home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 515 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Sæson 5: Mainz
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Sæson 5: Mainz  (Læst 5734 gange)
bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #15: 04 Apr 2007, 13:02 »

God blog indtil videre Cube!


Håber på en ny update og mere succes til Mainz!!
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 05
« Svar #16: 04 Apr 2007, 14:07 »

Kan kun være enig i, at Sturgis er et talent. Det bliver han i hvert fald i fremtiden Thumbs Up

Men flot sæson, som forhåbenligt bliver bedre? Rullende Øjne
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #17: 04 Apr 2007, 14:10 »

Kan kun være enig i, at Sturgis er et talent. Det bliver han i hvert fald i fremtiden Thumbs Up

Men flot sæson, som forhåbenligt bliver bedre? Rullende Øjne

Ja, han er sgu dygtig og rigtig billig fra start.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 05
« Svar #18: 04 Apr 2007, 14:38 »

En af de gode, gamle blogmestre er tilbage. Godt sat op, lækkert at læse, gode resultater. Hav tålmodighed, husk nu at Mainz absolut ikke har Tysklands mest bugnende pokalskab.

Du har sgu' inspireret mig. Tror  jeg vil tage mig sammen og lave en ordentlig blog.  Thumbs Up
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #19: 04 Apr 2007, 14:51 »

En af de gode, gamle blogmestre er tilbage. Godt sat op, lækkert at læse, gode resultater. Hav tålmodighed, husk nu at Mainz absolut ikke har Tysklands mest bugnende pokalskab.

Du har sgu' inspireret mig. Tror  jeg vil tage mig sammen og lave en ordentlig blog.  Thumbs Up

Wuhuuu!

Ellers Cube, syntes det er en fin blog du har gang i her, selv om det kun er én update per sæson Thumbs Up
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #20: 04 Apr 2007, 14:52 »

Tillykke med 8. pladsen. Det er en god blog, dejligt med de lange updates. Det er også godt sat op, med noget lækkert grafik for øjet. Det er virkelig en af FMF's bedste blog-skrivere der er tilbage.!
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #21: 04 Apr 2007, 14:54 »

En af de gode, gamle blogmestre er tilbage. Godt sat op, lækkert at læse, gode resultater. Hav tålmodighed, husk nu at Mainz absolut ikke har Tysklands mest bugnende pokalskab.

Du har sgu' inspireret mig. Tror  jeg vil tage mig sammen og lave en ordentlig blog.  Thumbs Up

Mange tak for de rosende ord  Thumbs Up Jamen det håber jeg da, at jeg har. Godt læsestof er altid kærkomment!
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #22: 04 Apr 2007, 14:55 »

Tillykke med 8. pladsen. Det er en god blog, dejligt med de lange updates. Det er også godt sat op, med noget lækkert grafik for øjet. Det er virkelig en af FMF's bedste blog-skrivere der er tilbage.!

Tusind tak Smiley Jeg føler mig næsten forpligtet til at lave lange updates når jeg nu kun laver én per sæson.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #23: 04 Apr 2007, 16:14 »

Kan kun være enig i, at Sturgis er et talent. Det bliver han i hvert fald i fremtiden Thumbs Up

Men flot sæson, som forhåbenligt bliver bedre? Rullende Øjne

Helt enig..

Jeg har haft ham i mit AaB-spil, hvor han efter 3-4 år blev solgt til arsenal for 125 mil Hævet Øjenbryn Thumbs Up
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #24: 05 Apr 2007, 01:32 »


NYE ANSIGTER
Kasper Pyndt Rasmussen var inden sæsonens start blevet udnævnt som dansk landstræner, så hans primære fokus havde ligget på en VM kvalkamp mod Armenien (som Danmark i øvrigt vandt med 0-2) og ikke på handler. Til alt held havde han på forhånd sikret sig en del spillere på frie transfers.
Økonomien havde taget et stort spring i den rigtige retning og Kasper Pyndt Rasmussen havde hele 60 mio. kr. til at handle for og så havde han i øvrigt taget konsekvensen af Zidans evindelige utilfredshed og solgt ham for 25 mio. kr. Han kom dog ikke i nærheden af at bruge de penge op. Følgende spillere blev hentet til Mainz:

MARIO CAREVIC, STUTTGART, FRI
En spiller med nok erfaring og et stort overblik, men også en spiller, der ikke umiddelbart passede ind i det system, Rasmussen ville spille med. Det skulle kræve tilvænning, men Carevic var fortrøstningsfuld: "Jeg skal nok vænne mig til det her system inden længe - det er et løfte."

