Måned: November År: 2008Efter en kaotisk oktober måned med opsigelse, og nyt job, så ser jeg frem til i denne måned bare at få spillet nogen kampe, samt få hentet spillere til vinduet åbner.
Jeg har ikke været i klubben mere end én uge, og står allerede overfor min tredje kamp, som er lokalderbyet mellem Inter og Milan.
Optakt: Inter – Milan
1. november 2008Søndag aften spilles Milano-derbyet, med en sejr kan Inter rykke mod toppen af tabellen. I de sidste syv indbyrdes opgør har Milan vundet tre, to er endt uafgjort, mens Inter har vundet to. Men det bliver der ifølge Inter manager John Petersen lavet om på søndag aften.
- Vi skal vinde den kamp. Det betyder meget for fansene at slå Milan, og hvis vi vil slutte i toppen allerede i år, så skal vi også slå de andre store hold.Inter har siden ansættelsen af John Petersen vundet tre kampe i streg, så selvtiliden og troen på sejr er til stede.
Desværre er Inter søndag uden Obafemi Martins som blev skadet imod Hertha Berlin. Derfor starter Inter formentlig med den brasilienske duo Diego og Adriano i front. På midtbanen er Inter i stærkeste formation, som betyder Solaro, Pizarro, Cambiasso og Stankovic.
Milan har ikke tabt i de sidste 15 kampe, så det bliver helt sikkert et hold som ikke tror på, at de kan tabe.
Til søndagens kamp må Milan undvære Dida, samt angriberen Gilardino. Det forventes derfor at Pozzi starter i angrebet sammen med Shevchenko. Ellers er det et Milan hold i stærkeste opstilling.
Se kampen live på Canal+ Sport, hvor sendingen starter kl. 20.25.
Forventede opstillinger:Inter: Júlio César – G Pasquale, N Burdisso, W Samuel, J Zanetti – S Solari, D Pizarro, E Cambiasso, D Stankovic – Adriano, Diego
Milan: C Cudicini – K Kaladze, A Nesta, A Lamburghi, S Ramos – B Scardamaglia, A Pirlo, G Gattuso – Kaká – N Pozzi, A Shevchenko
Serie A . rundeInter(9. plads) v Milan(5. Plads) 2. november 2008Live from Giuseppe Meazza, San Siro at 20.30
Attendance: 85692
Bookmakers odds: |1| 2.75 |X| 3.20 |2| 2.25
3-2(2-1)17. minut 1-0 Adriano
23. minut 1-1 Andriy Shevchenko
42. minut 2-1 Adriano
60. minut 3-1 Ianis Zicu
78. minut 3-2 Kahka Kaladze
89. minut 3-2
Sergio Ramos(Milan)MOM Adriano
Pyha, vi vandt, selvom det holdt hårdt til sidst. En flot kamp af gutterne, og jeg har nu 4 på stribe i klubben.
Inter slår Milan 3-2 3. november 2008Efter en intens fight med albuer i hovedhøjde og tacklinger i brysthøjde, trak Inter det længste strå, da Adriano med to scoringer var med til at sikre en 3-2 sejr.
Dermed er statistikken nu helt lige, da begge hold har tre sejre, og to kampe er uafgjort!
Som sædvanlig var der totaludsolgt på San Siro, for idag skulle det endelig være, efter flere dårlige indsatser i lokalderbyerne, hvor Inter flere gange er gået med nedbøjede hoveder fra banen. Idag udbrød der en endeløs jubel på tribunerne, og glæden stopper ikke før næste derby.
John Petersen valgte at starte med en offensiv 4-4-2 med Adriano og Diego i front. Pizarro og Cambiasso havde nøglepositionerne på midten, mens Walter Samuel var valgt ved siden af Burdisso i midterforsvaret.
Kampen startede med et stort Milan pres, men Adriano får den første store mulighed da bolden tæt foran mål dumper lige ned til hans venstreben, Adriano flugter dog over mål. Efter 17 minutter får Inter hul på bylden, da Adriano fulgte op på en Solari afslutning. 1-0!.
