home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 498 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Køge mod toppen
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Køge mod toppen  (Læst 2544 gange)
Don J
Gæst

Køge mod toppen
« : 07 Dec 2005, 14:35 »

Jeg er først lige blevet medlem på denne side, og har ikke tænkt mig at gennemgå de sidste par sæsoner, som jeg hidtil har spillet. De bliver i hvert fald ikke gennemgået så detaljeret som de nok burde!

Jeg startede som landstræner i Danmark - første mål var selvfølgelig at jeg skulle have kvalificeret mit hold til VM i Tyskland i 2006 - men i kender alle historien i forvejen - Vejen til til Tyskland blev en smule problemfyldt, og alt endte med en stor skuffelse, da man i sidste spillerunde kiksede den endelige kamp, og måtte vinke farvel til VM-billetten.

Overraskende for mig selv formåede jeg at blive i landstrænerrollen - jeg frygtede at en fyring var på vej, men DBU holdt fast i mig, og jeg kunne derfor gøre mig klar til næste mål - kvalifikationen til EM 2008. Jeg sparkede aldrende spillere ud af truppen og tog unge spillere som Nicklas Bendtner, Michael Jakobsen og Michael Krohn-Dehli ind i landsholdstruppen - endvidere stødte jeg på en 16 årig Køgespiller ved navn Mikael Schultz - han viste sig at være et af de største talenter jeg længe havde set, så selvfølgelig bestemte jeg mig for at holde et vågent øje med den knægt.

Ved siden af EM-kvalen, der også kørte noget dårligt, blev jeg tilbudt managerstillingen i Frem, der lå i den kedelige ende af 1. division. Jeg sagde ja til jobbet, da landstrænergerninge n med de få kampe var lidt trist. Jeg hentede et par håndfulde spillere til klubben, og i løbet af halvanden sæson lykkedes det mig at få klubben til at spille med om oprykningen - imidlertid havde de fået storhedsvanvid i bestyrelsen - i hvert fald fyrede de mig fordi jeg offentligt valgte at meddele at jeg ville være yderst interesseret i et job i FC København, hvis der skulle blive sådan et ledigt. På det tidspunkt lå Frem på 4. pladsen, kun få point fra oprykningspladserne .

Fyringen skulle dog gå hen og vise sig at blive mit held - i bunden af 2. division lå Køge nemlig og lignede et hold der var på vej til at rykke ned - Greg Rioch blev fyret, og samme dag fik jeg en 3-årig kontrakt i klubben - jeg kunne ikke nå at redde holdet fra nedrykning, men jeg kunne nå at danne mig et indtryk af spillermaterialet i klubben i min første halvsæson. På holdet havde jeg en vis Mikael Schultz som gang på gang viste sin målfarlighed. 16 mål i 32 kampe blev det til for unge Schultz, som imidlertid skulle blive endnu bedre.

I sommerpausen hvor jeg forberedte mig på min første sæson for Køge i 2. division fik jeg imidlertid tilbuddet om at blive tysk landstræner - EM-slutrunden var ikke gået som de ønskede om Jürgen Klinsmann havde fået sparket. Jeg takkede ja for at søge nye udfordringer, og for at komme væk fra det danske landshold, inden DBU gjorde noget ved det.

Til Køge havde jeg i sommerpausen hentet en lang række profiler - Thomas Lundby (Fremad Amager), Philip Manneh Andersen (FCN), Colovic (Herfølge), Kenneth Knudsen (Vejle) og Burdziev (Herfølge) var bare nogle af navnene som skulle spille Køge op i 1. division igen.

Efterårssæsonen gik over al forventning - Mikael Schultz fortsatte forårets bombardement, mens Thomas Lundby tog sin scoringsstime med fra Amager. Reserven Knudsen scorede efter behag når han afløste en af de to første i front.
Burdziev der blev hentet på en fri transfer i Herfølge, viste sig som en klassespiller. Højrefløjen lagde det ene gode indlæg efter det andet, og var en af holdets mest formstærke spillere.

Hele efterårssæsonen forløb uden et eneste nederlag, og med et Køgehold på en sikker førsteplads i 2. division.

