home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 553 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Zurück zu dem Bundesliga
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Zurück zu dem Bundesliga  (Læst 2442 gange)
Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Zurück zu dem Bundesliga
« : 13 Mar 2007, 21:47 »

Hejsa!

Ja, jeg ved godt at jeg for nogen dage siden i min Newcastle blog skrev at jeg ikke havde tid til at lave en blog da jeg havde masser der skulles læses fordi jeg var begyndt at studere igen. Men efter nogen dage i tænkeboks er jeg kommet frem til at jeg savner at have en blog at rode og det er også en god ting at have når man lige har bruge for at tænke på noget andet en fag som pædagogik, psykologi, socialfag osv.

Så derfor har jeg nu startet denne nye blog op omkring det tyske hold 1860 München som jeg håber i vil følge i jagten på oprykning til bundesligaen. Der kan nemt gå noget tid mellem opdateringerne da de bliver skrevet ud fra hvor meget tid der er ved siden af læsningen.

Enjoy... Cool






Die Löwen Præsenter Ny Manager


Søndag den 25-06-06


Alfred Lehner
1860 Münchens bestyrelse med bestyrelsesformand Alfred Lehner i spidsen, kunne i dag på et pressemøde præsentere klubbens nye manager nemlig den tidligere 1860 München spiller Jens Jeremies. Jens Jeremies overtager manager sædet i 2. bundesliga klubben efter klubben har været uden manager i omkring en uges tid, efter den tidligere manager Walter Schachner blev fyret grundet uoverensstemmelser med bestyrelsen og især bestyrelsesformand Alfred Lehner.

Alfred Lehner udtalte på dagen pressemøde at han var glad for at det var lykkedes klubben at få overtalt den tidligere 1860 spiller Jens Jeremies (Jeremies spillede i 1860 München fra 1995 – 1998) til at tage plads i trænersæder i 1860 München. Det er første gang at den nu 33 årig Jens Jeremies skal træne et fodboldhold efter hans karrierestop i 2005.
Derfor var det også en ansættelse som overraskede og chokerede mange af 1860 Münchens fans. Men mange af fansene var dog villige til at se hvordan den nye manager klarede sig før man begyndte at diskutere om han var den rette person til jobbet. Det lykkedes os at fange nogen fans tidligere i dag, som havde følgende at sige omkring den nye manager.

”Det er dejligt at se Jens tilbage hos Die Blauen. Han var en god fodboldspiller og det var en skam vi solgte ham til Bayern. Om han er den rette til jobbet? Så længe han kan få os tilbage til Bundesligaen, så tror jeg han er den rette til jobbet, hvis du forstår?”

”Jeg synes at 1860 gambler lidt med deres fremtid ved at ansætte Jeremies. Manden har jo aldrig været manager nogen steder før, så vi ved jo ikke engang om han kan være med på dette niveau.”

”Nogen gange skal der en til udefra for at se hvilken problemer en klub døjer med, og dette kan Jens forhåbentlig gøre. Vi har brug for en som kan føre os tilbage til Bundesligaen hvor vi høre til og dette kan han forhåbentlig gøre, ellers vil det være en slem fejl af bestyrelsen og bestyrelsesformande n at ansætte denne mand.”

Jens Jeremies
Det ser ud til at de fleste fans er meget optimistisk omkring ansættelsen af Jens Jeremies som ny manager for 1860 München, og de at de forventer at han bringer dem tilbage Bundesligaen med det samme. Dog er 1860 Münchens ledelse dog ikke helt enig med fansene omkring målet for sæsonen. Lehner udtalte at ledelsen forventede at klubben sikrede sig en sikker placering i midten af 2. Bundesliga, og fik genopbygget et stærkt hold. En opgave som Jeremies fik et transferbudget på 745.000 kr. til at løse, og et lønbudget på omkring 1.300.000 kr.
Pressen fik efter præsentationen af Jens Jeremies 5 minutter med den nye manager hvor de kunne stille et par spørgsmål. Her er et lille uddrag af et par spørgsmål og svar fra pressemødet:

Herbert (Journalist – Die Welt) – ”Hejsa Jens, velkommen tilbage til Allianz Arena og 1860 München”
Jeremies – ”Tak skal du have, det er fornøjelse at være tilbage hos die Löwen”

Herbert (Journalist – Die Welt) – ”Jens, hvordan er det at være tilbage hos 1860 München?”

