Heribert Bruchhagen til et haste-pressemøde, et pressemøde hvor Funkel i dag blev afskediget.

”Efter længere tids succesrigt samarbejde med Freidhelm Funkel er det sørgeligt for mig at sige, at vort samarbejde hermed er slut. Funkel har af personlige årsager valgt at træde tilbage, hvilket vi naturligvis respekterer, og derefter ønsker ham al held og lykke i fremtiden.

Med et hul i rollen som cheftræner i en travl VM-tid har vi ikke haft megen tid til at træffe vort valg, i hvert fald ikke med henblik på en stabil og succesrig kommende sæson, hvor der både skal spilles Bundesliga og UEFA Cup. Vort valg er derfor faldet på den tidligere ungdomstræner i klubben, og nuværende akademi-chef hos argentinske River Plate, Christian Demichelis. Demichelis er ikke erfaren i cheftræner sædet, men vi er sikre på at hans erfaring indenfor ungdomsarbejde i fodbold, både i Tyskland og Argentina, kombineret med et brændende engagement for sporten og team-building, er egenskaber som i vores bog er langt vigtigere end erfaring som cheftræner.”

Det højst overraskende valg har som nævnt af Bruchhagen, ingen tidligere erfaringen i spidsen for et professionelt fodboldhold. Udover hyringen af Demichelis er der også andre ændringer i Frankfurts stab. Mange er enten gået i protest over valget af ny cheftræner, mens andre ligeledes er blevet afskediget. Christián Demichelis har ikke fundet disse kvalificerede til at tiltræde i hans trænerstab. Umiddelbart virker dette en smule ambitiøst, og det var da også det indtryk Demichelis efterlod, da han gav en kort tale ved pressemødet.

”Jeg er dybt taknemlig for Bruchhagens og resten af bestyrelses tillid til mig, og jeg er sikker på de ikke vil blive skuffet.

Med ansættelsen af mig vil jeg med glæde være med til at markere et historisk skifte i Eintracht Frankfurt, som vil være med til at føre klubben ind i nye og langt mere hæderlige tider. Frankfurt er en stor by og flot by, som fortjener et fodboldhold derefter.

Med en stærk holdånd, kombineret med hårdt arbejde og talent vil jeg og min trænerstab med sikkerhed sørge for avancement i Eintracht Frankfurt, og jeg håber i vil være med til at følge os.”

Som sagt, ambitiøst. Men blandt de mange fremadstræbende ord Demichelis nævner, finder han nok snart ud af, at virkeligheden for ørnene er en anden. Det kræver i hvert fald sin mand at hæve Frankfurt fra et midterhold til tophold, og det bliver spændende at følge Demichelis i hans stræben mod en ny Frankfurt æra, om end den måske er utopisk.
« Seneste Redigering: 08 Apr 2007, 00:48 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Die Adler
« Svar #3: 08 Apr 2007, 01:53 »

Du kører jo som altid en ganske nydelig blog. Fortsæt, fortsæt!

Jeg vil dog bede dig om, at gøre din signatur mindre. Den er utrolig forstyrrende, da den i mine øjne gør dine indlæg meget længere end hvad godt er.

Er det forresten med vilje, at du holder et indlæg ovenover det nuværende reserveret? Smiley
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #4: 08 Apr 2007, 01:56 »

Du kører jo som altid en ganske nydelig blog. Fortsæt, fortsæt!

Jeg vil dog bede dig om, at gøre din signatur mindre. Den er utrolig forstyrrende, da den i mine øjne gør dine indlæg meget længere end hvad godt er.

Er det forresten med vilje, at du holder et indlæg ovenover det nuværende reserveret? Smiley

Ja, det er det. Eftersom jeg planlægger at gøre status efter hver sæson vil jeg bruge den post til dette, hvilket giver mulighed for "nye" læsere (til den tid) at følge med..

