home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 806 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Gymnasie
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Gymnasie  (Læst 19615 gange)
Magneto
Lilleputspiller
*

Sv: Gymnasie
« Svar #45: 30 Jan 2007, 22:03 »

Man kan skam sagtens blive journalist, selvom man har gået på HH... Hvor har du den idé fra?

Magneto
Lilleputspiller
*

« Svar #46: 30 Jan 2007, 22:05 »

Generelt har mit indtryk faktisk været, at handelsskolen forbereder en bedre på en videreuddannelse, da der er mere frihed under ansvar, end på gymnasiet, hvor lærerne ofte tror man stadigvæk er i folkeskolen. Dertil bliver der i de forskellige fag også oftere skrevet store opgaver, og undervisningen mere individuel end gymnasiet.

Om handelsskolen er lettere end gymnasiet, har jeg svært ved at vurdere. Tror det er meget lige, men pensummæssigt skal man læse mere på gymnasiet end handelsskolen.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #47: 30 Jan 2007, 22:07 »

Tusind tak Smiley ..

For lige at følge op på den, så arbejder jeg i den børnehave som du kan se i lokalerne længst væk fra hovedindgangen Smiley Du kan se ind på vores legeplads, hvor jeg flere gange har fået at vide at det går vildt til for sig

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Zone 43
Manager

« Svar #48: 30 Jan 2007, 22:10 »

Det kommer helt an på, hvad du sætter pris på. Jeg vil ikke anbefale Niels Brock, hvor der går mange useriøse, og hvor materialerne er dårlige. Du skal tilmeld betale for nogle af de bøger, hvis jeg ikke husker forkert.

Så mange useriøse synes jeg ikke der er herude på lorteøen Smiley

Vi skal kun betale for de bøger, som vi skriver i. IKKE kladdehæfter, men skolebøger Smiley

Generelt har mit indtryk faktisk været, at handelsskolen forbereder en bedre på en videreuddannelse

Amen!

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Magneto
Lilleputspiller
*

« Svar #49: 30 Jan 2007, 22:12 »

Du må da indrømme, at Niels Brock i bund og grund er noget lort sammenlignet med andre handelsskoler? Skolen kan vel absolut intet tilbyde, andet end en god geografisk placering, hvis man bor centralt.

Dolle
Reserveholdsspiller

« Svar #50: 30 Jan 2007, 22:22 »

Jeg skal også til at vælge gymnasie her til foråret og så starte der efter sommeren, er dog stadig lidt i tvil om hvilket gym jeg skal vælge ..

Kigger lige nu mest på Kongsholm (Albertslund) og Brøndby Gym ..

KF
Landsholdsspiller

« Svar #51: 30 Jan 2007, 22:24 »

Heps.

Hvordan kan du mene, at man er hippie fordi man vælger at gå tre år i gymnasiet fremfor en handelsskoleeksamen . Der findes da ikke noget mere småborgerligt og konservativt end en studentereksamen ?

Jeg forstår ikke helt dit argument med at du ikke har noget at bruge kristendom og biologi til, hvis du engang skal læse videre på universitetet, når du samtidigt siger selv du savner et fag som idræt - det ligger da meget fjernt for et DJØF-arbejde.

-bune

Heh, 'hippie'-kommentaren var bare spas. Der er akkurat lige så mange popsmarte fyre på stx, som der er på hhx.

Hvad forstår du ikke ved, at jeg ikke kan bruge biologi til noget? Jeg kan ikke bruge biologi til noget, men idræt er bare et fag, som er vigtigt for at holde folk i gang og få noget motion... og jeg ved godt, at idræt i høj grad er teori, og at det intet har med DJØF-arbejde at gøre, men for min skyld kunne de godt arrangere noget folkeskoleidræt for at holde folk igang - det kunne være super og samtidig et ganske godt tiltag på uddannelsen, eftersom at mange aldrig nogensinde rør sig.

Man kan vel egentlig sige, at der ligger to forskellige motiver bag de to udsagn Smiley.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #52: 30 Jan 2007, 22:25 »

For lige at følge op på den, så arbejder jeg i den børnehave som du kan se i lokalerne længst væk fra hovedindgangen Smiley Du kan se ind på vores legeplads, hvor jeg flere gange har fået at vide at det går vildt til for sig
Okay Smiley .. så må jeg jo se om jeg ser dig .. har jo set billeder af dig, i den tråd hvor man viser billeder af sig selv  Tunge kan ikk li huske hva den hedder  Opstemt

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #53: 30 Jan 2007, 22:28 »

Okay Smiley .. så må jeg jo se om jeg ser dig .. har jo set billeder af dig, i den tråd hvor man viser billeder af sig selv  Tunge kan ikk li huske hva den hedder  Opstemt

Eftersom jeg er den eneste mand der, bortset fra en på 40, så tror jeg ikke at det bliver det store besvær at genkende mig Wink Jeg hører også tit fra folk at de har set mig på legepladsen, men nu går jeg jo ikke og kigger ind i gymnasiets vinduer, så jeg kan ikke just sige "i lige måde" Opstemt

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #54: 30 Jan 2007, 22:30 »

Eftersom jeg er den eneste mand der, bortset fra en på 40, så tror jeg ikke at det bliver det store besvær at genkende mig Wink Jeg hører også tit fra folk at de har set mig på legepladsen, men nu går jeg jo ikke og kigger ind i gymnasiets vinduer, så jeg kan ikke just sige "i lige måde" Opstemt
Hah .. nej okay  Opstemt .. Det ku ellers være der var nogen der kiggede hvis du stod og gloede ind af vinduet  Wink

EDIT : Fedt sig.  Wink .. og det passer  Wink

KF
Landsholdsspiller

« Svar #55: 30 Jan 2007, 22:33 »

@cbollerup

Jeg tror, at der er noget, du har misforstået. Først og fremmest; det er klart, at stx åbner for flere muligheder på universitet, men det drejer sig primært om ting som fx medicinstudiet, hvor det kræver forskellige ting som fx kemi, hvilket ikke er muligt at få på handelsskolen. En ganske almindelige ting som journalist er der overhovedet ingen problemer i overhovedet.