Jeremies – ”Det er en dejligt. Jeg havde godt nok ikke regnet med at skulle vende tilbage til fodboldens verden så hurtigt, og slet ikke som manager for en af de største og kendteste klubber i Tyskland. Men jeg havde en rigtig god tid her som spiller inden jeg skiftede til Bayern og derfor var jeg også hurtig til at sige ja tak til jobbet da jeg fik muligheden. Men som sagt er det en dejlig fornemmelse at sidde her, og jeg er klar til den udfordring der venter mig”

Sebastian (Journalist – Kicker) – ”Fansene har kritiseret dig for din manglende erfaring indenfor manager faget, hvilket du jo heller ikke har. Ser du ikke det som et stort handicap for dig og hvad har du som svar til fans på deres kritik?

Jeremies – ”For det første vil jeg gerne give fansene et kæmpe tak for den dejlige velkomst de har givet mig, selvom de også har kritiseret mig manglede manager erfaring. Jeg kan sagtens forstå deres kritik, jeg vil også selv bliver nervøs hvis en mand som ikke havde noget erfaring indenfor træner området overtog mit favorit hold. Men det fede ved fansene her i 1860 er at de er villige til at give en en chance for at bevise sit værd, hvilket jeg også er det eneste jeg beder om.
Men jeg er ikke bekymret omkring min manglende erfaring på manager området. Jeg har i min tid som spiller trænet under mange gode managers og jeg har de sidste år af min spiller karriere suget godt til mig hvordan tingene bliver gjort på managerfronten. Ottmar Hitzfeld var en stor mentor for mig da jeg spillede under ham i Bayern og jeg lærte en masse af ham som jeg er sikker på jeg kan gøre brug af”.


Andreas (Journalist – DSF) – ”Fansene kræver oprykning til Bundesligaen denne sæson, bestyrelses forventer at holdet sikre en placering i midten af tabellen. Hvad er dit mål for den kommende sæson med die Blauen?”

Jeremies – ”Personligt tror jeg også på oprykning til Bundesligaen. Vi har et stærkt hold her i 1860 som sagtens kan være med i kampen omkring oprykning, og med et par forstærkninger på nogen enkelte pladser vil vi stå rigtig stærkt.”

Alfred Lehner rejste sig herefter op fra hans stol og sagde at Jeremies ikke havde tid til at svare på flere spørgsmål da han havde et arbejde han skulle passe, og spiller pt. ventede på at han ville komme og sætte dagens træning i gang, og så forlod de begge pressemødet.

Jeremies officielle debut for 1860 München bliver imod Duisburg i 2. Bundesliga søndag den 13. august ude på MSV-Arena i Duisburg. Det bliver i denne kamp og en del fremover at Jeremies skal vise die Blauen fans at han er manden som kan få 1860 München tilbage til Bundesligaen, hvor klubbens fans mener at den høre til.
« Seneste Redigering: 17 Mar 2007, 08:06 af Kimu » Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #1: 13 Mar 2007, 21:51 »

Nu bliver Soccerpop nok ellevild... Og når det så er sagt, skal der læses! Men flot opstilling må jeg sige! Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #2: 13 Mar 2007, 21:52 »

Spændende klubvalg.  Thumbs Up

Soccerpop ryger i den syvende himmel!  Grin
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #3: 13 Mar 2007, 21:57 »

Så er det læst, og godt er det! Dog tror jeg lige, at du har skrevet Jens Jeremies under et billede, hvor der skulle stå Alfred Lehner, men ellers god start.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #4: 13 Mar 2007, 21:58 »

JUBIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIII Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt Opstemt

En god nyhed, på en ellers dårlig dag...
God indledning. Kan se du virkelig har haft fat i nogle facts omkring klubben, og den tyske presse... Desuden varmer det mit løvehjerte når du siger at det er en af de største klubber i Tyskland Græder Græder Smiley
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #5: 13 Mar 2007, 23:49 »

Fremragende indledning Smiley
Dog syntes jeg at du ikke skulle have valgt Jens Jeremies Smiley
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #6: 14 Mar 2007, 14:09 »

Fremragende indledning Smiley
Dog syntes jeg at du ikke skulle have valgt Jens Jeremies Smiley

Hvem så Huh
Og hvorfor ikke??
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #7: 17 Mar 2007, 08:09 »

Hejsa!

Tak for den varme modtagelse af min ny blog, håber at i vil følge med i den fremover også Smiley

Kan kun give folk ret i at Soccerpop blev ellevild, det er noget han har gået og ventet på længe Smiley

Der følger en update om 5 minutter, og jeg håber at der kommer en mere i dag også.
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #8: 17 Mar 2007, 08:12 »



Lørdag den 01-07-06


Turunen Til die Blauen


1860 München og Jens Jeremies kunne i dag på et pressemøde afholdt på Allianz Arena præstere et af sæsons første indkøb. Spilleren som blev præsenteret var det 18 årig finske forsvarstalent Patrik Turunen som er hentet i den finske klub KuPS på en fri transfer. Turunen er udset til at skulle fungere som back up til at starte med for 1860 Münchens venstre back Marcel Schäfer.

