home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 748 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top (DK med til VM?)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Indkøbet af Kerlon... er det  (Afstemning slut: 27 Feb 2007, 19:18)
Idioti.. alt for mange penge for ham
- 0 (0%)
Okay køb.. men lidt for dyr
- 2 (22,2%)
Godt køb til pengene
- 2 (22,2%)
Super køb.. dog ikke nok
- 3 (33,3%)
Kerlon har det der skal til... Europe here we come
- 2 (22,2%)
Antal Stemmer: 9

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top (DK med til VM?)  (Læst 9162 gange)
labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top (DK med til VM?)
« : 17 Feb 2007, 01:48 »



RSC Anderlecht er den mest vindende klub i Belgien:

28 nationale mesterskaber
8 pokaltitler
5 europæiske titler

Disse resultater viser med al tydelighed at Anderlecht var en storklub, ikke bare i belgisk, men også i europæisk fodbold i 70'erne og 80'erne.



I 80'erne havde Anderlecht også et markant dansk islæt på banen. Spillere som Morten Olsen,Frank Arnesen og Kenneth Brylle spillede for klubben i denne periode. Andre spillere der kan få ethvert glødende Anderlecht hjerte er Enzo Scifo, svenske Pär Zätterberg og Jan Koller. I de seneste år har Anderlecht udviklet to af Europas største forsvarstalenter: Vincent Kompany (der nu er en stor stjerne i HSV) og Anthony Vanden Borre, der stadig befinder sig i klubben. De præsterede begge to at komme på det belgiske A-landshold i en megen ung alder.

Klubben RSC Anderlecht blev stiftet i 1908, men klubben måtte vente til efter 2.verdenskrig med at vinde sit første store trofæ, da klubben hjemførte sit første mesterskab i 1947. Siden dengang har klubben kun prøvet at slutte udenfor top5 i Belgien to gange, i 1952 og 1973, hvor klubben begge gange besatte 6.pladsen. Anderlecht har været i den belgiske uafbrudt siden sæsonen 1935/36. 

Anderlecht der til daglig spiller på Stade Constant Vanden Stock, er den mest populære klub i Belgien, og har 76 fanklubber i hele Belgien, og 3 i udlandet.
« Seneste Redigering: 26 Feb 2007, 19:18 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #1: 17 Feb 2007, 03:06 »


ANDERLECHT MED CHOK-UDNÆVNELSE
RSC Anderlecht har i dag chokeret Belgien, ved at ansætte den kun 30-årige danske manager, Sir Bomb Johansen, som den mand der skal være med til at løfte Anderlecht tilbage til toppen af europæisk fodbold. Johansen er et totalt ubeskrevet blad i international fodbold, og det rygtes da også kraftigt at de mange fans i Anderlecht, hellere havde set en mere erfaren mand sat på posten.

Johansen siges at være den danske landstræner, Morten Olsens opfindelse. Det skulle efter sigende være ham der havde anbefalet det danske stjernefrø til klubpræsident Roger Vanden Stock, som Olsen altid har haft et meget venskabeligt forhold til.



Roger Vanden Stock om udnævnelsen: "Jeg er meget fortrøstningsfuld med at have ansat Johansen til at udføre denne opgave. Jeg så ikke en træner i Belgien der havde den fornødne kapacitet til at føre RSC Anderlecht tilbage i toppen af europæisk fodbold. Sandt skal dog være sandt at vi først forhørte hos os DBU vedrørende Morten Olsen. Men Olsen ønskede ikke at droppe ud af sin kontrakt med DBU. Olsen anbefalede os derimod Johansen, som har stået i lære hos Olsen i hans barndomsklub B1901 fra Nykøbing Falster, og med tiden er jeg sikker på at Johansen kan udvikle sig til at nå Olsens erfaring og indsigt i jobbet. Han besidder under alle omstændigheder den samme positive indstilling til fodboldspillet, som Vi i Anderlecht sætter pris på. Ret skal dog være ret, og det flotte fodboldspil skal ikke gå ud over resultaterne, både på og udenfor banen!!".