Vinterpausen blev brugt på at sælge et par spillere - nyankomne Colovic blev sendt til Brøndby for omkring 1,5 mio kr., mens den nu 17-årige Schultz også var på vej væk. Stortalentet der allerede var noteret for 3 A/landskampe takkede ja til et tilbud fra skotske Glasgow Rangers, og Køge takkede ja til en check på over 60 mio. danske kroner. Det største beløb nogen dansk klub nogensinde har modtaget for en teenager.

Millionerne blev imidlertid ikke brugt til at købe erfarne spillere - erstatningen for Mikael Schultz blev fundet i Næstved - Ove Berg var ligeledes 17 år, og et stort talent, hvilket han dog også beviste i forårssæsonen, hvor han nåede at sparke sig frem på en 3. plads på topscorerlisten.

En anden 17-årig der imponerede var Flemming Østergaard, der ej skal forveksles med FC København-formanden Don Ø. Køges Østergaard overtog uden problemer pladsen på midtbanen fra Colovic, og spillede sig på U/21-landsholdet, og trådte i karakter, med flere flotte langskudsmål i en forårssæson, der mundede ud i at Køge tilspillede sig oprykningen med hele 9 spillerunder tilbage.

På landsholdssiden marcherede Tyskland mod VM - førstepladsen er deres indtil videre - kun Norge har givet dem problemer. Der resterer endnu et par kampe, og alt kan ske.

I Køge er man nu ved at forberede sig på den kommende sæson, der igen betyder 1. divisionsfodbold. Der blir handlet, pakket ind og der blir købt og solgt! Burdziev kom i overskud og røg til OB for 2 mio. kr, mens Manneh Andersen der blev årets spiller i Køge, til supporternes vrede blev solgt til AaB.

Endnu stod de mange millioner fra Schultz-salget uberørte, og Køgeformand Clive Stapleton kom på banen med krav om indkøb af spillere der i forvejen havde et navn på fodboldscenen. De helt unge talenter var ikke hans kop te, og Manageren måtte derfor ud og investere i et par spillere med SAS Liga-erfaring.

Det var updaten frem til nu - der følges op, med lidt mere uddybende kampreferater og nyheder, når FM igen bliver startet op på min maskine, senere i dag.
« Seneste Redigering: 07 Dec 2005, 14:51 af Don J » Logged

JosepGuardiola
Gæst

Sv: Køge mod toppen
« Svar #1: 07 Dec 2005, 14:49 »

Glæder mig til at høre mere. Det lyder meget spændene!

LosCules
Gæst

« Svar #2: 07 Dec 2005, 14:55 »

Ja, enig.

En god gang underholdning!

NooNoo
Landsholdsspiller

« Svar #3: 07 Dec 2005, 15:04 »

Held og lykke til

R O T R

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #4: 07 Dec 2005, 15:07 »

En utrolig historie.

Jeg glæder mig til at læse mere, da dit sprog er glimrende og historien er fantastisk.

Sådan Thumbs Up

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #5: 07 Dec 2005, 15:09 »

God og spændende hisotire - spændende om Køge får succes i 1.div og om Tyskland kommer til EM Smiley

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Don J
Gæst

« Svar #6: 07 Dec 2005, 15:12 »

Jeg takker for rosen - håber da at mine fremtidige indlæg kan leve op til forventninger, og at Køge og Tyskland kan komme til at vinde titler i nær fremtid!

Don J
Gæst

« Svar #7: 07 Dec 2005, 18:05 »

Så kommer næste opdatering fra spillet:

22-06-2009
Køge opruster før den kommende sæson
Køge Boldklub har brugt sommerpausen på at ruste kraftigt op før den kommende sæson, hvor de igen befinder sig i den danske 1. division.

En af de nye i klubben er det 19-årige svensker Simon Helg, der har en speciel plads i Jesper Nybos hjerte - det var nemlig Nybo der i sin tid i Frem, der scoutede den unge svensker og hentede ham til dansk fodbold.

- Jeg er meget glad for at Simon har valgt at skrive kontrakt med os. Han er en storspiller i svøb, og jeg glæder mig til at vise ham frem på Køge Stadion, siger Jesper Nybo selv i dag til Dagbladet.

