home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 894 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Dansk musik
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Dansk musik  (Læst 10764 gange)
cbollerup
Gæst

Dansk musik
« : 14 Jan 2007, 20:41 »

Dansk musik har de sidste 5 år, været igennem den ene succes sæson, efter den anden. Hvilke danske bands synes i, har været flagskibe, er kommende kanoner eller bare det i bedst kan lide.

Jeg er helt vild med Kashmir, mener at de har spillet en lille rolle i udenlands eksponeringen, der er det nok mere Mew.

I fremtiden tror jeg på Veto, Figurines, Dial Zero eller Dúne.

Jeg vil gerne høre FmFreaks musik smag, i forhold til dansk musik. I må gerne skrive hvis i kan lide Nik og Jay, eller hvis det er Sussi og Leo der tænder jer.

Hvem og begrund Wink

Dusty78DK
Manager

Sv: Dansk musik
« Svar #1: 14 Jan 2007, 20:44 »

Juncker's "Det storthvide Hotel" er efter min mening den bedste CD på dansk de sidste 30 år. Ikke siden Kim Larsens "Værsgo´" har det at være "ung" været beskrevet så rammende og indlevende.

Soccerpop
Gæst

« Svar #2: 14 Jan 2007, 20:47 »

MC Clemens msuik er nok noget af det danske musik jeg hører mest, og hans nye pojekt Die Dumme Dänen er noget som jeg ikke kan få nok af.

SirToby
Manager

« Svar #3: 14 Jan 2007, 20:50 »

Nephew er det danske musik, jeg uden tvivl lytter mest til. Hvorfor? God variation af numrene, som ganske enkelt lyder kanon.  Peace

Kashmir og Mew er heller ikke ringe.

Og så har jeg opdaget et band ved navn Blow, som er særdeles gode. God Heavy Metal.
« Seneste Redigering: 14 Jan 2007, 20:52 af SirToby » Logged

Danneskiold
Juniorspiller
**

« Svar #4: 14 Jan 2007, 20:51 »

Jeg elsker et band der hedder Klondyke. det er lidt svært at sige hvad de spiller ud over at det er stille og roligt. Men det er teksterne der virkelig sparker røv. Med en masse specielle formuleringer og originale metaforer.

Jeg vasker tøj og sjæl
når det bli'r alt for beskidt
så går jeg hen på
Tøndergades Møntvask
et umoderne sted
med helt sin egen ro og fred
jeg sjasker hen på
Tøndergades Møntvask
brun spagetti-western stil
blå tørretumbler - centrifugeprojektil
Omo plus og Ultra hverdag
det' ren terapi
at gå på møntvaskeri

Alle deres albums har fået super anmeldelser i pressen

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #5: 14 Jan 2007, 20:52 »

Jeg synes faktisk også at den danske rap har udviklet sig!

cbollerup
Gæst

« Svar #6: 14 Jan 2007, 21:02 »

Citat
Nephew er det danske musik, jeg uden tvivl lytter mest til. Hvorfor? God variation af numrene, som ganske enkelt lyder kanon. 

Mener du det Toby? Jeg er enig i, at meget af deres musik er god, meget depech mode "agtigt". Men variation kan jeg ikke se, synes den nyeste CD er meget ens, hele vejen igennem.

SirToby
Manager

« Svar #7: 14 Jan 2007, 21:05 »

Mener du det Toby? Jeg er enig i, at meget af deres musik er god, meget depech mode "agtigt". Men variation kan jeg ikke se, synes den nyeste CD er meget ens, hele vejen igennem.

Depech mode?

cbollerup
Gæst

« Svar #8: 14 Jan 2007, 21:09 »

Forresten. Jeg synes også vi skal kigge på den danske "Undergrunds-musik" mod den mere "Mainstream-boogie" musik.

Jeg synes kvaliteten af main-stream musikken er blevet mindre. De meget overeksponeret bands (Nik og Jay, johnson, johnny deluxe ect.) skriver mere hvad der skal danses til, og derfor bliver det meget ens. Hvorimod de mindre bands (Dúne, Veto, Dial zero ect.) har fået et meget højt niveau, både på tekstens og musikkens side.

Enig eller uenig?

cbollerup
Gæst

« Svar #9: 14 Jan 2007, 21:12 »

Ja.
Citat
’Movie Klip’ får salen helt op at køre i en ekstatisk rus, og de indlagte omkvæd fra Depeche Mode er ren lir for øregangen, og der er dømt veltilfreds "arrgh" over hele linien
Og Simon Kvamm har selv tidligere udtalt at de er meget inspirreret af Depech mode.

FEDTHAGE
Gæst

« Svar #10: 14 Jan 2007, 21:30 »

Depeche Mode Wink
Jeg er også selv meget glad for den danske musik fortiden, Spleen United er uden tvivl yndlingsbandet!
Nogle af jer der kender The Floor Is Made Of Lava? Super fed indie rock.
Af andre bands kan Mew, Kashmir, Nephew, Mommy Hurt My Head, Powersolo, Trentemøller, SuperTroels, oh no ono også nævnes!

SmokinJoe
Gæst

« Svar #11: 14 Jan 2007, 21:33 »

Prøv at tjekke "hvert aspekt"

Det klart bedste undergrunds rap i landet...

søgaard
Gæst

« Svar #12: 14 Jan 2007, 21:37 »

Blev positivt overrasket første gang jeg hørte "Hard Rock Power spray" og siden har deres musik været på min playliste..Opstemt

FEDTHAGE
Gæst

« Svar #13: 14 Jan 2007, 21:39 »

Rock Hard Power Spray Peace
Er selv street team medlem der!

United-styrer
Gæst

« Svar #14: 14 Jan 2007, 22:00 »

Af de, der synger udenlandsk, er jeg glad for specielt Mew med deres lidt anderledes og også enkelte numre fra Kashmir er fede, navnlig det geniale Rocket Brothers. Går vi lidt længere tilbage, så har D:A:D lavet meget fedt rock, og hvis vi går laaangt tilbage, så hører jeg stadig adskillige af Gasolin's numre, selvom de primært er det danske. Også bandet Xantom, som mange sikkert ikke kender, leverede et sublimt album med numre som The Machine, Miss You og det bedste, Fragments. De burde have fået lidt mere credit for det album.

Af nutidens dansksyngende er Nephew helt fantastiske efter min mening. Jeg elsker deres tekster, og generelt synes jeg bare, at alt, hvad de laver, lyder godt. Jeg kan ikke mindes et eneste Nephew-nummer, jeg ikke syntes om, og jeg har trods alt hørt dem alle. Nik og Jay er forfærdelige, synes jeg til gengæld, men et eller andet gør de jo rigtigt, eftersom det går dem så godt. Ellers er Magtens Korridorer rigtig nice, og så er jeg for tiden ret vild med KNA Connecteds hit, Fibs (Løgn og Latin).

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010