home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:17:42 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 566 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Cannes - ikke kun en filmby?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Cannes - ikke kun en filmby?  (Læst 9901 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #15: 06 Mar 2007, 17:18 »

Ekstra DDT-filer: ”Retain_nation_players” & ”alot

Så er mit spørgsmål hvad er alot? har kun hørt om Retain_nation_playe rs.


Den ene af de har jeg her fra FMFreaks. Den anden har jeg fra FM Danmark. Kan ikke lige huske hvilken der er hvilken.
Logged

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #16: 07 Mar 2007, 19:00 »

Bliver spændene at følge med i denne blog som nok skal blive vidunderlig! Wink
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #17: 08 Mar 2007, 10:00 »

Den ene af de har jeg her fra FMFreaks. Den anden har jeg fra FM Danmark. Kan ikke lige huske hvilken der er hvilken.

Nu er det ikke fordi jeg skal være perfid, men det svarer faktisk ikke helt på Drillo's spørgsmål, men fortæller kun hvor du har fået dem fra.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #18: 08 Mar 2007, 10:46 »

Nu er det ikke fordi jeg skal være perfid, men det svarer faktisk ikke helt på Drillo's spørgsmål, men fortæller kun hvor du har fået dem fra.

Hæ, hæ ... nutidens ungdom har da heller ingen respekt for os ældre  Wink  Grin

Jeg mener "alot" giver nogle ekstra spillere - men spørg Crewet, for en nærmere undersøgelse fra min side har kortlagt at "alot" er her fra sitet.  Rullende Øjne


EDIT: Update i aften ... hvis jeg altså kan få klublogoerne til at virke  Smiley
« Seneste Redigering: 08 Mar 2007, 10:53 af Dusty78DK » Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #19: 08 Mar 2007, 12:28 »

Jamen jeg takker da for at du opfatter mig som ung.
Logged

crj
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #20: 08 Mar 2007, 16:37 »


sad igår og læste næsten samtlige sider af den anden fantastiske blog du har lavet (det tog tid) men den fangede mig utrolig godt så vil virkelig følge med her  Smiley

keep up the god work crazy
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #21: 08 Mar 2007, 17:53 »

sad igår og læste næsten samtlige sider af den anden fantastiske blog du har lavet (det tog tid) men den fangede mig utrolig godt så vil virkelig følge med her  Smiley

keep up the god work crazy

Joooo tak. Ved ikke om den her bliver lige så lang (eller god), men nu må vi se.

En update er lige om hjørnet ... har opgivet at få logoer til ligaen lagt ind  Skuffet
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #22: 08 Mar 2007, 17:57 »

Hejsa Dusty78DK!

Dejligt at se dig tilbage som blogskriver, og så den old school måde - bliver tosse godt Smiley

Rigtig spændende klubvalg du har gjort dig, og jeg glæder mig rigtig meget til at høre hvordan tingene kommer til at gå i Cannes!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #23: 08 Mar 2007, 19:27 »

SÆSON 2006/2007










Første arbejdsdag
1. juli 2006






Den første dag i juli. Det er sommer i Sydfrankrig, og det kribler i mine fingre for at tage fat. Forventningerne til mig fra ”mændene i slips” er lige til at overkomme: Jeg forventes at opnå en hæderlig placering i ligaen. Hvis ikke jeg husker meget forkert fra en gammel guide til CM, så betyder det at det forventes at jeg slutter omkring midten af ligaen. Et krav for forventer at kunne leve op til. Mit hold er ganske godt, jeg vil fremhæve midtbanespillerne Venn Touré og Habibou Touré, samt den offensive midtbanemand Anthony Braizat.






Den første sæson er lige om hjørnet, det er på tide at få arbejdstøjet på. Første skridt er at kaste et blik på truppen og snue omkring efter billige bud på forstærkninger. I første omgang er mine førsteprioriteter angrebet og det centrale forsvar. En venstre back og en stærk målmand ville heller ikke være skidt, men jeg kører en lidt mere afdæmpet økonomisk stil end i mine tidligere blogs. Kun 8 nye spillere, og kun 5 af dem har jeg betalt penge for. Af mine nyindkøb vil jeg fremhæve Vincent di Bartoloméo (som efter én venskabskamp bliver skadet), Grégory Noto (der bliver langtidsskadet) og Christophe Revel.   






Venskabskampene viser at jeg har et hold, der ikke er helt så tosset. Allerede i 2. kamp slår jeg Marseille – godt nok kun deres reserve, men alligevel. Reggiana må også bøje sig for vores flotte spil. Ud over et par uheldige skader er jeg faktisk godt tilfreds og ser frem til at starte sæsonen. Jeg er spændt på at se hvor langt holdet kan nå.