Følgende spillere tiltræder i Herfølge op til den kommende sæson:
Martin Dahl, 16 år fra B1913
Marc Olsen, 23 år fra Næstved
Patrick Kristensen, 22 år fra AaB
Simon Helg, 19 år fra Frem

Følgende spillere har sagt farvel:
Philip Manneh Andersen - til FCK
Fernando Vega - lån til FCK

Don J
Gæst

« Svar #8: 07 Dec 2005, 18:47 »

1. division, 1. spillerunde
FC Nordsjælland v Køge

Optakt
Køges oprykkere er favoritter hos bookmakerne i denne kamp mod netop nedrykkede FC Nordsjælland. Køge har før sæsonen hentet Juan Pablo Rodriguez fra netop FC Nordsjælland - om han er med fra start hos Køge er dog tvivlsomt - men et er sikkert - det er en væsentlig svækkelse af hjemmeholdets offensiv.

2-0(1-0)
Målscorere:
1-0 Jesper Bech
2-0 Emil Sørensen

Referat
Køge spillede flot i første halvleg, men kort før pausen slap den tidligere FCK'er Jesper Bech igennem, og han kunne score til 1-0 til hjemmeholdet. Målet knækkede Køge, og det var derfor ikke helt ufortjent at Emil Sørensen kunne gøre det til 2-0 midt i 2. halvleg. Køges største chance tilfaldt indskiftede Thomas Lundbye, men han sparkede fra nært hold, bolden over målet. Køge fik dermed ikke det bedste comeback til 1. division, men trodsalt acceptabelt når modstanderen var nyligt nedrykket fra SAS Ligaen.

MOM: Jesper Bech

Don J
Gæst

« Svar #9: 07 Dec 2005, 18:58 »

22-06-2009
Nybo i chokskifte
Rygter har der ikke været nogen af, men i dag blev det offentligt kendt, at Køges træner Jesper Nybo, pr. dags dato skal overtage trænerposten i SAS Ligaklubben AaB efter Erik Hamren.

- Det hele er gået meget hurtigt, men da min drøm altid har været at stå i spidsen for et hold i SAS Ligaen, kunne jeg simpelthen ikke sige nej til dette tilbud. Vi er ikke med i Europa i år, men målet for sæsonen må helt klart være at vi slutter i den bedste halvdel af rækken, fortæller den nyansatte AaB-træner efter chokskiftet.

Don J
Gæst

« Svar #10: 08 Dec 2005, 08:36 »

Her kommer næste opdatering fra spillet.

Nybo skiftede som bekendt managersædet i Køge ud med det i AaB - Målsætningen med AaB var som bekendt en plads i den bedste ende af rækken - det skulle imidlertid vise sig som noget svært, da AaB-truppen havde deciderede mangler på flere pladser.

Der måtte nye spillere ind - den første blev et kendt navn fra den engelske Premier League. Den tidligere Manchester United-spiller, Eric Djemba-Djemba, underskrev nemlig en kontrakt med nordjyderne - at han så senere skulle vise sig kun at komme til at varme bænken, er en anden sag.

De to næste signinger var begge kendte ansigter for Manager Nybo - med sig fra Køge tog han nemlig Flemming Kjærsgaard og Ole Berg - de to 17-årige spillere gjorde det forrygende i deres første optrædender - selvom pointudbyttet gav meget tilbage at ønske. Endnu en spiller fra Køge-tiden stod på Nybos ønskeliste - desværre for ham, valgte stortalentet Flemming Østergaard at skrive kontrakt med Viborg.

Som turneringen skred frem gik det op for mig, at det var en svær udfordring jeg stod over for - det blev til store nederlag mod mestrene fra Midtjylland i både ligaen og i pokalen, mens også AGF gav AaB en afklapsning. Iøvrigt lidt af et paradoks, for i alle kampene var det AaB der dominerede spillemæssigt.

