home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1062 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Gymnasie
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Gymnasie  (Læst 19567 gange)
søgaard
Gæst

Sv: Gymnasie
« Svar #15: 30 Jan 2007, 18:12 »

hah, blærerøv Wink .. jeg har ogs rytme, men det er ikk til dans til er til driblingerne på fodboldbanen Wink
Jeg er ligesom alle brasilianere..Smiley De danser tit når de er til Vm osv..Opstemt

cbollerup
Gæst

« Svar #16: 30 Jan 2007, 18:46 »

Hippier... hippier... hippier!!!

Jeg valgte hhx, da jeg skulle vælge, hvad jeg skulle efter folkeskolen - og jeg har ikke fortrudt det. Valget stod mellem stx og hhx, men jeg var personligt ekstremt træt af folkeskolefag som biologi og kristendom. De fag har man jo intet at bruge til, når man regner med at skulle læse jura eller økonomi, så hhx har bare været super nice for mig.

Jeg savner dog idræt - det kunne de godt tage at indføre på HHx.. så ville den uddannelse være perfekt! =)

Har du fx overvejet HTX, ZaZZal?

Vil på nogle områder give Bune ret. I den gamle skole, var det "små borgerligt" og "Konservativt" at tage på stx, og kun for de rige, og enkelte der var meget kloge. Idag ligger det vel meget blandet, og hvad folk føler for. Nogen vælger ud fra hvad de hører, andre hvad de ser og nogen er "Bare" socialt belastet Wink

Alt er jo relativt, drenge. I forhold til arbejdsmarkedet får jeg næppe nogensinde brug for det der blev undervist i mine biologi- eller naturfagstimer i gym. Til gengæld kan andre fag blive vigtige for mig jobmæssigt. Den slags er jo fra person til person.

Hvis man er 100% sikker på hvad man vil, så synes jeg at man kan tage hhx.  Hvis du vil videre på universitet, så står du i en langt mere favorabel position, hvis du har været på et gym, fremfor handelsskole.

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #17: 30 Jan 2007, 18:51 »

Hvis man er 100% sikker på hvad man vil, så synes jeg at man kan tage hhx.  Hvis du vil videre på universitet, så står du i en langt mere favorabel position, hvis du har været på et gym, fremfor handelsskole.

Jeg er på uni Cool

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

cbollerup
Gæst

« Svar #18: 30 Jan 2007, 18:55 »

Jeg er på uni Cool

Sagde heller ikke at man ikke kunne komme ind, men ikke desto mindre, så florere der en helt anden arbejdsmoral
på gym, i forhold til handelsskole. Mener at der bliver lavet mere bogligt arbejde på gym, end der gør på handelsskolen, og det er jo også det man gør på uni. Eller hvad?

freddiem
Førsteholdsspiller

« Svar #19: 30 Jan 2007, 19:00 »

Jeg valgte bla. gymnasiet pga. de mange forskellige fag plus at gymnasiet er splinter nyt Opstemt Desuden synes jeg at den nye reform med Naturvidenskabeligt Grundforløb, Almen Sprogforståelse og Almen studieforberedelse er rigtig gode tiltag. Man opbygger en stor basis viden inde for en masse fag, det vil man ikke kunne hvis man havde valgt at gå på fx. hhx og man bliver forberedt til at studere videre på uni.

Ramsdal
Gæst

« Svar #20: 30 Jan 2007, 19:04 »

tror ikke gymnasiet er mere bogligt end handelsskolen Wink

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #21: 30 Jan 2007, 19:05 »

Sagde heller ikke at man ikke kunne komme ind, men ikke desto mindre, så florere der en helt anden arbejdsmoral
på gym, i forhold til handelsskole. Mener at der bliver lavet mere bogligt arbejde på gym, end der gør på handelsskolen, og det er jo også det man gør på uni. Eller hvad?

Jeg gik skam på gym, og det var jeg ganske tilfreds med. Jeg har stort set ingen arbejdsmoral så jeg havde en høj fraværsprocent. Godt for mig at mit gym var ret large hvad det angår Smiley

Jeg ved i sagens natur ikke hvor meget bogligt arbejde der er på handsskolen, men mener du at der er mere praktisk/fysisk arbejde der?

