home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1053 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Guilhermes Dagbog
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Guilhermes Dagbog  (Læst 42033 gange)
Soccerpop
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #75: 16 Feb 2007, 22:27 »

Soccerpop: Selvom der er tidsforskel i England, går man næppe bagud i tiden Wink

Eftersom US har kørt med juli hele tiden vil jeg nu gætte på, at den nye måned er august.

Mht bloggen ser det godt ud - glæder mig til kampene for alvor går i gang og ser så, hvordan du vælger at gribe det an
Når ja hehe... Så langt husker jeg ikke tilbage.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #76: 17 Feb 2007, 10:33 »

Tusind tak for rosen, alle sammen. Mht. datoerne, så skyldtes det, at jeg gik over til at bruge den kinesiske kalender i stedet, men hvis I foretrækker den europæiske version, så får I da bare den ;o)
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #77: 17 Feb 2007, 13:26 »

Søndag den 13. august 2006

Sådan! Tredje gang blev lykkens gang for os med dagens 3-2-sejr over Leicester. Det holdt ellers hårdt, og vi var bl.a. bagud ved pausen.

Det måtte der gøres noget ved, så kort inde i anden halvleg tog jeg en lille løbetur op ad højreflanken og sendte et hårdt, fladt indlæg over, som lå præcist, hvor jeg ville have det, og Jemal skulle nærmest bare løbe ind i bolden for at sende den i kassen. Det var en fantastisk følelse at være arkitekten bag så vigtig en scoring, og kun et par minutter efter scorede Cort et mystisk mål og sendte os på sejrkurs.

Efter kampen tog vi igen ud for at fejre det. Nok engang var de andre mere end klar til at hælde på mig efter ”succesen” sidst, men denne gang var jeg forberedt, og jeg nøjedes med cola i dag.

Dejlig sejr!

Torsdag den 24. august 2006

-   ”Jeg tror sgu, at jeg siger ja…”

Jeg forstummede og blev irriteret indvendigt.

-   ”Nå, men så held og lykke”, udbrød jeg halvhjertet, hvorefter jeg gav ham hånden.

Ja, den er altså god nok, kære dagbog, Mark skal til Torquay. Ikke permanent, men i et halvt år på en lejeaftale. Jeg kan ikke påstå, at jeg bifalder hans beslutning, men jeg forstår den selvfølgelig godt. Det er nemt for mig at sidde og dømme ham, når jeg selv spiller på førsteholdet hver gang. Han vil prøve at få førsteholdsfodbold, og det må jeg respektere, selvom det ærgrer mig, at min bedste ven her i England nu forsvinder.

Jeg har hørt lidt om Torquay fra en engelsk komedieserie, der hedder ”Fawlty Towers”, som Mark har vist mig. Den er meget sjov, selvom jeg mest af alle kan identificere mig med den spanske karikatur af en tjener, Manuel. I hvert fald da jeg lige var ankommet til England.

Med hans farvel kommer jeg nok til at være en hel del mere for mig selv fremover. Jeg kommer også til at benytte mig lidt af akademiets engelskundervisning, selvom det efterhånden glider helt perfekt, og det er da også den mindste bekymring, jeg har ved dette skifte fra hans side.

På vej tilbage til værelset kunne jeg høre Brittanys stemme bag mig.

-   ”Tillykke med sejren i går”, sagde hun.

Vi spillede i den der cupturnering i går. Som sagt var det mod et hold kaldet Wycombe, og mine holdkammerater fik ret; de var dårligere end os. Vi vandt 4-0, og alle målene blev scoret af Jay Bothroyd. Han er helt utrolig for tiden.

Lørdag den 26. august

Ja, det var så det. Mit venskab med Mark sættes på standby for en stund. Han spiste morgenmad med os i morges, hvorefter han blev afhentet af en taxa.

-   ”Vi ses”, udbrød vi i kor, mens vi gav hinanden hånden.

Ved frokost såvel som aftensmad sad jeg alene ved enden af bordet. Mark Davies placerede sig andetsteds, og så sad jeg ellers for mig selv og indtog den daglige dosis pasta og salat.

Senere, til engelskundervisning en, følte jeg ikke, at jeg lærte det store, så jeg regner ikke med at dukke op igen. Mit engelsk er alligevel også fint nok, og det sidste kommer nok hen ad vejen.

Nej, så befinder jeg mig straks bedre på banen. Og selvom kampen i dag endte i endnu en skuffelse med en nullert, som vi burde have vundet, og som jeg burde have afgjort, så har jeg – når jeg er på banen – en følelse af, at her er jeg med i fællesskabet. Der kan jeg følge med, og der har jeg også noget at skulle have sagt. For tiden er det primært kampene, jeg lever for, navnlig nu hvor Mark er væk.

I morgen er der ingen kampe, og jeg har følgende program:
  • Klokken 7.00: Morgenmad
  • Klokken 8.30: Træning
  • Klokken 13.00: Frokost
  • Klokken 14.30: Træning
  • Klokken 18.00: Aftensmad
  • Klokken 19.30: Køretime

Apropos sidstnævnte, så drejer det sig naturligvis om det kørekursus, som klubben stillede til rådighed som et klausul i min kontrakt. Det startede ikke så godt, og jeg havde en tendens til at være alt for ivrig med bremsen og alt for behersket med speederen, men det går efterhånden bedre, selvom jeg nok har en del timer foran mig endnu.

Nå, jeg vil få læst lidt videre på Harry Potter-bogen. Jeg har læst ca. 200 sider, og den er rigtig spændende, så jeg kan næsten ikke vente med at se, hvad der sker videre hen. Godnat.

Fredag den 1. september 2006

Tingene er ikke blevet bedre, siden Mark rejste for en lille uge siden nu. Jeg sidder stadig for mig selv ved middagsbordet og bruger det meste af min dag på at se tv, surfe rundt på nettet og læse Harry Potter. Læste Harry Potter, hedder det vel, for jeg blev færdig med den i går. Sindssygt spændende afslutning. Jeg havde ikke lige ventet, at det var Professor Quirrel, der stod bag. Jeg havde regnet med Snape. Jeg så på nettet, at der åbenbart findes mange af disse bøger, så jeg skal da helt sikkert ud og have fat i toeren en af de nærmeste dag.

Men netop da jeg tidligere i dag surfede rundt på nettet, kom der pludselig en annonce glidende hen over skærmen:

Billige lejligheder i Wolverhampton! Klik ind på http://www.flatsinengland.org/ for mere info!

Efter at have tjekket siden lidt ud og funderet meget over det, bevægede jeg mig ud af min seng og ud til køkkenet, hvor man altid kunne finde Brittany.

-   ”Hey… Jeg har lige noget jeg gerne vil sige.”, sagde jeg med usikker stemme.
-   ”Sig frem, min dreng.”
-   ”Jeg vil gerne.. flytte fra akademiet … Jeg vil finde mit eget sted.”
« Seneste Redigering: 17 Feb 2007, 13:29 af United-styrer » Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #78: 17 Feb 2007, 13:28 »

En hård tid Guilherme ser ud til at gå i møde. Bliver spændende at se hvordan han tackler dens lilles farvel

Men fantastisk som altid. Og altid noget at man kan læse det før andre ^o^
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #79: 17 Feb 2007, 14:46 »

En hård tid Guilherme ser ud til at gå i møde. Bliver spændende at se hvordan han tackler dens lilles farvel

Jeps. Af henhold til historien var det ret belejligt, at Torquay fik lyst til at leje ham :-)

Men fantastisk som altid. Og altid noget at man kan læse det før andre ^o^

Jeps.. Og tak :-P
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #80: 18 Feb 2007, 23:03 »

Hvor er du streng U-S Skuffet
Der er ikke kommet nogen update endnu. Græder
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #81: 19 Feb 2007, 07:20 »

Hvor er du streng U-S Skuffet
Der er ikke kommet nogen update endnu. Græder

Det er jeg ked af :-) Jeg satser på en update i dag, men kan desværre ikke love det 100 procent. Til gengæld kan jeg garantere det senest i morgen.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #82: 19 Feb 2007, 15:08 »

Lørdag den 2. september 2006

Brittany blev ked af beskeden i går, men sagde samtidig, at hun havde forståelse for mit valg. Selv er jeg ikke længere i tvivl om, at det er det her, jeg vil.

Derfor vil jeg så vidt muligt forsøge at få det viderebragt til Jez og co. i toppen og så håbe, at jeg måske kan få en fridag til at kigge på lejligheder en af de nærmeste dage. Mange af rækkens spillere er i dag til landsholdskampe, hvorfor vores planlagte kamp mod Derby er udset til på onsdag, så jeg burde have fri lejlighed til at få fat i Jez og de andre.

Men først: Morgenmad!

Søndag den 3. september 2006

- ”Ja, det er i orden. Du kan holde fri på, lad mig se, torsdag.”