AaB lå og rodede rundt i den nedre del af rækken da Nybo igen hentede et par forstærkninger - Mehdi Madakvidia?? og Robert Foy blev hentet til klubben, og de gjorde med det samme stærkt opmærksom på sig selv - de var hovedmændene bag 3-1 sejren over Esbjerg, der blev et vendepunkt for AaB i turneringen. Efterfølgende blev Brøndby i egen hule besejret med 2-1 - denne gang var Rawez Lawan og Ole Berg målscorere, og AaB kunne nu stille og roligt arbejde sig op i tabellen. Det blev dog et lille skridt tilbage, da AB formåede at tilspille sig 1-1 i Ålborg, trods stor hjemmedominans.

Det tyske landshold kvalificerede sig flot til VM via tre sejre på stribe - specielt 5-0-sejren i Estland imponerede - det gjorde 3-0 hjemme mod Liechtenstein ikke, men det var også ligemeget - på det tidspunkt var Serbien-Montenegro allerede besejret, og VM-slutrunden var dermed en realitet.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #11: 08 Dec 2005, 10:51 »

- Du får godt nok skiftet til nogle klubber Peace Sys jeg er fedt nok , er den opdateret helt op til det som du sidder og spiller nu? Fordi så kunne jeg godt tænke mig lidt flere detaljer om kampene? Smiley Men ellers rigtig spændende at læse!

Don J
Gæst

« Svar #12: 08 Dec 2005, 11:59 »

Ja, den er opdateret helt op til det jeg sidder og spiller - ville også gerne skrive lidt mere om kampene, men problemet er, at jeg bliver så grebet af spillet, at jeg ikke kan afse tid til at skrive om hver enkelt kamp.

Jeg ville gerne, og på et tidspunkt kommer det nok også, men indtil videre, så vil jeg hellere bruge lidt tid på at lave en længerevarende update for hver gang jeg har spillet på spillet.

I øvrigt så er AaB et ganske udmærket hold - glemte at nævne at jeg købte den tyske målmand Zieler i United - han har slået Kenneth Stenild af holdet. Præstationerne er svingene, og resultaterne jævne. Holdet er dog mere sammenspillet nu, og jeg kan se at min nye taktik er begyndt at virke.

[b]AaB stiller normalt op i denne formation[/]

Zieler

Fernando Zimmermann Jakobsen Jepsen

Kjærsgaard     Würtz         Foy

Avdic         Berg

Lawan

Derudover består holdet af spillere som Jan Frederiksen (18 årigt stortalent på den offensive midt), Anders Randrup (stort talent på venstre back), Mahdavikia, Djemba-Djemba, Thomas Andersen (16-årigt stortalent hentet i Randers) og Kenneth Stenild.

Derudover er der spillere som jeg pt. ikke lige kan huske, da jeg ikke sidder med spillet lige foran mig i øjeblikket.

Det er i det hele taget et meget ungt hold jeg har, og fremtiden kan godt gå hen og bringe medaljer til det nordjyske. Måske ikke i denne sæson, men næste år, når jeg har fået tid til at se nuværende spillere helt an, og har fået hentet de fornødne forstærkninger. Specielt venstrefløjen så sløj ud, da jeg overtog holdet, idet kun Peter Gravesen evnede at spille en nogenlunde venstre midt. Det var også grunden til formationsændringen fra den 4-4-2 som jeg spillede både i Køge, Frem og på det tyske landshold, til den 4-3-2-1 som jeg nu spiller i AaB.

Det har taget tid at få spillerne til at fatte hvad denne opstilling går ud på, men den flotte sejr over Esbjerg og den efterfølgende sejr i Brøndby har vist at de godt kan finde ud af at spille denne opstilling - en opstilling som der ikke bliver pillet ved.

På det tyske landshold kan jeg fortælle at jeg har fået flere spillere til at træde i karakter - Odonkor stod uden landskampserfaring da jeg overtog holdet - siden da har han været min mest stabile mand - både centralt og på kanterne. Bastian Schweinsteiger spillet genialt på venstrefløjen og har efterhånden overbevist mig om at det er der han hører til. I angrebet er valget svært - Klose, Kuranyi, Podolski scorer i øjeblikket efter behag, mens Fabien Ernst er begyndt at træde i karakter på midten af banen.

