home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1340 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Den Lukrative Rendesten
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint
Forfatter Emne: Den Lukrative Rendesten  (Læst 43135 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Min Tilstand
« Svar #120: 01 Mar 2007, 15:33 »

Ah, skide smart. Tak for det drenge!

Det var så lidt og endnu en gang tillykke med titlen  Thumbs Up

Selvom jeg må indrømme, at jeg er lidt misundelig  Opstemt
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Min Tilstand
« Svar #121: 01 Mar 2007, 15:43 »

Det er en velfortjent titel du har fået. Jeg er da også skide misundelig men har ikke fået mig taget sammen til en update i lang tid. Men målet med min blog var ligesom din også atskrive på en anden måde end normalt Smiley

KUTGW!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Min Tilstand
« Svar #122: 01 Mar 2007, 17:12 »

Kapitel 17: Grå

Mit hår, der vækker minder til afro-garnets storhedstid bliver let gennemstrøet af en lettere rystende hånd. – Det er min egen. Ganske vist er krøllerne lyse, men ikke så lyse som de burde være her i maj-solen, for det er som om, at de er blevet grå. Grå af bekymringer, men det er ikke tiden nu, hvor hårfarver skal gennemdiskuteres. Nu skal Aalborg gennemtæskes. Eller en sejr, vil være mere end nok for mig i denne 33. runde i Superligaen, hvor det er egentlig finale, der er tale om. Á point ligger vi men med en fordel til os latte-drikkende kjøwenhavner-snuder i måldifferencen.
Dagene op til denne har været hektiske, meget. Pressen har været helt fremme i skoene, helt oppe af sædet og klar til at gennemhakke os, som et andet stykke fars i fingrene på en ninja med tilhørende sværd, i deres analyse-maskine.
Jeg har forberedt mine spillere det bedste, jeg kan. Det er svært efterhånden at sætte sig op til sit fjerde mesterskab på stribe, hvorfor medierne også har konkluderet sig frem til på deres noget induktive metode, at det er derfor, vi endnu ikke har kunnet lade os hylde som danske mestre.

Som tegn på vores nuværende situation, er jeg opmærksom på en lille vandpyt, der smadrer billedet af den nyvundne sol og dertilhørende skin, og jeg får en halvvåd sko, men gangen til Parken fortsættes dog ufortrødent.

Positivt, men nervøst velkomment bliver jeg budt som en anden politibetjent, der verificerer forskellige folk ved en spritkontrol efter en sen julefrokost. Folk er spændte, spændte som flitsbuer, der er på vej til at skyde den sidste, afgørende pil af sted, og af sted mod et nyt mesterskab, forhåbentligt.

Med et brøl af ren hovedstadskarat i ørene forlader mine spillere deres tunnel og begiver sig ud på sæsonens 5. vigtigste kamp, altså lige efter de 4 Europa cup kampe. Men nu virker den som den vigtigste, og derfor er der ikke noget, der hedder Operation Human Shield – vi skal ikke grave os ned.
Vores argentinske stjernespiller lader til at have fattet budskabet, han graver stort set modstanderholdets grav med det samme i form af fine løb på højrekanten, op af vores hujende fanskare, der har trodset de dyre priser, der hører med den nærmest korrupte Flemming, og lægger mange fine indlæg, der giver udbytte efter 28 minutter, hvor en fri Erton kan skyde den første pil i brystet på modstanderne.
1-0 og pause. Pausen kommer tiltrængt, for begge hold og får mig og mit blodtryk. Som en anden Football Manager spiller bliver jeg lettere ophidset, når mit holds spil ikke fungerer, men i modsætning til fodboldspillet er det ikke muligt at lade frustrationerne gå ud over noget materielt. Jeg må holde nerverne i ro, og guide spillerne til sejren.
Endnu et jubelbrøl brager igennem lydmuren og den brasilianske, boldbegavede boksspiller banker fortjent på døren til pokalen, for han har lige sikret os en større føring. Det kan ikke gå galt, og det gør det ikke. Festen er i gang, men denne gang er det ikke fjerde gang. Det føles hvert fald ikke sådan, for det er noget særligt, et godt comeback oven på en forfærdelig sæson, der bare skal glemmes.
Glemme skal jeg dog ikke så meget i fremtiden, for uroen luer i klubben, snakken om en ny bestyrelse kan ikke glemmes, men indtil da, vil jeg holde mig et par ugers fortjent ferie.

Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Min Tilstand
« Svar #123: 01 Mar 2007, 17:19 »

Tillykke med det fjerde mesterskab, Hafiz. Lidt mere spændende end godt er denne gang, men det gør det jo bare mere interessant at følge.

