home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:40:42 szukizek Blogkonkur... 4# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 11:19:40 Broen13 Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 284 Gæster Online.

Indlæg: 1132745 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Afrika - hjælper i?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Afrika - hjælper i?  (Læst 14658 gange)
7kfum
Gæst
 
Afrika - hjælper i?
« : 11 Mar 2007, 11:43 »

Hej jeg er bare interesseret i starte en debat om Afrika. Hjælper i? via eksempelvis Børnefonden? Det gør min familie, og det er vi glade for.

Derudover, kan man også spørge, hvordan er det kommet så langt at vi kan leve i en verden, hvor nogen har så mange penge at de køber en fodboldklub, og bare bruger sin penge på en sport, der i bund og grund ikke er så helvedes vigtig. I forhold til fattigdom. Og så har vi nogen ander mennesker der dør af sult, fordi de ikke har penge nok til mad...

Græder
« Seneste Redigering: 11 Mar 2007, 11:54 af 7kfum » Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #1: 11 Mar 2007, 11:48 »

Græder

Vi hjælper en gang imellem, og jeg synes det er skræmmende at se de billede fra Afrika, hvor de har det elendigt, og arbejder 12 timer og tjener 25 øre, det er fandme en ringe timeløn, og det er da også ærgeligt at så mange mennesker skal dø, det er der ingen grund til.
Så jeg vil sige at Roman Ambramovich lige skulle rive hånden ud af røvhullet på Murinho og sende en af hans "små milliarder" til Afrika, det ville nok hjælpe, plus at alle danskere skulle sende mindst 100kr. per år.

Græder
« Seneste Redigering: 11 Mar 2007, 11:51 af GHERTESTEAS » Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #2: 11 Mar 2007, 11:49 »

Jeg har selv været ude som indsamler for folkekirkens nødhjælp etc. og støttede da også Danmarks indsamlingen... Men du har ret, det er sørgeligt at den slags ikke har mere fokus hos de virkeligt rige! Og det vil jeg gerne sige uden at generalisere, for selvfølgelig er der nogen der giver penge til den slags, åbenbart bare ikke nok! Men problemet er formentlig nok bare meget svært at komme til livs da det jo er helt sindssygt mange mennesker det drejer sig om!
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

7kfum
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #3: 11 Mar 2007, 11:51 »

En jeg vil rose til skyerne i denne sammenhæng er Bill Gates. Han har givet omkring halvdelen af sin formue væk.. Og på et tidspunkt var han ikke engang den rigeste, på grund af han havde givet så mange penge væk... Smiley
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #4: 11 Mar 2007, 11:53 »

En jeg vil rose til skyerne i denne sammenhæng er Bill Gates. Han har givet omkring halvdelen af sin formue væk.. Og på et tidspunkt var han ikke engang den rigeste, på grund af han havde givet så mange penge væk... Smiley

Det vidste jeg ikke, men det er fandme flot!!!! Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
*Klappelyde* *Hujelyde*
Logged

Prejler
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #5: 11 Mar 2007, 11:59 »

10% a hans indtægter går vidst til en eller anden fond
Logged

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #6: 11 Mar 2007, 12:11 »

Må nok erkende at Afrika ikke får en nikkel af mig.
Har lige været inde og se African Diamond med Leonardo...
Og selv om det er ren fiktion siger den film næsten alt.
Hvordan de giver 12 årige drenge geværer i hånd og hjernevasker dem til at slå alt ihjel.
Afrika har så mange rigdomme. De bruger bare deres resourcer forkert.
Og så længe de køber våben for deres penge får de ingen af mig.
Logged


SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #7: 11 Mar 2007, 14:58 »

Spørgsmålet er hvem man rent faktisk giver pengene til. Hvis man giver det til regeringerne (selvom hensigten måske er god) så ender de i høj grad i lommerne på korrupte statsansatte og regeringsledere. Det her arbejde skal ske nedefra, for hvis det sker oppe fra ender der ingen penge nede hvor den almindelige afrikaner lever (og dør).

