home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:31:04 morfar Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 613 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Den Lukrative Rendesten
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Den Lukrative Rendesten  (Læst 44538 gange)
ZhotLog
Gæst

Sv: Min Tilstand
« Svar #60: 15 Feb 2007, 13:44 »

Jeg må indrømme, at jeg synes det med "gættelegen", er noget af det bedste ved bloggen. Indtil videre har jeg da også en anelse, om den tidligere london klub, og hollandsklub spiller Wink
Men KUTGW, og du kan vel også tolke tavshed herfra, som et godt tegn. Eller noget crazy

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #61: 15 Feb 2007, 16:11 »

Kapitel 6: Hold Kæft og Se Godt Ud

Hvad laver jeg egentlig her? – Et råkoldt stadion i november måned. Stadion er nu så meget sagt, for ganske vist er det ikke så langt syd fra København, men man kan sagtens mærke, at landet er indtruffet. Jeg nærstuderer mine spillere i 1. divisionens sidste runde inden året er omme.
Ganske vist spiller de ikke i de snehvide trøjer, men er befængt med lodrette, sorte, striber, således at de minder mig lidt om et skandaleramt italiensk hold. Det er det ikke, det er min samarbejdsklub, der huser 6 af mine største talenter, og med stor glæde, tror jeg. På den sidste dag i August måned trykkede jeg hånd i Italien med en kommende stjerne, der nu løber rundt i noget så ueksotisk som Køge.
Lejet ud med henblik fremtiden, men allerede nu viser den dyreste spiller i dansk fodbold sine offensive evner, og scorer flot i kampen. Han er tydeligt glad, ligesom jeg da også kan mærke en indre tilfredshed. Han skal nok blive de godt 35 millioner værd en dag.
35 millioner, og så lader man ham rende rundt i 1. division – er han sindssyg ham træneren? – sådan har mange tænkt, specielt efter vores fatale fiasko imod Wisla, hvor han ellers kunne havde været benyttet. Det havde han ikke noget med at gøre. Mine spillere lignede mest af alt nogen, der var med i en komedie-serie, hvor de alle sammen spillede en vis herre ved navn Robert. Det blev til et nederlag på udebanemål, og nu står vi så her med et par dyre talenter rendende rundt i første division, mens vores A-hold kører på automatpilot i ligaen – men vi har endnu ikke slået igennem i Europa.
Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at resultaterne nok skal komme – selvfølgelig. Min tilstand er ikke forværret, men trænge tider har jeg oplevet i dette år 2007.
Nå, nu gjorde han det igen. Den tidligere Udinese-angriber, med det argentinske pas, varmer mit sind og tilbagebetaler lidt af de 36 millioner.

Hvad ellers? – Jeg har nemlig hidtil ikke lavet et eneste fejlkøb, og sidste sæson viste mine unge drenge da også, at jeg gjorde rigtigt ved at satse på dem – udelukkende sejre i 2. division og samtlige priser gik til folk fra mit hold. Men hvorfor trøster jeg mig med det, når rygterne om en fyring ikke er til at komme udenom? – Jeg burde være hjemme og overveje min fremtid. Overvejelse er der dog ikke meget af. Jeg tror stadig på Plan A. 
Den skal nok lykkes, men lige nu er vejret mest af alt et godt tegn på min nuværende situation : Det er ikke tunge dråber, der lander på mit tildækkede hoved, men stedvise byger, der til tider tager til og kommer med et kraftigt vindpust, som om at jeg aldrig skal vide mig sikker. Jeg glæder mig til den dag, hvor solen igen vil stå fra en skyfri himmel, og vi kan boltre os i international succes.
Regnvejret slutter så småt, samtidigt med at den sortklædte dommer fløjter for sidste gang, og Køge kan dermed overvintre på en sublim førsteplads i første division – for mig at se, er det takket være mine spillere.

Det har knapt nok fået tygget juleanden færdigt, inden de begynder spekulationerne, de kære fans. Selvfølgelig er det også kritisk, når en så stor spiller som vores anfører forlader os i sommerpausen, men at de farer sådan op over, at Michael vil prøve sig af i Malaga, forstår jeg ikke. Det har længe ligget i kortene, at han ikke ønskede at forlænge, og respekt for det.