Skal nok ordne signaturen, kan sagtens følge dig =)
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #5: 08 Apr 2007, 02:31 »


Transfermarkedets status den 17. juli 2006
17/06/06 – dieadler.de

Efter knap en måned på posten som cheftræner har vi indtil videre ikke set de store, markante ændringer i Frankfurt truppen, hvilket man ellers kunne have forventet, efter en spændende ankomsttale. Ved både træning og i træningskampe, senest i 2-2 kampen mod Sparta Prag har holdet virket fokuseret og positivt, men faktum er stadigvæk, at ændringerne på transfermarkedet endnu ikke har været skelsættende, og Demichelis har endnu ikke sat sit præg på klubben.


Udover stort set hele trænerstaben er blevet erstattet, samt stor (naturlig) udskiftning på ungdomsholdet, har DieAdler.de redaktionen set følgende handler som årets hidtil vigtigste:

5. MATÍAS QUINTANA
Købt hos Quilmes (Argentina) for £110.000

Matías Quintana regnes for et af Argentinas største angrebshåb i fremtiden, og det er da også noget af et klub for os, at han valgte Frankfurt, fremfor de mere åbenlyse valg, nemlig Boca Juniors og River Plate, som argentinske medier havde nævnt som mulige køber. Quintana er blot 16 år gammel og kommer ikke til at spille Bundesliga bold lige med det samme, men med Demichelis blandt roret kan Quintana muligvis blive en fremtidens mand i vores angreb.

4. CHRISTOPH PREUß
Solgt til Wigan for £1.300.000

Preuß og Frankfurts forhold har altid været kompliceret, og det er 3. gang at den defensive midtbanespiller forlader klubben. Efter at have kommet ud fra klubbens ungdomshold fik Preuß Bundesliga debut for Frankfurt, hvorefter turen gik til Leverkusen. Her blev han i 2, hvorefter han smuttede tilbage til Frankfurt, for at forlade os en sæson senere, hvor Bochum hentede ham. Her var opholdet heller ikke en succes, og da den tilbagevendte Preuß returnerede til Commerzbank Arena var det alt andet end en varm velkomst klubbens tilhængere gav ham. Efter ansættelsen af Demichelis har Preuß været yderst negativ omkring klubbens ambitiøse niveau, og har bl.a. udtalt at ansættelsen af en helt grøn træner ikke hørte hjemme i en professionel klub som Frankfurt. "Problembarnet" blev kærligt sendt afsted til Wigan, som betalte en overordentligt stor sum for den defensive midtbanespiller. Pengene af salget kommer ganske givet til at financiere nye indkøb.

3. LUÍS HERNANDEZ
Ansat som assistent-træner

Efter ansættelsen af Demichelis er mange nye trænere ankommet, heriblandt mexicanske Luís, som tidligere har været tilknyttet Chivas, en af Mexicos største klubber. Derudover spillede han i sin aktive karriere hele 77 kampe for det mexikanske landshold, og scorede 35 mål. Han var også en del af Mexicos VM hold i både 1998 og 200. Luís forventes specielt at skulle blande sig taktisk, hvilket forhåbentligt betyder vi får spændende og sydlansk fodbold at se, når med den argentinsk/mexicanske trænerduo indleder d. 12 august.

2. MIROSLAV MATUŠOVIČ
Købt hos Sparta Prag for £600.000

Matušovič er købt som både angrebs og fløjspiller, og med 2 flotte sæsoner i bagagen for Sparta Prag, har skiftet til den mere etablerede del af "Europæisk fodbold" længe ventet. Bild reporterede at både Borussia Mönchengladbach samt spanske Getafe var ude efter Matušovič, så det ligner noget af et kup, at den 1.72m høje altmuligtmand valgte os. Matušovičs rolle er endnu ikke specificeret, men en angrebsposition ved siden af Amanatidis eller pladsen som startende højrekant er ikke utænkeligt.

1. ?

Eftersom transfervinduet endnu ikke er lukket, har vi hidtil ikke kunne kalde en af sommerens aktioner for den bedste. Indtil videre har det været acceptabelt, men vi forventer i den grad mere fra Demichelis, som har ambitiøse mål, som han forhåbentligt allerede vil vise os i år. Rygterne har svirret omkring norske Kevin Larsen (kantspiller, Lyn), ukrainske Oleg Husev (kantspiller, Shakhtar) samt montenegrinske Simon Vukčević, men indtil videre har dette blot været rygter som ikke er blevet bekræftet.

Udover følgende handler er der også sket andre ændringer på holdet:
Martin Latka, central forsvarsspiller, er hentet i Slavia Prag for £400.000
Bruno Fontes da Mota, central midtbanespiller, er hentet på en et-årig lejekontrakt hos Sampdoria.

Benjamin Huggel skifter til den italienske Serie B klub Mantova for £500.000.
Alaksandar Vasoki skifter til Bordeaux for £275.000

« Seneste Redigering: 08 Apr 2007, 02:45 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #6: 08 Apr 2007, 03:05 »

ja tak.. endelig en blog fra dig igen.. elsker at høre om tyske "midterhold". håber at du kan få Frankerne til toppen, desuden sejt at du har hentet Latka. havde ham i FM06 i Nürnberg hvor han var genial, så glæder mig til at følge ham Wink
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #7: 08 Apr 2007, 03:19 »


Merseyside-legende lejes - Rygter bekræftes!
23/06/06 – dieadler.de

For 3. gang indenfor en måned var der indkaldt til pressemøde på Commerzbank Arena, og for 2. gang (mindst) var det med positive nyheder.
Angrebet forstærkes midlertidigt med Liverpools legendariske angriber Robbie Fowler, som håber at få et mirakuløst gennembrud i Bundesligaen, så der om et år atter vil blive brug for ham i Liverpool. Udover Fowler skifter Simon Vukčević fra russiske Saturn for hele £2 mio., mens den norske venstrekant Kevin Larsen skifter for £500.000.

At Vukčević og Larsen rent faktisk skiftede var nu ikke så overraskende, men da den ellers tro Liverpool-fødte legende trådte ind i lokalet, var det til stor glæde (og overraskelse) for samtlige fremmødte journalister. Købet af Fowler bliver dog ikke taget positivt alle steder, og kritiske "Die Adler" tilhængere har dog allerede været fremme og sige, at Fowler let kan skabe mere splid i truppen end gavn, da man ikke ligefrem kan sige han er en stille herre. Fowler blev i sin tid beskyldt for et kokainmisbrug, og har siden sin storhedstid i 90'erne og starten af det 21. århundrede været langt fra sin daværende styrke. Den 31 årige angribere skiftede sidste år efter 6. sæsoners fravær atter tilbage til barndomsklubben Liverpool, hvor det blev til 14 kampe og 5 mål i rødt. Over sommeren har Liverpool hentet Dirk Kuyt samt Craig Bellamy, hvilket er grunden til udlejningen.
Udover at have spillet for Liverpool, Leeds og Manchester City, har Fowler 26 gange trukket i Englands nationaletrøje, hvilket indtil videre har ført ham til 7 mål i international regi.

Simon Vukčević er naturligvis en langt mindre kendt herre, men dette skal man ikke lade sig skræmme af. Det sagde Demichelis i hvert fald under dagens pressemøde: "Vukčević er købt ind som playmaker
, og jeg forventer mig meget af den unge montenegriner. Jeg har fuldt hans udvikling længe, først i Partizan og samtidig i hans korte ophold hos Saturn. Han har international erfaring og klasse, og det skulle ikke undre mig hvis Vukčević  allerede til sommer bliver et varmt emne hos Europas storhold
". Meget lovende ord om en spiller, som i bedste fald kunne blive en ny Robert Prosinečki eller Zvonomir Boban. Udover at have spillet 5 kampe for Serbien-Montenegro, er han også en del af det helt nydannede Montenegrinske landshold, hvor han sammen med   Mirko Vučinić regnes som holdets bærende offensive kræfter. Hos russiske Saturn opnåede han i 2006. sæsonen prisen som årets unge spiller, hvilket også er en bedrift, på trods af den russiske liga ikke ligefrem er verdens bedste, bestemt ikke på ungdomsfronten.

