home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1120 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Gymnasie
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: Gymnasie  (Læst 19574 gange)
absalonsen
Gæst

Sv: Gymnasie
« Svar #90: 10 Aug 2009, 15:29 »

Er det meget normalt at tage på gym efter 9.? Huh Fordi der er jo mange der tager 10., så man kunne jo forestille sig at kunne komme til at gå i klasse med ældre elever end en selv. Eller mærker man det ikke i den alder? Hvad er jeres erfaringer? Smiley

Intet problem! Ligegyldigt om du kommer til at gå i klasse med nogle, der er ældre end dig selv.

LFC_Fisker
Landsholdsspiller

« Svar #91: 10 Aug 2009, 15:31 »

Okay. Lyder fedt. Jeg overvejer nemlig at starte efter 9. Smiley

CR9
Landsholdsspiller

« Svar #92: 10 Aug 2009, 15:47 »

Intet problem! Ligegyldigt om du kommer til at gå i klasse med nogle, der er ældre end dig selv.

Nah, det vil jeg nu ikke give dig ret i. Hvis jeg var begyndt i gym efter 9. klasse, ville jeg have været 15 år. Det vil sige, at jeg først var blevet 18 år nu her i 3.G. Man går glip af en hel del byture, hvis man først fylder 18 i 2.G, og det har været mega skod for dem i min klasse, der endnu ikke er 18.

Jeg ville heller ikke have kunnet gå i byen på de to studieture, da de begge ligger før, jeg ville have fyldt 18.

Hvis du er moden nok, skal du nok klare gymnasiet, men det har altså sine ulemper, hvis du kun er 15, når du begynder. Smiley

Sarl
Førsteholdsspiller

« Svar #93: 10 Aug 2009, 16:04 »

Nah, det vil jeg nu ikke give dig ret i. Hvis jeg var begyndt i gym efter 9. klasse, ville jeg have været 15 år. Det vil sige, at jeg først var blevet 18 år nu her i 3.G. Man går glip af en hel del byture, hvis man først fylder 18 i 2.G, og det har været mega skod for dem i min klasse, der endnu ikke er 18.

Jeg ville heller ikke have kunnet gå i byen på de to studieture, da de begge ligger før, jeg ville have fyldt 18.

Hvis du er moden nok, skal du nok klare gymnasiet, men det har altså sine ulemper, hvis du kun er 15, når du begynder. Smiley

Bah. Jeg er ikke gået glip af byture pga. min alder og på studieturen stod den på druk hver aften. Men det er vel et spærgsmål om hvor man tager hen. De tjekker sikkert ID mere på visse steder end andre.

Synes dog ikke der er nogen ulemper, hverken socialt eller fagligt. Der er mange der begynder på gym i den alder.

Isolation

LFC_Fisker
Landsholdsspiller

« Svar #94: 10 Aug 2009, 16:13 »

Jeg har fødselsdag i Januar, så jeg er faktisk 16 når/hvis jeg starter. Thumbs Up

CR9
Landsholdsspiller

« Svar #95: 10 Aug 2009, 16:18 »

Bah. Jeg er ikke gået glip af byture pga. min alder og på studieturen stod den på druk hver aften. Men det er vel et spærgsmål om hvor man tager hen. De tjekker sikkert ID mere på visse steder end andre.

Synes dog ikke der er nogen ulemper, hverken socialt eller fagligt. Der er mange der begynder på gym i den alder.

De tjekker altid ID de steder, hvor vi tager hen, så dem under 18 har uden tvivl misset noget Smiley

Jeg har fødselsdag i Januar, så jeg er faktisk 16 når/hvis jeg starter. Thumbs Up

Så fylder du 18 halvvejs inde i 2.G. Det er ganske fint.  Thumbs Up

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #96: 10 Aug 2009, 16:19 »

Starter nu på onsdag og er først fyldt 16 for 2 uger siden.. Er nu meget fortrøstningsfuld :-)

Build Me Up Buttercup!

Anfield Road
Manager

« Svar #97: 26 Sep 2012, 21:45 »

Okay, jeg mener at vi har eller har haft en tråd der hedder Uddanelse, men jeg kan simpelthen ikke finde den, så jeg smider den lige her  Smiley

Jeg går i 9. klasse og skal snart til at vælge hvad jeg vil efter dette skoleår. Alt peger lige nu i retning af et alment STX gymnasie, men tingene kan jo ændre sig  Wink Lige nu virker det nok som den knap så overraskende og eneste rigtige løsning for mig. Så mit spørgsmål er bare om i har gået på gymnasiet og har nogen gode råd, eller om i vil fortælle lidt om jeres erfaringer med det.  Smiley

Jeg bor i hovedstadsområdet, så hvis det skulle være vil det nok blive Borupgaard(i Ballerup). Hvis nogen oven i købet har erfaringer derfra er det jo bare rigtigt heldigt  Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #98: 26 Sep 2012, 21:58 »

Okay, jeg mener at vi har eller har haft en tråd der hedder Uddanelse, men jeg kan simpelthen ikke finde den, så jeg smider den lige her  Smiley

Jeg går i 9. klasse og skal snart til at vælge hvad jeg vil efter dette skoleår. Alt peger lige nu i retning af et alment STX gymnasie, men tingene kan jo ændre sig  Wink Lige nu virker det nok som den knap så overraskende og eneste rigtige løsning for mig. Så mit spørgsmål er bare om i har gået på gymnasiet og har nogen gode råd, eller om i vil fortælle lidt om jeres erfaringer med det.  Smiley

Jeg bor i hovedstadsområdet, så hvis det skulle være vil det nok blive Borupgaard(i Ballerup). Hvis nogen oven i købet har erfaringer derfra er det jo bare rigtigt heldigt  Smiley

Jeg går lige nu i 1.g på Borupgaard og jeg har kun varme ting at sige om Borupgaard, det er alt for fedt at gå der. Jeg har haft en rigtig fed oplevelse i den halvanden måned som jeg har gået der nu Smiley

ReaLFCK
Førsteholdsspiller

« Svar #99: 26 Sep 2012, 21:59 »

Uanset hvad, så lad ihvertfald bare være med at vælge et år i 10 klasse.. Det gjorde jeg, så nu er jeg "fanget" der i et år..  ticked off

Anfield Road
Manager

« Svar #100: 26 Sep 2012, 22:03 »

Jeg går lige nu i 1.g på Borupgaard og jeg har kun varme ting at sige om Borupgaard, det er alt for fedt at gå der. Jeg har haft en rigtig fed oplevelse i den halvanden måned som jeg har gået der nu Smiley

Jeg har nemlig også hørt godt om det, men der er jo negative historier som man også skal tage højde for. Min far gik der i sin tid og var rigtig glad for det, men meget har ændret sig på 25 år  Smiley

Jeg var også derude i et såkaldt introkursus i vinters men to dage giver ligesom ikke et retvisende billede Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #101: 26 Sep 2012, 22:04 »

Jeg har nemlig også hørt godt om det, men der er jo negative historier som man også skal tage højde for. Min far gik der i sin tid og var rigtig glad for det, men meget har ændret sig på 25 år  Smiley

Jeg var også derude i et såkaldt introkursus i vinters men to dage giver ligesom ikke et retvisende billede Smiley

Altså når du skal til at vælge gymnasie, hvad tænker du så mest på, det sociale eller det faglige?

Anfield Road
Manager

« Svar #102: 26 Sep 2012, 22:08 »

Altså når du skal til at vælge gymnasie, hvad tænker du så mest på, det sociale eller det faglige?

Begge dele  Smiley For det første vil jeg have det godt med mine klassekammerater, for hvis jeg ikke har det så lærer jeg ikke en skid uanset hvor god undervisningen er. Men selvfølgelig skal det også være kompetente lærere.

Jeg ved at Borupgaard har ry for at være et sted for stræberne og nørderne. Er det noget du har en oplevelse af?  Smiley

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #103: 26 Sep 2012, 22:17 »

Begge dele  Smiley For det første vil jeg have det godt med mine klassekammerater, for hvis jeg ikke har det så lærer jeg ikke en skid uanset hvor god undervisningen er. Men selvfølgelig skal det også være kompetente lærere.

Jeg ved at Borupgaard har ry for at være et sted for stræberne og nørderne. Er det noget du har en oplevelse af?  Smiley

Altså jeg går selv i musiklinjen, så kan ikke udtale mig selv så meget om det. Men der er forskellige linjer, der er kendt som stræber/nørde linjer, fx. x,w,y og z som er de videnskabelige linjer. Men jeg kender mange fra de klasser, og de er helt fine. Man kan godt mærke at Borupgaard er lidt en "hipster" skole, hvis man kan sige det. Der bliver gået rigtig meget op i hvordan man ser ud osv, men det er ikke noget man kan mærke på den måde, hvis man er ligesom mig, der ikke går alt for meget op i modetøj. Man skal tænke på at der er 14 linjer, så det er rigtigt nemt at finde folk der er ligesom dig. Fx. så har jeg lært rigtigt mange nye personer fra alle linjer, på grund af den geniale ting som Borupgaard har, som vi kalder Lunden. Det er en græsplæne, hvor alle bare mødes fredag efter skole, drikker øl og så snakker alle med alle. Det er virkelig der man lærer hinanden at kende, og får venner fra første skoledag af.

Men om du får en god klasse, er ikke noget der altid sker. Fx, blev jeg nødt til at skifte fra S til D efter en uge af skolen, jeg kunne overhovedet ikke klare den måde klassen var på og kender også et par stykker derfra, som jeg stadig snakker med, som siger at den klasse overhovedet ikke fungerer, og der er et par stykker derinde der hader hinanden. Men så skiftede jeg her til D, som er nok en af de klasser med det bedste sammenhold. 

Det faglige på Borupgaard er også på et ret højt niveau. De arbejder meget med computere og så er der også nogen linjer som får iPads (c, t bl.a). Det er meget nemt at blive distraheret af forskellige ting på computeren da der også er internet over det hele, men hvis du bare følger med i timen, så er det faglige niveau faktisk meget højt, men man skal passe på med ikke at høre efter, da det er meget nemt at komme bagud, har jeg mærket lidt i matematik, da jeg er kommet til at spille lidt for meget Bloons TD...
« Seneste Redigering: 26 Sep 2012, 22:23 af Tuxtla » Logged

Anfield Road
Manager

« Svar #104: 26 Sep 2012, 22:27 »

Mange tak. Men ja man kan jo være uheldig. Jeg vælger jo trods alt ikke min klasse selv. Jeg ved godt at det faglige niveau på Borupgaard er forholdsvist højt, og at det nok er derfor det har fået det ry. Og hvis jeg skal vælge en linje vil nok blive netop naturvidenskabeligt eller samfundsfagligt. Og jeg er før blevet kaldt nørd, og det lyder som om det passer meget godt  crazy

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010