home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Jul 2025, 20:35 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23601
  0 Brugere, 684 Gæster Online.

Nyeste Bruger: narinpersson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Patch 7.0.2
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Patch 7.0.2  (Læst 16804 gange)
tturbo1
Manager

Sv: Patch 7.0.2
« Svar #60: 27 Feb 2007, 15:28 »

Det vil så sige, at man heller ikke må lave grafik, fordi Sigames ikke har rettighederne til det og dermed overtræder alle grafikere den ting og det er dermed ulovligt?

Det har intet med SIgames at gøre. Rettighederne til den grafik man laver ligger som regel ved den enkelte fotograf, reklamebureau eller klubberne hver især. Så det er ikke SI's rettigheder man overtræder men dem der nu engang har rettighederne til de billeder man bruger.

Chelidze90
Gæst

« Svar #61: 27 Feb 2007, 15:29 »

Det har intet med SIgames at gøre. Rettighederne til den grafik man laver ligger som regel ved den enkelte fotograf, reklamebureau eller klubberne hver især. Så det er ikke SI's rettigheder man overtræder men dem der nu engang har rettighederne til de billeder man bruger.

Jeps, det er jeg godt klar over, men tænker mere på det, at SIgames ikke har rettighederne fra klubber eller spillere til at bringe holdets logo, eller spillerens face med i spillet. Så det er vel lidt at det samme som at ændre i fake filen?

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #62: 27 Feb 2007, 21:10 »

Navn på en fodboldspiller.. tror han mener at det at udgive sig for en anden.. selvom det er nok er sagt Ironisk..Smiley
Desuden kan jeg ikk se at man ikk burde lave Facepack osv.. Sports interactive mister jo ikk noget på at FmFreaks og Fmdanmark osv. laver facepacks..
Fakefilen er måske det eneste der er lidt på kanten..Smiley men Fake filen har været på markedet i så lang tid, at SI nok har set den.. og hvis de havde noget imod den.. så havde de nok for længst klaget..Smiley

Det vil sige at så længe man bare ikke skader SIgames så må man i din optik godt overtræde loven ?

-bune

søgaard
Gæst

« Svar #63: 27 Feb 2007, 21:11 »

Det vil sige at så længe man bare ikke skader SIgames så må man i din optik godt overtræde loven ?

-bune
Hvor er det man overtræder loven..? Kan ikk lige helt se det...Smiley

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #64: 27 Feb 2007, 21:50 »

Hvor står det i loven, at man ikke må moderere sin egen lovligt købte software til eget brug?

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #65: 28 Feb 2007, 03:22 »

Hvor står det i loven, at man ikke må moderere sin egen lovligt købte software til eget brug?

Heps.

Først, utrolig dårlig stil af dig at bryde mit indlæg op, hvor du bare citerer en del af mit forrige indlæg. Det er sgu ikke særligt prisværdigt.
Angående dit spørgsmål, så kan du læse loven på internettet. Siden du åbenbart ikke er klar over at der findes søgemaskiner, vil jeg give dig linket http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm

-bune
« Seneste Redigering: 28 Feb 2007, 03:30 af Bune » Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #66: 28 Feb 2007, 10:28 »

Læs bl.a. denne tråd på SIgames forum: http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/521102691/m/6672045892?r=7632085892#7632085892

Citat Glyn (Moderator):

"The data on the CD isn't yours. Only a licence to use it."

fjedder
Førsteholdsspiller

« Svar #67: 28 Feb 2007, 16:14 »

jeg kan stadig ikke få det til at virke, vil egentlig gerne have lidt hjælp. med mindre det er ulovligt??

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #68: 28 Feb 2007, 16:18 »

Hvorfor skulle det være ulovligt?

Personligt installerer jeg ikk patchen før jeg kan se det foregår problemfrit... Opstemt

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

fjedder
Førsteholdsspiller

« Svar #69: 28 Feb 2007, 16:27 »

det er ikke patchen. den har jeg installeret, men så er div landshold som fx tyskland igen kun "grå" spillere

AldiAllan
Reserveholdsspiller

« Svar #70: 01 Mar 2007, 20:49 »

-bune

Så sidder jeg så lidt uforstående tilbage og tænker.... Hvorfor var det nu lige jeg skulle blive "banned" fra siden, nåh ja pga. snak om No-CD Patch bla. efter jeg ellers havde råbt højlydt om at No-CD Patch intet har med SI Games at gøre.. Da man jo ikke køber Patches..?? Så overtræder jeg jo heller ikk FMFreaks.dk-love.. Forstår det ikke..?? Hvordan kan det være at den blog ikke blev låst en latterlig bruger af en Sunbao.. Han ville da havde låst tråden så snart han så ordet Crack eller No-cd.. Hvordan er det muligt at vi pludselig kan diskutere dette emne..

Jeg tror det hele bunder i en fejl i jeres lovregiment, for hvornår er det lovligt og ikke lovligt? Nægter at tro at SUnbao har lavet fake.inc af sig selv, sikkert hentet et eller andet sted, hvorfor bliver andre folk ikke bannet når de tager Grafik fra hjemmesider med copyright..?? TRIST  Sur

tturbo1
Manager

« Svar #71: 01 Mar 2007, 21:16 »

Så sidder jeg så lidt uforstående tilbage og tænker.... Hvorfor var det nu lige jeg skulle blive "banned" fra siden, nåh ja pga. snak om No-CD Patch bla. efter jeg ellers havde råbt højlydt om at No-CD Patch intet har med SI Games at gøre.. Da man jo ikke køber Patches..?? Så overtræder jeg jo heller ikk FMFreaks.dk-love.. Forstår det ikke..?? Hvordan kan det være at den blog ikke blev låst en latterlig bruger af en Sunbao.. Han ville da havde låst tråden så snart han så ordet Crack eller No-cd.. Hvordan er det muligt at vi pludselig kan diskutere dette emne..

