home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 489 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  AC Milan <-> Manchester United
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: AC Milan <-> Manchester United  (Læst 6494 gange)
JosepGuardiola
Gæst

Sv: AC Milan
« Svar #15: 13 Dec 2005, 21:48 »

Jow deet.. Meen vi forventer mesterskab sådan som du føre dig frem for tiden altså Wink

Selvfølgelig vinder jeg mesterskabet   Cool

NooNoo
Landsholdsspiller

« Svar #16: 14 Dec 2005, 11:14 »

Prafult.. Det er denne gejst vi savner hos de unge i dag Wink

R O T R

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #17: 14 Dec 2005, 20:56 »

Milan 05/06
25 September 2005

Vi, Milan, har indtil videre spillet helt fantastisk. Men hvem er skyld i vores nuværende form? Hvilke spillere skiller sig ud, og hvilke er bare på holdet? Kan I forvente nogen salg til sommer? Find svaret her.

Dida
Dida nåede kun én kamp, inden han blev skadet. Derfor er han meget sværd at bedømme. Men i den kamp han var med i, lukkede han ikke nogen mål og spillede sikkert. Derfor får han en acceptabel karakter.

Karakter: 7 ud af 10

Zelijko Kalac

Kalac har været storspillende. Han har stået på kasse i hele 5 kampe, og kun lukket to sølle mål ind, hvoraf det ene var i mod Chelsea. Den 32-årige australier har vist et rigtigt solidt niveau, men jeg er desværre bange for at det ikke holder i længden. Dida er heldigvejs på vej tilbage, men jeg går straks i gang med at finde en yngre reservemålmand. Men Kalac har gjort det rigtigt godt, og det skal han bestemt have ros for.

Karakter: 9 ud af 10

Jaap Stam
Gamle Jaap Stam har vist verdensklasse defensiv. Han er måske ikke verdens hurtigste mere, men har spiller altid solidt, og er uden tvivl en stor grund til at vi endnu ikke har tabt. Det er jo altid dejligt at have sådan en solid kæmpe foran sig.

Alessandro Nesta
Nesta er en ligeså stor grund til at Milans defensiv står så stærkt, som Jaap Stam er. Begge spillere har et utroligt højt bundniveau, og det bliver utroligt svært at finde deres afløsere. Men jeg må indrømme at forsvaret i Milan ikke har mange år tilbage. Derfor er jeg allerede begyndt at lede efter afløsere, men pungen er tom.

Karakter: 8 ud af 10

Cafu
Ak ja, den gamle Cafu kan ikke følge med mere. Derfor er det kun blevet til 4 kampe, hvor han dog har scoret et mål. Men Cafu holder ikke længe endnu. Dette bliver nok hans sidste år, sammen med Maldini, Jaap Stam, og Costacurta. Alle forventes at ryge til sommer.

Karakter:
6 ud af 10

Kahka Kaladze

Kahka Kaladze er Maldini’s arvtager. Mange vil muligvis rynke på næsen, når jeg skriver dette, men jeg gav ham chancen i 2 kampe, og han imponerede mig fra første berøring. Han har f. eks lavet to assist, hvilket er ganske godt, eftersom han ikke er den typiske Real Madrid back, der går med helt frem.

Marek Jankulovski
Den dag Cafu går på pension, skal jeg ikke lede længe efter hans afløser. Jeg har efterhånden forsøgt at skyde Jankulovski ind i truppen, og i de kampe Cafu ikke har spillet, er det også Jankulovski, der har været inde, og han har spillet ganske fornuftigt. Der er dog ting han stadig kan forbedre, men jeg tror på han kan overtage Cafu’s plads snart.

Massimo Ambrosini
Det er ham der har hold Gennerao Ivan Gattuso ude af startopstillingen. Gattuso skuffede mig i sin første kamp, og jeg gav Ambrosini chancen, og lige siden har han spillet fast. Jeg må indrømme at jeg er meget imponeret over Ambrosinin, da jeg blot havde forventet en backup spiller i ham, men han har skam kvaliteter.

Andrea Pirlo
Ahh, Pirlo. Han har spillet fantastisk. Han har taget slagene på midtbanen, og ofret sig fuldt ud. Han er en af de allerbedste på sin plads, og jeg er fantastisk stolt over at have ham på mit hold. Han er utrolig stærk, og der ikke noget han er ringe i. Det gør ham til den eminente spiller han er.

Karakter:
9 ud af 10

Manuel Rui Costa
Inden sæsonen gik i gang var det folk som Rui Costa, jeg for længst havde afskrevet, men jeg valgte alligevel at give ham en chance, og han imponerede. Han er en stor spiller, og jeg er glad for at han endelig har fundet formen. Lad os nu håbe han kan holde den sæsonen ud.

Clarence Seedorf
Seedorf har været fast spiller, indtil videre. Det er ikke fordi han er en af de bedre, men fordi Kaka har været skadet siden starten af sæsonen. Men Seedorf er en fantastisk backup spiller at have i klubben, og det at han kun er reserve er et tydeligt tegn på vores store bredde, som vi nyder godt af her i klubben.

Andriy Shechenko
Shevchenko har været helt fantastisk, indtil videre. 5 kampe, 4 mål, og 1 assist. Han viser tydelige tegn på at han er blandt europas 3 bedste angribere, og jeg tror han kan holde formen, sæsonen ud. Han har i hvert fald ikke vidst svaghedstegn endnu.

Karakter: 10 ud af 10

Alberto Gilardino
Næsten lige så god som Shevchenko. På 6 kampe, har han scoret 4 mål, og lagt op til 1 mål. Jeg er næsten sikker på at vi har Europas bedste angreb. Jeg ser i hvert fald ikke nogle hold, der har bedre spillere, oppe i front. Når Kaka bliver klar fra sin skade, bliver det helt fantastisk.

Milan
Så er vi noget til sidste punkt på listen. Vi har spillet helt i særklasse. Vi har uden tvivl Europas bedste hold, lige i øjeblikket, og jeg har svært ved at se hvem der skal kunne stoppe os. Vi har været fantastisk effektive oppe foran, og samtidigt har vi lukket af nede bagi. Serie A, og Champions League er helt sikkert inden for rækkevidde.

Samlet karakter: 8 ud af 10

Costacurta, Maldini, Simic, Serghino, Vogel, Gattuso, Kaká, Inzaghi, og Vieri har alle spillet 1 kamp, eller ingen, og kan derfor ikke vurderes.

Champion
Gæst

« Svar #18: 14 Dec 2005, 21:23 »

Milan 05/06
25 September 2005

Vi, Milan, har indtil videre spillet helt fantastisk. Men hvem er skyld i vores nuværende form? Hvilke spillere skiller sig ud, og hvilke er bare på holdet? Kan I forvente nogen salg til sommer? Find svaret her.

