Optakt
En guld opgør mellem to jyske klubber – det var ikke ventet før sæsonstart. Vinderen af kampen vi ligge godt med hensyn til mesterskabet – 3p til nr. 2 og 7 p til nr. 3 – vi betyder man kan tåle at tabe en af de sidste kampe. Og her får målscoren en betydning, der er vi heldigvis bedste, men 4 mål er jo ingen ting.
Sidste møde med Aab endte jo med en stor sejr til dem på 4-1. Og Aab’s træner udtaler inden kampen, at vejen til sejr for dem, er at få stoppet vores venstre kant Emil Hallfredsson.
30. runde
Randers-Aab 1-1 P. Turunen (straffe) – Rødt kort Sadik
Stenild – Wennerstrand, Thomasen, Høgh, P. Turunen, Van Der Heyden, Hallfredsson(Retov), Gislason(Savolainen), Walker(Jalonen), Sadik, Musasa
En enkelt ændring i startopstillingen var desværre nødvendig – Esben Hansen var ikke blevet klar, Van Der Heyden startede i stedet.
Nervøs start fra vores side – muligvis pga. af de næste 8.000 tilskuer på stadion, som gav en festlig stemning omkring hele kampen.
Aab har 3 afslutninger i de første 15 minutter – uden vi er i nærheden af deres mål. Efter 15 min får de et frispark udenfor feltet, de tager det hurtigt inden vi kommer helt på plads – 1-0 Aab – skidt start.
Vi kæmper os mere ind i kampen – og få det spillemæssige overtag – men få ikke skabt nogle chancer, det gør Aab heller ikke – 10 min før pausen kommer chokket.
Berat Sadik i uheldig hovedrolle
Uden de fleste tilskuer, spillere og undertegnede – havde set noget får Sadik det røde kort – han må enten har sagt noget til en modspillere eller til dommeren (på tv efter kampen, siger dommeren han mener der er for høje albuer i luftduel, og Sadik bevist prøvede at skade sin modstander). De gav en dårlig afslutning på 1. første halvleg – med en masse frispark og gule kort til begge hold for at dæmpe deres hårde spil.
Pause 0-1
Vælger at lave en enkelt udskiftning i pausen – Savolainen kommer ind i stedet for Gislason. Men vi forsætter med kun at spille med Musasa på toppen.
Spillemæssigt har vi stadig overtaget – men vi skaber ingen stor chancer – Aab har en enkelt efter en kontra, som Stenild klare for os.
15 min før tid – vi har hjørnespark – Høgh for snittet den videre ved første stolpe – Wennerstrand søger bolden og bliver helt klart skubbet af en Aab spiller. Straffe siger dommeren.
Patrik Turunen mr 100% på straffe
Patrik Turunen ligger bolden klar, og den 21 årige venstre back sætter bolden til venstre for målmanden, der er udlignet til 1-1.
Samtidig at ændre vi til at spille med to angriber, Jalonen kommer i front – og Retov ind til debut som offensiv midt. Van Der Heyden ud som venstre midt – og Thomassen op som den defensive midt – kun 3 tilbage i forsvaret.
Ændringerne hjalp og vi havde også fået troen på vi kunne vinde nu – Retov har et godt langskud, tæt forbi mål – Musasa bliver spillet flot fri af Retov – men han når ikke at se han har vildt meget plads, og sparker første gang langt over mål.
I overtiden hoppede og dansede bolden i begge felter uden der kom afslutninger på. Slut 1-1
MOM en Aab forsvar.
Efter kampen var der stor debat om udvisningen var rigtig – og jeg må står skoleret for bestyrelsen pga af min mening om det på tv bestemt ikke skabte glæde hos DBU.
Og set i bakspejlet, efter en kamp hvor der mere drama end godt spil – skulle jeg nok også havde ændret til at spille med to
angriber, tidligere. Men kampen blev ikke tabt, og vinder vi de sidste 3 kampe tror vi på guldet.
--------------------------
Aab’s resten program er: FCN hjemme, FCM ude, Esbjerg hjemme.
FCK tabte – og FCM spillede uafgjort – begge hold er nu 8 p. efter os toppen.
-------------------------
31 runde
OB-Randers 0-2 Walker, Musasa
Stenild – Wennerstrand, Jensen, Høgh, Van Der Heyden, Retov, Antonsen(Jürgensen), Gislason(MOM), Walker, Kaivonurmi(Jalonen), Musasa(Ilsø)
3 spillere i karantæne efter Aab kamp – pga for mange gule og et rødt kort. Gav mange ændring i startopstilling – Jensen i ind forsvaret, Van Der Heyden ned som venstre back, Antonsen tilbage på venstre midt – og Retov på den defensive midt – og helt i front i Kaivo.
Vi viste inden kampen, at Aab havde vundet 3-2 over FCN – så kravet var en sejr, hvis vi stadig skulle ligge nr 1.
Martin Retov i fin debut i startopstillingen
Det blev 1. halvleg med utrolig flot spil fra vores side, som gav en føring på flotte mål. Anden halvleg dødede lige så langsomt ud – OB skabte intet og vores spillere var trætte efter den hårde kamp mod Aab tre dage før.