Kevin Larsen er som Vukčević  nok et ubeskrevet blad for de fleste, men den lynende hurtige spiller, som skifter fra norske Lyn, vil med sikkerhed være med til at skabe kaos og frustration hos Bundesliga modstanderne i den kommende sæson. Larsen har spillet ungdomslandsholdsfo dbold for Norge siden han fyldte 17, og har siden spillet for barndomsklubben Rynar, inden skiftet til Lyn. Han forventes at skulle kæmpe med Marko Rehmer og Christopher Reinhard om pladsen som venstre-back, men Larsen har flere gange vist at hans offensive kræfter også rækker langt, så bliv ikke overrasket over at se nordmanden tordne frem og afdribble modstanderne.

Med lejesvenden samt de to ny erhvervelser skal man nok ikke vente nye indkøb, på trods af rygterne om Oleg Husyev stadigvæk huserer. Dog spekuleres der på at økonomien ville kunne holde til et indkøb af den ukrainske landsholdsspiller, som også angives at være tæt på at skifte til den portugisiske "supermagt" FC Porto.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

United-styrer
Gæst
 
Sv: Die Adler
« Svar #8: 08 Apr 2007, 11:15 »

Du er absolut en af scenens bedste blogskribenter. Det lover rigtig godt; jeg har i hvert fald ikke kedet mig endnu, og jeg ser frem til mere nyt fra det tyske.

Held og lykke med spillet og bloggen.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #9: 08 Apr 2007, 13:01 »


Frankfurt-boss vil chokere eksperterne
02/08/06 – Frankfurt am Main.

Efter i aftes hvor RTL holdte optakt til årets Bundesliga var det ikke just pæne ord Christian Demichelis og hans Frankfurt hold fik med på vejen. Eksperterne spår en sæson i turbulens og nedrykningsfare, noget Christian Demichelis i dag fandt humoristisk.

Kritikken af Frankfurts hold har 2 hovedpunkter, det første er naturligvis træner Demichelis som umiddelbart virker noget utroværdig, samtidig med hans erfaring som træner på ingen måde gavner hans sag. Hvis træneren havde heddet Thomas Doll, Mario Basler eller Jürgen Köhler, alle tre tidligere topspillere, som alle går rundt og leder efter en klub. Hvis Frankfurt havde ansat en af disse, etablerede og velkendte træner i de tyske fodboldland, havde situationen ganske givet været anderledes. Mulighederne for at købe nye spillere have måske også været større, eftersom både alle af de overnævnte trænere har deres netværk, et netværk hvor ganske prominente, tyske spillere er i.

I stedet for dette har vi set 4 (Matías Quintana regnes ikke som 1. holdsspiller) indkøb samt 2 lejemål, alle spillere af udenlandsk herkomst. Ikke at det som sådan gør noget, da der i Bundesligaen er nok tyskere og tyske talenter der får spilletid, og det gør de også i Frankfurt. Problemet her ligger nok nærmere i sproget, eftersom hverken Robbie Fowler og Vukcevic snakker tysk, mens både Latka  og Matusovic må antages at kunne en smule tysk, men om det rækker til en indbyrdes forståelse på holdet er langt fra sikkert.

Udover dette spekuleres der også i holdets bredde og kontinuitet, hvis det på det ene tidspunkt gerne vil højt i Bundesligaen, og på samme tid spille godt i både UEFA Cuppen og formentlig også i DFB-Pokalen. Eksperterne spår at hvis man ikke får fokuseret på et hoved mål, men har forskellige fikspunkter, kan man nemt bide alt for stort og dermed fejle i alle turneringerne.

