home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1147 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Guilhermes Dagbog
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Guilhermes Dagbog  (Læst 42008 gange)
bif forever
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #90: 20 Feb 2007, 12:19 »

Glæder mig til en ny opdatering - sidder selv og overvejer en blog magen til - syntes det er fedt man kan følge én spiller fra holdet, specielt når han er så langt væk hjemmefra, og så samtidig følge med  holdets udvikling! Stor ros herfra...
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #91: 20 Feb 2007, 16:27 »

Søndag den 10. september 2006

Godmorgen, dagbog. Så skal jeg ellers love for, at den står på storflyttedag i dag. Jeg brugte en del af natten på at pakke alle mine ejendele ind i papkasser. Min bærbare, mine bøger, alt mit tøj, toiletsager osv. samt min madras, som dog selvsagt ikke blev pakket ned i en papkasse, og dertilhørende sengetøj. Det er nu ikke fordi, jeg har ret meget endnu, så inden længe skal jeg på storindkøb.

Mark Davies har lovet at hjælpe lidt til, når flyttebilen kommer, men eftersom der ikke er ret meget, så får vi nok ikke det store at lave. Den famøse flyttebil ankommer i øvrigt om en lille halv times tid, så inden da skal jeg lige have sagt farvel til Brittany.

Klokken 14:23:

Så har vi fået læsset alt over i lejligheden på tredje sal. Man kunne nok med fordel have valgt at pakke mine ting i flere, men mindre kasser, eftersom det var temmelig hårdt at slæbe de tunge, om end heldigvis få, kasser op ad de stejle trapper. Det lykkedes ikke desto mindre, og punkt nummer et på dagsordenen er hermed ordnet.

Nu mangler vi blot at pakke skidtet ud og få det stablet bare sådan nogenlunde op. Vi snakkes senere!

Klokken 17:48:

Så er den i vinkel, kære dagbog. De vigtigste ting er pakket ud, heriblandt den madras, som jeg skal overnatte på i nat (sengen fra akademiet fulgte desværre ikke med). Dermed er vi sådan set næsten færdige allerede. Det har nu egentlig ikke været så hårdt igen.

Nu er der bestilt pizza, og så skal vi vist lige have en øl eller to. Derefter tager vi nok et lille smut til den lokale fodboldpub, der viser Barcelona mod Real Madrid på storskærm i dag. Mark støtter Real, mens jeg holder med Barca, så det skal nok blive sjovt.

Klokken 23:11:

Sådan! 3-1 til Barca på to mål af Ronaldinho og et enkelt af selveste Giuly. Vi fører stadig rækken og trækker stødt og roligt fra. Fantastisk at slå Real, og så har jeg håneretten over for holdets Real-fans i morgen.

Nu skal jeg sove, for der venter flere hårde og lange dage i den kommende periode. Først står den på træning og forberedelse til tirsdagens udebanekamp mod Preston, hvorefter selve kampen følger, og onsdag står den så på indkøb i brede baner. Jeg har forsøgt at skrive en liste over alle de ting, jeg skal have fat i, men det er umuligt at overskue, så jeg ender nok med at ransage samtlige butikker i storcentret og så tage, hvad jeg mener at have brug for.

Det bliver nok lidt underligt at skulle sove uden at kunne vågne op til færdiglavet brunch i morgen, men vækkeuret er indstillet til halv syv, mens jeg fik købt mælk og Corn Flakes i 7-Eleven på vej hjem. Mere har jeg ikke brug for lige nu, så det må jeg se på i morgen. Godnat!

Tirsdag den 12. september 2006

Jeg kom på banen igen. Ikke fra start, men med en halv time igen. På daværende tidspunkt var vi foran 1-0 på en scoring af Carl Cort i første halvleg, men da kampen var slut, stod der de skuffende cifre, 1-1, på scoretavlen.

Og det var så evigt dumt, for vi – og navnlig vores målscorer Carl Cort, der blandt andet brændte på tomt mål – havde fandeme chancerne til at tage den, men i stedet scorer de efter et hjørnespark, som vores forsvar ikke får clearet. Hverken Karl eller jeg gjorde særlig stort væsen af os, men i sidste ende gav kampen vel et lille plus til ham, da mine boldberøringer kunne tælles på en hånd.