Dog har jeg heldigvis et es i ærmet til dem, en forsinket julegave, endnu sveske, en ekstra kage til kaffen, lidt ekstra guf i deres julesok, eller hvordan de nu vil tage det.

”Hold kæft og se godt ud”. Denne devise kunne sagtens bruges om vores største spiller til dato. Han skal være en direkte erstatning til Michael, og argentineren er altså klar til at begå sig på vores højrekant. Ikke meget dansk sprog besidder han, men godt ud i pressen, han vil se, og derfor behøves han ikke at forsøge at forklare sig. Præsentation unødvendig – alle kender ham. Han kommer fra storklubben Atletico, og jeg bider mærke i hvad den gode argentiner siger om skiftet: ”Når jeg kommer fra et hold, hvor jeg havde medspillere som Maxi, Torres og Petrov, er det selvfølgelig noget andet, men jeg ønsker at spille førsteholdsfodbold, og det er muligt her.”
- Fantastisk, tænker jeg i mit stille sind, men til pressen gør jeg meget ud af ikke at tale over mig, men min indre glæde er nok. Jeg er sikker på, at det fik lukket munden på de værste kritikere, og gav mig en, måske falsk, men ikke desto mindre, tilstedeværende tryghed.

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #62: 15 Feb 2007, 16:56 »

Jeg må indrømme, at jeg synes det med "gættelegen", er noget af det bedste ved bloggen. Indtil videre har jeg da også en anelse, om den tidligere london klub, og hollandsklub spiller Wink
Men KUTGW, og du kan vel også tolke tavshed herfra, som et godt tegn. Eller noget crazy

Er jeg meget glad for, at du siger  Thumbs Up

Gad vide om du kan gætte det største køb i "hold kæft og se godt ud".

Juanito
Førsteholdsspiller

« Svar #63: 15 Feb 2007, 17:39 »

Hafiz - Jeg har vidst gættet dit stjerne køb til højre fløjen. Men var han utilfreds i sin klub eller hvad? For det er ikke en spiller man normalt lokker til Dk.

Practise makes Perfect!

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #64: 15 Feb 2007, 17:42 »

Yes, han ku' ikke bruges, og han var gratis. Ret nice, dyr løn, men hva' fanden - han har klasse.

Juanito
Førsteholdsspiller

« Svar #65: 15 Feb 2007, 17:47 »

Det er godt gået Smiley Han bliver vigtig for dit hold tror jeg.

Har jeg misforstået noget, eller har du givet 35 mio. for en udinese angriber?
Hvis det er rigtigt, kan jeg ikke se hvem der skulle være så dyr.

Practise makes Perfect!

ZhotLog
Gæst

« Svar #66: 15 Feb 2007, 18:11 »

Hmm.. Jeg har regnet både Udinese fyren, og argentineren fra Athletico ud.. Spændende indkøb må man sige! Smiley

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #67: 15 Feb 2007, 20:47 »

Det er godt gået Smiley Han bliver vigtig for dit hold tror jeg.

Har jeg misforstået noget, eller har du givet 35 mio. for en udinese angriber?
Hvis det er rigtigt, kan jeg ikke se hvem der skulle være så dyr.

Fik ham til en ganske fair pris. Læg mærke til de facts der blev givet under kampen - det burde være nok Smiley

Skarpt af jer der har gættet det Wink

Swaagenz1
Gæst

« Svar #68: 16 Feb 2007, 10:41 »

For søren da - det er SÅ godt skrevet! Thumbs Up
Det er jo tæt på at være en roman værdig - måske skal du prøve at skrive den første danske FM-roman!/biografi?
en arbejdstitel kunne være "EN Football Managers bekendelser".

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #69: 16 Feb 2007, 10:57 »

Mange tak Smiley

Det ku' jeg godt tænke mig, men jeg tvivler på, at et forlag vil udgive det. Men det er vel værd at prøve når denne blog en dag er færdig, og jeg lige får færdiggjort gym. Bestemt ikke urealistisk at prøve. Det vil jeg overveje.

