home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 729 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AGF - The King Will Return
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: AGF - The King Will Return  (Læst 3094 gange)
soren frederiksen
Gæst
 
AGF - The King Will Return
« : 17 Feb 2007, 16:42 »

Pressemøde i Cafe Break: Ove giver op
30/06-2006
Tidligere AGF-træner; Ove Pedersen
Fodboldklubben AGF havde i dag indkaldt til pressemøde. Efter den skuffende nedrykning har rygterne længe floreret om AGFs fremtid på trænerstaben, og i dag kunne Lars Windfeld og Ove Pedersen tage lykkeligt afsked med hinanden i Café Break.

"Jeg føler ikke jeg kan stå inde for konceptet mere. Med så få point på et halvt år har jeg skuffet alt og alle - og ikke mindst mig selv. Jeg har valgt at sige op, så klubben ikke hænger på min løn. Jeg føler stadig med AGF, og jeg stiller min ekspertise til rådighed for den nye træner" fortæller en bevæget Ove Pedersen foran den samlede danske presse.

Lars Windfeld fortæller om opsigelsen: Vi er på den ene side bevæget over at må tage afsked med så dygtig træner, men jeg er enig i at projektet mislykkes, og vi må sadle radikalt om. Vores nye træner skulle gerne være på plads i morgen, og inden i begynder at spekulere: Så kender i ham ikke, så i kan godt spare Jer, fortæller direktøren med et glimt i øjet.

AGF-supporterne holder vejret, og venter i spænding på deres nye manager, som eftersigende skulle præsenteres i morgen.












Pressemøde i Cafe Break: Præsentation af ny træner
01/07-2006


Efter gårsdagens nyhed om opsigelsen fra Ove Pedersen, er det nu tid til at præsentere AGFs nye manager. Lars Windfeld og Kurt Andersen åbnede pressemødet, og Lars Windfeld fortæller:

"Vi føler vi har fundet den rette mand. Han er lokal, uden at være en af klubbens tidligere mænd. Mange af Jer vil mene vi har hyret en forkert mand, idet han er totalt urutineret, men jeg kan kun sige. Vi har prøvet alt før. Søren Åkeby er en af Nordens bedste træner: Han kunne ikke vende skuden. Ove Pedersen er en af landets bedste: Han kunne heller ikke. Nu forsøger vi os med en lokal, som kan føre klubben tilbage til skyhøje tider. Lad mig præsentere vores nye manager: Søren Frederiksen"

Efter få klapsalver gik ordet virdere til den unge manager: "Jeg er beæret over at få chancen i en klub som AGF. Jeg fik henvendelsen fra Lars for nogle dage siden, og jeg var ikke et sekund i tvivl om min lyst, men efter lange samtaler med Lars, Kurt og tildels Brian Steen er vi blevet enige om, at vi i fællesskab kan løfte denne opgave. Jeg har allerede en liste med spændende navne klar, og Brian Steen og jeg vil allerede gå igang straks efter dette møde. Tag mig på ordet når jeg siger: Næste sommer er der oprykningsfest i Aarhus."




Ekslusivt interview: Søren Frederiksen om transfer
02/07-2006


Vi har fanget AGFs nye træner til en snak om køb og salg af spillere optil den kommende og dødsvigtige sæson.

AGFs økonomiske situation har aldrig været noget at råbe hurra for. Har du fået stillet seriøse midler til rådighed?
Seriøse midler er altid svært at definere. Vi ligger i landets næstbedste række og jeg ved jeg har mere at købe ind for end enkelte superligaklubber. Vi kan ikke købe os til succesen - jeg vil gerne indrømme, at jeg har fået omkring den halve million at købe for.

Hvilke spillere har I i kikkerten?
Puha. Sådan noget plejer man jo ikke at fortælle om. Jeg kan afsløre at vi ikke har nogen specielt rutineret kræfter i sigte, og at ingen af dem pt. er danske. Jeg vil gå så langt som at fortælle, at vi har især kig på en ung kinesisk målmand, og derudover er vi i seriøs snak med en afrikansk central midtbanespiller - men lad os se på det om en lille uge

Hvad med salg af spillere?
Tja jeg skal gerne indrømme, at jeg gerne ville sælge et par af vores spillere. 7-8 spillere har fået besked på, at de på nuværende tidspunkt ikke indgår i mine planer omkring førsteholdet, men jeg kan jo ændre mening. Jeg ved ikke om jeg kan sælge dem.
« Seneste Redigering: 18 Feb 2007, 02:00 af soren frederiksen » Logged

Andso43
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AGF - The King Will Retrun
« Svar #1: 17 Feb 2007, 18:00 »