Dida
Dida nåede kun én kamp, inden han blev skadet. Derfor er han meget sværd at bedømme. Men i den kamp han var med i, lukkede han ikke nogen mål og spillede sikkert. Derfor får han en acceptabel karakter.

Zelijko Kalac

Kalac har været storspillende. Han har stået på kasse i hele 5 kampe, og kun lukket to sølle mål ind, hvoraf det ene var i mod Chelsea. Den 32-årige australier har vist et rigtigt solidt niveau, men jeg er desværre bange for at det ikke holder i længden. Dida er heldigvejs på vej tilbage, men jeg går straks i gang med at finde en yngre reservemålmand. Men Kalac har gjort det rigtigt godt, og det skal han bestemt have ros for.

Jaap Stam
Gamle Jaap Stam har vist verdensklasse defensiv. Han er måske ikke verdens hurtigste mere, men har spiller altid solidt, og er uden tvivl en stor grund til at vi endnu ikke har tabt. Det er jo altid dejligt at have sådan en solid kæmpe foran sig.

Alessandro Nesta
Nesta er en ligeså stor grund til at Milans defensiv står så stærkt, som Jaap Stam er. Begge spillere har et utroligt højt bundniveau, og det bliver utroligt svært at finde deres afløsere. Men jeg må indrømme at forsvaret i Milan ikke har mange år tilbage. Derfor er jeg allerede begyndt at lede efter afløsere, men pungen er tom.

Cafu
Ak ja, den gamle Cafu kan ikke følge med mere. Derfor er det kun blevet til 4 kampe, hvor han dog har scoret et mål. Men Cafu holder ikke længe endnu. Dette bliver nok hans sidste år, sammen med Maldini, Jaap Stam, og Costacurta. Alle forventes at ryge til sommer.

Karakter:
6 ud af 10

Kahka Kaladze

Kahka Kaladze er Maldini’s arvtager. Mange vil muligvis rynke på næsen, når jeg skriver dette, men jeg gav ham chancen i 2 kampe, og han imponerede mig fra første berøring. Han har f. eks lavet to assist, hvilket er ganske godt, eftersom han ikke er den typiske Real Madrid back, der går med helt frem.

Marek Jankulovski
Den dag Cafu går på pension, skal jeg ikke lede længe efter hans afløser. Jeg har efterhånden forsøgt at skyde Jankulovski ind i truppen, og i de kampe Cafu ikke har spillet, er det også Jankulovski, der har været inde, og han har spillet ganske fornuftigt. Der er dog ting han stadig kan forbedre, men jeg tror på han kan overtage Cafu’s plads snart.

Massimo Ambrosini
Det er ham der har hold Gennerao Ivan Gattuso ude af startopstillingen. Gattuso skuffede mig i sin første kamp, og jeg gav Ambrosini chancen, og lige siden har han spillet fast. Jeg må indrømme at jeg er meget imponeret over Ambrosinin, da jeg blot havde forventet en backup spiller i ham, men han har skam kvaliteter.

Andrea Pirlo
Ahh, Pirlo. Han har spillet fantastisk. Han har taget slagene på midtbanen, og ofret sig fuldt ud. Han er en af de allerbedste på sin plads, og jeg er fantastisk stolt over at have ham på mit hold. Han er utrolig stærk, og der ikke noget han er ringe i. Det gør ham til den eminente spiller han er.

Karakter:
9 ud af 10

Manuel Rui Costa
Inden sæsonen gik i gang var det folk som Rui Costa, jeg for længst havde afskrevet, men jeg valgte alligevel at give ham en chance, og han imponerede. Han er en stor spiller, og jeg er glad for at han endelig har fundet formen. Lad os nu håbe han kan holde den sæsonen ud.

Clarence Seedorf
Seedorf har været fast spiller, indtil videre. Det er ikke fordi han er en af de bedre, men fordi Kaka har været skadet siden starten af sæsonen. Men Seedorf er en fantastisk backup spiller at have i klubben, og det at han kun er reserve er et tydeligt tegn på vores store bredde, som vi nyder godt af her i klubben.

Andriy Shechenko
Shevchenko har været helt fantastisk, indtil videre. 5 kampe, 4 mål, og 1 assist. Han viser tydelige tegn på at han er blandt europas 3 bedste angribere, og jeg tror han kan holde formen, sæsonen ud. Han har i hvert fald ikke vidst svaghedstegn endnu.

Karakter: 10 ud af 10

Alberto Gilardino
Næsten lige så god som Shevchenko. På 6 kampe, har han scoret 4 mål, og lagt op til 1 mål. Jeg er næsten sikker på at vi har Europas bedste angreb. Jeg ser i hvert fald ikke nogle hold, der har bedre spillere, oppe i front. Når Kaka bliver klar fra sin skade, bliver det helt fantastisk.

Milan
Så er vi noget til sidste punkt på listen. Vi har spillet helt i særklasse. Vi har uden tvivl Europas bedste hold, lige i øjeblikket, og jeg har svært ved at se hvem der skal kunne stoppe os. Vi har været fantastisk effektive oppe foran, og samtidigt har vi lukket af nede bagi. Serie A, og Champions League er helt sikkert inden for rækkevidde.

Samlet karakter: 8 ud af 10

Costacurta, Maldini, Simic, Serghino, Vogel, Gattuso, Kaká, Inzaghi, og Vieri har alle spillet 1 kamp, eller ingen, og kan derfor ikke vurderes.

Bruger du ikke kaka? han er for syg ham SKAL du bruge!

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #19: 14 Dec 2005, 21:26 »

Citat
Clarence Seedorf

Wink

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #20: 16 Dec 2005, 16:23 »

Champions League – Gruppespillet
Monaco (3. Plads) – Milan (1. Plads)

27 September 2005

1 3.25 X 3.25  2 Evens

Så kommer sæsonens anden Champions League kamp. I den første kamp, udraderede vi jo Chelsea, så det skal blive spændene at se, om vi kan fortsætte formen i dag. En sejr, på +2 må betegnes som godkendt, i mens alt andet er skuffende.

Monaco – Milan 2-0 (1-0)
1-0 Gaël Givet (31)
2-0 Oliver Kapo (74)

Simpelthen for ringe. Bliver udspillet af en meget ringe klub, og det er langt fra acceptabelt. At jeg fuldstændig bliver udspillet af et så ringe hold, er bestemt ikke godt. Jeg er meget utilfreds med dagens kamp, og hvis den sætter sine spor, i nogle af de fremtidige kampe, får spillerne det at mærke.

Serie A – 6. Runde
Milan (1. Plads) – Reggina (12. Plads)

2 Oktober 2005

1 1.50  X 3.60  2 5.50

Så skal der rettes op på den gyselige Champions League kamp, i mod Monaco. Dagens kamp skal vindes, uanset om vi spiller elendigt eller ej. Jeg forventer ikke champagne bold, blot 3 point. For det gælder kun om at få selvtilliden tilbage.