Et kort og ukompliceret møde faldt ud, som jeg ønskede det, da jeg i går aftes fik fat i Jez. Ikke nok med, at jeg får lov at hvile oven på kampen på onsdag, så har jeg også rigelig tid til at få fat i forskellige ejendomsmæglere og få sat mine tilsyn op til lige netop den dag. Derfor skal dagen i dag – udover træning – nok tilbringes med at surfe rundt på nettet og tage kontakt til diverse ejendomsmæglere. Jez tilbød ellers at forsøge at få fat i en af klubbens egne lejligheder, men jeg takkede pænt nej og fortalte, at jeg hellere ville klare mig selv.

Happy hunting!

Tirsdag den 5. september 2006


Hele seks lejligheder skal jeg ud at se på i overmorgen. Det er blevet resultatet efter to dages intensiv søgning på nettet og ringen rundt. Flere af aftalerne ligger ret tæt op ad hinanden, så det kan godt blive et lidt presset program.

Specielt en af de seks lejligheder har jeg et rigtig godt øje til. Det drejer sig om en 75 m2 stor hybel lige i nærheden af stadion, som på billederne så rigtig hyggelig ud. Det gør de andre i og for sig også, men der var alligevel noget specielt ved denne.

Kampen mod Derby i morgen er atter blevet udsat, så vi har bare almindelig træning i morgen og ikke mindst lejlighedsjagt torsdag. Nu skal jeg have noget søvn.

Torsdag den 7. september 2006

- ”Hvis du bare vil skrive under her, så klarer vi resten…”

Jeg fattede hans pen og tøvede et sekund, før jeg hurtigt skraverede mit navn på papiret. I det lille splitsekund tænkte jeg, at dette var det endelige farvel til akademiet. Jeg er ikke længere en importvare, men en udlænding, der er flyttet til England.

Forud var gået adskillige timers faren rundt fra lejlighed til lejlighed, møder med ejendomsmæglere og lytten til deres brandtale samt mine egne øjes skue over diverse lejligheder.

Den første lejlighed var en farce. Den unge ejendomsmægler forsøgte at pakke det ind, men ud fra konteksten af det, han sagde, kunne man alligevel spore, at der var problemer med svamp i den pågældende lejlighed. Jeg fik pludselig travlt med at komme ud, for der skulle jeg helt sikkert ikke bo.

Nummer to var flot, og hvis det ikke lige var for problemer med rørene, så havde den været perfekt. Når de til gengæld fandtes, var ingen videre diskussion påkrævet. Den blev ligeledes kasseret.

De to næste lejligheder havde ingen deciderede problemer eller fejl, men de tiltalte mig bare ikke, og da nummer fem viste sig at være for tætpakket og trang, satte jeg min lid til, at den sidste lejlighed, den jeg havde haft et særligt godt øje til, da jeg tjekkede annoncerne igennem, var, hvad jeg forventede.

Og det var den! Der var ingen K3’ere, eller hvad de nu kaldte det, og den kvindelige ejendomsmægler kunne fremvise en superflot lejlighed, rummelig, fejlfri og flot indrettet. Den var lys og indbydende, og i det øjeblik, jeg trådte ind, føltes det bare rigtigt.

Formaliteterne kom på plads, og jeg fik som nævnt skrevet under. Jeg flytter ind på søndag, hvor vi har fri for træning efter kampdag dagen forinden, hvor vi møder Cardiff i vores hule. Jeg har svært ved at forestille mig, at træning bliver nogen udfordring for mig efter denne dag. Jeg havde egentlig regnet med, at dette ville være en halv hviledag, men der tog jeg grueligt fejl, for denne dag viste sig at blive den mest stressende og hektiske dag i min tid her i England. Privatlivet er tilsyneladende hårdere end fodbolden, hvorfor man kun kan føle sig privilegeret over at modtage så attraktiv en løn for at dyrke det, man elsker.

Jeg var tilbage på akademiet klokken ni, hvor Brittany fangede mig.

- ”Nå, hvordan gik det så?”, spurgte hun nysgerrigt.
- ”Det gik fint. Jeg har købt en lejlighed”, svarede jeg med den største entusiasme.

Brittany åndede tungt en enkelt gang og sagde med vemod i stemmen:

- ”Tillykke med det, min dreng”, mens hun forsøgte at skjule skuffelsen med et falsk smil.