Swaagenz1
Gæst

« Svar #70: 16 Feb 2007, 11:41 »

I dag kan man får trykt sin egen bog meget billigt - Book-on-demand eller som E-book. Der findes en del sider om emnet på nettet.
Men der kommer måske en dag et forlag som satser lidt på noget "nyt".
Håbet er jo lysegrønt, som man siger!

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #71: 16 Feb 2007, 13:45 »

Kapitel 7: Skybrud

Skuffende, det må jeg sige. Mine unge spillere stod altså ikke distancen. Nu står vi her med lange næser i Aalborg, hvor vi sagtens kunne have begået en fin kamp, således at vi havde fået videre avancement i turneringen. Royal League bliver for andet år i træk en fiasko. Egentlig er vi jo godt med i kampen, men vi får dødsstødet, da Prica får prikket den ind til 4-3, og dermed samlet 5-3.
På vej hjem igen, med en smule fortrøstning over de kommende modstandere fra Vejle, der ikke ligefrem har gjort det godt – i kontrast til os, der jo ligger fornuftigt i svinget på en førsteplads.

Sammen med Peter taler jeg kampen igennem, og bedømmer de nyes præstationer. Den tilkommende nigerianer fra FCM styrede midtbanen på fornemmeste vis, og jeg har en forhåbning om at han kan blive styrmanden for os i foråret – chancen får han hvert fald, så er det bare om at gribe den.

Hvem skal ellers med på søndag? Peter gennemgår holdet og foreslår en helt ny midtbaneduo centralt. Foruden den førnævnte plasticjyde, foreslår Peter tilmed den gratis-arriverede svensker fra Halmstad. Let justerer jeg på den spæde air-condition, der lige nøjagtigt puster så meget luft ud til at man bliver irriteret, men samtidig ikke afkølet. Hvorfor gør jeg det? – jeg tror, det er tegn på min betænkelighed. Jeg vil ikke satse for meget, hvorfor jeg også dikterer Brede op på midtbanen for at få lidt struktur på det. Det var sidste ord, alle andre pladser ligger på plads, Oscar spares til fordel for en anden svensker – ham fra Rosenborg, som han kaldes i folkemunde, mens angrebet giver sig selv.
Skybrud. Ikke ydre, men indre.
Det kan ikke være rigtigt. At tabe til ligaens absolutte bundhold er ikke noget, der lige hjælper på humøret. Specielt fordi min afrikanske satsning slog fejl, fordi AaB vandt og fordi de nu har overhalet os.

Nå, med Vejle-nederlaget lagt bag os, forsøger vi nu med en form for trøste-spisning inden for fodbold: Pokalturneringen skal genvindes. Hvem er modstanderen? – bedst som jeg sidder hjemme i stuen, med radioen kørende, forklarer den netop om den kommende kamp, men modstanderen interesserer mig ikke. Det har jeg også forsøgt at forklare de modsat-utrykket-”alvidende”-journalister, men de snakker om Krise i København.

Der skulle komme mere at snakke om for de gode sladderbladsansatte . For vi tabte, ufortjent i mine øjne. Desværre er der ikke noget, der hedder ufortjent. Spurgt igen og igen og, bliver vi, men hvad er der at svare på for os? – vi har tabt, men nu er det spillerne, der skal stå til regnskab. Vi har et par kampe tilbage med et tilhørende spinkelt forspring til de altædende Ålborgensere, der tilmed kommer på besøg i sidste runde.
Det bliver spændende mener mange. Ja tak, sikkert lige så spændende som det er for mig nu at stå og rode mig i håret som tegn på spørgsmålet angående Krise i København? – Vi får at se.

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #72: 16 Feb 2007, 20:09 »

Kapitel 8: I ved at I…

Spillerne er glade. Nærmest en lettelse kombineret med en overstadig glæde finder også vej til min krop – for vi fik endnu engang rettighed til at tage pegefingeren for munden og tysse på journalisterne. Vi er mestre, takket være Viborg, og, ja, selvfølgelig os selv. Men Viborg lavede lige et uforudset nummer i Aalborg og gav os en gave, og mesterskabet er dermed i hus.