Milan – Reggina 3-0 (2-0)
1-0 Clarence Seedorf (24)
2-0 Andrea Pirlo (pen 35)
3-0 Andriy Shevchenko (62)

Så blev det til Champagne bold alligevel. Vi fik tre point, og holdt nullet, samt vi scorede mange mål. Mere kan jeg ikke forlange af holdet, og denne sejr viser tydeligt, at nederlaget til Monaco skyldes mangel på koncentration. Vi fik endnu en sejr, og fortsætter vores store spil, i ligaen.

Serie A – 7. Runde
Cagliari (16. Plads) – Milan (1. Plads)

15 Oktober 2005

1 7.50  X 3.75  2 1.40

Dagens kamp i mod Cagliari skal bare vindes. Vi er klasser over dem, og efter sejren over Reggina bør moralen også være der. Jeg frygter dog at nogle af spillerne er en smule træt, efter at stortset alle har været ude og spille landskampe. Mon ikke jeg vinder?

Cagliari – Milan 1-1 (1-1)
1-0 Suazo (13)
1-1 Alberto Gilardino (25)

Det var dog utroligt. Jeg spiller ufatteligt svingende lige nu, og er lige nu kun 3 point foran Juventus, som er en kamp i undertal. Jeg må virkelig få sparket noget motivation ind i knolden på mine spillere, ellers så går det ikke. For dette kan ikke blive ved.

Champions League - Gruppespillet
Milan (3. Plads) – Steua (1. Plads)

18 Oktober 2005

1 1.66  X 3.25  2 4.50

Så er det i dag, vi skal rejse os. Vi har uden tvivl en stærkere trup end Steua, og derfor skal sejren hives hjem. Gør den ikke det, kan I forvente at se ændringer til januar. For jeg skal vinde dagens kamp, ellers er der noget galt. Men, lad os hoppe ud på slagmarken.

Milan – Steua 3-1 (2-1)
1-0 Gilardino (27)
1-1 Räzvan Stan (33)
2-1 Gennerao Ivan Gattuso (45)
3-1 Alberto Gilardino (69)

SÅDAN! Så vandt vi endnu en gang, og jeg håber virkelig vi kan holde os fra du dumme pointtab nu. Jeg ved godt vi ikke kan gå ubesejret igennem sæsonen, men et enkelt nederlag eller to, er maksimum. Men vi vandt i dag, og det er jo bare dejligt. Nu håber jeg bare vi kan tage det med over i ligaen, hvor jeg synes vi sidder lidt fast.

Serie A – 8. Runde
Milan (2. Plads) – Palermo (9. Plads)

23 Oktober 2005

1 1.50  X 3.50  2 5.00

Dagens odds, ifølge mig, er sat meget forkert. Jeg mener ikke Palermo er så lette, at vi bør kunne slå dem uden problemer. De kan bestemt gå ind, og irritere vores spil, og muligvis fuldstændig ødelægge det. Jeg forventer en meget lige kamp, men den skal vindes. Selvom de er gode, er vi en lille smule bedre, og vi bør vinde. Men det bliver ikke helt uden problemer.

Milan – Palermo 2-0 (1-0)
1-0 Andriy Shevchenko (44)
2-0 Alberto Gilardino (82)
Giuseppe Biava Sent Off (89)

Så gokkede vi Palermo. En fortjent 2-0 sejr, som, imod forventning, var ganske problemfri. Vi styrer spillet i længere perioder, og det udnytter vi med to klasse mål. Jeg glæder mig meget over sejren, hvilket skyder os op på en førsteplads, 3 point foran Sampdoria, som ligger på andenpladsen. Juventus findes på 3 pladsen, efter en mindre form krise.

Serie A – 9. Runde
Empoli (13. Plads) – Milan (1. Plads)

26 Oktober 2005

1 7.50  X 3.75  2 1.40

En opvarmningskamp. Sådan ser jeg den. Jeg vælger at spare mange stjerner. Rigtig mange. Kaka, Shevchenko, Gilardino, Pirlo, Nesta, og Stam er alle ude fra startopstillingen. Ikke at jeg forventer en let sejr, men fordi jeg vælger at spare spillerne til fremtidige kampe, som jeg anser for at være vigtigere.

Empoli – Milan 1-5 (0-5)
0-1 Fillipo Inzaghi (6)
0-2 Christian Vieri (pen 10)
0-3 Cafu (18)
0-4 Gennerao Ivan Gattuso (33)
0-5 Filippo Inzaghi (44)
1-5 Francesco Tavano (90)

Jep jep! Fantastisk kamp. To hurtige mål, væltede jo fuldstændig Empoli omkuld. Efter 14 minutter fik Vieri så en skade, og da jeg ikke havde nogle bedre spillere til angrebspladserne, ja så satte jeg Cafu ind. Det gik jo godt nok, og han fik scoret et godt mål. I halvegen sætter jeg talenter ind, og derfor får vi ikke scoret flere mål.

Så er det slut for denne gang. Glæd jer til næste update.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #21: 16 Dec 2005, 17:30 »

Optakt: Milan - Juventus
29 Oktober

Ak ja. Så skal vi til det. Årets kamp. Kampen imellem Milan – Juventus. Kampen der deler Italien i to dele. 1 del, til dem der kan lide Juventus, en anden del til dem der hader dem. Alle har en mening om Juventus. Det er Italiens to største klubber, der bliver sat op i mod hinanden i denne kamp. Der er ufatteligt mange følelser indblandet. Man kan ikke beskrive denne følelse man har. Kampen skal simpelthen opleves på stadionet. Italiens to største klubber tørner sammen, det kan ikke blive meget større. Flere tusind ellevilde fans sidder ude på lægterne, og smadrer stadionet. Det bliver en fantastisk kamp. Buffon overfor Shevchenko, Dida overfor  Trezeguet. Kaka overfor Nedved. Ak ja, jeg kunne blive ved. Profiler er der nok af, så det er ikke det vi kommer til at mangle. Jeg vil faktisk vove at påstå at denne kamp er komplet. Fuld intensitet fra fans, spillere, masser af offensive, samt defensive profiler. Hvad mere kan man forlange?

Skal man tage holdene, face to face, ville det se sådan ud:

Dida vs. Buffon
To af verdens allerbedste målmænd. Begge målmænd har et af verdens bedste forsvar foran sig, og det gør det naturligvis lidt svære at bedømme udfra. Men Buffon har lige et ekstra gear, som Dida ikke har. Begge målmænd, er dog nogle der vil kunne træde ind på et hvert hold, og det er marginaler der skiller dem.

Vinder: Buffon

Nesta & Stam vs. Thuram & Cannavaro

Det er skræmmende navne vi har fat i her. Nesta og Stam er utroligt sikre, men det samme er Thuram, og Cannavaro. Der er næsten ikke noget Nesta kan, som Thuram ikke også kan, og omvendt. Det samme med Stam og Cannavaro. Jeg ser dog Nesta, som den allerbedste centrale forsvarspiller, og derfor vinder mit forsvar denne omgang.