Til al denne kritik sagde Christian Demichelis følgende: "Jeg er slet ikke overrasket over al denne kritik, men fremover vil vi lade benene i stedet for munden tale. Vores hold er stærkt og viser fra gang til gang store forbedringer i træning og træningskampe, og så længe det går sådan, kan jeg ikke se vi har noget problem.

Jeg glæder mig til vi kommer i gang med sæsonen så al denne spekulation rent faktisk kan komme på prøve, og så ville jeg da glæde mig gevaldigt over at sætte eksperterne på plads
".

Om Demichelis er for selvsikker, eller om der er grund bag hans positivisme får vi at se om 10 dage når "Ørnene" fra Frankfurt indleder ude mod Bayer Leverkusen, en kamp som med sikkerhed vil vise meget om begge holds styrke.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #10: 08 Apr 2007, 13:39 »


BayArena væltet bagover
13/08/06 – dieadler.de

At BayArena ligefrem faldt bagover er måske en overdrivelse, men ikke desto mindre var det en fantastisk og overbevisende indsats holdet leverede i sæsondebutten. Med hurtigt og meget struktureret pasningsspil gennem kanterne og playmaker Vukčević var det et langt bedre spillende hold end man kunne forvente, taget forberedelsesfasen samt de mange nye ansigter i betragtning.

Når en kamp sparkes igang, er det altid fra første dommerfløjt. Og Frankfurt spildte bestemt heller ikke tiden, hvilket Leverkusen keepper Hans-Jörg Butt med sikkerhed ville skrive under på. Efter 20 sekunder var det blot held at Matusovic ikke havde gjort sig en helt fra start af, da han efter et flot indlæg fra højreback Marko Rehmer, som skød langt fra dybden, var milimeter fra at passere Butt. Han kunne i stedet parere, og da riposten faldt til Simon Vukcevic, som sekundet efter hamrede bolden på overliggeren, kunne en måbende Leverkusen fanskare ånde lettet op, da Juan elegant sparkede bolden ud af farezonen.

15 minutter senere var den gal igen, Matusovic var atter på spil. Da Mota samlede bolden op fra et mislykket hjørnespark, spillede bolden ned i rækkerne hvor den havnede hos Christopher Reinhard. Reinhard fandt så Kevin Larsen, som i dagens anledning startede på den offensive venstrekant. Larsen spillede en smuk diagonalbold ind i feltet hvor Takahara med en flad, og direkte, inderside fandt Matusovic, som derefter stod foran et gabende tomt net. En chanceløs Butt kunne sekunderne efter samle bolden ud af netmaskerne, gæsterne kom foran!

Leverkusen var forventet at tage styring i kampen efter dette, hvis ikke fordi de var hjemmehold og storfavoritter, så fordi de var bagude og spillet i bund. Men dette var ikke situationen. Frankfurt fortsatte deres pres, og oplæggeren fra det første mål, Takahara, viste i det 34. minut at han bestemt ikke var et fejlkøb. Endnu engang startede bolden nede i rækkerne hos Reinhard, som med en lang aflevering fandt Vukcevic på midten. Herfra blev bolden hurtigt stukket frem til Takahara, som derefter afdribblede Karim Haggui i Leverkusen forsvaret, og derefter fra straffesparksfeltet scorede til 2-0.

Minuttet efter var Leverkusen dog endelig et hold som ville vinde. Sergej Barbarez, som i øvrigt havde en fin debut, tog bolden fra en lettere usikker Da Mota, hvilket skabte stor forvirring i Frankfurt forsvaret. Simon Rolfes ville da med glæde udnytte denne, og han kunne med et flot langskud reducere kampens stilling, 2-1.

I pausen vides det ikke om Leverkusen chef Michael Skibbe fik talt med store ord, man kan tænke sig til lidt, men uanset hvad, nåede det ikke højder med den "scene" han lavede hurtigt efter pausen.