åhhh yes.. en GF blog.. my man.. uden tvivl den her skal følges..

håber det kommer til at gå godt.. og håber vi snart for lov til at høre mere Opstemt
Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Retrun
« Svar #2: 17 Feb 2007, 18:23 »

Pressemeddelse: AGF henter to supertalenter
08/07-2006





Efter en lille uge i jobbet som cheftræner for AGF, så har Søren Frederiksen i samarbejdet med Brian Steen Nielsen allerede to nye navne klar til førsteholdstruppen:

Medo er det første navn. Medo er 18 år, og er hentet i en finsk klub. Hans daværende kontrakt udløb til November, men vi har valgt at betale en overgangssum til KuPS for at få ham til rådighed allerede nu. Han er i den nuværende trup for hans landshold Sierra Leone, men har stadig sin debut til gode. Landets stjerne må betegnes som Mohammed Kallon der spiller i Monaco.

Wang Dalei er hentet i hans hjemland Kina, og er lidt af en satsning i form af hans unge alder. Wang er kun 17 år, men betragtes alligevel allerede nu som et af Asiens største målmandstalenter. Overgangssummen nærmer sig halvdelen af vores transferbudget, så vi håber og tror på, at vi har at gøre med en kvalitetsmålmand, som senere kan give os vanvttige høje summer. Dalei er desværre ude med en skade det første stykke tid, men vi glæder os som små børn til at se vores nye wonderkid i aktion.




Pressemeddelse: Endnu en klasse forstærkning til AGF
18/07-2006





10 dage har vi måtte vente med at præsentere vores tredje forstærkning. Egentlig havde vi forhandlet på plads med Teemu, men det betød vi først kunne overtage ham i vinterpausen. Vi har nu fået en handel i stand, der gør vi kan bruge ham pr dags dato.

Teemu Turunen er 20 år, og er finner. Han har før spillet for den finske klub KooTeePee, men skifter altså nu til danske AGF. To superligaklubber - heriblandt FCK - har også haft snørren ude efter ham, men det har lykkes os at overbevise den unge mand om vores projekt på trods af det på nuværende tidspunkt foregår i første division. Teemu er desværre ude i to uger, men når den universalbenet fløjspiller er klar igen, glæder vi os til at se ham i aktion.










Sæsondebut mod Herfølge : En pose blandede bolsjer
30/07-2006


Dagens sæsondebut mod Herfølge kommer tidligt. 2 af vores 3 indkøb er skadet, og vi sidder stadig ved forhandlingsbordet med flere spillere, så det var ikke et færdigt AGF-hold vi så på banen i dag.

Allerede efter 20 minutter kom hjemmeholdet Herfølge foran, men sidst i første halvleg udlignede Peter Foldgast til slutresultatet; 1-1

Herfølge - AGF: 1-1 (1-1)
1-0: Tor Henning Hamre (20')
1-1: Peter Foldgast (37')

Mom: Steen Träger (Herfølge)

Opstilling:


Peter Graulund - Peter Foldgast

Lars Pleidrup                                     Svenne Poulsen

Peter Sand - Medo

Michael Lumb - Thomas Hansen - Ole Budtz - Frederik Krabbe

Morten Hyldgaard


« Seneste Redigering: 17 Feb 2007, 19:14 af soren frederiksen » Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Retrun
« Svar #3: 17 Feb 2007, 20:36 »




Pressemeddelse: Opdatering på spillertruppen
30/08-2006





I løbet af sæsonstarten, og imens førsteholdet har taget hul på ligaen, så har den sportslige adminstration stadig arbejdet knaldhårdt på at forbedre truppen. Det har mundet ud i følgende handler:

Rune Hansen er hentet i Wolfsburg. Han er som den fortabte søn, som vender hjem til vante græsgange. I sine unge dage spillede han nemlig for århusianerklubben, men skiftede i 2004 til Wolfsburg - hvor han aldrig har slået igennem. Vi har hentet ham hjem til vores smalle forsvar, og har betalt et symbolsk beløb for handlen.

Kadir Mumumi er hentet på free transfer. Skal være b-spiller, og være backup for det tynde forsvar. Har tidligere spillet i AB, og stammer fra Ghana.

Michael Larsen er lejet i OB, og skal forstærke vores tynde forsvar.

Anders Kure er solgt til Viborg. Vi så ingen potentiale i knægten, og er glade for at Anders har fundet en ny klub.