Vinder: Nesta & Stam

Jankulovski & Kaladze vs. Zambrotta & Pessotto

Dette var ikke så svært. Zambrotta er simpelthen klasser over både Jankulovski, og Kaladze. Pessotto træker det dog en anelse ned, men ikke nok til at jeg kan vinde denne omgang. Zambrotta er simpelthen for god. Men mine backs er sådan set også det første jeg vil forstærke til sommer, i det både Maldini, og Cafu forlader klubben på det tidspunkt.

Vinder: Zambrotta & Pessotto

Pirlo & Kaka vs. Emerson & Vieira

Defensivt er Juventus nok bedre. Men da jeg ikke vælger at satse så defensivt, har jeg kun Pirlo som defensiv midtbane, hvilket jeg mener er nok, når jeg har det forsvar jeg nu end har. Jeg mener simpelthen ikke at Juventus har brug for både Emerson og Vieira, da de derved mangler nogle spillere i det offensive. Derfor betegner jeg mig selv som vinder denne gang.

Vinder: Pirlo & Kaka

Seedorf & Gattuso vs. Camronesi & Nedved

Da jeg ikke spiller med decideret fløje, er dette meget svært at vurdere. Jeg har 3 centrale midtbanespillere, hvor Seedorf og Gattuso trækker ud i siderne, på den offensive midtbane, og Kaka trækker op på den centrale offensive plads. Juventus stiller mere med en flad 4-4-2, og har derfor mere fløjene i brug. Da jeg vurderer Cameronesi og Nedved bedre, end Seedorf og Gattuso, bliver det også dem der vinder denne gang.

Vinder: Camronesi & Nedved

Shevchenko & Gilardino vs. Mutu & Trezeguet

Uha, her er jeg bestemt ikke i tvivl. Shevchenko og Gilardino, har mange flere kvaliteter end Mutu og Trezeguet. Hvis Trezeguet kom til klubben ville han være reserve for Sheva, og Gilardino. Hvis Mutu kom til klubben, ville han være nummer fire i køen, for selv min reserve, Vieri, er bedre end ham. Så denne ”battle” kan vidst kun ende med sejr til mig.

Vinder: Shevchenko & Gilardino

Milan vs. Juventus

Så er vi kommet til det sidste punkt, og det er samtidigt det afgørende punkt. Nemlig klubberne. Det er ikke blot spillerne, jeg vil vurdere her, men også manageren og trænerne der er i klubben. Der er ingen tvivl om at Fabio Capello er den bedste manager. Ingen tvivl der. Men vores trænere, er der ingen der slår. Absolut ikke. Og så synes jeg bare at vi har den stærkeste trup, hvor vi altid har 2-3 kaniner vi lige kan trække ind. Så vinderen er….

Milan

Hvis dette holder stik, så slår vi Juventus med en enkelt pind. Grin.

Lad os hoppe over til medie optakten, som også var med til denne kamp.

Optakt: Milan – Juventus - Pressemødet

Endnu en gang skulle jeg til det. En af disse frygtelige pressemøder. Hvorfor var folk så interesseret i at få en kommentar fra manageren? Det er noget mærkeligt noget, synes jeg. Nå, men denne gang stod jeg ikke ude bagved, og ventede på at jeg skulle præsenteres. Næh nej, jeg kom ind med det fine selskab. Sammen med ledelsen. Jeg fulgte Silvio Berlusconi, og tog plads på stolen, til højre for ham. Kameraerne blitzede, og det var tydeligt at se, at folk var meget interesseret i denne kamp. Det var ikke kun mig der var generet af alt den blitz der kom. Jeg kiggede over på Berlusconi, og jeg kunne se at han også havde svært ved at holde øjnene oppe. Inden han begyndte at tale, sank han en klump:

- Sæsonen indtil nu, har været en ren jubelsæson. Det går strygende, både i ligaen, og i Champions League. Så jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skal kunne slå Juventus i denne kamp. Javist de er ikke helt ringe, men vi er altså bedre. Vi har større bredde, og behøver derfor ikke at slide på de samme 11 konstant. Det er dér vi har vores styrke. I vores utroligt store bredde. Er di Vintio utilfreds med Jankulovski, kan han sætte Cafu ind. Det synes jeg bare er fantastisk. Derfor er jeg også meget sikker på at vi slår Juventus. Vi bør slå dem. Jeg udser allerede nu Shevchenko som den store spiller. Vi skal simpelthen bare vinde den kamp. Det betyder alt. Vinderen af denne kamp, får et kæmpe overtag, og vil spille langt over evne. Det ser vi hvert eneste år. Jeg vil derfor gøre alt for, at motivere spillerne. Love dem længere ferie, samt sejrs bonus kunne være på tale. Det er ikke blot en kamp. Det er meget mere end det. Intet andet en sejr er acceptabelt. Men nu vil jeg give ordet til træneren, Gianluigi di Vintio.

Jeg havde ikke forberedt så meget, så jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle sige. Jeg fik dog startet således:

- Kampen skal vindes. Der er ingen undskyldninger. Taber vi, ja så har vi ikke fortjent tilskuernes opbakning. Kun en sejr kan bruges i sådan en kamp. Den skal vindes, og jeg understreger, SKAL vindes. Ellers må vi jo bare sande at vi ikke er gode nok, og så tage hjem og øve os lidt. Men, vil vi vinde mesterskabet, ja så skal denne kamp vindes. Det er så ufatteligt vigtigt at vi vinder. Sådanne kampe kan virkelig sætte sig på holdets moral. Et nederlag, og holdet er nede i kulkælderen i lang tid. En sejr og vi kan spille langt over evne i meget lang tid.

Mere havde jeg ikke at sige lige nu, og Silvio Berlusconi gav derfor pressefolkene lov til at stille spørgsmål.

Det udnyttede de således:

Pressen: Så er vi her igen. Sidst sagde du at du ikke kunne undgå spillerindkøb. Men du har kun købt 1 spiller, og han er endda kun 14 år. Hvad er der galt, siden De ikke har hentet flere?

Gianluigi di Vintio: Der er skam intet galt. Men fodbold er ikke kun spillerindkøb. Jeg valgte at købe en spiller, jeg så et meget stort potentiale i, og ellers bare lade holdet køre, med de samme spillere som sidste sæson. Det er jo så gået godt indtil videre, og ved at gøre dette, har jeg heller ikke ødelagt min økonomi. Jeg ser det som et ganske fint træk, fra min side.

Pressen: Ja, det ser i hvert fald ikke ud til at det har svækket jer, ikke at købe ind. Snare tværtimod. I spiller jo glimrende. Hvad tror De at grunden til det kan være?