Grunden til de mange klubskifter er de sportslige ambitioner - jeg tror at mit ophold i Køge kunne have endt med oprykning til Superligaen (de ligger pt. på en 5. plads i 1. division), men var jeg rykket op i Superligaen, havde der været meget langt til en plads i Europa. Flere af spillerne fra Køges hold har dog efterfølgende vist at de er gode nok til den bedste række, men som hold, ville det blive en lang kamp for nedrykning - derfor skiftet til AaB.

I øvrigt er jeg da en smule stolt af at mit navn nu nævnes som mulig kommende træner når klubber står foran en trænerfyring - men nu bliver jeg i AaB! I hvert fald indtil tilbuddet fra Brøndby eller FC København kommer!  Grin

Historien om Mikael Schultz fortsætter - Rangers-spilleren scorer fortsat flere mål end han spiller kampe for sin klub - kun på landsholdet har det knebet! Hans første scoring faldt først i hans syvende landskamp - en kamp som Danmark tabte 2-1 til Moldova, og en kamp som betød at Danmark måtte vinke farvel til den VM-slutrunde, som Tyskland allerede på det tidspunkt var klar til!

Don J
Gæst

« Svar #13: 09 Dec 2005, 10:34 »

En snarlig fyring kan snart komme på tale i AaB - i hvert fald svirrer rygterne i pressen på grund af den dårlige placering som nummer 9 i Superligaen - imidlertid ser det dog ud til at der er kommet styr på spillet. I hvert fald har AaB i de seneste 16 kampe, kun tabt to opgør, mens langt de fleste er vundet.

I Royal League går det forrygende - puljespillet blev vundet i suveræn stil. 6-0 og 5-1 (ude og hjemme) over Helsingborg, mens Rosenborg ligeledes blev besejret ude og hjemme. Størst besvær gav Vålerenga, men alligevel hentede AaB en sejr på hjemmebanen, og uafgjort 2-2 i Norge, på scoringer af unge Rene Schou og Ole Berg - dermed gik AaB ubesejret gennem puljespillet, og var således klar til forårets kvartfinaler.

Lodtrækningen ville det således at AaB igen skulle op imod Rosenborg, som to gange var blevet besejret i puljespillet. Opgaven skulle dog vise sig en del sværere, da Rosenborg i begge opgør tog sig sammen, og gav AaB maksimal modstand - Det blev 1-1 i Ålborg, efter møje og besvær for hjemmeholdet - i Norge så det dog længe godt ud.

Et saksesparksmål fra Ole Berg og en scoring fra Mehdi Madavikia gav AaB en 2-0 føring på bare ti minutter, og alt så godt ud. Og endnu bedre så det ud da Rawez Lawan udbyggede føringen midt i første halvleg. Nu skulle hjemmeholdet op og score hele fire gange, hvis de ville gøre sig håb om en semifinaleplads mod Brøndby, som tidligere på dagen havde besejret Vålerenga med 3-0.

Rosenborg kom tæt på - tre scoringer på 10 minutter gav gummiben hos AaB, men den i pausen indskiftede Stenild stod en pragtkamp, og holdt Rosenborg fra yderligere scoringer.

Nu venter Royal-League semifinalen mod Brøndby, Dong Cup-kvartfinalen mod AB og VM-slutrunden!

Don J
Gæst

« Svar #14: 12 Dec 2005, 08:21 »

Som AaB-træner nåede jeg dog aldrig så langt - blot få spilledage efter sidste post, blev jeg sat på porten i nordjylland - 16 kampe i træk, med kun to nederlag var åbenbart ikke godt nok for klubben, og derfor måtte jeg nu se mig om efter andet arbejde.

Det var selvfølgelig ikke gået min næse forbi, at ønskeklubben FC København, igen var i spille- og pointmæssig krise, og derfor gik jeg med det samme ud og fortalte offentligheden, at det ville være en drøm for mig at komme til at stå i spidsen for FC København. Det var en udmelding der blev taget ganske godt imod, af Flemming Østergaard! I hvert fald gik der kun få dage før Thomas Helveg blev fyret, og jeg blev tilbudt jobbet som træner i storklubben. Jeg takkede ja til jobbet, og var nu endelig i den klub jeg havde drømt om, lige siden tiden som træner i Frem!

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010