Godt at se bloggen genoptaget efter pausen, og så også et tillykke med titlen herfra  Thumbs Up
Logged

donfrankie
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Min Tilstand
« Svar #124: 02 Mar 2007, 02:57 »

Blev aldrig rigtig fanget og endte efter kapitel 5-6 stykker kun at skimte indlægene.
Sproget er flot, men en FCK blog er bare ikke så spændende fordi klubben også uden human managers får stor succes i alle de spil jeg har haft og også noget større succes end du har haft.
Logged

Swaagenz1
Gæst
 
Sv: Min Tilstand
« Svar #125: 02 Mar 2007, 09:27 »

Ja, tillykke med endnu et mesterskab.
En nydelse at læse denne blog Smiley
Er startet med at spille med FCK igen selv på baggrund af denne fremragende blog.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Min Tilstand
« Svar #126: 02 Mar 2007, 21:00 »

Kapitel 18: Fortjent? – Nej da.


Huden over min overlæbe hæves i takt med at jeg sniffer. Det er ikke den græske duft af krydret mad, der sætter min lugtesans i gang, nej, det er lugten af sejrens sødme. En dejlig duft, for spillerne er dem, der har skaffet mig denne. Som 11 kokke har de tilberedt mig et lækkert måltid, som jeg ikke afslår. Vi er hernede i Athen og på den klare August-aften har vi besejret AEK Athen med de vanvittige cifre 3-2, i en kamp, der burde være ekstremt taktisk, set i lyset af vores første opgør i København, der endte uden scoringer. Alt i mens en Energade, en af de der energidrikke, bliver stukket i hånden på mig og derefter tømt efter bedste evne, tænker jeg tilbage på den underlige kamp, som vi styrede fantastisk fra start til slut. Vores spanske venstrekant åbnede festen efter 5 minutter, men en udligning og et føringsmål fra deres side fik os på andre og mindre glamourøse tanker. Vendt op og ned blev der dog igen, da Ailton tyssede på grækerne, der svarede igen ved at kaste verbale slag imod os, men det ku’ ikke rage mig mindre. For i dommerens overtid lukkede vores kantspiller, der også startede festen, kampen, med en lækker scoring, og vi vandt fortjent.

Fortjent og fortjent. Jeg sidder nu her, et halvt år efter, og evaluerer på Champions League gruppespillet. For seks måneder siden brugte jeg dette begreb, men nu har det ramt mig som hybris. Desværre må jeg erkende, at fortjent er et noget broget begreb inden for fodbold, hvorfor vi må føle os ramte på det punkt. Det fortæller jeg min stadig vedholdende chef, Flemming, der trods alt er glad for, at vi kvalificerede os.
Vores første kamp i gruppespillet var den mest umulige af alle, og det skulle vise sig, at vi fik ligeså lidt med fra den, som forventet. Ganske vist skal man starte et sted, men hvilket sted… Bernabeu blev betrådt, men ikke med vanlige, rolige skridt, men med nervøse, defensive og meget urolige skridt, der blev konsekvensen af deres hurtige scoring, og da Robinho satte sin anden scoring ind, blev det meget svært. Vi fik dog reduceret, noget ufortjent, men slap alligevel ikke hjem med andet end et nederlag på 1-3.

Det var derfor slet ikke acceptabelt, at vi kampen efter ikke havde noget positivt at snakke om, ikke engang et eneste point at kigge på, men bare et stort, rundt 0, efter at vi havde skuffet fælt hjemme imod CSKA og tabt med 2-3. Ikke fortjent, men følte jeg mig forurettet efter denne kamp, skulle en vis hr. Eduardo få den følelse til at visne. For vi var godt med på Celtic Park, rigtig godt. Kom foran og styrede kampen, men med ét fik et helt andet udgangspunkt. Et rødt kort og tilhørende ekstremt tyndt straffe var opskriften på hvad, som chefkokken i dagens anledning havde på menuen, og straffede os på den baggrund. Derfor var det endnu mere uheldigt, at de i dommerens sidste minutter fik et – noget ufortjent – sejrsmål. 3 kampe, og 0 point, flot flot.
Det, der trods de 3 famøse resultater, har fået smilet frem hos Flemming under evalueringen, var, den fine ”returkamp”, hvor vi kom helt ind under huden, og kilten, på de gode skotter og besejrede dem med 2-0. Derfor var tilstrømningen af tilskuere som fisk, der følger strømmen, til næste kamp, da mægtige Real lagde vejen forbi. En gammel devise siger: De kom, de så, og de sejrede. Det var, kort fortalt, hvad Galacticos udsatte os for. En regulær barbering, en af de gammeldags som man fik hos barber-forretningen, var vi faktisk udsat for. Udsatte, kunne vi dog også føle os, da vi igen blev bortdømt, denne gang i starten af kampen, men ikke nok til, at det kunne have ændret det endelige resultat.
Derfor fik vi én sidste fuckin’ chance. I kolde, frysepunktsbyen Moskva, befandt vi os ikke videre heldigt. En sejr skulle der til for at vi skulle fravriste dem 3. pladsen, men selvom vi udlignede to gange, formåede vi ikke at rykke ved 2-2 resultatet og en forfærdelig fjerdeplads, var en realitet.
Det er selvfølgelig skuffende, skuffende som når man finder en chokolade i gemmerne og opdager, at den er udløbet, men det skal sluges lige meget hvad. Mens vi sidder her og diskuterer de seneste indkøb, der igen er gjort i Brasilien. En helt ung kantspiller, som vi forventer os meget af i fremtiden, men en nuværende klassekeeper fra Gremio har også fundet vej, og specielt han, har vagt stor opsigt. Næsten lige så stor som tjekken, der næsten er en tro kopi af vores gamle kaptajn Linderoth, og hans første halvsæson er da også godkendt.