En anden ting: 1. halve år på HHx er meget centreret om gruppearbejde med den nye reform. Det skyldes, at man vil vise, hvad de fremtidige fag, man vil have kan bruges til, hvorfor eleverne har diverse projekt-forløb, hvor de fx opretter en fiktiv virksomhed, og laver en tyve siders lang forretningsplan. Det er utrolig lærerigt, og man lærer samtidig også sine klassekammerater bedre at kende. Jeg var positivt overrasket over det første halve år, selvom det var enorm rodet. Det skyldes dog nok også, at jeg var en del af den første årgang på den nye reform.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Ramsdal
Gæst

« Svar #56: 30 Jan 2007, 22:47 »

Jeg var også en del af den nye reform på handelsskolen og er super glad for det,.
det var meget rodet i starten og alle fag flød ligesom ud i et, men nu (på 2. år) laver vi i hvert fald ligeså meget som dem på gym og har også ligeså mange afleveringer. Den grund til jeg valgte HHX er nok at jeg ser biologi og kristendom og fysik som ligegyldige fag for mit vedkommende. derfor var HHX et naturligt valg for så ville jeg få mere ud af en handelsorienteret uddannelse som ligger vægt på en videre uddannelse eller ud i en lære diverse steder. der er ikke meget man ikke kan med en HHX længere udover det med natur fagene.
Det er i hvert fald mit indtryk .

cbollerup
Gæst

« Svar #57: 30 Jan 2007, 22:51 »

@KF

Kan godt høre at du er en stor fortaler for HHX. Ved ikke hvor du går på handelskole, men ude ved os, er der ingen tvivl om at arbejdsmoralen, og det produkt man har efter 3 år, er langt bedre/større på gym, i forhold til handelsskolen.

Min onkel arbejder som historie lærer på et uni, og han siger, at på uni ved de godt, at der hos langt de fleste gym elever er en bedre arbejdsmoral. Ved godt at der er undtagelser, og at dette kan virke som en voldsom generalisering, men gym elever står bedre rustet, angående længere varende uddanelser. Kan godt ske at Journalistik ikke er det bedste eksempel.

Mit indtryk går vel lidt på, at HHX er god til at forberede folk til at komme i lære på diverse kontore. Kan godt ske at jeg er helt galt på den.

Forstår heller ikke hvorfor i tror at man har kristendom, fysik og biologi på gym, det er jo kun hvis man vælger det..

Ramsdal
Gæst

« Svar #58: 30 Jan 2007, 23:00 »

Tror nu at det har ændret sig efter de nye reformer?,. så langt imellem dansk ,matematik ,engelsk og tysk f.eks. synes jeg ikke der er længere,. Man kan komme ind på mange uddannelser med HHX. mange der ikke har med kontor at gøre. tror HHX har ændret sig meget.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #59: 30 Jan 2007, 23:05 »

@KF

Kan godt høre at du er en stor fortaler for HHX. Ved ikke hvor du går på handelskole, men ude ved os, er der ingen tvivl om at arbejdsmoralen, og det produkt man har efter 3 år, er langt bedre/større på gym, i forhold til handelsskolen.

Min onkel arbejder som historie lærer på et uni, og han siger, at på uni ved de godt, at der hos langt de fleste gym elever er en bedre arbejdsmoral. Ved godt at der er undtagelser, og at dette kan virke som en voldsom generalisering, men gym elever står bedre rustet, angående længere varende uddanelser. Kan godt ske at Journalistik ikke er det bedste eksempel.

Mit indtryk går vel lidt på, at HHX er god til at forberede folk til at komme i lære på diverse kontore. Kan godt ske at jeg er helt galt på den.

Forstår heller ikke hvorfor i tror at man har kristendom, fysik og biologi på gym, det er jo kun hvis man vælger det..

Du kan da ikke vælge en stx-linie uden nogle af de i mine øjne ligegyldige fag? Hvad angår, hvem der står bedst rustet er det jo påstand mod påstand. Jeg kender også en, som underviser på en videregående uddannelse, og hun kan klart se, at HTX-eleverne er de bedst rustede, fordi de på HTX arbejder meget projektorienteret, hvilket styrker deres selvdisciplin etc.

Arbejdsmoral er bestemt ikke noget, som den enkelte uddannelse påvirker. Det er helt klart et spørgsmål om personlig indstilling. Jeg ved ikke, hvor du bor, men jeg har i hvert fald fået det indtryk, at man flere steder på Sjælland har det indtryk, at hhx og htx er en uddannelse under det niveau som stx har, og det er jo i hvert fald på alle måder forkert.

Hvad angår ens udbytte på uddannelse, så er jeg ikke enig. HHX-elever kan jo begå sig på universitet, og dette må jo skyldes, at de har lært et eller andet. Jeg ser dog en fordel i, at man efter folkeskolen har valgt hhx, i det man fra start har centreret sig om det man vil, og man i så fald er bedre rustet til fx den økonomisk videregående uddannelse, men har taget. Det samme gælder selvfølgelig omvendt, hvis man nu engang fx har tænkt sig at læse medicin - dog synes jeg, at en uddannelse som også retter sig mod det naturvidenskabelige kunne være super, således at man kan specificere sig tidligere og derved opnå større viden, evner osv. på et given område.

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010