Gianluigi di Vintio: Først vil jeg sige at vi endnu ikke har vist vores fulde styrke. Vi skal huske på at det eneste storhold vi endnu har mødt er Chelsea. Dem slog vi 3-1, men de var også i en stor krise der. Så jeg synes ikke man kan bedømme vores indsats, helt 100% på det. Selvfølgelig har vi spillet godt, men vi har endnu ikke mødt de helt store.

Men grunden til at vi har spillet lidt godt, skyldes nok at jeg ikke har købt nogle spillere. At jeg har beholdt samme grundkerne, som sidste år. De kender hinanden efterhånden. Derfor tror jeg vi har succes.

Pressen: Javel ja. Hvad skal vi forvente af dem, ang. transfer aktivitet til januar?

Gianluigi di Vintio Vel ikke det store. Er der mulighed for at gøre et scoop, vil jeg gøre alt for at få fat i den spiller jeg nu er interesseret i, og ja, der er nogle spillere jeg har kigget på. Men jeg kan ikke garantere at de kommer til klubben, specielt ikke da de spiller i konkurrerende klubber.

Pressen: Det lyder jo fornuftigt nok. Har I, i klubben, snakket noget om kontrakt forlængelse? Din kontrakt udløber jo ved sæsonafslutningen.

Gianluigi di Vintio: Nej, det har vi endnu ikke. Det er jeg sådan set tilfreds nok med. Jeg synes kun det er rimeligt overfor klubben, hvis Silvio og co. venter lidt med at snakke om kontrakt forhandlinger, da jeg endnu ikke har mødt nogen storhold. Nu synes jeg spørgsmålene er røget af sporet. Pressemødet handler om kampen i morgen, og ligeså skal disse spørgsmål!

Presse: Sandt nok. Hvem udser du som stjernen i morgen?

Gianluigi di Vintio Alle har så travlt med Shevchenko. Javist han er muligvis vores bedste spiller, og det ved jeg at det sidder i baghovedet på Juventus, uanset hvor meget jeg nedtoner ham. Men jeg kan sige at jeg har udset én spiller i morgen, som skal gå ind og gøre live surt, for Juve’s midtbane. Det kommer til at gøre forskellen.

Så brød Silvio Berlusconi ind, og sluttede pressemødet. Alle folk gik derefter hver til sit, mens jeg blev siddende og sundede mig lidt. Derefter gik jeg hjem, og lavede lidt mad, før jeg slog mig til ro, i sofaen. Jeg kunne langsomt mærke at presset begyndte at stige, og jeg tænke på hvad der ville ske hvis vi tabte morgendagens kamp. Det næste jeg kan huske er at jeg vågner i sofaen omkring 01:00 tiden, hvorefter jeg går ind i min seng. Kampen i morgen kalder.

30 Oktober
Efter en hård nat, hvor jeg næsten ingen søvn fik, er jeg nu frisk som en havørn. Men, jeg stod op, og kiggede i avisen. Jeg var på forsiden, hvilket jeg kun havde prøvet en gang før. Nemlig da jeg blev ansat i klubben. Jeg skyndte mig at bladre hentil side 15, hvor det med mig stod, og så nogle rygter som avisen havde fundet på. Avisen havde fundet fem spillere, som de tror jeg er interesseret i. Det er:

Sebastian Frey
Luca Toni
Ronaldinho
Frank Lampard
Rivaldo

Dette ser jeg som der rene vås. Javist Rivaldo er en af de spillere jeg beundre meget. Endda rigtig meget, men jeg vil ikke have ham til klubben. Luca Toni er en angriber med mål i støvlerne, men jeg mener Sheva og Gilardino er bedre. Ronaldinho, og Frank Lampard er nogle af verdens bedste midtbane spillere, men alt for dyre. Sebastian Frey er en ganske glimrende målmand. Han fortjener ikke at blive hentet til klubben som reserve, og hvis jeg fik ham, ja så ville han være reserve for Dida. Han har fortjent bedre. Men hov? Jeg må hellere af sted. Kampen begynder snart.

Serie A – 10. Runde
Milan (1. Plads) – Juventus (3. plads)

30 Oktober 2005

1 2.25 X 3.20  2 2.75

Dagens kamp… Milan – Juventus. Jeg kunne skrive ufatteligt meget, men jeg undlader det. Alle kender til denne kamp, og den bør ikke blive introduceret. 3… 2… 1… KICKOFF

Lineups
Milan
GK: Zeljko Kalac
DR: Marek Jankulovski
DL: Kashka Kaladze
DC: Alessandro Nesta
DC: Jaap Stam
DMC: Andrea Pirlo
MC: Massimo Ambrosini
MC: Clarence Seedorf
MC: Kaka
AC: Filippo Inzaghi
AC: Andriy Shevchenko

Lineups
Juventus
GK: Gianluigi Buffon
DR: Manuele Blasi
DL: Federico Balzaretti
DC: Lillian Thuram
DC: Fabio Cannavaro
MH: Mauro Germán Cameranesi
ML: Pavel Neded
MC: Emerson
MC: Patrick Vieira
AC: David Trezeguet
AC: Adrian Mutu

Kampen: 0-1 (0-0)
0-1 David Trezeguet (72)

”Milan har tabt en kamp, de skulle have vundet let”. Sådan sagde kampkommentatoren, efter kampen, og jeg synes denne sætning dækker kampen meget godt. Lige for at slutte den, kan I få nogle match facts.

Jeg havde spillet, lavede mindst fejl, havde flest skud inden for målet, og alligevel ender det med nederlag. Den italienske Serie A er igen helt åben, idet Juve og Sampdoria kun er 2 point bagud, og de ånder os gevaldigt i nakken. Dette nederlag skal bare fejes under tæppet, men det kan blive svært. Selvom dette var mit første nederlag, så føles det ikke sådan.
« Seneste Redigering: 16 Dec 2005, 17:35 af JosepGuardiola » Logged

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #22: 22 Dec 2005, 22:09 »

Først vil jeg lige undskylde at jeg ikke har opdateret i meget lang tid. Jeg har simpelthen ikke haft tiden til det. Derfor kommer der et 'kort' resume af sæsonen der gik. Så find dine læsebriller frem, sæt dig til rette i stolen, sluk fjernsynet, og hvad der ellers er kørende, og læs denne blog.

Jeg stoppede med at opdatere efter kampen i mod Juventus, d. 30.10 2005, så derfra vil jeg fortsætte.