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

zafirsimon
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 30 Jan 2007, 19:08 »

gymnasiet er jo stadig det stadig det sted som giver flest muligheder på videregående uddannelser

cbollerup
Gæst

« Svar #23: 30 Jan 2007, 19:12 »

Jeg ved der er mere gruppearbejde, der ER færre lektier og afleveringer. Det er ihvertfald noget andet det man lærer, det er self også selvsagt, ellers ville det jo ikke være 2 forskellige skoler. Men er rimelig sikker på at det man lærer på HHX, er noget der bedre kan "Bruges" i handelsverdnen. Eksempelvis så er der ikke så meget en sælger behøver at vide, om hvad forskellen på et substantiv og et verbum.
Hvorimod en der skal på uni, han/hun behøver ikke vide meget om international økonomi, hvis man skal læse til Historie, psykologi etc.
Håber ikke jeg er helt galt på den, det er det jeg har fået af vide rundt omkring, og det jeg kan mærke på egen krop Skuffet

Så sagde min mor også til mig, hvis du er i tvivl, så husk at gymnasiet stort set ikke lukker nogle døre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #24: 30 Jan 2007, 19:16 »

Det er da den omvendte verden.. Der er lige så meget bogligt på handelsskolen som der er på gymnasiet, hvis ikke mere! Det er skam let nok at komme ind på Uni fra HHX, det er der mange af mine tidligere klassekammerater der er, og det har ikke været noget problem. Forskellen på gymnasiet og handelsskolen er logiskt nok at handelsskolen er mere handelsorienteret, mens gymnasiet er mere alment orienteret, og der er derfor større valgmuligheder. Jeg gik selv på handelsskolen fordi at jeg ikke vidste hvad jeg skulle efter folkeskolen, og min bror gik der, og samtidig arbejdede jeg i butik på daværende tidspunkt, så det var et logiskt valg. Jeg har dog skiftet retning totalt, men jeg fortryder stadig ikke at jeg gik på handelsskolen.

God fornøjelse på Grenaa Gymnasium forresten, jeg kender selvfølgelig en del der går der, og du kan se over til mit arbejde (og mig) derfra Wink

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Bademesteren
Manager

« Svar #25: 30 Jan 2007, 19:16 »

Jeg ved i sagens natur ikke hvor meget bogligt arbejde der er på handsskolen, men mener du at der er mere praktisk/fysisk arbejde der?

Jeg nappede handelsskolen og der er masser af bogligt stof der kan jeg oplyse.

Handelsskolen er dog meget rettet mod et videre karriereforløb indenfor handel og kontor.

Kunne jeg vælge om havde jeg nappet gymnasiet og den 1-årige overbygning på handelsskolen.   Rullende Øjne

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #26: 30 Jan 2007, 19:20 »

Jeg ved der er mere gruppearbejde, der ER færre lektier og afleveringer. Det er ihvertfald noget andet det man lærer, det er self også selvsagt, ellers ville det jo ikke være 2 forskellige skoler. Men er rimelig sikker på at det man lærer på HHX, er noget der bedre kan "Bruges" i handelsverdnen. Eksempelvis så er der ikke så meget en sælger behøver at vide, om hvad forskellen på et substantiv og et verbum.
Hvorimod en der skal på uni, han/hun behøver ikke vide meget om international økonomi, hvis man skal læse til Historie, psykologi etc.
Håber ikke jeg er helt galt på den, det er det jeg har fået af vide rundt omkring, og det jeg kan mærke på egen krop Skuffet

Så sagde min mor også til mig, hvis du er i tvivl, så husk at gymnasiet stort set ikke lukker nogle døre.