DANIEL BAIER, 1860 MÜNCHEN, FRI
"Daniel Baier er en klassespiller," fastslog Rasmussen, da han hentede tyskeren til klubben på en fri transfer. Inden denne sæson havde Daniel Baier ikke fået mange minutter som spiller i landets bedste række trods et stort potentiale.

DANIYEL CIMEN, FRANKFURT, FRI
Endnu en spiller blev hentet på fri. Denne gang den defensive midtbanespiller, Daniyel Cimen, der skulle udfulde hullet for den aldrende Pekovic.

HANNO BALITSCH, HANNOVER, FRI
En spiller, der spillede samme position som Cimen. Ifølge Rasmussen kunne man forvente at Balitsch ville rotere med Cimen på den centralt defensive midtbaneplads.

KENNETH STENILD, AAB, 5 MIO. KR.
Danske Kenneth Stenild havde et kæmpe potentiale og det havde Rasmussen set. Danskeren sluttede sig til klubben for 5 mio. kr., hvad AaB forlangte for målmandstalentet, der kunne se frem til en central rolle på Mainz holdet.

DENIS POZDER, FRANKFURT, 21 MIO. KR.
Pozder var blot 18 år gammel, da Rasmussen hentede ham for 21 mio. kr. Han blev dermed den dyreste handel i denne sæson. Angrebstalentet var i medierne blevet kaldt den nye profil i Bundesligaen, men Rasmussen manede til besindighed: "Han er stadig en ung spiller, og han skal have ro til at udvikle sig."




Denis Pozder          Conor Casey

Sebastian Schuppan          Herve Ak'a          Hanno Balitsch          Daniel Baier

Kevin Larsen          Manuel Friedrich          Nikolce Noveski          Nathan Sturgis

Kenneth Stenild



EUROPA ALLIGEVEL?
Det viste sig alligevel at Mainz skulle få chancen for at kvalificere sig til UEFA Cuppen eftersom resultaterne med cupturneringen i sidste sæson havde flasket sig således at 8. pladsen også fik chancen. Mainz skulle således klare sig videre fra en indledende kval kamp mod Trabzonspor for at kunne deltage i 2. runde kvalifikationen til UEFA Cuppen. Det var ikke en let modstander, men Mainz klarede sig videre med nød og næppe på reglen om udebanemål.
I 2. runde af kvallen til UEFA Cuppen hed modstanderen ZTE og kom fra Ungarn. En modstander, der bare skulle slåes og det blev de da også. Først med 7-0, dernæst med 0-3 og Mainz var klar til 1. runde med samlet 10-0. Her ventede ingen ringere end Atlético Madrid. Hvordan de to kampe forløb, kan du læse nedenfor:

De første møde mellem Atlético og Mainz foregår i Spanien og hjemmeholdet kommer flot fra start, da Pernía sender et frispark i nettet efter 6 minutter. Blot 6 minutter senere er det dog Mainz' unge spiller, Pozder, der løber kontra, forbi Franco, og scorer til 1-1. Atlético indleder et gedint pres og Torres, Agüero og Rodriguez har masser af chancer. I det 35. minut gør Torres det så til 2-1. Det er også pausestillingen.
Mainz presser i hele 2. halvleg og rammer ved en lejlighed også stolpen, men bolden vil bare ikke ind og Atlético kan prise sig lykkelige over at trække sig ud af opgøret med en sejr på 2-1.



Mainz har, efter 2 sejre i Bundesligaen mod henholdsvis Schalke og Aachen, tanket masser af selvtillid til dagens returkamp mod Atlético. Det er også, hvad det kræver, hvis holdet skal levere sensationen. En 1-0 sejr kan være nok.
Kampen er fra start meget åben og begge hold har nok af chancer, men det er, til Mainz store fortrydelse, Atlético, der kommer foran ved Agüero på et flot spark. Nu bliver det svært. Mainz dominerer resten af første halvleg, men formår ikke at score på deres mange chancer. Skudstatistikken hedder 14-5. Midt inde i anden halvleg cementerer Torres en ufortjent Atlético sejr, der i sidste ende lyder på 1-2 og samlet 2-4.



