Sæsonstart
Jeg var ikke helt tilfreds med mine spillere efter den sidste måneds tid pga. venskabskampene. Gutterne vidste det, specielt Kwabena, han vidste jeg var noget vrissen over hans røde kort mod Burghausen, da det ville koste ham en debut i første kamp i ligaen. Jeg kunne se ud fra venskabskampene at vi spillede alt for usikkert i forsvaret, så der blev sat intens træning igang til forsvaret! Helt målfarlige var vi heller ikke, vi fik aldrig rigtig noget store chancer mod de gode hold som Napoli og Wolfsburg, og der var kun ganske få mod de andre, så jeg besluttede at der skulle spilles noget mere aggresivt fodbold.
Mål for sæsonen
1. Ligacuppen skal bruges til at få erfaring vs større hold, intet andet.
2. Slutte på en top 2 i regionale division syd
3. Beholde det meste af min unge trup!
4. Få Dietmar Hopp til at være glad for min ledelse
Hvis alt går efter planen, burde det ikke være umuligt!
Lørdan den 5 august - 1. divisionskamp
Vi skulle starte sæsonen mod et frygtindgydende Stuttgart II hold på udebane.
første kampe blev en succes!
Jeg regnede med at vi ville få tæsk mod et sådan hold, for de havde jo navnet Stuttgart! Men det endte skam med at blive en sjov kamp at følge, den var målrig, men jeg måtte dog undvære Kwabena Agouda grundet hans temperament i en venskabskamp.
Opstilling
Kirschbaum
Löw - Göttlicher - Lapaczinski - Janker
Spilacek
Copado - Rundio - Teber
Paljic - Haas
Der var lagt lagt op til en målrig affære. Det starter med alt egentlig er lige, bolden kører lidt frem og tilbage, med at par chancer til hvert hold men intet stort, men så efter 28 minutter kommer Janker sprintende op ad højrekanten og fyrer den ind over til Paljic som med et glimrende hovedstød gør det til 1-0 til os. Men så skete der noget lidt uheldigt, modstanderen Six laver et indlæg og Spilacek er så uheldig at ramme bolden forkert så den går i eget net.
Så 1-1 efter 33 minutter. Det næste mål blir 78 minut af Teber på hovedstød, men som om det ikke var nok så går Teber helt amok mod modstanderens linje, og kører solo og derefter scorer igen på et glimrende langskud i 87 minut.
Teber fejrer sit mål
Sådan drenge! Vejen til Succes er lagt!
Kampen i tal
Paljic - 28 min
Spilacek - 33 (owngoal)
Teber - 78 minut
Teber - 87 minut
Stuttgart II 1 - 3 Hoffenheim
Lørdag den 12 august - 2. divisionskamp
Anden kamp var mod Siegen som huserede spillere fra blandt andet Mainz og Gladbach, så jeg regnede med god modstand!
endnu en sejr til hoffenheim!
Jeg vil nu nok sige der var noget mere modstand i dem her, det var en ret lige kamp, men modstanderen gik i panik, hvilket gør at vi vinder med 2 mål.
Jeg valgte at stille op med samme opstilling som mod Stuttgart II, da Kwabena stadig havde karantæne fra venskabskampen mod Burghausen.
Opstilling
Kirschbaum
Spilacek
Copado - Rundio - Teber
Paljic - Haas
Der skete ikke rigtig noget de første 5 minutter, det var første efter 8 minutter den første chance kom til Copado, men han vælger at skyde den forbi mål. Så fik Siegen et par chancer, men brænder heldigvis begge. Det fortsætter såen lidt hist og pist, begge hold får et par chancer, indtil Spilacek får frispark og spiller den ind i feltet til en fuldstændig fri og uopdækket lõw som gør det til 1-0 til os efter 35 minutters spil. Sådan tænkte jeg, nu er vi igang! Men modstanderen ville anderledes. De får en chance mere inden halvleg, men brænder. Jeg vælger at beholde alle inde, da de gør det godt, me desværre 10 minutter efter start scorer Krebs på et indlæg af Compper. Men i 66 kommer det perfekte sammen spil, janker starter helt nede i forsvaret med at spille den op i midten til Teber, som afleverer videre til Spilacek, som sætter en modstander af og spiller den til Copado lige ude foran feltet, og i mellem tiden er Teber løbet med igen og han får bolden igen af Copado og han gør det til 2-1 efter en omgang klassespil. Han ville tage trøjen af, men ombestemte sig da han så dommerens ansigt. 10 minutter efter får Siegen frispark ude foran feltet, men den bliver heldigvis fyret på stolpen og smidt væk igen. Igen i 78 minut, scorer Siegen, men der er tydeligvis offside, og det tager de tydeligvis ikke godt, da de efter et indkast fra lõw ind i feltet, fælder Teber, som giver straffe. Copado sender den sikkert ind i højre side af målet, målmanden er chanceløs. Resten af kampen kører vi den bare stille og roligt hjem, og jeg var meget tilfreds med vores spil!