Efter kampen var jeg på vej hjemad, da jeg kom forbi ungdomsakademiet og kiggede ind ad vinduet. Brittany stod der, og da hun fik øje på mig, pegede hun på mikroovnen og en bunke rester, hvorved hun signalerede, at jeg kunne komme ind og få noget mad.
Jeg havde intet i køleren, og klokken var mange, så jeg tog imod tilbuddet. Vi snakkede lidt om min nye lejlighed, mens jeg kastede gulerodslasagnen i mig.

I morgen går det så løs med den store indkøbsdag, hvor jeg skal have et utal af ting. Det skal nok blive interessant at se, hvordan det forløber.

Onsdag den 13. september 2006

Kære dagbog.

Stress er i sandhed nøgleordet, når jeg skal beskrive dagen i dag. Jeg troede egentlig, at jeg efterhånden var ved at vænne mig til mylderet af mennesker, som havde overrumplet mig i så voldsom grad i starten, men da jeg i dag rendte rundt i næsten en hel dag, følte jeg mig i den grad meget, meget lille ved siden af menneskemassen, som var uendelig. På markedspladserne i Brasilien kunne man i det mindste få noget luft, men det her var anderledes.

Jeg vidste, at jeg skulle have en ny seng, så det første, jeg gjorde, var at tage i en butik kaldet IKEA, hvor jeg købte en seng. Jeg gav £250, men så påstod servicemedarbejdere n til gengæld også, at det var kvalitet. I samme butik kunne jeg skaffe en sofa, et bord og en stor garderobe. Alt sammen bliver bragt ud til mit hus i morgen.

Derefter gik turen til en butik, der gik under navnet ”Cook & Kitchen”, der – som navnet kraftigt antyder – markedsfører køkkengrej. Jeg købte en billig discountmikroovn samt en masse bestik, nogle gryder og pander og hvad der ellers er brug for i et køkken.

Jeg brugte velsagtens tre timer, før alle de kedelige, huslige og nødvendige ting var i hus, hvorefter jeg ville benytte lejligheden til at købe et eksemplar af Harry Potter 2, som jeg gennem en internetsøgning havde erfaret tilnavnet, ”and the Chamber of Secrets”. Alt imens jeg gennemsøgte butikken, der solgte både bøger og IT-software, faldt mit blik på noget helt andet, nemlig et computerspil. ”Football Manager 2006” stod der midt på æsken, mens der i baggrunden stod, hvad der mindede om min egen træner, der holdt en bold i højre hånd. Jeg vendte æsken om og kunne her læse om ”verdens største database”, hvor der var helt uhæmmet mange hold. Jeg tænkte, at det måske kunne være meget sjovt, hvis man kunne være Wolverhampton, så jeg besluttede mig for at hoste op med de £15, det blev solgt for.

-   ”Bare det?”, spurgte kassemanden, da jeg var rendt op for at betale for det.
-   ”Ja, eller … Har I den der Harry Potter and the Chamber of Secrets?”, spurgte jeg igen.
-   ”Som bog, eller hvad?”.
-   ”Ja”.
-   ”Ovre på rækken lige derovre skulle den gerne være”, sagde han og pegede i retning af en hylde.

Jeg hentede bogen og betalte for de to ting.

Slutteligt skulle der købes ind, eftersom mit køleskab fortsat skreg efter noget mad at køle ned, så det blev der, og jeg tror, at køleskabet nu er yderst tilfreds med dets inventar, for der blev brugt mange penge, specielt hvis man lægger hele skidtet sammen. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange penge jeg har spenderet i dag, så jeg tror bare, at jeg undlader at udregne det, selvom min mor har rådet mig til at holde regnskab.

Jeg var hjemme ved syvtiden, hvorefter jeg fandt noget mad frem fra alle mine nyindkøbte varer. Gæt engang, hvad jeg lavede? Pasta, salat og laks. Ironisk nok, efter jeg har været så træt af al den pasta, vi fik serveret på ungdomsakademiet. Noget må hun have lært mig, Brittany, selvom jeg dog undlod gulerødderne.

