home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1040 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Gymnasie
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Gymnasie  (Læst 19626 gange)
KF
Landsholdsspiller

Sv: Gymnasie
« Svar #60: 30 Jan 2007, 23:06 »

Tror nu at det har ændret sig efter de nye reformer?,. så langt imellem dansk ,matematik ,engelsk og tysk f.eks. synes jeg ikke der er længere,. Man kan komme ind på mange uddannelser med HHX. mange der ikke har med kontor at gøre. tror HHX har ændret sig meget.

Det er der heller ikke. Det er klart, at engelsk og tysk på hhx har en lidt mere erhvervsrettet undervisning, hvor man lærer at skrive og forstå handelsbreve, men ellers er det stort set ens.. Dansk er dog fx helt det samme kedelige shit begge steder ;o).

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

cbollerup
Gæst

« Svar #61: 30 Jan 2007, 23:14 »

Klart er HTX bedst, da det jo virkeligt er rettet mod noget bestemt. Der ved man vel hvilken branche man vil være inden for. Gym er som sagt det jeg vil kalde den mest all-round videre gående uddanelse, den lukker jo næsten ingen døre, og man er god til det meste (Alt efter hvad man har valgt).
Jeg har valgt en pakke der hedder: Samf A, engelsk A, Mat og tysk B, idræt C. Så er der så et eller to valgfag i 2.G, det bliver så psykologi. Hvis man vælger sådan noget, så er det jo en perfekt pakke, hvis man som jeg ved, at man enten vil være journalist eller inden for den politiske verden. Derudover er den jo et ok sprængbræt til noget psykologi.
Tror alt i alt, at alle tre uddannelser forbereder folk til 3 forskellig ting, kan godt ske det her er helt galt:
HHX: tal.
STX: bogstaver.
Kan godt ske at jeg bliver skudt ned me den her bemærkning, men sådan har jeg fanget det.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #62: 30 Jan 2007, 23:19 »

Klart er HTX bedst, da det jo virkeligt er rettet mod noget bestemt. Der ved man vel hvilken branche man vil være inden for. Gym er som sagt det jeg vil kalde den mest all-round videre gående uddanelse, den lukker jo næsten ingen døre, og man er god til det meste (Alt efter hvad man har valgt).
Jeg har valgt en pakke der hedder: Samf A, engelsk A, Mat og tysk B, idræt C. Så er der så et eller to valgfag i 2.G, det bliver så psykologi. Hvis man vælger sådan noget, så er det jo en perfekt pakke, hvis man som jeg ved, at man enten vil være journalist eller inden for den politiske verden. Derudover er den jo et ok sprængbræt til noget psykologi.
Tror alt i alt, at alle tre uddannelser forbereder folk til 3 forskellig ting, kan godt ske det her er helt galt:
Kan godt ske at jeg bliver skudt ned me den her bemærkning, men sådan har jeg fanget det.

Øh, kan du så sige mig, hvad der går at HHx ikke er særlig godt til videregående uddannelser? Det er jo akkurat samme princip som HTX, bare rettet mod handel, økonomi etc.

STX er jo også i høj grad, det du kalder tal, selvom det med mat og fysik dog er lidt en anden form for tal :-).

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Magneto
Lilleputspiller
*

« Svar #63: 31 Jan 2007, 11:27 »

Lad os da lige få betegnelserne på det rene. Et djøf-arbejde er altså et arbejde, hvor man arbejder for foreningen djøf, og ikke et juridisk/økonomisk arbejde, ellers får det jo pludselig dobbeltbetydning. Desuden er det jo reelt set kun Ha.Jur, der konkret kombinerer disse retninger, men der er naturligvis uddannelser, der i mindre grad også beskæftiger sig med begge dele.

Magneto
Lilleputspiller
*

« Svar #64: 31 Jan 2007, 11:29 »

Og no offence Cbollerup, men lyder ikke som om, at du har sat dig ind i sagen overhovedet hehe.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #65: 31 Jan 2007, 12:11 »

Til jer der taler for gym, og bruger betegnelser som "Techo-trampere", "Stoffer-skole" osv osv. for HHX, så kan jeg lige oplyse jer om en ny undersøgelse. Ud af 8 tilfældigt udvalgte gymnasier, var der 5 FRISKE kokain spor rundt omkring på skolen. Hovsa, gym er ligeså "slem" på det punkt som hhx Wink ..

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #66: 31 Jan 2007, 16:55 »

Heh, 'hippie'-kommentaren var bare spas. Der er akkurat lige så mange popsmarte fyre på stx, som der er på hhx.

Hvad forstår du ikke ved, at jeg ikke kan bruge biologi til noget? Jeg kan ikke bruge biologi til noget, men idræt er bare et fag, som er vigtigt for at holde folk i gang og få noget motion... og jeg ved godt, at idræt i høj grad er teori, og at det intet har med DJØF-arbejde at gøre, men for min skyld kunne de godt arrangere noget folkeskoleidræt for at holde folk igang - det kunne være super og samtidig et ganske godt tiltag på uddannelsen, eftersom at mange aldrig nogensinde rør sig.

Man kan vel egentlig sige, at der ligger to forskellige motiver bag de to udsagn Smiley.

Heps.

Nu er der nok sket meget siden jeg blev student, så jeg skal ikke sidde her og kloge på mig på det seneste tiårs udvikling indenfor ungdomsuddannelser - udover at det er glædeligt at HH, HF, HTX og hvad det ellers hedder er blevet styrker siden halvfemserne.