Jeg tror det hele bunder i en fejl i jeres lovregiment, for hvornår er det lovligt og ikke lovligt? Nægter at tro at SUnbao har lavet fake.inc af sig selv, sikkert hentet et eller andet sted, hvorfor bliver andre folk ikke bannet når de tager Grafik fra hjemmesider med copyright..?? TRIST  Sur

Jamen hvis du gider at læse tråden igennem får du svar på dine spørgsmål.
En no-cd patch har i høj grad noget med SI at gøre da du derved ændrer på deres software som de har rettighederne til. OG det er STRENGT ulovligt.
Med hensyn til grafik så har vi ingen mulighed OVERHOVEDET for at tjekke hvilke billeder der evt. er Copyright på.
Det er op til dem der evt. har copyrigt på billederne til at gøre indsigelser. Og sker det fjerner vi selvfølgelige de pågældende billeder.
Med hensyn til fake filen ja så officielt er den ikke tilladt. Men alle accepterer den er der fordi vi alle gerne vil have et spil der er så realistisk som muligt. Men igen hvis f.eks. Oliver Kahn gør indsigelser så fjerner vi selvfølgelig filen.

Men for at slå det fast for dig og andre, så vil vi IKKE hører nogen forespørgsler vedr. Crack, no-cd og lign. da det er strengt ulovligt, og overtræder SI rettigheder.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #72: 01 Mar 2007, 22:19 »

Oliver Kahn kan faktisk kan gøre indsigelse alt det han vil, og have samme succes som Mads Mikkelsen og hans røvbalder. Han er en offentlig person i sin egenskab af fodboldspiller, og kan ikke gøre krav gældende over for ikke-kommercielt brug af hans navn. Han vil få svært ved at bevise, at han har lidt et tab, fordi lille IB har brugt hans navn i et managerspil.,
Hvad angår protrætterne og evt. fotografers ophavsret, så gælder der det samme. Selv hvis fotagraferne kunne bevise, at det var lige déres billede, der var anvendt af en given spiller, som der måske er taget tunsindevis af billeder af, ville det højst være et brudt på god etik, hvis der ikke altid er kildeangivelse med på denne type portrætfotos som er frit tilgængelige på Nettet. De får grumme svært ved at bevise, at de har lidt et tab, da det drejer sig om ikke erhversmæssigt brug. Havde der virkelig været noget at komme efter, så havde en hær af advokater forlængst krævet alle spillerportrætter og "fakefilen" fjernet fra Nettet.

Lad os en gang for alle slå fast, at selvom den nedladne Bune tror, at FMF og ALLE andre FM-sites, grafikere og andet godtfolk forbryder sig imod ophavsretsloven, så er det nu engang sådan i vores del af verden, at man ikke er lovbryder før, at der foreligger en domfældelse.
Jeg selv har aldrig hørt om nogen, der har klaget og vundet, fordi deres navn eller fotos er anvendt i FM. Men jeg har selvfølgelig heller ikke det store kendskab til søgemaskiner...

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #73: 04 Mar 2007, 19:07 »

Lad os en gang for alle slå fast, at selvom den nedladne Bune tror, at FMF og ALLE andre FM-sites, grafikere og andet godtfolk forbryder sig imod ophavsretsloven, så er det nu engang sådan i vores del af verden, at man ikke er lovbryder før, at der foreligger en domfældelse.
Jeg selv har aldrig hørt om nogen, der har klaget og vundet, fordi deres navn eller fotos er anvendt i FM. Men jeg har selvfølgelig heller ikke det store kendskab til søgemaskiner...

Heps.

Bare lige så jeg er sikker på, at jeg forstår dig ret.
Du mener altså at man kun bryder loven hvis man bliver opdaget og dømt for det?
Hvis nu forestiller os at jeg en dag skulle finde på at cykle overfor rødt lys uden nogen ser det, vil du så stadig hævde jeg ikke er lovbryder, alene af den grund at politet ikke var til stede?

-bune

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #74: 04 Mar 2007, 19:45 »

Jamen hvis du gider at læse tråden igennem får du svar på dine spørgsmål.
En no-cd patch har i høj grad noget med SI at gøre da du derved ændrer på deres software som de har rettighederne til. OG det er STRENGT ulovligt.
Med hensyn til grafik så har vi ingen mulighed OVERHOVEDET for at tjekke hvilke billeder der evt. er Copyright på.
Det er op til dem der evt. har copyrigt på billederne til at gøre indsigelser. Og sker det fjerner vi selvfølgelige de pågældende billeder.
Med hensyn til fake filen ja så officielt er den ikke tilladt. Men alle accepterer den er der fordi vi alle gerne vil have et spil der er så realistisk som muligt. Men igen hvis f.eks. Oliver Kahn gør indsigelser så fjerner vi selvfølgelig filen.

Men for at slå det fast for dig og andre, så vil vi IKKE hører nogen forespørgsler vedr. Crack, no-cd og lign. da det er strengt ulovligt, og overtræder SI rettigheder.

Undskyld jeg bryder ind her, men en No-Cd / Crack fil er faktisk ikke ulovlig hvis man har købt licens til spillet !!

Men jeg respektere reglerne på FMF og syntes det er en god side, men syntes bare i skulle vide det
« Seneste Redigering: 04 Mar 2007, 19:53 af Suicide » Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010