Nu skal der læses i min nye bog, og så ved jeg ikke, om jeg når at få gang i det computerspil der. Lidt søvn skal jeg jo have, for som altid er der en ny dag i morgen, og som altid bliver den hård. Godnat, hr. Dagbog.
Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #92: 20 Feb 2007, 16:31 »

Barca sejr! Yes sir! klasse update U-S, men intet nyt i det. Godt at se at den kære Guilherme er kommet på plads i sin nye lejlighed Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #93: 20 Feb 2007, 16:50 »

Barca sejr! Yes sir! klasse update U-S, men intet nyt i det. Godt at se at den kære Guilherme er kommet på plads i sin nye lejlighed Smiley

Tak for den vedvarende ros. Det gør det langt sjovere at lave, når jeg hører, at I synes om det :-) Husk også at gøre mig opmærksom på, hvad der er mindre godt, så bloggen kan blive endnu bedre.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #94: 20 Feb 2007, 18:32 »

Igen, igen fornem læsning. Og fedt at Guilherme nu er ejer af et FM06-eksemplar.

Jeg ved sgu ikke, hvad der mindre godt. Går ud fra, at vi fremover får lidt mere fodbold ind i, nu da denne flyttetid er omme.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #95: 20 Feb 2007, 19:22 »

Igen, igen fornem læsning. Og fedt at Guilherme nu er ejer af et FM06-eksemplar.

Tak for det. Den med FM var temmelig oplagt at lægge ind. Overvejer også at lade det få en del spotlight i bloggen.

Jeg ved sgu ikke, hvad der mindre godt. Går ud fra, at vi fremover får lidt mere fodbold ind i, nu da denne flyttetid er omme.

Der kommer lidt mere fodbold nu, ja, selvom der stadig vil være meget privatliv, da det er bloggens idé. Jeg skal dog lige udtænke en måde til at gøre kampreferaterne lidt mere spændende, da dem, jeg indtil videre har bragt, efter min mening har været en lille smule kedelige.

Næste update kommer i morgen.
« Seneste Redigering: 20 Feb 2007, 19:24 af United-styrer » Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #96: 22 Feb 2007, 18:08 »

Lørdag den 16. september 2006

Jeg kan hermed tiltales cheftræner Guilherme Ozelame Finkler. Eller det kan jeg i hvert fald i Football Manager 2006. Det er det spil, jeg købte forleden, og det er for fedt! Du må undskylde, kære dagbog, at du har stået uberørt hen i et par dage, men jeg har simpelthen brugt al min fritid på at spille det spil, siden jeg købte det.
Egentlig købte jeg det mest, fordi jeg tænkte, at det kunne være meget sjovt, hvis man kunne være træner for Wolves, men da jeg i forgårs fik hevet emballagen af og sat disken i cd-rom-drevet, viste det sig, at der var helt vanvittigt mange lande at vælge klubber fra! Jeg stirrede efter Brasilien og fandt dem, så jeg valgte alle deres divisioner, hvorefter spillet brugte en sørens masse tid på at indlæse databasen og sådan. Da det endelig var klar, gennemledte jeg listen af hold, og de var der! ”Esporte Clube Juventude” kunne vælges, så det skyndte jeg mig at gøre.
Spillet viste sig at være ekstremt detaljeret. Man skal både købe spillere, lave taktik og træning og sætte hold. Kampene ser man lidt underligt, nemlig fra et fugleperspektiv. Jeg er nået en halv sæson frem nu, og mit hold – hvor jeg naturligvis har været med i samtlige kampe – er på tolvtepladsen, hvilket faktisk er udmærket.

Også Harry Potter-bogen er jeg kommet i gang med. Ligesom etteren har den været lidt tung indtil nu, hvor jeg har læst 50 sider, men vurderet på bagsiden, så ser det ganske spændende ud.

I lejligheden er jeg efterhånden kommet rigtig godt i stand. Det begynder efterhånden at ligne et hjem. Sågar langt mere tjekket end derhjemme, men det er jo ikke så underligt. Det har været lidt underligt at vænne sig til selv at lave mad, gøre rent og stå for det hele, og det bliver til tider også lidt ensomt, men jeg har det generelt okay med at være alene – navnlig når jeg er bevæbnet med Football Manager 2006 og Harry Potter 2.