Leverkusen startede ellers bedst, i hvert fald hvis man kan definere startede som de 2 første minutter. Et klunset frispark senere og kampen så endnu mere håbløs ud, et svagspillende Leverkusen havde endnu dummet sig, Skibbe råbte på sidelinjen.
Hvad der reelt skete var at Da Mota erobrede bolden på midten, spillede den frem til Simon Vukcevic, som derefter driblede frem til Leverkusens straffesparksfelt. Inden han kunne nå og få trykket af blev han stoppet, hvorefter Albert Streit stod klar med et frispark. Et minut samt en velskruet bold senere stod det 3-1.

I overtiden fik Sergej Barbarez sat sit endelige præg på kampen, og kunne som Leverkusens bedste spillere reducere føringen til 3-2, men målet havde ingen reel værdi, og der blev fløjtet af minuttet efter da bolden atter blev sat i spil.

En flot og velspillet Frankfurt debut, som måske ikke vidnede om stor boldbesiddelse eller forsvarsstruktur, men om en velspillende og underholdende offensiv.

Kampens spiller blev målmand Markus Pröll hvilket nemt kan begrundes. Pröll stod en flot og forholdsvis fejlfri kamp, på trods af han lod 2 mål passere ham. Det centrale forsvar var langt fra sikkert, og hvis det ikke havde været for Pröll var det sikkert ikke blevet til en sejr i dagens opgør.

Leverkusen vs. Frankfurt- 2:3
- 0:1 - Miroslav Matusovic (16.)
- 0:2 - Naiharo Takahara (34.)
- 1:2 - Simon Rolfes (35.)
- 1:3 - Albert Streit (47.)
- 2:3 - Sergej Barbarez (+90.)
Kampens spiller: Markus Pröll, Frankfurt.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

des
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Die Adler
« Svar #11: 08 Apr 2007, 13:52 »

dejlig med en mere blogs om tyske hold
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #12: 08 Apr 2007, 15:33 »


Villarreal blev for stor en mundfuld
28/09/06 – dieadler.de

Efter trækningen af i første runde, hvor Frankfurt ikke var seedet, var der med sikkerhed regnet med en god portion modstand af de højtflyvende Villarreal fra Spanien. Holdet var sidste år i Champions League semifinalen, og røg forrige år ud i UEFA Cuppens semifinale. Med andre ord, det var et erfarent og velspillende hold som vi skulle møde i 2 kampe, med håb om at kvalificere sig til cuppens gruppespil.

I den første kamp tog vi hjemme imod Villarreal med stor styrke, og det var da også overraskende at kampen i sidste ende måtte slutte uafgjort, efter en flot halvleg med specielt en Naohiro Takahara i hopla, hvor han scorede hele 2 gange inden han senere blev udskiftet i det 36. minut med en muskelskade. Ved halvlegen var stillingen 2-0, og indskiftede Amanatidis, som indtil videre ikke har scoret i pokal eller Bundesliga regi, lignede en mand som ville vise publikum han også kunne.
Med Takahara, Thurk og Matusovic meget skarpe foran mål, har det kun været Amanatidis og Fowler som endnu ikke har fundet netmaskerne. Netop de 2 var i front i starten af anden halvleg.

Og deres evne til at banke bolden i mål blev ikke vist i Villarreal kampen. Amanatidis havde flere gange gode muligheder for at score, både på hoved og med fødderne, men de berømte marginaler var ikke på grækerens side. Fowler fik sig en god ven i Gonzalo Rodriguez, som gjorde at han i store dele af kampen slet ikke kunne følge med, og indtil videre har den legendariske englænder ikke været en succes for Frankfurt.