Update August: Stadig
30/08-2006


02/08-2006:AGF vs. AB : 1-1 (1-1)
1-0: Peter Graulund (25')
1-1: Denni Conteh (43')

Mom: Svenne Poulsen

---

05/08-2006:Brabrand vs. AGF: 3-4 (2-2)
1-0: Martin Hansen (Pen, 10')
1-1: Peter Graulund (14')
2-1: Kasper Rasmussen (21')
2-2: Svenne Poulsen (34')
2-3: Peter Foldgast (46')
2-4: Peter Graulund (69')
3-4: Francis Bugri (81')

Mom: Peter Graulund

---

13/08-2006:AGF vs. Lyngby : 3-1 (2-1)
1-0: Peter Foldgast (5')
1-1: Anders Jochumsen (15')
2-1: Peter Foldgast (25')
3-1: Peter Graulund (21')

Mom: Peter Foldgast

---

20/08-2006:Fremad Amager vs. AGF: 0-1 (0-0)
0-1: Peter Graulund (65')

Mom: Steffen Rasmussen


---

Danish Cup 2nd Round

23/08-2006:Birkerød vs. AGF: 1-4 (1-2)
0-1: Peter Foldgast (11')
0-2: Peter Foldgast (16')
1-2: Patrick Hansen (20')
1-3: Medo (63')
1-4: Teemu Turunen (71')

Mom: Medo


---

27/08-2006:AGF vs. Køge : 2-0 (1-0)
1-0: Peter Graulund (35')
2-0: Peter Foldgast (61')

Mom: Teemu Turunen

---

1. division (efter seks kampe):

1. Næstved - 16 point
2. AGF - 14 point
---------
3. Lyngby - 12 point
4. Frem - 10 point
5. Brabrand - 10 point
6. AB - 10 point

---

Topscorer:

1. Peter Graulund (6 mål)
2. Peter Foldgast (5 mål)
3. Wassim El Banna, Vejle (5 mål)

---

Alt i alt en rigtig positv månede. Jeg har mit første nederlag til gode, og de at jeg kun er to'er er til at acceptere. Havde faktisk ikke turde håbe på så god start, da jeg før har forsøgt med AGF uden så meget held. Desuden er det positivt at være videre i cuppen - lidt ærgeligt at jeg trak Randers FC, men det går nok. Håber jeg kan slå Tøfting og co.

Teemu og Medo har slået godt igennem. Teemu er faktisk den spiller i ligaen med højest snit, og begge to er en gang blevet MOM. Den kinesiske målmand Wang Dalei gør det også godt, men har desværre været ude med et par skader, så han har kun fået 3 kampe - alle sammen til karakteren 7.

De tre nye forsvarsspillere har gjort det svingende. Rune Hansen har svinet meget og ligger på 7-5-8-7 i form. Kadir har fået debut hvor han spillede til 6, mens legesvenden Michael Larsen har spillet til fire syvtaller.
Logged

Andso43
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AGF - The King Will Retrun
« Svar #4: 17 Feb 2007, 20:50 »

klasse nok.. god start.

vil dog sige jeg har spillet med agf mange gange oog alle gange rykket op uden forstærkning.. men ja.. det svære er næste sæson..

men lader til indkøbene er oki gode.. ..
Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Retrun
« Svar #5: 17 Feb 2007, 20:56 »

Hey Andso.

Jeg vil også gætte på, at jeg ville kunne klare en oprykning. Men altså - suverænitet har aldrig været en ulempe, og jeg har jo primært (eller kun) hentet talenter, som også skal brguges i SAS-ligaen.

Søren
Logged

Andso43
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AGF - The King Will Retrun
« Svar #6: 17 Feb 2007, 21:07 »

haha self.. jeg har nu heller ikke vundet den stort hehe.. men kunne være cool hvis du gik igennem uden nederlag..

og dine køb lyder spændende og gode.. hvordan fandt du dem egentlig.. scout eller tidligere erfaring??
Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Retrun
« Svar #7: 18 Feb 2007, 01:56 »

Kadir Mumumi, Michael Larsen, Rune Hansen, Medo, TEemu Turunen og Wang Dalei

Michael Larsen som jeg har lejet, har jeg bare lagt mærke til AGF før har lejet - når jeg har været en anden klub, så jeg ville prøve det samme.

Medo fandt jeg ved et tilfælde en gang - tror jeg søgte på folk med snarligt kontraktudløb, og jeg henter ham sku forholdsvis tit nu. Ved ikke om han er et kendt talent.

Rune Hansen er tidligere AGFer, så jeg kendte ham bare af navn.

Teemu Turunen fandt jeg også under folk med snarligt kontraktudløb, og valgte jo at købe ham. Har før forsøgt at hente ham, men Esbjerg plejer at få ham. Var hurtigt ude denne gang, og ekstra penge på bordet.