Et hårdt håndtryk – fast med en snært af tilfredshed, der mærkes helt ned i hans neglerødder. Uden tvivl – Flemming har stukket lappen frem, ikke for at påbegynde en nævefight, men derimod for at gratulere. Vi gjorde det, selvom det var svært, og selvom vi har mistet mange spillere. Til sommer er ingen undtagelse. 2 af vores stjerner forlader os desværre. Jeg skal være ærlig og sige, at Jespers brud med os ikke var just smertefrit. Han har brugt 1½ sæson hos os på at underpræstere og få en dyr hyre, for ikke at sige dén dyreste, og nu er jeg bare glad for, at vi har fundet en fælles løsning.

Det leverpostejsfarvede, klart landmandsagtigt-inspirerede hår bliver strøget let af hans hånd, inden han sætter sig ind i bilen, og glidende forlader anlægget, for sidste gang. Næste stop for ham er Basel, mens Atiba tager et smut til Spanien. Vi skal ud og handle. Ikke efter mere leverpostej, nej. Det bliver spændende, en meget spændende transfer-fyldt sommer vi går i møde.

”I ved at I… Ikke har noget at sige…”  - Således kunne man let besvare journalisterne, der igennem sæsonen har forfulgt mig, men i sidste ende ikke kunne sætte en finger på vores mesterskab. Men jeg besvarer da pænt deres spørgsmål, nu hvor vi alligevel godt kan finde lidt overskud frem.
Overraskende for mig går spørgsmålene på sommerens indkøb, eftersom vi har solgt ud, og hvordan det europæiske eventyr nu overhovedet kan klares i 2. kval runde. Det er altså den tone, der bliver lagt for dagen. Typisk, tænker jeg, mens jeg finder det neutrale, Arnold-kopierede, udtryksløse, ansigtudtryk frem, og nægter at komme nærmere ind på det.
Jeg ved dog, hvad jeg ved, og Peter er også klar over det. Vi har nok af kandidater – men ikke ligefrem nogen jeg vil dele med journalisterne, endnu.
I stedet træder jeg nu ind i et lyst rum. Døren knirker let, en omgang smørelse ville være anstændigt og anbefalelsesværdigt for den, men det er lige meget nu, for det er nu, der skal imponeres. Ind kommer hans agent først, efterfulgt af herren i egen høje person.
Den blot 18-årige portugiser lader ikke til at bemærke de knirkende døre, og de sikkert jammerlige forhold, sammenlignet med hans nuværende klub. Hans gamle, danske holdkammerat flyttede jo hertil i sommer, og har siden fundet sig godt tilpas. Den offensive midtbanespiller er særligt interessant for os grundet hans alsidighed på den offensive del af banen. Med en let, positiv mimik i form af et par øjenbryn der ryger let i vejret samtidig med et lille smil, der bredes på hans ansigt, lader han os tro, at tilbuddet er attraktivt. Jeg ville da også hellere spille førsteholdsfodbold her i landet, i stedet for at rende rundt på et akademi i London. Ingen slinger i valsen, han skriver under, vi trykker hånden, igen, og han forlader rummet. – første spiller i hus, gid der kommer flere af den slags.

Niko
Gæst

« Svar #73: 18 Feb 2007, 03:12 »

SÅ! Nu har jeg fået læst alle de flotte updates og jeg må sige jeg er positivt overrasket
Denne blog giver en lyst til at læse den næste update, den er på en måde charmerende
at man bare ikke kan få nok af den. Det er et rigtig flot stykke arbejde, som du kan være enormt stolt af.
Det er 1 par ting som jeg synes godt kan blive bedre, det er lidt mere omkring, Sasligaen fx. Man hører ikke om så mange kampe igen og det er meget "hemligheds" fuldt, det er kun fornavne som bliver brugt, såsom Jesper og Michael. Jeg synes godt du kan afslører noget mere, nu hvor vi er 1 godt stykke inde i bloggen.