Den spanske kaptajn Copado
Kampen i tal
Lõw - 35 minut
Krebs - 52 minut
Teber - 67 minut
Copado - 83 minut(straffe)
Hoffenheim 3 - 1 Siegen
Fredag den 18 august - 3. divisionskamp
første nederlag
Vi skulle spille mod holdet Elversberg, men desværre er vores ene angriber Paljic og vores defensive midtbanespiller Spilacek skadet, så derfor besluttede jeg at prøve at give den unge steffan Haas fra reserve truppen chancen på holdet, men Salihovic kom ind i angrebet, da Kwabena stadig havde karantæne.
Opstilling
Kirschbaum
Haas
Copado - Rundio - Teber
Paljic - Salihovic
Jamen der er egentlig ikke så meget at sige, andet end jeg var skuffet, vi havde klart flest chancer, og de største chancer hele kampen igennem, Elversberg var dog lidt skarpere da det galdt, og de vinder derfor 1-0 på mål af spiller Nicky Adler i det 28. minut, rensten af kampen blev aldrig rigtigt spændende, Elversberg kørte den hjem med sikker stil, for vi kom aldrig rigtig til nogen målfarlige chancer, bortset fra et enkelt skud på stolpen af Paljic. Lidt skuffende, men det er fint nok, når det var med 2 reservespillere.
Elversberg Carsten Birk blev Man of the match
Kampen i tal
Nick Adler - 28 minut
Elversberg 1 - 0 Hoffenheim
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kirschbaum til Werderbremen?Den talentfulde målmand Kirschbaum
Der går rygter om at den 19 årige målmand Thorsten Kirschbaum, som har spillet ganske forrygende for Hoffenheim de sidste 3 kampe, skal til Werderbremen for DKK 500k. Kirschbaum har heller ikke givet udtryk for, at det ikke passer.
Kunne du finde på at lade ham gå til Bremen?
Jonas Hansen:
"Jamen det er da klart at Thorsten kunne være interesseret i et skifte til Werderbremen, da det vil kunne fremme hans karriere med et stort skridt, og jeg ville da helt bestemt overveje at lade ham udvikle hans talent i Werder Bremen, hvis han har mod på det og hvis prisen selvfølgelig er rigtig, for en sådan kvalitetsspiller som ham."-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lørdag den 26 august - 4. divisionskamp
Skydeteltet på Hoffenheim stadion
Vi tog imod et af bundholdene i følge medierne, de var blevet spået en 16. plads, så derfor regnede jeg stærkt med en sejr, nu da jeg også kunne få kwabena på banen, for første gang!
Opstilling
Kirschbaum
S Haas
Copado - Rundio - Teber
Paljic - Agouda
Men en sejr fik vi ikke, vi blev nærmest slået af Pirmasens' 26 årige målmand Frank Steigelmann, han reddede det ene skud efter det andet, jeg synes det var utroligt mine spillere ikke kunne få den ind, den målmand spillede utroligt, så kampen ender 0-0, da Pirmasens næsten ingen skud får på målet, men de holder den pga deres målmand, som så også blev den tydelige Man of the Match med et flot 9 tal. Jeg gik også hen og roste Steigelmann, han var glad for rosen og sagde tak, for han synes også selv han havde spillet en god gang fodbold!
Kampen i tal
Hoffenheim 0 - 0 Pirmasens
Efter den første liga måned ser tabellen sådan her ud, og jeg vil nok sige at jeg er tilfreds med mine resultater.
Det var lidt trist var at Kwabena ikke scorede mod Pirmasens i hans debut, det havde gjort mig glad, da det ville give ham godt med selvtillid, samtidig med at vi ville have fået 2 points mere. Jeg er også overbevist om, hvis vi havde haft Spilacek, havde vi vundet hvert fald den kamp mod Elversberg, da Steffan Haas var for uerfaren, han gjorde dog hvad han kunne, mere kan man ikke forlange! Men alt i alt en god start på ligaen, som vi har tænkt at bygge videre ud fra.