”Jeg er utrolig glad for at det lykkedes at få Turunen til klubben. Turunen er en stærk ung forsvarsspiller som kan spille alle pladser i forsvarskæden, så han bliver en værdi fuld back up for holdet og med tiden fast mand på holdet.” udtalte Jeremies om Turunen.

Turunen selv havde følgende kommentar til sit skifte ”Jeg er utrolig glad for at skifte til 1860 München som vel er en af de største klubber i Tyskland, og jeg kan heller ikke vente med at komme i aktion på træningsbanen, så jeg kan få bevist mit værd overfor manager og min holdkammerater.”


Patrik Turunen


Foruden Patrik Turunen kunne Jens Jeremies i dag også offentlig gøre at klubben har skrevet kontrakt med to spillere mere. Det drejede sig om den 19 årig egyptiske højreback Ahmed Ghanem Soltan som er hentet på en fri transfer, og den 19 årig italienske venstrekant spiller Francesco Clemente som er hentet for omkring 200.000 kr. i den lille klub Vaduz. Begge spillere som 1860 München og ikke mindst Jens Jeremies har store forventninger til.






Mandag den 10-07-06


Venskabskamp: Wilhelmshaven 1 – 5 1860 München


0 – 1 Nemanja Vucicevic 5’ minut
0 – 2 Josh Wolff 17’ minut
0 – 3 Josh Wolff 18’ minut
1 – 3 Christopher Kolm 21’ minut
1 – 4 Daniel Baier 29’ minut
1 – 5 Josh Wolff 51’ minut







Lørdag den 15-07-06


Venskabskamp: Tongeren 1 – 3 1860 München


0 – 1 Danny Schwarz 5’ minut
1 – 1 Hans Leenders 29’ minut
1 – 2 Josh Wolff 39’ minut
1 – 3 Paul Agostino 87’ minut







Søndag den 16-07-06


Nem Opgave Venter die Löwen


Der venter 1860 München en nem opgave i første runde af den tyske pokalturnering når der tages hul på turneringen søndag den 10. september 2006. Det stod klart efter der i dag blev foretaget lodtrækning til turneringen, og det efter endt lodtrækning stod klart at 1860 München skal møde Pfullendorf fra den tyske Regionalliga Syd.

Jens Jeremies kommentar til lodtrækningen var klar og tydeligt ”Hvis vi ikke vinder den her er det en kæmpe skandale. Vi skal gå videre til anden runde, alt endt vil være pinligt.” Dermed lagde Jeremies ikke skjul på hans forventninger til hans tropper i denne kamp.






Onsdag den 19-07-06


Richter Til 1860


1860 München bekræftede i dag at klubben har skrevet kontrakt med den 21 årig danske midtbanespiller Jonathan Richter som er hentet i den danske SAS-liga klub FC Nordsjælland. Richter er udset til at skulle forstærke 1860 München på den centrale midtbane hvor klubben ikke er stærkt besat af spillere i forvejen, og rygter i 1860 München lejren lyder på at Richter er tiltænkt fast plads i startopstillingen.

Richter har skrevet en 4 årig kontrakt med 1860 München og skifte fra FC Nordsjælland menes at have kostet 1860 München omkring 500.000 kr.

Ny Mand I 1860 Trøjen – Jonathan Richter







Onsdag den 19-07-06


Venskabskamp: TeBe Berlin 1 – 6 1860 München


0 – 1 Josh Wolff 3’ minut
0 – 2 Nemanja Vucicevic 8’ minut
0 – 3 Nemanja Vucicevic 11’ minut
0 – 4 Nemanja Vucicevic 22’ minut
0 – 5 Nemanja Vucicevic 45’ minut
0 – 6 Torben Hoffman 52’ minut
1 – 6 Christian Kollmorgen 67’ minut







Lørdag den 22-07-06


Venskabskamp: Mulhouse 0 – 5 1860 München


0 – 1 Josh Wolff 17’ minut
0 – 2 Nemanja Vucicevic 26’ minut
0 – 3 Nemanja Vucicevic 28’ minut
0 – 4 Josh Wolff 48’ minut
0 – 5 Nemanja Vucicevic 78’ minut







Onsdag den 26-07-06


Venskabskamp: Boulogne-sur-Mer 0 – 2 1860 München


0 – 1 Antonio Di Salvo 2’ minut
0 – 2 Paul Agostino 42’ minut







Lørdag den 29-07-06


Venskabskamp: Perugia 0 – 0 1860 München
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #9: 17 Mar 2007, 17:00 »

Flot start må jeg sige. Dejligt med en blog fra tysk fodbold, selvom det "kun" er 2. bundesliga. jeg glæder mig til at hører mere.! Og så må man da sige at Nemanja Vucicevic og Josh Wolff bomber Smiley
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #10: 17 Mar 2007, 17:06 »

Fine resultater, og spænende indkøb.