Til det mere sørgelige hører dagens kamp under. En hjemmekamp mod Birmingham, hvor jeg fik anden halvleg og vel egentlig leverede en kende bedre end Karl, men det har jeg ikke haft den store mulighed for at glæde mig over, eftersom vi skuffende tabte kampen 1-0 og blev pebet ud af de 30.000 tilskuere. Det synes jeg dog også, var at gå over stregen, for vi spillede ikke nogen decideret dårlig kamp; de var desværre bare skarpere end os.

Alt i alt er mit humør dog udmærket i dag, nederlaget til trods. Jeg føler som nævnt ikke længere, at jeg er en importvare, men at jeg nu er ved at skabe min egen identitet her i England. Jeg er kommet godt i stand i en fed lejlighed, og om en uges tid runder jeg de 21.

Nå, jeg må tilbage til computeren og Juventude! Vi snakkes, dagbog.

Søndag den 24. september 2006

I dag er det Guilhermes fødselsdag, hurra, hurra, hurraaa!

Ak ja, så gik der endnu et år. Nummer 21. Jeg er ved at komme op i alderen og blive en særdeles fuldvoksen mand.

Dette har uden tvivl været den mest begivenhedsrige fødselsdag i mit liv. Måske lige med undtagelse af den dag, jeg blev født, men teknisk set bør den vel heller ikke tælles med. Ikke at jeg husker noget fra den dog, men man oplever vel sjældent noget mere ekstremt end at blive presset ud gennem… ja, jeg stopper der.

Nå, men dagen startede med en vækning. Det er der såmænd intet nyt i, udover det faktum, at den kom en time før planen. Hvem i alverden har lært pakkeposten at gå sin rute så tidligt? Det var selvfølgelig en pakke fra min mor og brormand, som sendte et brev samt en hjemmestrikket trøje. For et år siden var jeg blevet ellevild over trøjen, men med det tøj, jeg har fået købt her, må jeg nok erkende, at den næppe vil blive brugt ret meget, men det er jo – som vi alle ved – tanken, der for alvor tæller. Brevet var skønt, og det var herligt at høre fra dem.

Jeg gad ikke sove mere. Missionen var håbløs, så jeg snuppede et bad, hældte noget juice og Corn Flakes indenbords og kom i tøjet. Jeg skulle til kamp klokken to, men klubben havde af uransaglige årsager bedt mig komme klokken elleve. Jeg var ikke helt tilfreds med det, men grunden, der lå bag, havde jeg en fin fornemmelse for.

… og mine gisninger ramte naturligvis i bullseye. Jeg skulle have en gave. Træneren var tilstede, ligesom Jez.

-   ”Tillykke!”, udbrød de, nærmest i kor, hvorefter de fulgte mig hen bag træningsanlægget.

I henhold til min kontrakt var jeg blevet lovet en bil. En ganske lille, kompakt bil, men det, de viste mig her, var straks noget helt andet.

Noget så dyrt og fornemt som denne stod der:



-   “Det er en Audi TT”, fortalte Jez.

Jeg var fuldstændig overvældet, og nøjedes med at udbryde noget så uopfindsomt som ”tak”. Jeg kan ærligt talt ikke vente med at få mulighed for at køre i den, når jeg får mit kørekort om en god måneds tid.

Selve kampen var endnu en skuffelse. Jeg blev ellers mødt af en masse lykønskninger, da resten af holdet ankom – sågar fra Karl Henry, som – tydeligvis modvilligt – var ovre for at sige tillykke.

Men tilbage til kampen, så havde træneren ikke forbarmet sig og foræret mig en ekstra fødselsdagsgave i form af en startplads. Til det måtte jeg vente til pausen, hvor jeg så til gengæld også gjorde entre. På daværende tidspunkt var vi foran 1-0 og havde kontrol over begivenhederne. Ti minutter før tid mistede vi imidlertidig denne kontrol, for da lykkedes det rækkens duks, Stoke, at udligne. Målet var en frustration af sjælden karat, for Guderne vil vide, at vi har oplevet lignende situationer før. Endnu mindre kontrol fik vi, da Dénes kort efter fik sig selv vist ud for et dumt skub, og i slutminutterne kunne vi tilmed have tabt kampen. Det gjorde vi dog ikke, men det ene point var en skuffelse.