Vanden stock offentliggjorde bagefter klubbens økonomi, som havde set bedre tider:

Balance: 12,5 mio. kr.
Transferbudget: 2,23 mio. kr.
Lønbudget: 1,85 mio. kr. / uge
« Seneste Redigering: 17 Feb 2007, 03:14 af labomb » Logged

zafirsimon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #2: 17 Feb 2007, 09:01 »

spændende klubvalg
Logged

cralle
Gæst
 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #3: 17 Feb 2007, 09:04 »

jeg synes også det er et spænende klub valg og glæder mig til at se hvordan det går
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #4: 17 Feb 2007, 09:18 »

Hedder du rent faktisk Bomb irl, eller hvordan hænger det sammen? Fin start, spændende klub, og med dine tidligere blogs, er der garanti for at denne bliver god!
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #5: 17 Feb 2007, 09:38 »

Fin start på bloggen, og et spændende klubvalg..
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #6: 17 Feb 2007, 13:05 »

Hedder du rent faktisk Bomb irl, eller hvordan hænger det sammen? Fin start, spændende klub, og med dine tidligere blogs, er der garanti for at denne bliver god!

Hehe.... nej det er mit kælenavn, der refereres til....

Og tak for tilliden
Logged

bsb-wessel
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #7: 17 Feb 2007, 13:11 »

spændende
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #8: 17 Feb 2007, 15:06 »


STORTALENT JAGTES AF UTALLIGE STORKLUBBER
Stortalentet Anthony Vanden Borre fra RSC Anderlecht jagtes vildt af de allerstørste klubber i Europa,
som har brændt sig varme på talentet, der har sin foretrukne plads som højre back, men som også kan spille i centerforsvaret. Den congolesisk-fødte belgier er bare 18 år, men han har allerede spillet 11 A-landskampe for Belgien, og fik sin Anderlecht-debut allerede som 16-årig. Af klubber der har meldt sin interesse i ham, kan nævnes Chelsea, Arsenal, Liverpool, Man Utd og Newcastle fra England, Bayern München og Werder Bremen fra Tyskland, Paris-SG, Marseille og Lyon fra Frankrig, den hollandske storklub Ajax Amsterdam, de italienske giganter Milan, Inter, Lazio, Roma, Lazio samt Parma, og fra spanien Real Madrid, Betis Sevilla & Valencia. Anderlecht menes at kræve omkring 80 mio. kroner for talentet der lige har underskrevet en kontraktforlængelse til 2011. Vanden Borre selv havde ikke lyst til at kommentere rygterne.


Anderlechts talsmand: "En mand med Anthonys kvaliteter tiltrækker naturligvis de største klubber i verden. Vi vil ikke stå i vejen for ham hvis det rigtige tilbud kommer, men han er inde i en positiv udvikling her i Anderlecht, hvor han også spiller fast. Hans udvikling kan gå i stå ved at vælge en forkert klub. Det skal være den helt rigtige klub for Anthony, før vi overhovedet vil overveje at sælge ham".




BELGISKE SUPER CUP-FINALE:


RSC ANDERLECHT - ZULTE-WAREGEM 3-1


1-0 i 35 min: Mémé Tchite

2-0 i 42 min: Mbark Boussoufa

2-1 i 70 min: Mathieu Verschuere

3-1 i 85 min: Jonathan Legear







BELGISKE LIGA

1.runde: Genk - Anderlecht 0-1

2.runde: Anderlecht - Club Brügge 0-0

3.runde: Anderlecht - Lierse 2-0

4.runde: Charleroi - Anderlecht 1-0

5.runde: Anderlecht - Mouscron 1-1

Johansen: "Lidt svingende start men vores forsvar ser solidt ud"

Målscorere: Biglia (1), Mémé (1), Vanden Borre (1), Bassegio (1)











ANDERLECHT LEJER RUTINERET ANGRIBER
Anderlecht har i dag indgået en aftale med Bundesligaklubben Gladbach, om at leje Wesley Sonck for resten af den indeværende sæson. Sonck har tidligere lavet et hav af mål for Genk i den belgiske liga, men ophold i først Ajax Amsterdam og sidenhen tyske Gladbach har været mindre succesfulde for den belgiske spiller, der har optrådt 37 gange for sit land. I Anderlecht kommer han primært til at kæmpe om en plads i front med yderst talentfulde Mémé Tchite, som var det helt store hit i Standard Liege sidste sæson.