Serie A
I Serie A, var jeg meget svingene. Først slog jeg det ene hold 4/5-0, hvorefter jeg fik en ordentlig endefuld af hold som Fiorentina, og Palermo. Det værste var dog da jeg nåede juletid, og skulle møde Inter, hvor jeg fik en endefuld på 0-3. Men herefter stoppede den dumme stime lidt, og det gik fremad igen. Efter at have været nede at rode på en 4. plads, fik jeg skudt holdet tilbage hvor de hørte hjemme, nemlig på 1. pladsen. Spillere som Andriy Shevchenko, og Alberto Gilardino spiller helt fantastisk, og er mændene bag succesen, som lød på 11 sejre i rap, dette var dog med Champions League, og Copa Italia. Men som sagt gik det fantastisk for mit hold, hvilket man kunne se ved Awards uddelingen i januar måned. De 2 bedste angribere i verdenen (Sheva, og Gilardino), den 2. bedste midtbanespiller (Kaka), de 2 bedste forsvarspillere, (Nesta, og Stam) samt den 3. bedste målmand (Dida). Efter nytår, fortsatte mit storspil i ligaen, hvor mit første nederlag først kom den 25.3 2006, i mod Fiorentina. Nederlaget lød på 0-1. Der var i realiteten ingen hold der rigtigt kunne følge os, og 5 runder før tid, havde vi sikret os mesterskabet.

Champions League
I Champions League, endte jeg som nummer 1 i min pulje, med 5 point ned til Chelsea. Jeg tabte kun én gang, hvilket var til Monaco der meget heldigt vandt med cifrene 0-2. Men puljen vandt jeg, efter 2x 3-0 sejre over Chelsea. Herefter skulle jeg ud og prøve kræfter i 1/8 dels finalerne. Der skulle jeg møde Panathinaikos, som jeg slog 2-1 på udebane, og 3-0 på hjemmebane. Så var jeg klar til kvartfinalen hvor Chelsea ventede. På Stamford Bridge vandt jeg 3-1, og på hjemmebane vandt jeg 2-1. Jeg var dermed klar til semifinalen, hvor jeg skulle møde Barcelona. Så var jeg ikke længere i samme storform, og jeg tabte 1-2 på Camp Nou. Heldigvis fik jeg taget mig sammen på hjemmebane, og vandt 2-0.

I finalen ventede Arsenal. Henry gjorde det dog surt for mig, og Arsenal kunne trække sig sejrrigt ud af kampen, da de vandt 2-0.

Copa Italia
I Copa Italia gik det fantastisk. Jeg brugte mest mine reserver til denne turnering, men det kunne bestemt ikke ses. Jeg kom hurtigt, og let i Semifinalen, hvor jeg skulle møde Juventus. Den første kamp, vandt jeg 3-0, hvorefter jeg blev ydmygte 1-3. Dette var dog fint nok, da det var nok til at sende mig i finalen, hvor Inter ventede. Den første kamp, var en kedelig affære, og den endte 0-0, vel og mærke med mine reserver. Da sæsonen var ved at være slut, og jeg ikke brugte stamspillerne i ligaen, da jeg havde vundet den, stillede jeg op i stærkeste opstilling i retur opgøret. Her udspillede jeg Inter fuldstændig, og vi kunne hæve pokalen efter en 6-0 sejr.

Som optakt til den nye sæson, købte jeg Anthony vanden Borre. Men jeg manglede glæde i Milan. Derfor trak jeg mig tilbage fra trænerjobbet i Milan, og jeg er nu på jagt efter en ny klub.

Fra nu af, bliver mine opdateringer som de var før Wink.
« Seneste Redigering: 22 Dec 2005, 23:11 af JosepGuardiola » Logged

gerre
Førsteholdsspiller

« Svar #23: 22 Dec 2005, 23:10 »

Champions League
I Champions League, endte jeg som nummer 2 i min pulje, med 5 point ned til Chelsea. Jeg tabte kun én gang, hvilket var til Monaco der meget heldigt vandt med cifrene 0-2. Men puljen vandt jeg, efter 2x 3-0 sejre over Chelsea.

Kan du så bestmme dig Opstemt

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #24: 22 Dec 2005, 23:20 »

Ansættelsen
6. August 2006

Svedet faldt nedad mig. Overalt hvor jeg kiggede var der mørkt. Alt lyset var dæmpet, og jeg havde meget svært ved at se hvad der skete. Samtidigt var der meget støj i baggrunden, så jeg kunne heller ikke høre hvad der skete. Pludselig fór tankerne igennem mig. Hvordan skulle jeg kunne overtage mandens plads? Han var jo en ren legende, og ville tilskuerne så tage godt i mod mig? Jeg havde jo kun ét års erfaring, som manager for en anden klub, og jeg har da slet ingen erfaring i denne liga. Jeg var helt væk fra den virkelige verden, men pludselig var det som at der var noget der rev i mig. Det var en af trænerne der kom hen for at give mig hånden, og sige tillykke. Jeg havde set ham mange gange før, men kunne ikke huske hans navn. Jeg sagde bare tak, før han gik videre. Der kom en mand hen og pillede ved mig. Jeg slog ham væk, da jeg troede han lagde an på mig, men han ville blot sætte en mikrofon fast til mig. Jeg åndede lettet op, hvorefter manden hev i mine bukser. Det var blot ledningen der skulle side fast, nede omkring bæltet, men jeg synes det var ganske ubehageligt, at en fremmed mand piller ved mit bælte. Jeg skyndte på ham, og han blev ganske hurtigt færdig.

Derefter kaldte Les Kershaw mig hen til ham. Han fortalte mig at jeg snart skulle ind, og han ønskede mig held og lykke. Han klappede mig på skulderen, hvorefter jeg, helt ubevidst, kom til at gå ind i salen. Jeg tror dog ikke folk lagde mærke til mig, men jeg listede mig lige så stille ud igen. Da der nu var stille, kunne jeg endelig høre hvad de sagde inde i salen.

- Eftersom det var et noget magert år sidste år, og hans tid var ved at være ovre, har vi valgt at fyre Sir Alex Ferguson. Fyret er måske et meget voldsomt ord, eftersom begge parter var enige om at ophæve kontrakten. Han mente det var på tide at lade en ny stå i spidsen for klubben, det samme mente vi. Det er derfor I er indkaldt her i dag. Vi skal nemlig præsentere vores nyt træner.

Der blev skubbet i mig bagfra. Det var åbenbart nu jeg skulle ind. Jeg gik noget usikkert ind. Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle tage plads, da der ikke var nogen stole. Jeg valgte at sætte mig på gulvet, men Les Kershaw kom hurtig med en stol til mig. Der blev grinet lidt af denne episode, men latteren forsvandt hurtigt, da Malcolm Glazer fortsatte:

- Ja, den kvikke har set at den nye manager er Gianluigi di Vintio, den knap så kvikke har lige fået det at vide. I sidste sæson havde Gianluigi di Vintio en ren jubelsæson, hvor Milan fejede al modstand af banen. De vandt både ligaen, og Copa Italia, mens de måtte ”nøjes” med sølv i Champions League. Fantastiske præstationer, hvilket skyldes Gianluigi di Vintio. Yderligere præsentation behøves ikke. Hverken af mig, eller af ham. Derfor kan I nu stille ham, eller mig, spørgsmål, angående ansættelsen samt fremtiden i Manchester United.