Godkendt er ikke ordet. Ikke ordet for det, jeg føler lige nu. Vi står her med mesterskabet før tid, langt før tid. Bag os har vi lagt efterårets skuffelser, og med tilgangen af de 7 nye spillere har vi virkelig fået en fantastisk trup, der kun led 5 snævre nederlag i sæsonen, og gav os et femte, og stensikkert mesterskab. Stensikkert kan man dog ikke sige, at dagens pokalfinale blev. Vores gamle samarbejdsklub i Køge var modstanderen, og selvom de kom krybende som en halvdårlig ven, der mangler penge, var de ikke til at slå helt ud af den. Selvom de kom foran to gange, kom vi stærkt igen og fik dem tvunget ud i den mest nervepirrende afslutning af alle. Som rutinerede løver, der bare venter på at nedslagte det bytte, de har drevet rundt i manegen i flere timer. Sådan var det også i dag – det kan jeg godt tillade mig at sige, eftersom vi vandt. Vi sejrede sikkert efter den sidste afgørelse og bragte os The Double. Næste sæson har vi fået mod på mere – der skal ikke ske det samme som mod Schalke, for vi skal bringe os i Champions League selskabet for andet år i træk – fortjent eller ej.

Logged

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Min Tilstand
« Svar #127: 02 Mar 2007, 21:44 »

Du skriver FANTASTISK!!! Det er helt vildt så flot skreve det er.
Det er rigtig fedt at du ikke ligger vægt på spillernavne osv, men fokusere på holdets præstationer og dine egne følelser og holdninger.

Kæmpe ros!

Jeg har lige læst det hele igennem:)
Champions League bliver en realitet i næste sæson.
Logged

Waaah

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Min Tilstand
« Svar #128: 02 Mar 2007, 22:06 »

Mange mange tak! - Flotte ord, og jeg skal forsøge at efterleve dem

Vil gerne ha' lidt feedback på hvad i synes om en længere helårsupdate...

Det vil det nok ikke blive fremover, men eftersom jeg får en spansk pige boende fra i morgen og ugen ud, får jeg svært ved at tilføje nyt til bloggen. Sorry på forhånd Smiley
Logged

Swaagenz1
Gæst
 
Sv: Min Tilstand
« Svar #129: 06 Mar 2007, 09:34 »

Igen en herlig update.
Og igen en blændende træfsikkerhed i din beskrivelse af den skuffelse man kan føle når man ikke føler sig tilfreds med "bare at ha' været med!".
Jeg må sige at jeg, grundet den glimrende skrive/fortælleform, er klar modstander af en helårsupdate!
Nej så ofte som muligt, tak! Smiley

Interessant med den spanske pige. Cool
Får vi også en update fra den kant? Djævel
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Min Tilstand
« Svar #130: 06 Mar 2007, 14:38 »

Tak tak, igen Smiley - Jeg vil ikke komme med en helårsupdate næste gang så, og næste gang begynder jeg på i dag, eftersom hun er i KBH pt. (det var updaten på den front Smiley )

Hvad vigtigere er, så tjek bloggens allerførste indlæg - meget vigtigt, og overvej det lidt, det som tilføjet er
Logged

Swaagenz1
Gæst
 
Sv: Min Tilstand
« Svar #131: 06 Mar 2007, 16:36 »

Tak tak, igen Smiley - Jeg vil ikke komme med en helårsupdate næste gang så, og næste gang begynder jeg på i dag, eftersom hun er i KBH pt. (det var updaten på den front Smiley )

Hvad vigtigere er, så tjek bloggens allerførste indlæg - meget vigtigt, og overvej det lidt, det som tilføjet er

Jeg går ud fra at det er en sang. Måske ligefrem et hiphop-nummer. Men kender ikke lige kunstneren!
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Min Tilstand
« Svar #132: 06 Mar 2007, 16:45 »

Er du gal ?
Det værste jeg har læst herinde ...!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Min Tilstand
« Svar #133: 07 Mar 2007, 14:10 »

Er du gal ?
Det værste jeg har læst herinde ...!

Det er jeg ked af at høre. Noget der kan forbedres i specifikke forslag, eller en egentlig lukning det mest relevante for dig?

Jeg går ud fra at det er en sang. Måske ligefrem et hiphop-nummer. Men kender ikke lige kunstneren!

Det' L.O.C. .... Burde du vide  Wink
Logged

Swaagenz1
Gæst
 
Sv: Min Tilstand
« Svar #134: 07 Mar 2007, 16:25 »

He He - jeg er ikke lige til L.O.C
I den genre er jeg mere til Malk de Kojn og Bikstok Røgsystem.
Men hvorfor skulle teksten ind lige der?
Og hvornår kommer der en update eller del 2 af bloggen? Smiley
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010