Det var åbenbart, hvad der skulle til, for at fjerne glæden fra den altid positive reservemor. Jeg smilte tilbage, ligeledes et tungt smil, før jeg gjorde entré i mit værelse, velvidende, at det var en af de sidste gange, jeg gjorde det.

Lørdag den 9. september 2006

- ”Her er så dagens opstilling”, sagde træneren og lod sin velkendte taktiktavle falde. Jeg lod øjnene glide hen over tavlen og så, at alt var som forventet, indtil jeg nåede højrefløjen.

Jeg var der ikke! Jeg kiggede febrilsk for at se, om jeg var placeret andetsteds, men nej. End ikke på bænken var jeg. I stedet havde Karl Henry fået højrefløjen, mens en midterforsvarer var blevet placeret på højrebacken. Jeg kiggede op mod vores træner, idet de andre løb ud på banen for at fortsætte opvarmningen.

- ”Ja, når du ikke er med i kampforberedelserne, så kan jeg naturligvis ikke tage dig med til kampen”, sagde han og hentydede til i torsdags, hvor jeg blev fritaget træning.

Karl Henry kom forbi og gav mig et hånligt klap på skulderen og et smil. Jeg var rasende, kogte indvendigt, og først fem minutter efter kickoff tog jeg plads på tilskuerpladserne bag udskiftningsbænken.

Jeg var skuffet, og skuffelsen blev kun større af at se Karl blive matchvinder med kampens eneste scoring. I en blanding af fornøjelse over sejren og frustration over trænerens dispositioner, som jeg stadig – efter at have sundet mig – finder dybt uretfærdige, overværede jeg hele kampen uden at sige et ord.

Efter sejren drog de andre atter på vores ”stampub” for at fejre det, men denne gang skulle jeg ikke nyde noget. Jeg tog direkte tilbage til akademiet. De seneste dages træning har slet ikke antydet, at Karl skulle have snuppet min position, men efter hans scoring i dag samt trænerens nyfundne negativitet over for mig, kan det godt blive svært at få pladsen tilbage til næste kamp. Jeg skal dog gøre mit bedste, kæmpe røven ud af bukserne til træning og vise træneren, at han tog fejl. Først har jeg imidlertidig en flyttedag i morgen, hvorfor dette er sidste gang, jeg sover på akademiet. Jeg burde være trist og vemodig, men kan pt. ikke finde andre følelser frem end vrede.
« Seneste Redigering: 19 Feb 2007, 20:09 af United-styrer » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #83: 19 Feb 2007, 15:15 »

Tillykke med lejligheden til Guilherme, desværre ligner Karl et klart førstevalg.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #84: 19 Feb 2007, 15:23 »

G-E-N-I-A-L-T.
Andet kan jeg ikke sige
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #85: 19 Feb 2007, 15:25 »

Tillykke med lejligheden til Guilherme.

Hehe, tak Tunge

... desværre ligner Karl et klart førstevalg.

De er rimelig lige statsmæssigt. Henry er mere allround, hvorimod Guilherme er hurtig og har en force der.

G-E-N-I-A-L-T.
Andet kan jeg ikke sige

Det er også rigeligt Grin Jeg takker og bukker (medmindre det er omvendt).
Logged

bif forever
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #86: 19 Feb 2007, 17:19 »

Det er en super spændende bolg du har gang i og jeg håber vores gode ven kommer tilbage i start opstillingen og får scoret nogle kasser :-)
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #87: 19 Feb 2007, 19:10 »

Det er en super spændende bolg du har gang i og jeg håber vores gode ven kommer tilbage i start opstillingen og får scoret nogle kasser :-)

Tusind tak, dejligt med en ny læser :-) Guilherme skal nok komme tilbage på holdet; det er bare et spørgsmål om, hvor længe jeg skal holde ham på pinebænken. Og ja, han har stadig sin første scoring til gode.

Det kan muligvis være, at dette bliver første dag i bloggens levetid, hvor jeg bringer to opdateringer. I så fald bliver det dog en lidt kortere én end sædvanligvis, eftersom den kun vil dreje sig om en enkelt dag. Gæt selv hvilken ;-) Vil I have den, eller skal jeg kombinere den med en længere update i morgen?
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #88: 19 Feb 2007, 21:38 »

Selvfølgelig ikke, lad os få den idag.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guilhermes Dagbog
« Svar #89: 20 Feb 2007, 08:08 »

Hmmm..... har ladrig brudt mig om Karl Henry og slet ikke nu Smiley

Stadigvæk god læsning.... følger med, selv om jeg ikke lige lægger en hilsen hver gang Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010