Men jeg er enig i at Afrika generelt er et næsten håbløst problem. AIDS er overalt, fattigdom er overalt, og det er disse deprimerende omstændigheder som har været med til at barbarisere befolkningerne. Og ikke mindst de europæiske koloniseringer og slaveriet har gjort folk frustrerede dernede. Idag har hverken Belgien, Frankrig eller Storbritannien deciderede kolonier dernede, men Afrika er så rig på naturalier at store oliefirmaer (og des lige) fra Vesten stadig bestikker regeringerne til at holde indtægterne for sig selv og dermed holder befolkningerne i fattigdom. Alle plejer sine egne interesser. Trist, men fandens svært at gøre noget alvorligt ved.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #8: 11 Mar 2007, 15:02 »

Jeg har ikke lige hjulpet med afrika-indsamlingerne, men jeg giver da altid noget når de kommer forbi. Udover det, er min familie fadder for en thailandsk pige på 15. Jeg skriver tit længere breve til hende og giver tilskud til gaver, for jeg synes det er dejligt at hjælpe. Smiley
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #9: 11 Mar 2007, 15:11 »

Jeg har ikke lige hjulpet med afrika-indsamlingerne, men jeg giver da altid noget når de kommer forbi. Udover det, er min familie fadder for en thailandsk pige på 15. Jeg skriver tit længere breve til hende og giver tilskud til gaver, for jeg synes det er dejligt at hjælpe. Smiley

Hun er jo lige din alder!  Wink

Jeg har aldrig støttet Afrika eller andre steder for den sags skyld. Om min familie har aner jeg intet om.
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #10: 11 Mar 2007, 15:13 »

Min familie hjælper en knægt i Afrika, der er ca. et år yngre end jeg selv. Via. Børnefonden betaler det månedlige beløb og samtidig giver vi lidt ekstra ved juletid og fødselsdag. Et antal gange om året får vi så en oversigt over hvad pengene er brugt til og det er utroligt hvor meget de kan få for så lidt.

MEN - De penge samt penge der bliver samlet ind ved indsamlinger er jo håndører i forhold til de 10 mia. kr VK-regeringen har skåret i vores u-landsbistand siden år 2001. Ved indsamlinger bliver vi så glade over at have givet et bidrag til de fattige, men problemet er at allerede dagen efter fortsætter vi udnyttelsen af Afrika. Europas toldmure, landbrugsstøtte og uretfærdige handelsaftaler frarøver ifølge FN hver dag U-landene 12 mia. kroner. Det er 14 gange den bistand, de modtager.
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #11: 11 Mar 2007, 15:19 »

Hun er jo lige din alder!  Wink

Jeg har aldrig støttet Afrika eller andre steder for den sags skyld. Om min familie har aner jeg intet om.
Grin nok ikke lige mig ;9
Logged

Emillionaire
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #12: 11 Mar 2007, 15:31 »

jeg samlede engang ind og det gjorde jeg to gange og begge gange samlede mig og min mor det højste beløb ind (altså i hele området Utterslev)
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #13: 11 Mar 2007, 15:34 »

Enig MeeLo. Den europæiske landbrugsstøtte er en gigantisk barriere for Afrika og Latinamerika. Og den findes næsten kun fordi den franske præsident er i lommen på landmændene. Fantastisk uretfærdigt.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Afrika - hjælper i?
« Svar #14: 11 Mar 2007, 15:46 »

Der er ikke rigtig nogen af de der organistitioner jeg stoler på. Det skulle da lige være UNICEF hvis nogen...
Det der med danmarks indsamlingen, hvor de forskellige organisitioner sidder og fortæller at pengene går infromation. Det er noget jeg ikke forstår, for de der afrikanere er jo ikke ligefrem de skarpeste knive i skuffen, og så tvivler jeg på at lidt info om hvordan de undgår AIDS hjælper. Desuden er der nok ingen tvivl om at nogen af pengene nok ikke går til det de skal...
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010