Sonck om sine perspektiver med lejeaftalen: "Min første prioritet er naturligvis at komme til at spille regelmæssig 1.holdsfodbold igen og score en masse mål RSC Anderlecht, som har sagt at de tror på mig. På sigt vil jeg meget gerne tilbage på det belgiske landshold. Jeg er indstillet på at kæmpe hårdt for det her i Anderlecht og jeg vil bestemt ikke udelukke en permanent aftale på sigt. Derudover glæder jeg mig til at spille Champions League igen, som jeg sidst gjorde med Ajax."

Johansen om årsagen til aftalen med Sonck "Det er ikke fordi vi som sådan stod og manglede en angriber til vores trup, da det bugner med masser af talentfule spillere. Jeg følte dog at vi trængte til at få lidt rutine i forreste linie, og til at presse Mémé Tchite til at yde endnu mere, så vi får det maksimale ud af ham også. Wesley har igennem en del sæsoner vist at når han får tillid af træneren er han en dygtig målscorer, og jeg ser frem til at arbejde sammen med ham, her i Anderlecht".




ANDERLECHT TRUPPEN

Målmænd
Silvio Proto (BEL)
Yves Makaba Ma Kalambay (BEL/CON)
Daniel Zitka (CZE)
Danny Schollen (BEL) lejet i NAC Breda



Forsvarsspillere
Anthony Vanden Borre (BEL/CON)
Kirill Pavlyuchek (BLR)
Jelle Van Damme (BEL)
Max Von Schlebrügge (SWE)
Felipe (BRA)
Roland Juhasz (HUN)
Nicolas Pareja (ARG)
Cheik Tioté (IVO)

Midtbanespillere
Bart Goor (BEL)
Walter Baseggio (BEL/ITA)
Jonathan Legear (BEL)
Lucas Biglia (ARG)
Floribert N'Galula (BEL/CON)
Sven Kums (BEL)
Mbark Boussoufa (MAR/NED)
Roland Lamah (BEL/IVO)
Gerard Lifondja (BEL/CON)



Angibere
Mémé Tchite (BEL/CON)
Wesley Sonck (BEL)
Dieumerci Mbokani (CON)
Sami Allagui (GER/TUN)

Transfers:

Tilgang:
Floribert N'Galula, Manchester United (4,25 mio. kr.)
Yves Makaba Ma Kalambay, Chelsea (fri transfer + 10 %)
Kirill Pavlyuchek, Dinamo Minsk (700.000 kr.)
Wesley Sonck, Gladbach (leje)

Afgang:
Mbo Mpenze, Catania (3 mio. kr.)
Olivier Deschacht, AZ (14 mio. kr.)
Hassan, AS Roma (2,75 mio. kr.)


« Seneste Redigering: 17 Feb 2007, 15:09 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #9: 17 Feb 2007, 17:23 »



ANDERLECHT I DYNAMITPULJE I CHAMPIONS LEAGUE

Anderlecht var ikke tilsmilet af heldet, da der i dag lev trukket lod til årets Champions League.
  De 28-dobbelte belgiske mestre kom nemlig i gruppe med italienske AC Milan, tyske FC Bayern München og den russiske mesterklub CSKA Moskva. At Anderlecht ville komme i en svær gruppe var forventeligt, da klubben var placeret i nederste seedninglag til lodtrækningen. Alligevel havde man kunnet håbe på mere held end tilfældet var. Anderlecht lægger ud med at møde favoritterne fra AC Milan på Stade Vanden Stock. Anderlecht er ikke gået videre fra gruppen de sidste sæsoner, og forventes da også max. at kunne besætte 3.pladsen, og dermed kvalificere sig til UEFA Cuppen.