Dit mandskab lige nu, tror jeg mange brugere er intresseret i at se, så du vil vist gøre en masse lykkelige hvis du fortæller lidt mere om det, eller endda smider et SS op. Men jeg kan simpelthen ikke rose dig nok for dit arbejde, det er til stor gavn for blog skriver, som mig. Som kan få nyt inspiration. Det er til gavn for hele Fmfreaks! Denne blog synes jeg alle skal følge med i, da det er FMFREAKS BEDSTE BLOG! Jeg håber aldrig den stopper for det er ren klasse! Rigtig rigtig godt arbejde.

Hver rigtig stolt af dit meget positive arbejde!

Har også et par spørgsmål:

1) Hvor langt er vi henne i bloggen?
2) Hvad er dine mål med bloggen og med spillet?
3) Hvornår kommer den næste update?

Hafiz
Førsteholdsspiller

« Svar #74: 18 Feb 2007, 09:50 »

[size=10pt]SÅ! Nu har jeg fået læst alle de flotte updates og jeg må sige jeg er positivt overrasket
Denne blog giver en lyst til at læse den næste update, den er på en måde charmerende
at man bare ikke kan få nok af den. Det er et rigtig flot stykke arbejde, som du kan være enormt stolt af.

Jeg takker mange gange for de flotte ord og skal forsøge at holde niveauet, og eventuelt hæve det.

Det er 1 par ting som jeg synes godt kan blive bedre, det er lidt mere omkring, Sasligaen fx. Man hører ikke om så mange kampe igen og det er meget "hemligheds" fuldt, det er kun fornavne som bliver brugt, såsom Jesper og Michael. Jeg synes godt du kan afslører noget mere, nu hvor vi er 1 godt stykke inde i bloggen.

Mht. SAS-ligaen, kan jeg måske godt kommentere lidt mere, eller det kommer måske helt af sig selv. Jeg kan ikke love, at det bliver en konstant beskrivelse, for så kan man bare læse andre blogs, men flere kampbeskrivelser - det er muligt.
Navnene og flere afsløringer? - Nej Smiley - Så ryger konceptet, som skrevet tidligere. I del 2 og 3 vil du få rig mulighed til at få opklaring på køb og salg.

Dit mandskab lige nu, tror jeg mange brugere er intresseret i at se, så du vil vist gøre en masse lykkelige hvis du fortæller lidt mere om det, eller endda smider et SS op.

Igen, det kommer ikke på tale i denne del af bloggen, hvor den skrivende del skal være i højsædet. Det er et klart signal, jeg forsøger at sende til andre blogskrivere, hvilket allerede har udmyntet sig i flere blogs af denne slags. Men frygt ej, der kommer andre typer blogs om samme game Wink

Men jeg kan simpelthen ikke rose dig nok for dit arbejde, det er til stor gavn for blog skriver, som mig. Som kan få nyt inspiration. Det er til gavn for hele Fmfreaks! Denne blog synes jeg alle skal følge med i, da det er FMFREAKS BEDSTE BLOG! Jeg håber aldrig den stopper for det er ren klasse! Rigtig rigtig godt arbejde.
Mange mange tak Smiley - Alting har en ende, hvornår vides dog ikke Peace

1) Hvor langt er vi henne i bloggen?
Vi har netop afsluttet anden sæson, og spillerne er så småt gået på sommerferie, alt imens der bliver handlet grusomt ind.

2) Hvad er dine mål med bloggen og med spillet?
Hmm, den var svær. Med bloggen er det selvfølgelig at lave den bedste blog, der hidtil er set, men samtidig også prøve at nyskabe. Ikke at jeg ikke laver det på den journalitiske måde på et tidspunkt, men jeg ønsker at vise, at der ikke kun er én vej at gå, når man skriver en blog. Med spillet? - jeg skal ha' FCK til toppen i Europa. Det søger jeg altid Smiley

3) Hvornår kommer den næste update?
I dag!

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010