Det skal nok blive en god sæson i det tyske..
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #11: 17 Mar 2007, 18:13 »



Fredag den 11-08-06


2. Bundesliga – 1. runde: Duisburg 2 – 0 1860 München


1 – 0 Markus Daun 6’minut
2 – 0 Stefan Blank 31’ minut


Jens Jeremies og 1860 München fik en rigtig træls start på sæson da i sæson premieren ude mod Duisburg tabte 2-0. Duisburgs begge mål blev scoret i første halvleg som Duisburg dominerede totalt. Målene blev scoret af Markus Daun i det 6 minut og Stefan Blank i det 31 minut. 1860 München kom dog bedre med i kampen i anden halvleg, men på trods af flere store chancer lykkedes det ikke Jens Jeremies tropper at score.






Mandag den 21-08-06


2. Bundesliga – 2. runde: 1860 München 3 – 4 Burghausen


1 – 0 Josh Wolff 21’ minut
1 – 1 Maximilian Nicu 43’ minut
1 – 2 Thorsten Burkhardt 45’ minut
2 – 2 Josh Wolff 50’ minut
3 – 2 Josh Wolf 53’ minut
3 – 3 Thorsten Burkhardt 63’ minut
3 – 4 Thorsten Burkhardt 83’ minut


1860 München skulle i dag hjemme på Allianz Arena se om de kunne vinde sæsonens første 3 point mod Burghausen. 1860 fik også en god start på kampen da Josh Wolff efter 21 minutters spil kunne bringe hjemmeholdet foran 1-0. En fortjent føring da 1860 indtil da sad på hele kampen. 1-0 føring til 1860 München holdt til 2 minutter før pausen, for i det 43 minut slog udeholdets Maximilian Nicu til og fik udlignet til stillingen 1-1. Men Burghausen var ikke færdig med at score derefter. 2 minutter senere var angriberen Thorsten Burkhardt på spil foran 1860 målet, hvor han fik en kæmpe chance som han udnyttede og scorede til pause stillingen 1-2 til Burghausen. 1860 München mandskabet var tændt fra anden halvlegs start af og satte et pres fra første fløjt på Burghausen målet. Et pres som kort inde i anden halvleg gav bonus i 2 mål til 1860 scoret af Josh Wolff i det 50 og 53 minut. Dermed førte 1860 3-2m og det skulle nu blive spændende at se om 1860 kunne holde hjem, desværre gjorde de ikke det, for et par koncentrations svigt inden for de sidste 30 minutter gjorde at Thorsten Burkhardt var effektiv inde foran 1860 målet og scorede 2 mål til slutresultatet 3-4 til Burhuasen.


Josh Wolff var dagens mand i sky sovs hos 1860, da han scorede et hattrick mod Burghausen.







Søndag den 27-08-06


2. Bundesliga – 3. runde: Koblenz 0 – 2 1860 München


0 – 1 Nemanja Vucicevic 16’ minut
0 – 2 Josh Wolff 66’ minut


1860 München fik i dag sæsonens første sejr da de ude mod nyoprykkerne fra Koblenz af vandt 2-0. Kampens første mål faldt efter 16 minutters spil da Nemanja Vucicevic bragte 1860 foran 1-0 efter han bankede en aflevering fra højreback Lamotte i kassen. 1860 Münchens amerikanske angriber scorede i anden halvleg kampen sidste mål da han afsluttede et flot sololøb med at putte bolden ind bag en chanceløs Koblenz målmand. Med sejren ligger 1860 München på en 12 plads i anden bundesliga.


1860 München spillerne fejre Vucicevics scoring.
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #12: 17 Mar 2007, 18:30 »

Fed Update. Lidt ærgeligt med 2 nederlag !  Keep up Opstemt
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #13: 17 Mar 2007, 18:40 »

Jeg kan oplyse dig om at ordet "zu" er et forholdsord, og styrer dativ. Idet at Bundesliga er hunkøn, skal der stå "Zurück zu DER Bundesliga".

Host owned.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Zurück zu dem Bundesliga
« Svar #14: 08 Apr 2007, 18:02 »

Kom nu med en update.
Eller har du fået for travlt igen Græder
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010