home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jul 2025, 20:35 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23601
  1 Bruger, 607 Gæster Online.

Nyeste Bruger: narinpersson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Angrebshastighed
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Angrebshastighed  (Læst 2039 gange)
mrfair
Gæst

Angrebshastighed
« : 30 Jan 2007, 16:10 »

Er det alles indtryk, at jo bedre man er - også i forhånd til modstanderen - jo lavere angrebshastighed skal man bruge. Jeg synes jo det logiske er, at jo bedre spillere/hold man har, jo hurtigere vil man kunne spille bolden rundt, samtidig med at man ikke laver for mange fejl.

Jeg får også indtryk af, at jo kortere pasningsstil, jo langsommere bør man spille... nogle kommentarer på dette?

søgaard
Gæst

Sv: Angrebshastighed
« Svar #1: 30 Jan 2007, 16:14 »

Jeg får også indtryk af, at jo kortere pasningsstil, jo langsommere bør man spille... nogle kommentarer på dette?

vil sige det er lige modsat.. jo kortere passningerne er, jo hurtigere skal holdet spille..Smiley
« Seneste Redigering: 30 Jan 2007, 16:20 af søgaard » Logged

-KNM-
Manager

« Svar #2: 30 Jan 2007, 16:43 »

Der står i tuturial at man er bedst tjent ved langsomt spil ved korte afleveringer og hurtigt spil ved direkte afleveringer.

Hvis du er meget overlegen i styrke kan hurtigt spil og korte afleveringer være en god idé, men ellers ikke

Roo
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 30 Jan 2007, 17:55 »

Forestiller mig at der med hurtigt spil i FM, er ment et mere direkte spil. Dermed holder det meget godt, med at korte afleveringer passer bedre til langsommere spil.

Til at understøtte det hele, kan jeg sige at "Next Opposition Report" i England ofte siger, at de dårligere hold spiller hurtigt, mens hold som Arsenal eller sågar spanske hold spiller langsomt.

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #4: 07 Feb 2007, 19:50 »

Langsomt i den forstand du nævner Roo, er at de bruger mange boldstationer før de taber bolden eller kommer til afslutningen/indlæg/whatever. Idéen med direkte spil og hurtigt spil, er at du flytter bolden hurtigt fra det ene sted til det andet - altså det vi også kender som kontrafodbold.

Mange tophold spiller med mange boldstationer, men kan så finde et tempo frem i deres pasningsspil, der splitter modstanderne op. Må dog indrømme jeg altid har spillet med shortpassing og hurtigt tempo når jeg er gode hold udfra den teori, at det er de bedste teknikere og pasningsspillere man har der.

mrfair
Gæst

« Svar #5: 08 Feb 2007, 09:13 »

Så kunne det jo være fedt, hvis SI lavede mulighed for "variabel angrebshastighed" - eller noget i den stil.
Nå, det bliver jo nok svært at implementere, men problemet med, at man hverken ønsker at pile op ad banen, eller spille bolden rundt og rundt er måske reelt nok.

-KNM-
Manager

« Svar #6: 08 Feb 2007, 09:53 »

Som alonso siger er det muligt med store hold at skrue op for hastigheden med store hold. Jeg gør det selv sjældent, da der er større risiko for dumme boldtab.

Sidst jeg spillede med det var da jeg ville gøre Brøndby til verdens bedste hold. Mål nummer tre fra septembers månedskåringer er med ovennævnte indstillinger i en semifinale i CL med Arsenal (skulle også lige blære mig).
http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=awards;id=1#fm3
« Seneste Redigering: 08 Feb 2007, 10:04 af -KNM- » Logged

Bademesteren
Manager

« Svar #7: 08 Feb 2007, 10:07 »

Tempo er indikation af hvor lang tid holdet skal bruge på et angreb, inden de skal komme frem til den gyldne chance.

Spiller man med korte afleveringer kommer man naturligt nok ikke lige så hurtigt frem til en chance, som hvis man sparker lange bolde i hovedet på en targetman.

Derfor er det en god idé med hurtigt spil til direkte pasninger og langsom spil til korte afleveringer, som typisk også giver holdet lov til at aflevere en del på tværs af banen og forsøge opbygning flere gange...