MAINZ OG DANMARK UDEN BID
Starten på sæsonen havde været mindre heldig for Mainz, der bl.a. havde tabt til Offenbach og spillet uafgjort med Nürnberg og Kaiserslautern. Holdet lå efter 7 kampe på en 9. plads med 2 sejre, 3 uafgjorte og 2 nederlag. Kasper Pyndt Rasmussen ville gøre alt for en top 5 placering, hvilket var, hvad han havde lovet, da han kom til roret: En top 5 placering indenfor 3 år. Først måtte han dog fokusere på landsholdet, der skulle møde England og Skotland i to kvalifikationskampe til VM. Først gjaldt det England i Parken:

Spillerne går forventningsfulde på banen. Det kan blive en stor kamp, det her. Kahlenberg er den eneste, der mangler i en ellers fuldendt startopstilling. Første halvleg er meget lige, men i det 37. minut bringer Downing englænderne foran direkte på frispark. Det vækker landstrænerens vrede i pausen, men Danmark mangler fortsat skarpheden i 2. halvleg og kampen ender 0-1 i engelsk favør.

I den følgende kamp mod Skotland lader det til, at Danmark skal trække sig ud som vindere, men sådan ender det ikke. Efter at have ført igennem hele kampen, sætter Danmark føringen over styr og Skotland udligner dybt inde i dommerens overtid. 2-2. Dybt uheldigt, dybt ufortjent. Og så bliver der i øvrigt diskuteret om ikke, der er offside ved målet.

SKADER SLÅR HÅRDT
Først blev Sebastian Schuppan skadet i hele 4 til 6 måneder og senere skete præcis det samme for Manuel Friedrich. To af Mainz' allervigtigste spillere ude med skader. Det kunne blive meget svært at få en god placering i denne sæson, hvis ikke heldet vendte. En udesejr over Augsburg var påkrævet og det så da også lysere ud, da Szabics i første halvleg nettede til 0-1, stillingen ved pausen. Men symptomatisk for Mainz' situation formåede Augsburg alligevel at udligne, kraftigt ufortjent, og kampen sluttede 1-1. Skuffende. 2 sejre i 10 ligakampe var alt andet end godt nok.


    Manuel Friedrich måtte ligesom Sebastian Schuppan udgå med
     en omfattende skade. Friedrich var så uheldig at brække
     benet under en kamp mod Kaiserslautern. Et brud, der holdt
     ham ude i 4 til 6 måneder.

Vrede var en naturlig reaktion, da holdet kom bagud hjemme mod Leverkusen, der lå næstsidst. I sidste ende sluttede kampen 1-1 og krisesnakken kunne så småt høres i krogene. Når man ikke kunne vinde hjemme mod et bundhold, hvornår kunne man så? Næsten alle underpræsterede. Kun den unge Pozder havde imponeret med 10 scoringer i alle turneringer.
Det havde stået slemt til på udebane. 5 kampe havde man spillet og ikke én havde man vundet. 2 af dem var endt uafgjort. Der var dermed ikke mange, der troede på sejr mod Dortmund ude. Sådan blev det heller ikke. Dortmund kørte ganske enkelt Mainz over og kampen endte 2-0. 7 ligakampe uden en eneste sejr. De mange skader havde i sandhed sat deres præg. Manager Rasmussen fik dog lidt at smile over, da hans landshold i en venskabskamp mod Holland formåede at hente en 1-2 sejr på udebane. Målene blev sat ind af Søren Larsen og Peter Løvenkrands. Få dage efter slog Danmark Luxembourg med hele 8-1, ligeledes i en venskabskamp.
Og så minsandten om ikke Mainz vandt deres følgende 2 kampe. Først 2-0 over Bochum og dernæst 1-2 over Hertha Berlin på udebane, hvilket var Mainz' første udesejr i denne sæson.