Kadir Mumumi fandt jeg under free-transfers folk.

Wang Dalei har jeg læst om på diverse FM-foraer, og tænkte han var forsøget værd. Han virker sku okay. Hentede ham en gang til Man City, men spillet gik død før jeg kunne vurdere ham.

Så lidt af hvert Smiley
Logged

Andso43
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AGF - The King Will Return
« Svar #8: 18 Feb 2007, 20:10 »

oki cool nok..

jamen lyder da fedt.. håber snart vi for noget nyt at høre fra bloggen
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Return
« Svar #9: 19 Feb 2007, 12:41 »

Jeg er også klar på at høre mere. Har selv afsluttet første sæson med AGF, og det er fedt at høre hvordan du griber det an.
Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Return
« Svar #10: 19 Feb 2007, 14:35 »

Er kommet til at spille ret langt uden opdateringer. Ser om jeg kan få lavet noget senere i dag.
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Return
« Svar #11: 19 Feb 2007, 14:43 »

Det gør da heller ikke noget med en stor "chunk" ad gangen.
Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Return
« Svar #12: 19 Feb 2007, 15:14 »




Update September: Stadig ubesejret og videre i pokalen
30/09-2006


September månede bød på fem kampe, hvoraf en af dem var i den danske pokal tournering:
vs. Ølstykke - 2:0 (Ole Budtz, Peter Foldgast)
vs. Thisted - 4:2 (Ole Budtz, 3xPeter Foldgast)
vs. FC Fredericia - 3:0 (Teemu Turunen, 2xPeter Graulund)
vs. Randers FC (Pokal) 1:1 (Peter Foldgast, videre efter straffe)
vs. SønderjyskE - 1:1 (own goal)

Alt i alt er det gået over alt forventning. Førstepladsen er kommet i hus, og de nye spillere gør det generelt meget godt. Wang Dalei er den mest svingende, men han er stadig førstevalg for at fremme hans udvikling. Temuu har slået Pleidrup af sin foretrukne plads, og sendt ham over på højrefløjen, mens Medo/Sand gør det formidabelt på den centrale midtbane. Gjesing er ude indtil vinterpausen, og får svært ved at komme tilbage i start11.

Lidt kort update...

---
Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Return
« Svar #13: 19 Feb 2007, 15:23 »




Update Oktober: Ubesejret - men alt for mange uafgjort
30/09-2006


Oktober månede blev ikke just en dans på roser. Vi spillede fem ligakampe, og undgik da nederlag i alle sammen, men hvad hjælper det når tre af dem ender uafgjort? Vi var blandt andet foran 3-0 mod Kolding på hjemmebane, og alligevel endte kampen 3-3 !!!
vs. Kolding - 3:3 (Medo, Peter Foldgast, Peter Graulund)
vs. HIK - 4:3 (3xPeter Graulund og Peter Foldgast)
vs. Aarhus Fremad - 0:0
vs. Frem 1:1 (Peter Graulund)
vs. Næstved - 1:0 (Peter Foldgast)

Det mest positive er at vi er på førstepladsen efter sejren over konkurrenterne fra Næsteved, og at vi som sagt er ubesjret. En del skader har plaget holdet konstant, og udvisninger i forsvaret har gjort os ekstremt såbare. En manager fejl med Rasmus Katholm som højre back gjorde bestemt ikke forsvaret mere sikkert (:

Jeg ser frem til November, hvor jeg håber på at gå videre i Dong Cuppen, og vi er så småt begyndt at se på spillermarkedet - blandt andet nogle udenlandske superstars forhandler vi med, og et FCM talent har vi også i kikkerten

Lidt kort update...

---
Logged

soren frederiksen
Gæst
 
Sv: AGF - The King Will Return
« Svar #14: 19 Feb 2007, 15:29 »




Update November: Exit i pokalen
30/11-2006


vs. AB - 4:2 (2xPeter Foldgast, 2xPeter Graulund)
vs. Vejle (Pokal) - 0:1
vs. Herfølge - 3:2 (2xPeter Foldgast, Peter Graulund)

Det var sku ekstremt bittert at ryge ud i pokalen. Drengene og jeg håbede sku på at lave en Randers, og få chancen for europæisk fodbold allerede i 2007... men sådan skulle det ikke gå. Vi sluttede af med to sejre i ligaen, og overvintre sikkert på førstepladsen med fem point til Næstved, mens Graulund og Foldgast deler førstepladsen på topscorerlisten med 16!!! mål HVER! Absolut acceptabelt for disse to Peter'ere.

---
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010