home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Mågerne mod toppen
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Mågerne mod toppen  (Læst 4291 gange)
Alonso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Mågerne mod toppen
« : 02 Feb 2007, 16:52 »

Jeg må indrømme mit første managerspil var det der gik under navnet "Ultimate Soccer Manager", hvilket var ganske underholdende. Hvad ville I sige til en stinkende farlig Stan Collymore i Liverpool-dragt? Jo jo, det var skam underholdende nok.

Jeg har ikke det pågældende spil længere og jeg ved faktisk heller ikke hvordan det gik serien sidenhen, da en ven introducerede gode gamle CM for mig - sjovt nok besøgte jeg ham en del gange i en længere periode derefter. Sådan går det som lille knægt.

Men tilbage til Ultimate Soccer Manager, for det var nemlig der jeg første gang stiftede bekendtskab med Mågerne, der har dette navn pga. beliggenheden af holdets hjemby. Mågerne kommer nemlig fra Brighton, der er en by i det sydlige England.

I Ultimate Soccer Manager havde jeg tilfældigvis fået valgt holdet og så blomstrede kærligheden ellers... I hvert fald så meget at jeg nu om dage godt kan lide at tjekke stillingen i deres division ud en gang imellem.

Det er også med udgangspunkt i denne "kærlighed", jeg igen har fundet frem til at de skal være mit næste projekt i vores allesammens Football Manager. Jeg håber jeg kan bringe Mågerne mod toppen og ligeledes at det kan gøres på så spændende en måde, at flere af jer vil have lyst til at læse med. En blog bliver det i hvert fald til.
Logged

Alonso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #1: 03 Feb 2007, 16:11 »

En opdatering vil være på sin plads. Jeg havde startet spillet inden jeg påbegyndte bloggen, så I kommer ikke til at være med helt fra start. Men lad mig da lige orientere om hvordan og hvorledes det er gået so far.

Der er spillet 6 træningskampe, 7 ligakampe og 1 Liga Cup kamp. I træningskampene blev det til 5 sejre og 1 nederlag, men naturligvis var fokus der mest på at få spillerne i form. I ligaen har det været lidt op og ned med 2 sejre, 1 uafgjort og 4 nederlag. Da jeg går efter en topplacering er dette naturligvis ikke tilfredsstillende. Som jeg ser det, mangler jeg noget balance i organisationen. Pt. arbejder jeg lidt taktisk, men ellers kan et spillerindkøb blive nødvendigt. I øvrigt mangler jeg lige at få med, at Liga Cup kampen blev vundet 3-2 efter forlænget spilletid.

Truppen er sammensat efter det klassiske koncept om 2 spillere til hver position, hvor nogle ungdomsspillere ellers kan supplere. Jeg har hentet 4 spillere, unge som gamle. Men det mest centrale indkøb er Michael Ricketts, som nogen af jer måske ved spillede Premier League fodbold for Middlesbrough inden sommerpausen.

Truppen:


Stillingen:
« Seneste Redigering: 03 Feb 2007, 16:13 af Alonso » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #2: 03 Feb 2007, 16:37 »

Spændende spil, kan godt lide blogs om mindre klubber fra lavere divisioner.

En lidt skidt start, men mon ikke du snart får styr på det.
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #3: 03 Feb 2007, 16:40 »

Glæder mig til vi får en ordentlig update Smiley
Logged

Alonso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #4: 04 Feb 2007, 14:52 »


Jeg har først nu opdaget at jeg har placeret min blog i FM 2006-afdelingen... D'oh!

Kunne heller ikke forstå der var så lidt aktivitet i blogs generelt, men det forstår jeg nu. Bedre held næste gang som vi siger. Kan jeg lige få den flyttet af den nærmeste admin;)
Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #5: 04 Feb 2007, 14:55 »

Spændende med en blog om Albions, har selv haft en del sjov med dem. Starten kunne nok have været bedre Smiley

Og bloggen er flyttet til 2007 Wink
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #6: 05 Feb 2007, 09:49 »

Lige for at stille det dumme spørgsmål. Det er 2.div. ikke?
Hvordan ser det i øvrigt ud med klubben. Faciliteter, stadion. penge til indkøb osv?
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #7: 05 Feb 2007, 10:09 »

Hvad er der galt med USM? Var selv trofast fan af serien. Det overlevede endda mit første bekendtskb med cm4. Det måtte dog lade livet, da jeg virkelig prøvede cm4 igen.

DEt var for nice, at man kunne bestikke modstanderen,
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #8: 05 Feb 2007, 12:59 »

Jeg kan også huske USM. Det var vist bare et noget andet koncept... må man nok sige. Bestikkelsen var meget fedt, men det ville nok ødelægge en del at overføre det til FM...
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #9: 05 Feb 2007, 15:40 »

Når det bliver skrevet af dig Alonso, er der vel også nogle forventninger? Det har jeg i hvert fald.
Umiddelbart.. Spændende hold og din historik bag gør det blot mere lovende.