ANDERLECHT HOLDTE MILAN STANGEN

Anderlecht formåede i dag at få det ene point mod AC Milan, da de italienske gæster måtte nøjes med en nul-løsning i Belgien.
AC Milan havde bolden i store dele af kampen, og også flest afslutninger. Men de formåede aldrig at blive rigtigt farlige, da de havde store problemer med at bryde igennem Anderlechts defensive organisation. Anderlecht havde lidt uvant valgt at stille op i en 4-5-1 formation og spillede på kontra-angreb. Taktikken var tæt på at blive udført til perfektion, da Anderlecht havde chancen for at snuppe alle 3 point til sidst i kampen, men det havde næsten været for meget af det gode.


Johansen: "Resultatet i dag var godt. Milan fik aldrig sat os gevaldigt under pres og vi var hele tiden farlige på vore kontra-angreb. Vi spillede defensivt op i dag, for at gøre pladsen for Milans individualister så lille som mulig. Og Káká og Ronaldo var kun skygger af dem selv i dag"

Match-facts: Anderlecht - Milan 0-0

                 
tilskuere: 26344







BELGISKE LIGA

6.runde: Standard Liege - Anderlecht 0-3

7.runde: Anderlecht - AA Gent 3-1

8.runde: Sint-Truiden - Anderlecht 2-1

9.runde: Anderlecht - Zulte-Waregem 4-0

Johansen: "Stærk periode, med en enkelt skønhedsplet. Vi er nummer 3 med 17 point"

Målscorere: Sonck (4), Lifondja (1), Boussoufa (1), Van Damme (1), Bassegio (1), Legear (1) og Selvmål (1)









ANDERLECHT UDSPILLET I MÜNCHEN


Tyske Bayern München var i dag en for stor mundfuld for Anderlecht,
som reelt set var chanceløse i dagens kamp på Allianz ArenA. Bayern styrede begivenhederne kampen igennem og vandt fuldt fortjent med 3-1. Anderlechts reducering faldt sågar i overtiden, så at sige der var spænding til det sidste er en sandhed med modifikationer. Specielt Jan Schlaudrauff og Lukas Podolski voldte Anderlecht spillerne store problemer. Førstnævnte var kampens store profil med 2 mål og masser af fine detaljer fremme. Anderlecht har dermed 1 point for 2 kampe i årets Champions League.


Johansen:" Bayern var mindst en klasse over os i dag, og vi kan ikk sætte en finger på deres sejr, som ikke var ét mål for stort".

match facts: FC Bayern München 3-1 Anderlecht

1-0 Mark Van Bommel (28)

2-0 Jan Schlaudraff (31)

3-0 Jan Schlaudraff (66)

3-1 Nicolas Pareja (90)

Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #10: 17 Feb 2007, 17:35 »

Spændende blog om et af de mest spændende hold i verden... Ser frem til at høre mere...
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #11: 17 Feb 2007, 17:37 »

ANDERLECHT HOLDTE MILAN STANGEN
^ Den overskrift fanger læsere
  funny
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #12: 17 Feb 2007, 17:44 »

ANDERLECHT HOLDTE MILAN STANGEN
^ Den overskrift fanger læsere
  funny

Hehe... den kan misforstås... hvordan er opstilligen og layoutet??
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #13: 17 Feb 2007, 17:51 »

Hehe... den kan misforstås... hvordan er opstilligen og layoutet??

Opstillingen er fin nok, måske lidt mindre med billeder.
Jeg synes du skal vælge en anden tekst at bruge, da den du har nu er ret svær at læse.
Ellers er det rigtig godt. Wink

Cesc  Cool
Husk at tjekke min Don Vito Blog
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: RSC ANDERLECHT - det store slid tilbage til den europæiske top
« Svar #14: 17 Feb 2007, 18:43 »

Opstillingen er fin nok, måske lidt mindre med billeder.
Jeg synes du skal vælge en anden tekst at bruge, da den du har nu er ret svær at læse.
Ellers er det rigtig godt. Wink


Jeg ved ikke rigtig om jeg vil ændre teksten da det er den der ligner avis skrift mest synes jeg... og jeg synes at de skal virke som artikler i Het Nieuwsblad..
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010