De fleste var vidst klar på at klubben skulle have en ny træner, da de alle mere eller mindre sad og bladrede i deres papir.

Pressen:
- Har De planer om nogen spillerindkøb?

Gianluigi di Vintio:
 - For 18 timer siden, var jeg klubløs, så nej det har jeg umiddelbart ikke. Jeg udelukker dog ikke et spillerindkøb, eller 2 da klubben har mange penge. I hvert fald flere end Milan havde. Men mok ikke I skal se et spillerindkøb inden transfer vinduet lukker?

Pressen:
- Kunne man få at vide hvem det evt. kunne være?

Gianluigi di Vintio:
- Som sagt har jeg endnu ikke kigget på nogle spillere endnu. Men på målmandsposten, og i forsvaret skal vi forstærkes. Hvornår vi bliver det, vil jeg ikke sige.

Pressen:
- Det siges at De er en stor beundrer af Luca Toni. Vil De overveje at købe ham?

Gianluigi di Vintio:
- Klubben har 3 angribere, som har kvalitet nok, så ja, alt er muligt og Toni står højt på listen over spillere jeg beundrer.

Pressen:
- Hvad vil De bruge første sæson på?

Gianluigi di Vintio:
- At genopbygge holdet. Det er min første sæson i klubben, og jeg vil bruge den på at få talenterne til at slå til, og få spillerne spillet ind i min taktik. Så titler, det skal I ikke forvente. Men en top 3 placering i ligaen er målet.

Pressen:
- Det lyder som om De har gennemtænkt sagen længe. Vil De beholde den taktik De brugte i Milan?

Gianluigi di Vintio:
- Det skal I nok ikke forvente. Hvis jeg gjorde det, så vidste hold som Chelsea, og Arsenal hvordan jeg spiller osv. Nej, jeg vil nok lave en ny taktik, selvom den jeg brugte i Milan var god.

Pressen:
- Har De tænkt dem at vende tilbage til Milan?

Gianluigi di Vintio:
- Ikke lige med det samme i hvert fald. At afslutte min karriere i Milan, derimod, kunne være en fristende tanke, og hvis de vil have mig til den tid, så bliver det nok der jeg stopper min trænerkarriere.

Pressen:
- Jamen, så siger vi tak for pressemødet, og ønsker Dem held og lykke i din nye klub.

Gianluigi di Vintio:
- Og jeg siger tak.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #25: 23 Dec 2005, 00:44 »

1. Runde
Middlesbrough (13. Plads) - Manchester United (12. Plads)

12. August 2006

Info om Manchester United
Manchester United, anført af den nye manager Gianlugi di Vintio, stiller op i en 3-5-2. Paul Scholes ser ud til at blive manden, der skal afgøre dagens kamp, mens Roy Keane og Esteban Cambiasso skal tage sliddet på den defensive midtbane.

Info om Middlesbrough
Middlesbrough stiller op i en standard opstilling, nemlig 4-4-2, med offensive fløje. Mendieta er placeret på den højre side, hvilket kunne tyde på at han skulle blive kampens joker, da det er en noget uvant position for ham.

Referat
1. Min. Begge hold kommer ud på banen. Det er lang tid siden de sidst har været i aktion. Manchester United spillerne stiller sig på plads. De vinder lodtrækningen, og skal starte med bolden. Rob Styles fløjter kampen i gang.

16. Min. Fabio Rochemback stjæler bolden fra Cristiano Ronaldo, og spiller den tilbage til Danny Szetela. Roy Keane får tacklet, og bolden ryger ud til indkast. Mendieta tager indkastet, og kaster bolden ned langs linien, til Yakubu. Yakubu spiller den tilbage til Mendieta, der dribler Cambiasso, og skyder. Ferdinand rammer bolden og… MÅL TIL MIDDLESBROUGH! MENDIETA HAR SCORET !!!

19. Min. Cambiasso tackler bolden fra Mendieta, men Yakubu samler den løse bold op, og dribler fremad. Yakubu er lige uden for målfeltet, og kommer forbi Ferdinand. Han er alene sammen med van der Saar. MÅL!!! YAKUBU SATTE DEN IND BAG VAN DER SAAR!!!

27. Min. Ruud van Nistelrooy får frispark. Han tager det hurtigt, og spiller en fri Wayne Rooney. Rooney slipper forbi den nærmeste mand, og skyder. Mart Poom redder den, men kan ikke holde den, og den ryger tilbage til Rooney. ROONEY SCORER TIL 2-1.

45. Min. Halveg. Manchester United kan gå til halveg, bagud med en enkelt pind.

61. Min. Hjørne til United. Cristiano Ronaldo løber ud for at tage det. Han lægger bolden tilrette, og tager sit tilløb. Bolden flyver perfekt ind over Middlesbrough’s nærmeste forsvar, og rammer Ruud van Nistelrooy lige i panden… DEN ER DER. NISTELROOY HAR SCORET. 2-2.

83. Min. Park Ji-Sung modtager bolden, på midten af banen. Han dribler godt. Han har passeret en mand, der røg den anden, og dér røg den 3. Han er nu alene med Poom. KASSE. JI-SUNG HAR SCORET. MANCHESTER ER NU FORAN.

90. Min. Hjørne. Manchester United har vist sig at være farlige på hjørnespark. Cristiano løber ud for at skyde. Han ligger den perfekt til rette for Rooney, der SCORER SIKKERT. 4-2 TIL MANCHESTER UNITED. HVILKET COMEBACK.

Kampen i tal:
1-0 Gaizka Mendieta (16)
2-0 Yakubu (19)
2-1 Wayne Rooney (27)
2-2 Ruud van Nistelrooy (61)
2-3 Park Ji-Sung (83)
2-4 Wayne Rooney (90)

Puha, det var nu noget stads at komme igennem. Denne slags referat skal I nok ikke forvente igen.
« Seneste Redigering: 23 Dec 2005, 01:02 af JosepGuardiola » Logged

N17
Manager

Sv: AC Milan <-> Manchester United
« Svar #26: 23 Dec 2005, 00:59 »

Må indrømme, at jeg også synes at det er lige meget med at få sat det sådan op. Bare målene osv, så kan man fortælle lidt bagefter om målene hvis de er specielle.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Champion
Gæst

« Svar #27: 23 Dec 2005, 13:43 »

¨Sådan et skifte til verdens bedste klub bedre kan det ikke værre

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #28: 23 Dec 2005, 14:24 »

Robert Green til Man Utd
14. August 2006

Manchester United har længe ledt efter en målmand, og nu ser det enedelig ud til at de har fundet en. Det blev den 26-årige Robert Green, der nu skal vogte pladse i Man Utd målet. Robert Green blev købt for små 100.000.000DKK i Crystal Palace. Manager Gianluigi di Vintio kom med denne kommentar:

- Robert Green er en fantastisk keeper. At jeg brugte så mange penge på ham, kan sagtens forsvares, men det har jeg ikke tænkt mig at bruge min tid på. I stedet vil jeg lade hans spil bevise hans værdi. Han vil gøre livet surt for de fleste angribere, og jeg er meget stolt over at have fået ham til klubben. Jeg håber han slår igennem, han har i hvert fald fortjent det.