Jeg kan sagtens følge dig, når du siger, at naturvidensakbelige fag ikke giver så meget ballast, hvis man søger ind på polit, jura eller humansitiske universitetsuddanne lser. Men fagets berettigelse i gymnasiet - ligesom oldtidskundskab, musik, billedkunst og andre fag som nu mig bekendt ikke længere er obligatoriske? - er grobund for almindelig dannelse. Det nytter jo ikke noget at vi kun ved noget, om lige præcis det område som vi arbejder med. Så ville det hvertfald være en meget trist og unuanceret verden som vi skulle tulle rundt i.
På samme måde, som du selv nævner det, har idræt sin naturlige plads på et skoleskema, så børn og unge får nogle ordentlige motions- og idrætsvaner. Vi kan hurtigt blive enige om at det er vigtigt. Jeg forstår bare ikke hvordan du kan skalte og valte mellem diverse almen dannende fag.

Men der er jo ingen tvivl om fag som musik, billedkunst, naturvidenskabelige fag og lignede fag er pillet ud af gymnasiedelen og altid har været det på HH på grund af de er så pokkers dyre, ligeledes grunden til at Idræt ikke figurerer på skemaet på sidstnævnte uddannelse.

Håber det var svar på lidt af det vi diskuterer Smiley

-bune

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #67: 31 Jan 2007, 16:59 »

Lad os da lige få betegnelserne på det rene. Et djøf-arbejde er altså et arbejde, hvor man arbejder for foreningen djøf, og ikke et juridisk/økonomisk arbejde, ellers får det jo pludselig dobbeltbetydning. Desuden er det jo reelt set kun Ha.Jur, der konkret kombinerer disse retninger, men der er naturligvis uddannelser, der i mindre grad også beskæftiger sig med begge dele.

Heps.

Jeg går ud fra den er henvendt til mig?
Jeg ved ikke helt, om du bevist vælger at misforstå, hvad jeg skriver, eller om du bare ikke er klar over at det kræver at man er økonom eller jurist for at være medlem af DJØF, hvorved man så har taget en af de to uddannelser som mit tidligere svar referede til.

-bune

Zone 43
Manager

« Svar #68: 31 Jan 2007, 17:18 »

Du må da indrømme, at Niels Brock i bund og grund er noget lort sammenlignet med andre handelsskoler? Skolen kan vel absolut intet tilbyde, andet end en god geografisk placering, hvis man bor centralt.

Jeg har kun gået på (går der stadig) en NB, så jeg skal da ikke om det er lort sammenlignet med andre. Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

cbollerup
Gæst

« Svar #69: 31 Jan 2007, 17:27 »

Og no offence Cbollerup, men lyder ikke som om, at du har sat dig ind i sagen overhovedet hehe.

Kan godt ske jeg har misforstået noget, eller det meste Ubeslutsom
Har altid fået afvide, af familie og sudievejledere, at HHX er for dem der vil i lære på diverse kontore, og de der vil på uni, de tager gym. Men det er tilsynladende helt hen i vejret Skuffet

Til jer der taler for gym, og bruger betegnelser som "Techo-trampere", "Stoffer-skole" osv osv. for HHX, så kan jeg lige oplyse jer om en ny undersøgelse. Ud af 8 tilfældigt udvalgte gymnasier, var der 5 FRISKE kokain spor rundt omkring på skolen. Hovsa, gym er ligeså "slem" på det punkt som hhx Wink ..

Læste det godt i avisen. Ved ikke hvor du går i skole, men ude ved os, der er det de hårde stoffer der er på HHX, hvor på gym er det "kun" planter som kan ryges Wink

absalonsen
Gæst

« Svar #70: 08 Feb 2008, 21:42 »

Så er der en masse unge mennesker, der snart skal træffe et vigtigt valg. Der i blandt mig! Smiley

Jeg skal på HHX og har tænkt mig at søge i Ballerup og Niels Brock. Ved dog ikke, hvad jeg skal søge som de sidste.
Har været på en uges præsentationskursus på Ballerup, og har kun fået positiv viden om det sted. Var også til åbent hus, hvilket kun bekræftede mig i, at det virker som en godt sted.
Var til åbent hus på Niels Brock i går. Det virker også godt. Ambitiøse og friske lærer - det stik modsatte end i folkeren.

Glæder mig til at prøve noget nyt, nyt miljø, nye lærer og nye venner. Smiley

Hvad vil I andre, som også skal på ungdomsuddannelse/10. til sommer, søge?

ManUtd83
Manager

« Svar #71: 08 Feb 2008, 21:43 »

Jeg kan da varmt anbefale Engelsk A, Tysk A, Samf. B i hvert fald Smiley

MLL
Manager

« Svar #72: 08 Feb 2008, 21:46 »

Jeg skal på HHX i Svendborg efter sommerferien.

Er dog lidt i tvivl hvad for en linie jeg skal vælge. :/

Tilbage på FmF Opstemt

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #73: 08 Feb 2008, 21:47 »

Herreste gud Huh STX er bestemt ikke tal ! jeg har en linie der hedder Mat: A, kemi B, fysik B, dansk A, historie A, tysk B (et b hæves til a) Hvis du kalder det bogstaver (udover vores bogstaveregning Tunge) så tager du fejl. En ægte studenterhue er rød Cool

Grin

absalonsen
Gæst

« Svar #74: 08 Feb 2008, 21:47 »

Jeg kan da varmt anbefale Engelsk A, Tysk A, Samf. B i hvert fald Smiley

1. Jeg har ikke tysk, men fransk Wink Peace

2. Skal sku ikke have fransk på A, det skal overståes hurtigst muligt! Wink

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010