home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1237 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Job til unge under 18
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Job til unge under 18  (Læst 124541 gange)
Caspper
Manager

Sv: Job til unge under 18
« Svar #120: 21 Feb 2009, 20:19 »

Jeg arbejder selv på en Shell. Når man er under 18 får man 56,10 kr. i timeløn. Men da jeg har arbejdet en hel del alene og om aftenen (hvilket er strengt forbudt) har jeg "tvunget" min chef til at give mig en lønforhøjelse. xD

Hvad lavede du så på tanken? Måtte du stå bag kassen og sælge sprut, smøger osv?

absalonsen
Gæst

« Svar #121: 21 Feb 2009, 20:23 »

Jeg må gerne stå bag kassen, ja, men jeg må aldrig stå alene. Det har jeg dog gjort flere gange. Både om eftermiddagen og om aftenen indtil lukketid (kl. 23). Jeg sagde så til min chef, at jeg skulle have mere i løn, ellers ville jeg gå til fagforeningen, så de kunne hjælpe mig. xD

Caspper
Manager

« Svar #122: 21 Feb 2009, 20:26 »

Haha. Smiley Men hvis du nu står bag kassen, må du så sælge alt der kan sælges alene - altså uden brud på nogen regler?

absalonsen
Gæst

« Svar #123: 21 Feb 2009, 20:27 »

Altså jeg kan/må sælge alt. Ligefra benzin, olie og gas til smøgere og sprut. Der er ingen aldersgrænse på nogle bestemte varer.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #124: 21 Feb 2009, 20:33 »

Jeg må gerne stå bag kassen, ja, men jeg må aldrig stå alene. Det har jeg dog gjort flere gange. Både om eftermiddagen og om aftenen indtil lukketid (kl. 23). Jeg sagde så til min chef, at jeg skulle have mere i løn, ellers ville jeg gå til fagforeningen, så de kunne hjælpe mig. xD

Utroligt at han ikke smed dig på porten, når du argumenterede for højere løn ved at true med HK. Det havde da været mere oplagt, bare at spørge om en lønforhøjelse fordi du, jævntført dine egne indlæg, bestrider evner som ikke er forventet af ansatte i din stilling.

absalonsen
Gæst

« Svar #125: 21 Feb 2009, 20:35 »

Havde han smidt mig på porten, var jeg jo gået til HK alligevel. Tanken har overtrådt reglerne ved at lade mig stå om aftenen, hvilket vil bringe dem i problemer jf. deres ansvar overfor mig og min sikkerhed.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #126: 21 Feb 2009, 20:39 »

Ja det kan da sagtens være, men er da bare en underlig attitude at stille op med. Er jeg også ret sikker på at din chef har syntes...

DavidMadsen
Manager

« Svar #127: 21 Feb 2009, 20:41 »

Nu skal jeg også til at have fundet mig et job. Jeg er 14 og bliver 15 den 4. juni Smiley
Hvad kan i anbefale, og hvor er det lettest at få job? - Jeg orker ikke aviser, da jeg kun har hørt dårlige ting om det.

absalonsen
Gæst

« Svar #128: 21 Feb 2009, 20:42 »

Ja det kan da sagtens være, men er da bare en underlig attitude at stille op med. Er jeg også ret sikker på at din chef har syntes...

Det er muligt, men det er jeg egentligt kold overfor. Jeg hopper og danser nærmest for den tank, kommer hvis de en dag har brug for en ekstra hånd, har taget en masse ekstra vagter i forbindelse med ferie og sygdom, så jeg skal satme have de penge, jeg har ret til!

GudenEricsson
Gæst

« Svar #129: 21 Feb 2009, 20:43 »

Helt ærligt, så kan han sgu da bare lade vær med at bryde reglerne! Det er ret uansvarligt af en chef at lade en 16/17 årig stå alene bag kassen på en tank. Hvis nogen har en underlig attitude her, er det da i den grad chefen..

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #130: 21 Feb 2009, 20:49 »

Det er muligt, men det er jeg egentligt kold overfor. Jeg hopper og danser nærmest for den tank, kommer hvis de en dag har brug for en ekstra hånd, har taget en masse ekstra vagter i forbindelse med ferie og sygdom, så jeg skal satme have de penge, jeg har ret til!

Helt ærligt, så kan han sgu da bare lade vær med at bryde reglerne! Det er ret uansvarligt af en chef at lade en 16/17 årig stå alene bag kassen på en tank. Hvis nogen har en underlig attitude her, er det da i den grad chefen..

Afpresning, anyone? Der er en grund til at det er ulovligt.. linky

absalonsen
Gæst

« Svar #131: 21 Feb 2009, 20:52 »

Tja.. Jeg vil bare have, hvad jeg har krav på. :-)

Caspper
Manager

« Svar #132: 21 Feb 2009, 20:53 »

Nu skal jeg også til at have fundet mig et job. Jeg er 14 og bliver 15 den 4. juni Smiley
Hvad kan i anbefale, og hvor er det lettest at få job? - Jeg orker ikke aviser, da jeg kun har hørt dårlige ting om det.

Jeg har været flaskedreng. Og jeg kunne egentlig utrolig godt lide mit arbejde. Jeg arbejdede 2 gange om ugen, og fik lige over 2500 om måneden.
Dog blev jeg fyret, efter at jeg brokkede mig over at der blev snakket provokerende og grimt til os. Så gik jeg til dansk supermarkedsnævn ting, og fik 6000 kr i erstatning. Smiley Det er sgu godt nok.

absalonsen
Gæst

« Svar #133: 07 Mar 2009, 17:42 »

Så gider jeg ikke det Shell pjat mere. Kan sku ikke holde det ud. Derfor kigger jeg nu efter nyt job, men hvor? Overvejer nogle af supermarkedskæderne, Føtex, Irma, Super Brugsen, SuperBest etc. Nogen der har erfaringer herfra? Lønniveau?

Alle råd kan bruges, hvis I har nogle.. Wink

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #134: 07 Mar 2009, 17:46 »

Så gider jeg ikke det Shell pjat mere. Kan sku ikke holde det ud. Derfor kigger jeg nu efter nyt job, men hvor? Overvejer nogle af supermarkedskæderne, Føtex, Irma, Super Brugsen, SuperBest etc. Nogen der har erfaringer herfra? Lønniveau?

Alle råd kan bruges, hvis I har nogle.. Wink
Jeg har selv arbejde i føtex under slagteren, og det var ikke det bedste job, men okey løn(62,12 i timen) .. mine egne personlige erfaring med det job i den butik, er at du bliver behandlet som en slave Ubeslutsom
Kan være jeg bare har været uheldig, men det er grundlaget for at jeg ikke har noget arbejde lige pt (men søger), dog ikke i en fødevarebutik

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 18 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010