Villarreals offensiv var derimod anderledes effektiv. Diego Forlan og Jonathan gav i det 52. og 55. minut Demichelis noget at tænke over, da de med 2 flotte og gennemførte mål, først af Forlan med oplæg af Jonathan, og efter med Jonathan som målscorer, og Forlan som assistent.
Med et 2-2 udgangspunkt fra Commerzbank Arena kan man ikke ligefrem sige at det så lyst ud for Ørnene, især ikke med både Takahara og Matusovic ude med længere skader.

- I dag var så dagen hvor returopgøren tog sted, en kamp som forhåbentlig hurtigt vil blive glemt i Frankfurt lejren. Drømmen om deltagelse i UEFA Cuppen, og om at komme videre fra gruppespillet, blev i den grad ikke udlevet. José Mari sagde velkommen efter 16. minutter efter et flot hovedstødsmål, og trods utallige forsøg af Amantidis, og med godt forarbejde fra både Streit og tilbagevendte Jermaine Jones var der basis for en udligning, men skarpheden oppe foran var atter et problem.

Til slut, i det 83. minut, lukkede og slukkede José Sosa den lille mulighed der var tilbage, og drømmen endte.

"Vi spillede godt hjemme, men vores defensiv var ikke stabil nok - et problem vi har haft indtil videre. At vi kommer herned med skader blandt både startende og reserver hjælper os ikke, men det skal ikke være undskyldning for vi ikke avancerede. Villarreal var simpelthen et bedre hold, og jeg vil med glæde følge dem senere i cuppen, hvor de med sikkerhed har god chance for at hive trofæet hjem." sagde Demichelis.

En anelse resigneret, men på en anden måde ærlig. Frankfurt mødte klart og tydeligt sine overmænd, og kan nu se frem til udelukkende at fokusere på de hjemlige turneringer, hvor det indtil videre har gået godt i Bundesligaen.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #13: 08 Apr 2007, 17:10 »


Status - 1. November
01/11/06 – dieadler.de

Da Christián Demichelis blev ansat i juli, var der ikke mange der havde regnet med, at holdet ville have spillet så godt og stabilt, som det indtil videre har gjort. Der har været problemer både offensivt og defensivt, men faktum er at klubben lige pt. er indehavere af 2. pladsen i Bundesligaen med 17 points efter 9 kampe.

De primære faktorer til holdets gode præstation har været en kombination af offensivt og kreativt kantspil kombineret med ekstrem skarphed oppe foran. Michael Thurk, Miroslav Matusovic, Martin Latka, Kevin Larsen og Albert Streit har været blandt de vigtigste spillere, naturligvis sammen med den nuværende skadede Markus Pröll.

›› Frankfurt vs. Mainz - 3:1 (Matusovic, Takahara, Streit).
På målscorer fronten var det en komplet kopi af Leverkusen kampen, og på mange måder kan man også sige at Mainz blev kørt over på udebane, ligesom vi kørte Leverkusen over på deres hjemmebane. Defensiven virkede stærkere, Marko Rehmer fik "en genfødsel" på positionen som højreback, og den rutinerede kantspiller har vist kritikerne at alder ikke nødvendigvis er negativt, heller ikke på en plads hvor fart og fysisk styrke er nødvendig.

›› Frankfurt vs. Schalke 04 - 1:4 (Larsen).
En kamp som startede meget positivt, hvor både Matusovic og Takahara var tætte på at score, og Matusovic fik da også bolden ind bag Manuel Neuer, et mål som desværre blev underkendt. I det 36. minut bragte Kevin Larsen Frankfurt foran efter Matusovic igen kom igennem på venstrekanten, hvor Rafinhas fravær i Schalke klart kunne mærkes, hvilket førte til målet. Det ærgelige ved dette var Matusovic blev skadet, hvilket førte ham til en 3 ugers pause.
Indtil det 70. minut virkede kampen relativt sikker for Frankfurt, på trods af Schalkes fortsættende pres. Da Søren Larsen formåede at udligne fik de hul på bylden, og de sidste 20 minutter var hårde at se på, i hvert fald set fra Ørnenes perspektiv.