Robert Green har optrådt 3 gange for det engelske landshold.

2. Runde - Premier League
Manchester United (3. Plads) - Cardiff (5.plads)
16. Augusts 2006

Så skal vi møde oprykkerne fra Cardiff. En kamp der skal vindes. Cardiff vandt deres første kamp, med 3-1 over Crystal Palace. Men der er ingen undskyldninger. Kun en sejr kan bruges. Jeg har valgt at starte med van der Sar, da Robert Green ikke er i kampform endnu. Lad os drage afsted til slagmarken.

Manchester United - Cardiff 1-1 (1-0)
1-0 Ruud van Nistelrooy (17)
1-1 Paul Dickov (58)

Simpelthen ikke godt nok. Vi har tonsvis af chancer, men brænder stort set alle. Så får Cardiff én kontra, og den scorer de på. Derfor må jeg erkende at systemet med kun 3 forsvarspillere, simpelthen ikke går. Vi er sårbare hvis de kommer fra fløjen. Jeg skifter nok tilbage til min standard taktik fra Milan tiden.

Luca Toni forlader Fiorentina
18. August 2006

Gianluigi di Vintio har åbnet pengepungen, og købt 29-årige Luca Toni fra Fiorentina. Manchester United betaler 235.000.000DKK for den italienske skytte. I sidste sæson scorede han 17 mål, i 23 kampe for Fiorentina, og har i lang tid stået øverst på di Vintios ønskeliste. Vi fangede di Vintio, og han sagde:

- Jeg er ganske glad for at Toni har valgt at tage til Italien. Jeg forsøgte at få ham i Milan, men bestyrelsen tillod ikke at give mig så mange penge. Penge, det har jeg tilgengæld fået i Manchester United, hvilket jeg er meget glad for. Jeg ved at Toni har kvaliteterne til at slå igennem, og jeg glæder mig til at han kommer i gang.

Sergio Ramos skifter til Manchester
20. August 2006

Der er gang i handlerne i Manchester United. Senest har Sergio Ramos valgt at skifte til klubben. Sergio Ramos kommer til at koste klubben 165.000.000DKK. Manchester United er ved at få samlet et virkeligt skræmmende hold, og man kan tydeligt se at di Vintio vil prøve at gentage 90'ernes storform. Vi fik denne kommentar:

- Endnu en spiller. Sergio Ramos har jeg egentligt ikke været efter før, men da jeg tiltrådte i Manchester United, var det nødvendigt at styrke defensiven, da det er der det så værst ud. Jeg er glad over at have skaffet Ramos til klubben, og jeg håber, og tror, på at han slår igennem. For et stor talent, det besider han.

Sergio Ramos er 20 år, og har altså mange gode år foran sig endnu.

3. Runde - Premier League
West Bromwich (14. Plads) - Manchester United (5.plads)
19. Augusts 2006

Så venter W.B.A. Det er en kamp vi skal vinde, da vi er klart bedre end dem, så der er ingen undskyldninger. Luca Toni, Robert Green, og Sergio Ramos debuterer alle i dag. Det skal blive spændene at se hvad de kan. Dagens kamp skal vindes, og lad os så komme i gang.

West Bromwich - Manchester United 1-0 (1-0)
1-0 Szilard Nemeth (1)

Sikke en blandet start vi har haft her i klubben. Først vandt vi over Middlesbrough. Så stod vi lige med Cardiff, og nu taber vi til West Bromwich. Det er bestemt ikke acceptabelt, og der skal virkelig ske noget i fremtiden. Eneste lyspunkt i kampen var Robert Green. Men det kan jeg ikke bruge til noget.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #29: 28 Dec 2005, 16:14 »

22/8 2006
Arsenal gæstede Old Trafford
Premier League 4. Runde

Arsenal skød sig i dag alene i toppen, ved at spille uafgjort i mod Manchester United, der endnu ikke har fundet formen. Trods utallige storkøb, er det kun lykkedes Manchester United, hive en sejr hjem. Det skulle de forsøge at rette op på i dag, da Arsenal kom forbi.

Kampen var en sand topkamp. Efter 9 minutter fik Manchester United et hjørnespark. Darren Fletcher løb ud for at tage det, og sparkede bolden halvskidt ind i feltet. Pires header bolden tilbage til Fletcher, som i andet forsøg ligger bolden perfekt til Ruud van Nistelrooy, som bringer United foran.

Denne føring holdt indtil det 39. minut, hvor Arsenal's topangriber, Thierry Henry, der headede bolden i kassen. Ashley Cole var trukket med fremad, og driblede flot forbi Gary Neville, hvorefter han sparkede bolden ind til den nærmeste stolpe, hvor Henry stod. Han fik flot dirigeret bolden over i den modsatte side, og den 197 cm. høje målmand, van der Sar, var chanceløs.

Men denne dag var Manchester United farlige på deres hjørnespark. Det beviste de i det 44. minut, hvor Fletcher endnu engang skulle tage hjørnesparket, men denne gang var det i den modsatte side. Han sparkede bolden ind til bagerste stolpe, hvor Gary Neville stod helt fri, og kunne let heade bolden i kassen.

Efter halvegen så det dog anderledes skidt ud for Manchester United. Arsenal fik overtaget alt spillet, men formåedede ikke at udnytte det. I hvert fald ikke før det 69. minut. Arsenal fik et indkast på egen banehalvdel, som Lauren tog. Han kastede til Pires, som stod to meter fra ham. Pires spillede den tilbage til Lauren, som skød en lang bold frem til José Antonio Reyes, som var alene med van der Sar. På trods af sine snart to meter, kunne han ikke nå bolden, da Reyes lobbede den over ham.

Således endte kampen 2-2, og Arsenal klatrede op på førstepladsen, med 10 point i 4 kampe. De har dog spillet én kamp mere, end de nærmeste rivaler, som er Everton, og Sunderland. Manchester United ligger på 5. pladsen, med 5 point, men de har ligeledes også spillet én kamp mere end alle andre.

Man Utd 2-2 Arsenal
1-0 Ruud van Nistelrooy (9)
1-1 Thierry Henry (35)
2-1 Gary Neville (44)
2-2 José Antonio Reyes (69)

Man of the Match blev Edwin van der Sar, som stod en fantastisk kamp for Manchester United, og specielt i anden halveg kunne holdet være glade for at have ham på mål. Han tog den ene bold efter den anden, og gjorde sig dermed fortjent til at blive MoM.

Van der Sar stod en fantastisk kamp.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010