Næste update: Kampene i Championnat National begynder – hvordan klarer filmbyen sig?
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #24: 08 Mar 2007, 20:57 »

At jeg elsker dine (tidligere) blogs skal ikke være nogen hemmelighed, og jeg tror sku også allerede jeg elsker denne her...
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #25: 08 Mar 2007, 23:02 »

En truende katastrofe
August 2006






Jeg havde ret stor selvtillid da sæsonen startede. Mine indkøb sad lige i øjet, holdet virkede afbalanceret og velbesat på alle centrale pladser. Men hvad sker der? En skræmmende ringe præstation. I første kamp mod Nimes er vi deciderede uheldige at tabe, men anden kamp på hjemmebane mod Martigues er en farce. Det ligner den franske udgave af FC Zulu. Rygterne om min skideballe til spillerne efter 2. runde af Championnat National blev lækket til pressen, og det havde jeg det fint med. Så kunne det være at spillerne tog det alvorligt. Nå, men jeg skiftede taktik fra 4-4-2 med flad midtbane til 4-4-2 med diamantmidtbane og måtte konstatere at denne taktik stadig er og altid vil være gudetaktikken i de nyeste FM udgaver.





3 sejre blev det til i træk og en samlet målscore på 7-0. Spillerne blomstrede på banen og efterhånden begyndte holdet at ligge i den pæne ende af ligaen. Men så blev de 11 på banen drillet af nerverne. Før kampene mod både Nimes og Martigues var pressen fremme og udråbte os som favoritter. I begge tilfælde gik jeg med og sagde at vi er gode, men stadig skulle passe på. Disse udtalelser kunne spillerne ikke klare. Da pressen igen er fremme før udekampen mod Romorantin med en historie om at vi helt sikkert smadrer dem, minder jeg til besindighed. Spillerne lader sig også denne gang påvirke, for vi må nøjes med 0-0 i en kamp hvor vi havde den ene kæmpe chance efter den anden. Måske skulle jeg bare lade være med at kommentere overhovedet i pressen.  Forseglede Læber





Men okay, den truede katastrofe – en uventet kamp mod nedrykning – blev afværget af en ny taktik og en smule rotation på holdet. Spørgsmålet er hvad det kan blive til i denne sæson. Jeg er selv en smule usikker, for det virker lidt som om spillerne har for lidt hår på brystet til virkelig at yde en vinderindsats af den slags, der kan føre til oprykning.  Ubeslutsom
« Seneste Redigering: 08 Mar 2007, 23:04 af Dusty78DK » Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #26: 08 Mar 2007, 23:33 »

når du siger Diamant spiller du så med en defensiv og en offensiv midtbane eller en flad og en offensiv??
Logged

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #27: 09 Mar 2007, 08:24 »

Bedste form for blogskrivning :-)
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #28: 09 Mar 2007, 10:18 »

når du siger Diamant spiller du så med en defensiv og en offensiv midtbane eller en flad og en offensiv??

Én centralt offensiv, én centralt defensiv og så to wings.  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cannes - ikke kun en filmby?
« Svar #29: 12 Mar 2007, 17:16 »

Ketchup-syndromet
September & oktober 2006









Jeg måtte i sæsonstarten konstatere at mine spillere simpelthen ikke kan klare når jeg går i dialog med medierne om de forestående kampe, specielt hvis jeg udtaler mig positiv om mit eget hold. Kampen mod Beauvais bekræfter denne teori endeligt. Pressen lugter blod, så de spørger mig igen om vores favoritværdighed. Jeg affærdiger med ”ingen kommentarer”, og drengene kvitterer med sæsonens hidtil bedste kamp og en sejr på 3-0 over Beauvais. Dermed har jeg udpeget af mit hold lider af ketchup-syndromet: De spiller som en rød, tyndflydende masse, hvis der er medieopmærksomhed på klubben. Kampen efter viser drengene også sit værd, for vi prøver noget helt nyt: Efter en halvlunken første halvleg er vi bagud med 0-1, men ender alligevel med at slå Seté med 3-2. Det er første gang i sæsonen at vi kommer tilbage i en kamp efter at have været bagud.





Ketchup-syndromet – tavshed overfor pressen – synes at være en regel uden undtagelser. Det virker bl.a. i kampen mod Pau, som vi vinder sikket. Men efterhånden som oktober skrider frem prøver jeg at komme med udtalelser igen. Da vi møder Vannes og pressen udråber os til favorit maner jeg til besindighed, og vi vinder. Pressen er også fremme før kampen mod Chátellerault, holdet på den absolutte dumpeplads i ligaen. Jeg tager chancen og siger at drengene skal vinde, og pludselig har de modet og viljen til at følge mit oplæg. Heldigvis lader det til at selv de unge, usikre spillere kan vokse med opgaven. Det lover godt for mine oprykningsdrømme.





Men det betyder ikke at alting er fryd og gammen på sydkysten. Sportsligt har jeg problemer på den forreste tredjedel af banen. Problemet er at jeg ikke får scoret de nødvendige mål. Bl.a. taber jeg tætte kampe til Clermont & Toulon fordi mit offensive spil ikke er målrettet og kreativt nok. Specielt på udebane mod hold, der er lidt bedre end bundhold, har jeg svært ved at skabe og afslutte de helt store chancer. Problemer er at jeg ikke aner om det er en offensiv central midtbane eller en bomber oppe foran, der er problemet. Hvis jeg havde haft kynismen mere med i mine kampen kunne jeg måske have ligget længere oppe i tabellen. Men jeg må nøjes med en 2. plads i et meget tæt felt. Omkring juletid vil antallet af bejlere til oprykning med stor sandsynlighed være kraftigt reduceret. Om Cannes er med til den tid er svært at sige. Rullende Øjne
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010