›› Frankfurt vs. Bochum - 2:0 (Takahara, Thurk).
En relativt velspillet og god kamp fra Frankfurts side mod rivalerne fra Bochum, som samtidig var første kamp hvor der ikke blev lukket mål ind. God defensiv indsats fra hele holdet gjorde en god indsats, og gennembrudskamp for Martin Latka fik sit gennembrud i fraværet af Sotiris Kyrgiakos

›› Frankfurt vs. Nürnberg - 3:4 (Thurk x3).
En yderst målrig og spændende kamp hvor Nürnberg havde marginalerne med sig. Michael Thurk var suverænt Frankfurts bedste spiller, på en dag hvor defensiven i den grad haltede. Kyrgiakos kom tilbage i startopstillingen hvilket ikke ligefrem var positivt.
Udover Thurks flotte angrebsspil blev Naiharo Takahara skadet.

›› Frankfurt vs. Cottbus - 0:0.
En relativt kedlig kamp med meget svag offensiv styrke fra Frankfurt. Matusovic, Thurk og Takahara var alle skadet, hvilket gav plads til skuffende Amanatidis og underpræsterende Fowler. Efter at have misset en 100% chance hvor Cottbus keeper Tremmel var helt ude af sit mål blev Fowler udskiftet til fordel for Alexander Meier, hvilket førte til en 4-5-1 opstilling, som rent faktisk var bedre offensivt, er vel den bedste måde at fortælle om en kedelig og dårligt offensivt spillet kamp.
Martin Latka kom tilbage i startopstillingen og tilføjede stabilitet til forsvaret.

›› Frankfurt vs. Wolfsburg - 3:0. (Thurk x2, Latka)
Endnu en kamp hvor defensiv stabilitet var kodeordet, hvor topscorer Michael Thurk vendte tilbage efter sin korte skadespause. Wolfsburg havde reelt ingen chance for at vinde kampen, i hvert fald ikke hvis man ser på det defensive arbejder der var lagt bag sejren. Russ/Latka/Ochs trioen på ugens hold hvorefter alle blev rost meget af medierne.

›› Frankfurt vs. Stuttgart - 3:1. (Vukcevic x2, Streit)
Simon Vukcevic startede måske lidt skuffende, på trods af mange oplæg og velspillede kampe på midtbanen. I Stuttgart fik han endelig sit "gennembrud" i Bundesligaen med først et flot langskudsmål, derefter med benhårdt arbejde på midtbanen, og afsluttet med et flot solo løb, gennembrud og derefter scoring på kort afstand fra landsholdskeeper Hildebrand.
Udover Vukcevic var Streit "tilbage" i den form han lagde for i starten af sæsonen, og spillede kampen igennem en god og imponerende kamp, rundet af med endnu et frisparksmål til slut.

›› Frankfurt vs. Borussia Mönchengladbach - 2:2. (Thurk, Vukcevic)
Vukcevic fortsatte sin flotte form med et langskudsmål mens Thurk scorede sit 7. sæsonmål i 7 kampe, et meget flot scoringsgennemsnit. Udover den ellers bænkede Wesley Sonck var Gladbach ikke et hold der præsterede meget, og den undervurderede belgier var helt sikkert den eneste grund til det uafgjorte resultat.

Udover disse resultater, siger rygter tæt på klubbens ledelse at den økonomiske del af klubben skulle være særdeles godt kørende i øjeblikket. Dette er naturligvis også et produkt af det flotte spil, som har givet klubben et imponerende tilskuergennemsnit på hele 49.659, hvilket bestemt ikke er dårligt. Det gode spil i Bundesligaen har indtil videre været et særdeles godt plaster på såret efter UEFA Cup nederlaget.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Lindskov6ooo
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Adler
« Svar #14: 08 Apr 2007, 17:14 »

Fine resultater. Flot opstilling Grin
Logged

//Lindskov6ooo

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010