Vil dog sige at jeg forventer mig en del mere af dig, når jeg nu har set før hva du kan med blogs. Mener du havde en god en kørende på FMko med Dortmund, som vidst var blandt de bedste overhovedet. Nå, held og lykke med Albions, håber det bliver en blog jeg vil følge Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Alonso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #10: 05 Feb 2007, 16:02 »


Bare så I ikke venter forgæves... Har lige et godt netspil kørende, så bloggen vil nok ikke blive opdateret så meget indenfor det næste korte stykke tid. Men jeg vender stærkt tilbage! Og jeg skal nok lægge noget arbejde i det;)
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #11: 06 Feb 2007, 08:59 »

Det ser vi frem til, for indtil videre er dette en af de kortere blogs på siden... he
Logged

Alonso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #12: 07 Feb 2007, 18:03 »


Siden sidst:

Kampene:
Blackpool 2-0 Brighton
Brighton 1-1 Millwall
Bristol City 1-2 Brighton (Carling Cup)
Bristol City 0-2 Brighton
Brighton 1-1 Bournemouth
Yeovil 2-1 Brighton
Brighton 2-1 Doncaster
Carlisle 3-1 Brighton
Northampton 1-1 Brighton
Brighton 2-4 Arsenal (Carling Cup)
Oldham 5-4 Brighton
Leyton Orient 1-0 Brighton (Johnstone's Paint Trophy S)
Brighton 0-1 Rotherham


Facts:
Ligaplacering: 21. plads
Point: 16 point
Statistik: 4 sejre, 4 uafgjorte, 9 nederlag
Mål: +17, -25

Topscorer: Alex Revell; 12 mål (heraf 9 i ligasammenhæng)
Flest assist: Kerry Mayo; 3 assist
Flest MoM: Wayne Henderson; 2 MoM


Økonomien:
Indtægter: 19,75 mio.
Udgifter: 23, 72 mio.
Transferudgifter: 0,088 mio.
Lønudgifter: 8,66 mio.
Samlet: -3,88 mio.

Balance: -2,86 mio.
Transferpenge: 0,616 mio.
% transferindtægter: 70%
Sponsoraftale: 0,397 mio. pr. år
Banklån i alt: 109,5 mio.

(alle tal selvfølgelig i kr.)


Andet:
Gennemsnitligt tilskuertal: 5361


Håber det gav et overblik, bringer lidt mere levende læsning snart.
Logged

Alonso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #13: 07 Feb 2007, 18:33 »


05/11/2006
Bech Petersen bevarer troen

Tingene kører ikke helt som de skal for Albions for tiden. Resultaterne er svingende og spillet er bestemt ikke imponerende. Udenfor banen truer en stor gæld, hvilket hæmmer mulighederne for avancement. Bag facaden er der dog en mand der tror på projektet, nemlig manager Nikolaj Bech Petersen.

"Vores sæsonstart har ikke været god. Jeg er ikke tilfreds med den første tid jeg har haft i klubben, for hverken spil eller resultater har formet sig som ønsket. Havde en af tingene været på plads, kunne vi da i det mindste finde et lys derude. Dog er vi kun i november og jeg tror sagtens vi kan finde rytme og resultater frem."

Hverken bestyrelsen eller fansene har lagt skjul på at en oprykning var ønsket i år, så Bech Petersen burde føle sig presset. Det tager den danske manager ikke så tungt.

"Jeg kan ikke gå og tage mig af hvad nogle spekulerer. De udmeldinger jeg har fået fra bestyrelse og sågar også fans, er at man gerne vil give mig chancen. Det er dejligt at folk tror på mig nu hvor jeg er så ny i gamet, men jeg regner da bestemt også med at tingene snart ændrer sig, så vi kan begynde at blive taget seriøst."

Nogle kritikere hævder dog at Bech Petersen har været for dårlig til at sætte holdet, når en rutineret spiller som f.eks. Michel Kuipers har spillet så få kampe som det er tilfældet.

"Der er mange der har en mening uden det egentlig er berettiget. Jeg tror mine assistenter og mig ved bedst hvordan tingene foregår til træning og ligeledes kamp, ellers burde vi i hvert fald ikke være her endnu. Kuipers er ikke nogen dårlig spiller, bestemt ikke. Jeg har også stor respekt for de år han har været i klubben, men pt. er der bare en mere lovende spiller på den position han spiller for at bruge eksemplet"

For Michael Ricketts går kritikken på at han simpelthen ikke har levet op til forventningerne, set udfra at han ankom til Brighton med frisk erindring om Premier League og det engelsk landshold. Bech Petersen mener dog det er et spørgsmål om tid.

"Michael for det første kæmpet med en skade, som han først blev kvit et stykke inde i sæsonen. Nu arbejder han så på at ramme formen og jeg synes faktisk det går bedre og bedre. Jeg er klar over at en spiller med hans cv skal levere, men giv ham nu lidt tid."

På trods af kritik af spillere og ham selv, har Bech Petersen dog overskud til at se frem mod bedre tider. Han lover sågar at tingene nok skal blive ændret. Om oprykning er realistisk må tiden vise, men manageren har talt.


Ricketts har skuffet indtil videre
« Seneste Redigering: 09 Feb 2007, 16:29 af Alonso » Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Mågerne mod toppen
« Svar #14: 08 Feb 2007, 09:31 »

Op på hesten igen. Det kan jo blive dramatisk dette her.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010