Men der skulle bare gå seks minutter, så havde Milans hyperfarlige angriber Andriy Shevchenko udlignet føringen, da han efter nogen tilfældigheder, fik bolden helt fri i det lille felt. Sikker scoring. 1-1!
Herefter var det en meget lige kamp, hvor begge hold fik score chancer, men alle blev brændt på det skammeligste. Men et helt forrygende tempo som kampen blev spillet i.
Kort før pausen eksploderede San Siro endnu engang, da Adriano headede et hjørnespark fra Solari sikkert i kassen. 2-1 ved pausen!
- Det er jo et helt vildt tempo denne kamp bliver spillet i. Jeg har aldrig set noget lignende, og vores supportere på Curva Nord giver den virkelig gas. Jeg nyder det, og fortryder bestemt ikke at jeg skiftede England ud med Italien. Vi vinder denne kamp. siger John Petersen til Rai Uno kort inden han gik ned til spillerne i pausen.
I pausen valgte John Petersen noget overraskende, at skifte den ellers vragede spiller Ianis Zicu på banen(Skal siges, at det var Mancini der vragede ham). Det skulle vise sig at være et klogt valg!
Anden halvleg startede modsat af første med et Inter pres. Milan var presset tilbage i eget felt, men som Milan måtte sande i første halvleg, sådan måtte Inter sande i anden halvleg, da presset ikke udmøntede sig i mål. Efter det hårde pres i starten, så blev kampen igen mere lige, og selvom tempoet stadig var højt, så så det ud til, at spillerne kunne klare det.
I det 60. minut fik Inter endnu engang bygget et godt angreb op, og bolden blev spillet ud til Pasquale, som snød Sergio Ramos. Indlægget lå perfekt til Zicu der kom højest, i duel med Lamburghi, og udplacerede sikkert Cudicini i Milan målet. 3-1!
Herefter var det som om, at Milan gik i stå. Inter sad totalt på kampen, men kunne ikke sende bolden forbi Cudicini i målet. I stedet lykkedes det Milan og slå kontra. Det så ellers ud til at løbe i sandet, indtil Kaladze med et totalt lykketræf fik reduceret Inters føring. 3-2!
Resten af kampen blev et stort pres mod Inters mål for at få udligningen. Men det lykkedes ikke, og i de sidste minutter fik Milans Sergio Ramos sit andet gule kort, og dermed rødt.
Stadion eksploderede i eufori, da Massimo De Santis i det 94. minut fløjtede lokalderbyet af.
- En ekstremt vigtig sejr, både for mig, og for klubbens fans. Gutterne viser virkelig en fremragende vindervilje. Og det krydret med den opbakning vi får, så var det næsten umuligt ikke at vinde. sagde John Petersen kort efter kampen.
Kampen endte 3-2 til Inter, og med 12 gule kort og 1 rødt.
Serie A 12. rundeInter(7. plads) v Fiorentina(13. Plads) 5. november 2008Live from Giuseppe Meazze, San Siro at 19.30
Attendance: 85669
Bookmakers odds: |1| 1.57 |X| 3.50 |2| 5.00
3-2(1-1)12. minut 0-1 Victor Hugo Gutiérrez
34. minut 1-1 Adriano
52. minut 2-1 Adriano
74. minut 3-1 Obafemi Martins
84. minut 3-2 Daniel Bilos
MOM Adriano
Den femte sejre på stribe. Det er virkelig dejligt, at mærke denne varme fra fansene.
Serie A 13. rundeJuventus(3. plads) v Inter(5. Plads) 15. november 2008Live from Delle Alpi at 18.00
Attendance: 69011
Bookmakers odds: |1| 2.25 |X| 3.20 |2| 2.75
3-1(3-1)6. minut 0-1 Obafemi Martins
27. minut 1-1 Zlatan Ibrahimovic
41. minut 2-1 Zlatan Ibrahimovic
43. minut 3-1 Zlatan Ibrahimovic
MOM Zlatan Ibrahimovic
Mit første nederlag i min Inter tid, og det var helt fortjent at Juventus sejrede.
19. novemberMed 4 spillere til landskamp, samt 2 skader, så begynder det at knibe med at stille et ordentligt hold. Det kan være Saint-Etienne held, da det er dem jeg møder næste gang. Til den kamp mangler jeg begge mine midterforsvarer, min højreback, min ene defensive midtbane spiller, min højre kant, samt sidst men ikke mindst Adriano.
Uefa Cup gruppespil, 2. kampInter(Italien) v Saint-Etienne(Frankrig)20. november 2008Live from Giuseppe Meazza, San Siro at 19.45
Attendance: 60422
Bookmakers odds: |1| 1.80 |X| 3.00 |2| 4.00
2-0(1-0)12. minut 1-0 Obafemi Martins
95. minut 2-0 Matteo Momenté
MOM Santiago Solari
Jeg er meget tilfreds med at vi henter en sejr med så reservespækket et hold, men det var måske ikke helt fortjent, da Saint-Etienne spillede godt nok til min. uafgjort.
Serie A 14. rundeInter(6. plads) v Roma(1. Plads) 22. november 2008Live from Giuseppe Meazza, San Siro at 18.00
Attendance: 85672
Bookmakers odds: |1| 2.25 |X| 3.20 |2| 2.75
3-3(1-2)10. minut 0-1 Antonio Cassano
18. minut 0-2 Arturo Lupoli
41. minut 1-2 Adriano
80. minut 2-2 Adriano
82. minut 3-2 Adriano
85. minut 3-3 Alan Smith
MOM Adriano
Vi var tæt på, efter min mening, at overraske, selvom bookmakeren havde gjort os til favorit. Drengene leverede en god indsats, og bagud 2-0 var vi ved at vende det til sejr, men desværre ville Alan Smith det anderledes.
Uefa Cup gruppespil, 3. kampSevilla(Spanien) v Inter(Italien) 26. november 2008Live from Ramón Sánchez Pizjuán at 19.45
Attendance: 45389
Bookmakers odds: |1| 2.60 |X| 3.20 |2| 2.50
2-4(2-0)12. minut 1-0 Márcio Nobre
46. minut 2-0 Nicolas Anelka
48. minut 2-1 Adriano
51. minut 2-2 Adriano
79. minut 2-3 Obafemi Martins
94. minut 2-4 Adriano
MOM Adriano
Vi var bagud med 2-0 ved halvleg, men spiller en helt forrygende anden halvleg, og vinder kampen med 4-2. Adriano er for vild. Han har scoret 10 mål i de 5 kampe har han deltaget i mens jeg har været her. Han havde 12 kampe og 7 mål inden.
Vi er allerede efter tre Uefa Cup kampe kvalificeret fra gruppespillet. Det må man sige er flot gået af vores meget smalle trup.
Coppa Italia 1. runde, 1. kampInter(Seria A) v Ancona(Serie C)29. november 2008Live from Giuseppe Meazza, San Siro at 16.00
Attendance: 48575
Bookmakers odds: |1| 1.13 |X| 6.00 |2| 13.00
5-0(4-0)3. minut 1-0 Adriano
25. minut 2-0 Esteban Cambiasso
27. minut 3-0 Obafemi Martins
32. minut 4-0 Adriano
94. minut 5-0 Riccardo Meggiorini
MOM Ianis Zicu
Jeg er rigtig godt tilfreds med min første måned i klubben. Jeg har indtil videre kun oplevet ét nederlag, og det var til Juventus.
Næste måned er december, hvor vi nærmer os transfervinduets åbning, og præstationen af de nyindkøbte spillere. Jeg har indkøbt ca. 15 spillere, da jeg mener der skulle en ren udskiftning til på de fleste pladser. Men med den indsats vi levere for tiden, så er der ingen der skal skiftes.