Så synes jeg lige at du skal undersøge sagen nærmere før du udtaler dig Wink Selvfølgelig lærer man lige så meget dansk på handelsskolen som på gymnasiet, det er faktisk obligatorisk at have dansk på A niveau, og derudover havde jeg også andre almen nyttige fag som tysk, matematik, engelsk, fransk, it, psykologi osv... Forskellen er at de andre fag på handelsskolen er f.eks. erhvervsøkonomi, salg & service, erhvervsret osv, mens de på gymnasiet er naturfag, fysik/kemi, idræt osv.

Hvis du har styr på hvad du skal efter din ungdomsuddannelse, kan du som regel også ruste dig til den på handelsskolen, via f.eks. valgfag.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

cbollerup
Gæst

« Svar #27: 30 Jan 2007, 19:29 »

Så synes jeg lige at du skal undersøge sagen nærmere før du udtaler dig Wink Selvfølgelig lærer man lige så meget dansk på handelsskolen som på gymnasiet, det er faktisk obligatorisk at have dansk på A niveau, og derudover havde jeg også andre almen nyttige fag som tysk, matematik, engelsk, fransk, it, psykologi osv... Forskellen er at de andre fag på handelsskolen er f.eks. erhvervsøkonomi, salg & service, erhvervsret osv, mens de på gymnasiet er naturfag, fysik/kemi, idræt osv.

Hvis du har styr på hvad du skal efter din ungdomsuddannelse, kan du som regel også ruste dig til den på handelsskolen, via f.eks. valgfag.

Ved da, at der bliver lavet flere afleveringer på gym, end der gør på handelsskolen, sådan er det ihvertfald i Vestjylland. Man har også flere lektier på gym end på handelsskolen. Dem jeg kender der går på handelsskolen, de siger at de ikke laver en skid, og for det meste er det gruppearbejde, og det er jo ikke sådan noget man behøver at øve sig i, hvis man vil være psykolog, journalist eller historiker.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #28: 30 Jan 2007, 19:33 »

Ved da, at der bliver lavet flere afleveringer på gym, end der gør på handelsskolen, sådan er det ihvertfald i Vestjylland. Man har også flere lektier på gym end på handelsskolen. Dem jeg kender der går på handelsskolen, de siger at de ikke laver en skid, og for det meste er det gruppearbejde, og det er jo ikke sådan noget man behøver at øve sig i, hvis man vil være psykolog, journalist eller historiker.

Så har det godt nok ændret sig, ellers går dine venner på 1. år... Jeg gik som sagt selv på handelsskolen, og kender også mange som går/gik på gymnasiet, min kæreste og hendes lillesøster gik og går også på gymnasiet, men jeg har slet ikke fået fornemmelsen af at de laver mere derinde end vi gjorde. Og hvorfor er det lige at du nævner de 3 fag dér? Man har psykologi, dansk, samfundsfag og samtidshistorie på handelsskolen, det er da de mest essensielle for at blive de tre ting?
Men 2. år på handelsskolen er (ligesom på gymnasiet) det hårdeste... Det første er ren barnemad, da man der lærer meget af det som man fik med i 10. klasse, og derudover laver man meget gruppearbejde... Det ændrer sig på 2. år Wink

cbollerup
Gæst

« Svar #29: 30 Jan 2007, 19:39 »

Så har det godt nok ændret sig, ellers går dine venner på 1. år... Jeg gik som sagt selv på handelsskolen, og kender også mange som går/gik på gymnasiet, min kæreste og hendes lillesøster gik og går også på gymnasiet, men jeg har slet ikke fået fornemmelsen af at de laver mere derinde end vi gjorde. Og hvorfor er det lige at du nævner de 3 fag dér? Man har psykologi, dansk, samfundsfag og samtidshistorie på handelsskolen, det er da de mest essensielle for at blive de tre ting?
Men 2. år på handelsskolen er (ligesom på gymnasiet) det hårdeste... Det første er ren barnemad, da man der lærer meget af det som man fik med i 10. klasse, og derudover laver man meget gruppearbejde... Det ændrer sig på 2. år Wink

Undskyld, har kan udtalt mig på vegne af mine 1. års HHX buddies. Ved bare at vi har 2-3 afleveringer i ugen, på første år. Og det bliver værre igennem de næste 2 år.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010