-KNM-
Manager

« Svar #8: 08 Feb 2007, 10:12 »

Bademester, du som er så fin og klog. Kan du ikke forklare helt specifikt forskellen på mentalitet og tempo. Jeg er fuldstændig enig i din betragting af tempo, men synes at min definition af mentalitet ligger tæt på.

Jeg tror at mentalitet er en variabel, der fortæller hvo fremadrettede afleveringer skal være. Sætter man den på Gung Ho (ja, det hedder det så ikke mere, men du ved hvad jeg mener) så kommer der meget få afleveringer bagud og afleveringerne går altid direkte mod modstanderens mål.

Sætter du den på very defensive bliver den i stedet spillet rundt i alle kæder ofte mere sidelæns end fremad.

Er det way off?

mrfair
Gæst

« Svar #9: 08 Feb 2007, 10:36 »

Jeg ville også mene, at mentalitet indikerer hvor på banen dine spillere placerer sig. Så når man (som regel) giver sine backs en lidt mere offensiv indstilling end sine centrale forsvarere, betyder det også, at disse backs som udgangspunkt vil befinde sig lidt længere fremme på banen.

Bademesteren
Manager

« Svar #10: 08 Feb 2007, 12:25 »

Bademester, du som er så fin og klog. Kan du ikke forklare helt specifikt forskellen på mentalitet og tempo. Jeg er fuldstændig enig i din betragting af tempo, men synes at min definition af mentalitet ligger tæt på.

Jeg tror at mentalitet er en variabel, der fortæller hvo fremadrettede afleveringer skal være. Sætter man den på Gung Ho (ja, det hedder det så ikke mere, men du ved hvad jeg mener) så kommer der meget få afleveringer bagud og afleveringerne går altid direkte mod modstanderens mål.

Sætter du den på very defensive bliver den i stedet spillet rundt i alle kæder ofte mere sidelæns end fremad.

Er det way off?

Mentalitet er også en lidt indviklet ting.

På holdindstillingerne er det mentalitetskyderen, der afgør hvor meget der spilles fremad osv.
Altså om spillerne altid skal spille til en medspiller, der er placeret længere fremme på banen eller om det er ok at de spiller den baglæns en gang imellem.

Går man fra holdindstillingerne og ind på spillerinstruktione rne, så får mentalitetsskyderen en lidt anderledes betydning. Herinde er den nemlig et placeringsværktøj, som bestemmer hvor den enkelte spiller er placeret på sin position.

Et eksempel er dine backs, som har en udgangsposition, hvis deres mentalitet står lige i midten. Flytter du skyderen mod venstre, så vil de indtage en mere defensiv position - altså stå længere tilbage på banen.

-KNM-
Manager

« Svar #11: 08 Feb 2007, 12:26 »

Ok, tak. Så var jeg da rigtig halvdelen af vejen Wink

Ramsdal
Gæst

« Svar #12: 17 Feb 2007, 15:59 »

jeg har i england i hvert fald meget stor succes med korte og langsomt spil,. det virker bare Wink

mrfair
Gæst

« Svar #13: 19 Feb 2007, 15:50 »

Mentalitet er også en lidt indviklet ting.

På holdindstillingerne er det mentalitetskyderen, der afgør hvor meget der spilles fremad osv.
Altså om spillerne altid skal spille til en medspiller, der er placeret længere fremme på banen eller om det er ok at de spiller den baglæns en gang imellem.

Går man fra holdindstillingerne og ind på spillerinstruktione rne, så får mentalitetsskyderen en lidt anderledes betydning. Herinde er den nemlig et placeringsværktøj, som bestemmer hvor den enkelte spiller er placeret på sin position.

Et eksempel er dine backs, som har en udgangsposition, hvis deres mentalitet står lige i midten. Flytter du skyderen mod venstre, så vil de indtage en mere defensiv position - altså stå længere tilbage på banen.

Ud fra ovenstående, må det virke logisk, at spille rimeligt offensivt (med holdet) når man er undertippede og f.eks. bruger kontraangreb, ikke? Ikke at jeg tror kontraangreb hænger sammen med den generelle indstilling, men alligevel.

På den anden side - hvis man som det dårligere hold hele tiden spiller angrebsivrigt og direkte fodbold, burde det bedre hold kunne straffe dette, med farlige bolderobringer og giftige kontraer.

Jeg ved godt, at jeg ikke giver svar, men bare sender bolde i luften (hvis i forstår sådan en lille en)

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010