SCHUPPAN GØR COMEBACK
Sebastian Schuppan var i sidste sæson måske Mainz' vigtigste spiller med hele 16 assists i ligaen. I denne sæson havde han været skadet så godt som hele tiden, men nu var han endelig tilbage og på hvilken måde. Først med et oplæg mod Kaiserslautern og dernæst, mod Köln, med to scoringer og en kåring som kampens bedste spiller.
Alligevel ville resultaterne ikke helt med Mainz og hvis man udelukkende tog holdets udekampe, ville de ligge til nedrykning. Til gengæld havde de, efter nu 22 ligakampe, endnu ikke tabt på hjemmebane. 5 sejre og 6 uafgjorte var det blevet til.

I de følgende kampe viste Mainz alt andet end gode takter og i 4 kampe i træk havde Mainz ikke sejret. Moralen var blevet forværret og spillerne syntes modløse. Hjemmebanen var dog spillernes fristed. Her viste man at modstanderen skulle lave noget ekstraordinært for at vinde. Det formåede Gladbach uheldigvis. Mainz havde ellers været foran, men som altid blev føringen sat over styr og i sidste ende vandt udeholdet med 2-3. Nu blev der for alvor snakket krise. 5 kampe i træk uden sejr og så blev Kenneth Stenild oven i købet skadet i op til 1 måned. Hvordan skulle man nogensinde kunne slå Bremen i den kommende kamp? Ikke desto mindre lykkedes det. På utrolig vis hentede Mainz deres blot anden udesejr i sæsonen - og så endda over ligaens tophold. Kampen endte 3-4. Sebastian Schuppan, der blev kåret til kampens bedste spiller, lagde op til alle fire scoringer.

For Danmark gjaldt det alt, da holdet hjemme mødte Cypern og spillerne virkede da også fokuserede, da holdet ved pausen var foran med 5-0. Lasse Qvist scorede hat trick, mens Christian Poulsen stod for 2 scoringer. Den unge Qvist scorede endnu et mål inden kampen blev fløjtet af. Sikke en kamp for FCK'eren, og så var det endda hans debut.
Det skal nævnes at Danmark et par dage senere slog Holland med 2-0 - det var dog en venskabskamp. Den anden på året mod Holland. Begge gange havde Danmark således trukket sig sejrsrigt ud.



SLUT PÅ SÆSONEN 08/09
Det havde været et skidt år for Mainz, der tog flere skridt tilbage i forhold til sidste års præstation. Holdet sluttede som nr. 13 og placerede sig dermed en plads under sin seedning. Det værste ved denne sæson var, som Rasmussen udtrykte det, at holdet havde sat "ustyrligt mange føringer over styr", hvilket sæsonens sidste kamp bevidnede. Mainz førte med 1-2 mod Hannover, der alligevel vandt kampen med 3-2.
For placeringen som nr. 13. modtog Mainz 33 mio. kr.

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 05
« Svar #25: 05 Apr 2007, 01:41 »

Ærgelig sæson. Ubeslutsom

Det bliver der forhåbenlig rettet op på Rullende Øjne

Go Mainz Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #26: 05 Apr 2007, 11:00 »

Ærgeligt at du ikke kunne holde fast i de gode takter fra sidste sæson. Jeg håber du for rettet op på det den kommende sæson, og for lidt succes med Mainz. Ellers som altid en fremragende blog.!

- Og fortjent mesterhold Hævet Øjenbryn
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #27: 05 Apr 2007, 11:13 »

Hey Cube. Godt at se dig tilbage - har manglet dine blogs i sektionen. Det ser fint ud, glæder mig til at du kommer længere frem i årene. Fin måde at stille det op på Smiley
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 05
« Svar #28: 05 Apr 2007, 11:47 »

Dejligt at se dig tilbage med en blog, gik også og spekulerede på hvor du var blevet af.. Indtil videre ser det jo rigtigt godt ud, dog lidt ærgerligt du ikke endnu har fået Mainz helt op og køre - Men det kommer jo nok, i hvert fald hvis man skal tænke på hvor meget du har opnået i dine tidligere blogs..

Held og lykke med de fremtidige sæsoner, glæder mig til flere opdateringer Smiley

Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 05
« Svar #29: 05 Apr 2007, 12:04 »

Tak for'ed alle sammen Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010