Nej, så gik det straks bedre, da jeg kom hjem til Juventude og førte holdet op til en fornem ottendeplads i løbet af to timers spil, hvor jeg blev afbrudt af en af verdens mest tyndslidte klichéer. Det var naboen, der viste sig at være en sød, ung, blond pige på min alder. Sådan så hun i hvert fald ud. Gæt engang, hvad hun ville?

-   ”Har du noget sukker, jeg kan låne?”, spurgte hun.

Ironisk nok, så kunne jeg ikke engang hjælpe hende. Min kaffe er sort, og jeg drikker ikke te, så jeg har simpelthen intet at bruge sukker til. Pigen, som viste sig at hedde Victoria, måtte derfor nedenunder og prøve lykken der. Ikke desto mindre var min første ordudveksling med en person fra opgangen en realitet.

Lørdag den 30. september 2006

Det var så den måned. Der er sket meget, må man sige. Jeg har fået en lejlighed, er faldet til rette, og har brugt Gud ved hvor mange timer på at føre Juventude frem til en ottendeplads i min første sæson i Football Manager 2006. Langt over forventning, må man sige, så måske jeg skulle forsøge mig med en trænergerning, når jeg bliver en gammel mand.

Sportsligt er det gået skidt. Pladsen på holdet er mistet, og vi har ikke skrabet mange point sammen. I dag var jeg tilbage i opstillingen, da vi mødte Q.P.R., men alligevel står jeg ikke tilbage med en god fornemmelse, for kampen blev tabt med 1-0 og efter 1-1 i de seneste to kampe – først mod Stoke og siden i Derby – må vi konstatere, at ligatabellen ikke favoriserer os for tiden. Vi ligger nummer 19, en katastrofe, og har ti point op til Stoke på førstepladsen. Vi bliver dog nødt til at se fremad og kigge op i tabellen, for det er en lang sæson med hele 35 kampe tilbage.

Godnat, dagbog.
« Seneste Redigering: 22 Feb 2007, 18:11 af United-styrer » Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #97: 22 Feb 2007, 18:17 »

Igen, god læsning...
For vi mere at vide om hende der Victoria Rullende Øjne
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #98: 22 Feb 2007, 18:19 »

Igen, god læsning...
For vi mere at vide om hende der Victoria Rullende Øjne

Amen!

Mon ikke Rullende Øjne

btw. troede den kom imorgen, som skrevet i et tidligere indlæg Rullende Øjne
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #99: 22 Feb 2007, 18:19 »

 Peace Super update, det er fanme kanon læsning her  Thumbs Up
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #100: 22 Feb 2007, 18:20 »

Amen!

Mon ikke Rullende Øjne

btw. troede den kom imorgen, som skrevet i et tidligere indlæg Rullende Øjne

I morgen er da også i dag nu? Wink

Peace Super update, det er fanme kanon læsning her  Thumbs Up

Igen, god læsning...
For vi mere at vide om hende der Victoria Rullende Øjne

Jeg siger tak for rosen, og ja, det gør I nok på en eller anden måde, jeg endnu ikke helt er sikker på :-)
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #101: 22 Feb 2007, 18:24 »

Uha uha... Nu hvor der er gået to dage, så kan du godt lave to updates Rullende Øjne
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #102: 22 Feb 2007, 18:26 »

I morgen er da også i dag nu? Wink

ja, det gør I nok på en eller anden måde, jeg endnu ikke helt er sikker på :-)

Den havde jeg så ikke tænkt over.. Skuffet

Frem med forslag drenge!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #103: 22 Feb 2007, 18:31 »

Uha uha... Nu hvor der er gået to dage, så kan du godt lave to updates Rullende Øjne

Det får I desværre ikke.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #104: 22 Feb 2007, 18:32 »

Det får I desværre ikke.

Så forventer jeg to til tre updates i morgen...
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010