1. Januar 2006Ah ja. Som en hver anden dansk storklub, skal SønderjyskE da også hærges af Nordmænd, og svenskere. Jeg har været særdeles aktiv på transfermarkedet, og købt mange spillere, til få penge. Der har desværre også været nogen spillere der har forladt klubben. Det er dem der har financeret alle mine indkøb, så det går jo nok. Vi starter med det bitre. Nemlig klubbens salg:
LeandroLeandro har været en af mine bedste spillere gennem hele året. Men da hans kontrakt kun var på endnu et ½ år, og han gad ikke at forlænge, var jeg nød til at sælge ham. Han skifter til portugisisk fodbold, hvor han skal spille for storklubben, Sporting Lissabon.
Salgspris: 7.000.000DKK
Jacob OlesenAt Jacob Olesen skulle sælges var bestemt før jeg ankom til klubben. Olesen, som var skadet næsten hele året, skifter transferfrit til Viborg FF. Der ønsker jeg ham held og lykke.
Salgspris: 0.000.000DKK
Nicolai WaelSå kunne de gamle ben ikke mere. Wael siger tak for denne gang, og indstiller karrieren. Det er lidt synd, fordi han nåede at vise storspil, inden han stoppede. Gamle Wael fortsætter dog som træner i klubben.
Salgspris: 0.000.000DKK
Desuden ryger Rógvi Jacobsen hjem til Færøerne. Hans lejekontrakt sluttede uden et permanent køb. Jeg frygter også for at Jacob 'Gaxe' Gregersen, ikke vil forlænge sin kontrakt. Han har været en vigtig spiller indtil videre.
Så tager vi lige et kig på julens indkøb:
Björn Berg17-årige Björn Berg, er måske ikke det største talent man har set. Men da Leandro blev solgt, valgte jeg at lede efter en ung spiller. Mine talentspejdere anbefalede så Berg, og med en stor udvikling tror jeg han kan bide sig fast i truppen.
Købspris: 90.000DKK
Leonardo BaroniEfter jeg havde købt Berg fik mine talentspejdere øje, på denne sag. Han skal være den direkte afløser til Leandro, og da han kun er 23 år, er der stadig store udviklingsmulighede
r i ham. Jeg ville kalde dette køb, for et kæmpe scoop. For han er et stort talent.
Købspris: 280.000DKK
RenatinhoDa min talentspejder først kom med Baroni, valgte jeg at han skulle tage til Brasilien. Det fortryder jeg bestemt ikke da han kom med denne lækre sag. Han mangler nogle meget vigtige ting, som hurtighed og dribling, men han er da altid bedre end Abdul Sule.
Købspris: 450.000DKK
Christoffer KällqvistDet er bestemt ikke kun min talentspejder i Sydamerika der kan noget. Talentspejderen som jeg havde sendt til Sverige, Norge, Finland, og Danmark, pumpede også op med nogle store talenter. De var dog lige en tand dyrer, så jeg måtte nøjes med andenrangs talenter. Her fandt de i hvert fald en furnuftigt ung målmand.
Købspris: 750.000DKK
Julio CésarHeller ikke en af de helt vildt store talenter, men jeg synes nu han ser fornuftig ud ham her. Han mangler noget hurtighed, og andre fysiske egenskaber, men det kommer med alderen. Jeg tror på han kan blive god. Det er jo også meningen at han først skal overtage pladsen på den defensive midtbane, om nogle år.
Købspris: 700.000DKK
Joakim NilssonNilsson ser ganske fornuftig ud, men skal stadig igennem en meget lang vej, hvis han vil nå til Danmark's højeste niveau. Han er endnu en spiller der er købt til fremtiden, og om nogle år kan han overtage Peter Sand's vigtige plads.
Købspris: 260.000DKK
Tony MahrUha, denne back ser god ud. Muligvis har jeg et kæmpe overskud af venstre backs nu, men hellere for mange end for lidt, som man siger. Jeg mindes at have købt ham i et tidligere CM spil, hvor han viste god form. Hvis han ikke udvikler sig til en stamspilller, så har jeg i hvert fald fundet mig en god reserve.
Købspris: 240.000DKK
Andres VasquesHelt tosset synes jeg ikke ham her ser ud. Bestemt ikke. Jeg tror vi kan få udviklet os en stor spiller her, men det kan kun tiden vise. Måske passer træningen ikke til ham? Måske kan han ikke lide mig?

Nå, men jeg håber da han vil blive en god stabil spiller, ligesom alle andre gerne må blive.
Købspris: 100.000DKK
Det var så mine transfers indtil videre. Men jeg har stadig 2.500.000DKK tilbage i banken, og hvis jeg kender mig selv godt nok, bliver de alle brugt inden transfervinduet lukker.

Men i sidste update lovede jeg, jer lidt halvkedelig info, det slipper i for

I stedet for i et SS af stillingen, som den ser ud, lige nu: