home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 624 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  This Is Anfield
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: This Is Anfield  (Læst 15161 gange)
Alonso
Ynglingespiller

This Is Anfield
« : 02 Dec 2005, 16:05 »

Jeg har ofte som knægt tænkt på hvordan det måtte være at slå hovedet ind i det frygtindgydende skilt på Anfield. Denne tanke faldt især for mit hoved, da jeg sent i juni måned blev ringet op af min gode ven, Rafael Benitez, der kunne berette at han var på vej ud af butikken pga. problemer i familien. Ledelsen var ellers meget glade for Rafa, hvilket også var grunden til at de spurgte ham til råds omkring den nye manager. Mens fansene var i chok og medierne spekulerede kraftigt i hvem der skulle tage over, havde Rafa anbefalet undertegnede.
Jeg havde netop afsluttet de mest højtstående trænerkurser og var så sent som i april været på besøg hos min gode ven, for at suge erfaring.
Om det var min attitude der imponerede administrerende direktør, Rick Parry og bestyrelsen med David Moores i spidsen, skal lade blive usagt, men de valgte i hvert fald at lytte til Rafa og kontakte mig angående samtale.
Jeg havde fra Rafas side fået tilbudt en hjælpende hånd i starten, så hvis der var problemer af en eller anden art, kunne jeg kontakte ham - dette tror jeg også spillede utroligt meget ind, da ledelsen i den traditionsrige klub, valgte at sige "ja tak" til mig, Nikolaj Bech Petersen, som manager.

Her starter beretningen om undertegnede i favoritklubben, Liverpool FC.

Indstillinger:
Database: Large database
Ligaer: Alle de engelske
Spillere med fra: Danmark, Spanien, Italien, Frankrig, Holland og Tyskland

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Sv: This Is Anfield
« Svar #1: 02 Dec 2005, 20:17 »

Bliver spændende at høre din videre færd i den meget tradiotionsrige klub Liverpool! :-)
Ydermere interessant om du kan få gang i Peter Crouch.  Grin

Men fin lille intro!

AH
Gæst

« Svar #2: 02 Dec 2005, 20:45 »

Fin intro, men opfølgningen skulle gerne komme hurtigt. Så det kommer jeg på Smiley

Held og lykke med Liverpool - det er et rigtig klasse hold Thumbs Up

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #3: 03 Dec 2005, 12:32 »

Det var en varm juli-dag, jeg blev præsenteret. Hobevis af skarpladte journalister var mødt frem, for hvem var denne Bech Petersen og hvordan havde han kæmpet sig til dette lukrative sæde i en af verdens mest traditionsrige klubber. Set i lyset af at man netop havde vundet Champions League, kunne jeg sagtens forstå den undren der fandt sted. Nu har jeg selv været fan af klubben i mange år, og selv her indtil min ansættelse, havde jeg studeret diverse foras omkring klubben.
Det var også efter pressemødet, jeg søgte et fingerpeg om hvordan fansene modtog mig, og det var bestemt ikke det mest opmuntrende der stod, men som sagt før, kunne jeg godt forstå kommentarer såsom: ”Hvem helvede er ham der? Er det klubbens ambition at rykke ned?”.

Selvom jeg godt vidste at min ambition ikke var at rykke ned, næ nej, jeg ville for alt i verden forsøge at arbejde videre med de retningslinier min gode ven, Rafa, havde fået gennemført i sin første sæson i klubben: Det skulle gå fremad via et hårdtarbejdende og sammenhængende mandskab. Netop sammenhængende, fandt jeg ikke truppen uden en højrewing. Derfor kontaktede jeg den nærmest legendariske talentspejder i klubben, Ron Yeats, der udover sin nuværende profession også engang havde fungeret som en fremragende spiller for klubben.
Vi samledes omkring visionen at finde en verdensklassespille r til højrekanten, så vi derved fik sikret lidt mere bredde og samtidig fik hentet en spiller ind, der på stedet kunne forbedre det hele. Efter lidt søgen, blev vi enige om at den tidligere Barcelona-fiasko og nuværende anfører i Benfica, Simao, samt hurtigløberen, Sidney Govou, havde denne profil.

Tidligt d. 23. Juli, 2005, udsendte klubbens talsmand, Ian Cotton, en udtalelse om at Liverpool FC ville afholde pressemøde senere på dagen. Da Rick Parry, Sidney Govou og undertegnede dukkede op, blev alverdens spekulationer afløst af forståelse – her havde den nye manager begået sin første genistreg ved at hente sådan en klassespiller til klubben. En dyr klassespiller, skal jeg lige hilse at sige. Hele 90 mio. kr. havde vi smidt og det efterlod ikke mange penge til andre spillere, men som før nævnt, var det min vurdering i sammenråd med min forrygende assistent, Pako Ayestaran, at en verdensklasse højrekant, ville give Liverpool FC gode muligheder i kampen om at komme i top-4.

For top-4 i Premier League var mit mål, ligesom vi gerne skulle avancere til knockout-fasen i Champions League – altså var det umiddelbare mål at holde klubbens indtægter oppe. For en klub som Liverpool FC, er de mange penge der er i Champions League, nemlig helt ufatteligt vigtige.

Disse penge skulle finansiere de forbedringer i truppen, jeg uden tvivl ville søge næste sommer. Men målet var ikke næste sommer, det var at få spillerne i god form, så de første delmål kunne realiseres: At kvalificere sig til Champions League, vinde den Europæiske Super Cup (hvilket ville sende et signal om at der under min ledelse også skulle fejres triumfer), samt at få en god start i Premier League – vi ville vise at Liverpool FC skulle tages seriøst.

Om delmålene blev realiseret og om det lykkedes undertegnede at vinde det første trofæ, vil næste del af bloggen vise.

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #4: 04 Dec 2005, 15:07 »

Så sidder vi her igen. Jeg har simpelthen haft så travlt med holdet, at jeg ikke har haft fået tid til at opdatere min blog. Men så må jeg jo bare følge op med en god og lang sæsonupdate, der fyldigt beskriver truppen, turneringerne og derudover konkluderer på det hele.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Truppen:

GK:

Pepe Reina

Den kære Pepe Reina stod egentlig en god sæson, selvom jeg dog må knytte en vis bekymring til det antal mål han lukkede ind. Jeg synes nogle gange han gav sved på panden eller måske direkte kostede point, men dette ansvar skal ikke kun placeres på ham, da min klare svaghed, var når modstanderne lagde alt for hårdt tryk på. Det skal dog siges at da jeg fik ændret lidt i hans indstillinger ca. en fjerdedel inde i sæsonen, blev det en anelse forbedret.

Jerzy Dudek

Dudek er efter sæsonen blevet solgt, og det er sket fordi han ikke engang magtede at slå Scott Carson af pinden som reservekeeper. Dudek spillede hverken dårligt eller godt når han var med, og hans alder taget i betragtning, så kunne han lige så godt sige "farvel".

Scott Carson

Pepe Reina var af og til skadet og der tog den unge Scott chancen så godt, at hold såsom Arsenal efter sæsonen kastede interessante blikke på ham. Hans spil ledte til at jeg ofte valgte at rime, idet kommentaren "godt Scott", ofte faldt.

DF

John Arne Riise

Riises mange oplæg taler for sig selv, og nordmanden var bestemt en af de spillere der havde en rigtig god sæson. Jeg benyttede nogle gange også hans løbepensum på venstremidtbane sidst i kampene, hvor hans gode evner som kontraspiller, kom godt til udtryk.

Stephen Warnock

Warnock skuffede mig. Så enkelt kan det siges, og derfor valgte jeg også ganske enkelt, at sælge ham efter sæsonen til skotske Glasgow Rangers for 25 mio. kr.

Djimi Traore

Langbenede Djimi Traore spillede ikke sit bedste, men på trods af de mange kampe, fik han heller aldrig en réel chance. Jeg har dog valgt at holde ved ham, da jeg synes hans alsidighed passer godt ind i rollen som backup-spiller og så ved jeg er Djimi har kult-status hos fansene.

Steve Finnan

Finnans mange oplæg viser meget godt hvor meget plads backsene fik til den slags, når vi angreb. Jeg er godt tilfreds med hans indsats, offensivt som defensivt.

Josemi

Da Finnan var skadet, var Josemi også skadet, og derfor fik den kære spanier ikke så mange kampe - men han bliver i truppen og så må vi se hvad det kan blive til i næste sæson.

Antonio Barragan

Som nævnt før, havde jeg altså både Finnan og Josemi ude på nogle tidspunkter og det åbnede dørene for enten Barragan eller Warnock på højreback. Jeg synes umiddelbart Barragan gjorde det ganske udmærket og han vil derfor også få chancen næste år - hvor han så forhåbentlig kan slå mere igennem.

Jamie Carragher

Jamie Carragher blev udnævnt til den 3. bedste spiller i PL da sæsonen var slut, ligesom han var på både årets CL- og PL-holdet. Hans sæson var altså forrygende, hvilket han gerne må gentage næste år.

Sami Hyypia

Hyypia spillede endnu en gang mange kampe på sæsonen og selvom han nogle gange kostede mål, er jeg tilfreds med indsatsen. Spanske Cesar ankommer på fri transfer og måske kommer der endnu CB'er mere til, så Hyypias plads er ikke sikker næste sæson.

Anton Ferdinand

Da Zak Whitbread blev solgt til Bolton, kom Anton Ferdinand ind. Som statistikken meget godt fortæller, gjorde han det rigtigt godt i de kampe han var med, og jeg forventer han kan fortsætte sin udvikling og spille endnu flere kampe.

Zak Whitbread

Whitbread blev altså solgt. Jeg kan ikke rigtigt forstå nogle gad smide 10 mio. kr. + nogle procenter for den unge amerikaner, men alt i alt, kan han være den indsats han gav i den røde trøje, bekendt.

Godwin Antwi

Miraklet fra Ghana. Godwin Antwi spillede måske ikke altid helt suverænt, men på trods af dette, er jeg ret imponeret over hvordan han har udviklet sig under min ledelse. Antwi fik mange kampe, fordi der ofte var skader var på centralmidtbanen, så han skal nok ikke forvente mange flere kampe i den nye sæson.

Resten af holdet i nyt indlæg.

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #5: 04 Dec 2005, 15:09 »

Boudewijn Zenden

Zenden var ganske suveræn på venstrekanten og han var savnet når han var skadet, så derfor har jeg hentet Ze Roberto til klubben på en fri transfer. Tallene taler for sig selv, Zenden spillede rigtigt godt!

Harry Kewell

På trods af Kewells kedelige sæson, fik han med tre vigtige mål en hovedrolle i de sidste afgørende kampe omkring mesterskabet. Hans kasser i kampen mod Aston Villa, der endte 5-3 til os, kan ikke undervurderes.

Luis Garcia

Lille Luis spillede ikke en så vigtig rolle, men når han var med gjorde han det fint. At hans gennemsnit ikke er højere, skal ses i lyset af at han ofte kom ind fra bænken, og så er det svært at gøre den store forskel (selvom han faktisk afgjorde en kamp fra bænken på et tidspunkt).

Sidney Govou

Sidney Govou fik den hovedrolle han var tiltænkt, og at han blev kåret til PL's bedste spiller, taler vist for sig selv.

Darren Potter

Darren Potter fik ikke så mange kampe, men jeg er generelt tilfreds med hans indsats. Han vil nu foresøges lejet ud, og så må denne periode vise om han nogensinde skal komme tættere på førsteholdet.

Steven Gerrard

Stevie kunne sikkert godt have spillet endnu bedre, men jeg er godt tilfreds med den måde han ofte løftede holdet på. I den allersidste kamp, der skulle vindes, var det ham der scorede de to første mål og dette ansvar han altid tog på sine skuldre, gjorde ham uundværlig.

Xabi Alonso

Selvom Xabi ikke har den vilde statistik at prale af, gjorde han virkelig en forskel. Når han var med, virkede holdet meget sikkert, mens der virkelig skulle kæmpes for tingene når han var ude med skade. Jeg kan derfor ikke undervurdere hans betydning, og mener helt bestemt han er en af holdets bedste spillere.

Mohammed Sissoko

Sissokos mange indsatser som indskifter, spillede en væsentlig rolle i forhold til hans gennemsnit. Han leverede altid en yderst tilfredsstillende indsats og er en sublim reserve til Stevie - hvilket også er hans rolle, så det er jo glimrende.

Dietmar Hamann

Den solide tysker spillede ikke altid til andet end et 6 eller 7-tal, men jeg har alligevel valgt at forlænge hans kontrakt med et enkelt år, da hans rutine er god at have.

Djibril Cissé

Lord of Frodsham var virkelig en skarpretter og jeg husker specielt et mål, hvor han bruger sin fysik til at holde modstanderne væk. Til sidst slutter han af med at - fra kanten af feltet - banke bolden yderligt i nettet.

Peter Crouch

Der var ikke problemer med Crouchs målscoring, og han endte sågar med at blive holdets topscorer.

Fernando Morientes

Crouch fik chancen i starten af sæsonen, da Nando var skadet. Dette faktum spillede generelt ind i store dele af sæsonen, og derfor fik Nando heller ikke helt så mange kampe som Crouch og Cissé - men farlig, det var han.

Florent Sinama-Pongolle

Flo-Po's mål og gode indsatser faldt primært i FA Cuppen, hvor vi valgte at satse på reserverne, så førsteholdet ikke blev helt udkørt. Jeg vil søge at få Flo-Po udlejet og så skal han bevise sit værd i den klub, han nu kommer til.

Tanker om næste års trup:
Det er mit mål at bredden i truppen bliver udgjort af endnu bedre spillere og der har vi taget det første spadestik ved at hente César, Sylvinho, Zé Roberto og Recoba ind på fri transfer. Transferpengene vil blive brugt på at opruste yderligere, og dække hullerne efter de spillere der er blevet solgt. Med denne forstærkning af truppen, er det min ambition at vi skal kunne klare os godt i alle turneringerne og ikke behøves nedpriotere noget som helst, som det var faktum sidste sæson pga. jeg nødig ville køre nogle spillere trætte, så hovedmålene glippede.

Senere idag følger opdatering på hvordan det gik i de forskellige turneringer Smiley

gerre
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 04 Dec 2005, 15:21 »

ser godt ud. men jeg kunne godt tænke mig at vide hviken taktik du spiller.

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #7: 04 Dec 2005, 15:31 »

Selvfølgelig!

Min idealopstilling ser således ud:

Spiller med korte og hurtige afleveringer. Spillet er meget bredt. Min bagkæde står rimeligt højt oppe på banen, for at undgå alt for stor afstand imellem midtbane og forsvarskæde, hvilket kan koste i forhold til de mange kontrastød jeg får mod mig. Har slået kontra angreb til, så jeg kan udnytte deres dårlige hjørnespark e.l. Crouch eller Morientes bruges endvidere som targetmen, så de kan sende nedfaldsbolde videre til en dybdeløbende Cissé.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #8: 04 Dec 2005, 15:55 »

Ser fint ud Smiley Men, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor stor din nye kontrakt er ? Hvis du har fået tilbudt en? Smiley

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #9: 04 Dec 2005, 16:09 »

Ser fint ud Smiley Men, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor stor din nye kontrakt er ? Hvis du har fået tilbudt en? Smiley

Den er 2-årig.
Jeg får 410.000 kr. om ugen (som den første også var, jeg er ikke så nærig endnu).

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #10: 04 Dec 2005, 16:28 »

Er det bare mig der er blind, men hvordan gik det i de forskellige turneringer? :-D Men ellers fantastisk ide med hvordan du illustredede spillernes sæson. :-)

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #11: 04 Dec 2005, 16:33 »

Er det bare mig der er blind, men hvordan gik det i de forskellige turneringer? :-D Men ellers fantastisk ide med hvordan du illustredede spillernes sæson. :-)

Hvis du kigger sidst i indlægget med de offensive positioner, så kan du se at jeg skriver det kommer senere i dag Wink
Synes gerne jeg vil lade jer danne jeres eget overblik og enten blive overrasket eller skuffet over det réelle faktum Smiley

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #12: 04 Dec 2005, 16:37 »

Smaaart :-)
Venter i spænding.  Opstemt

wirenfeldt
Gæst

« Svar #13: 04 Dec 2005, 17:04 »

Den er 2-årig.
Jeg får 410.000 kr. om ugen (som den første også var, jeg er ikke så nærig endnu).

Okay Smiley , hvad med spillersalg? Har du ikke overvejet det? Det bliver da en rimelig bred trup ellers Smiley Og du siger at Kewell ikke har spillet særlig godt? Smiley

Alonso
Ynglingespiller

« Svar #14: 04 Dec 2005, 17:42 »

Okay Smiley , hvad med spillersalg? Har du ikke overvejet det? Det bliver da en rimelig bred trup ellers Smiley Og du siger at Kewell ikke har spillet særlig godt? Smiley

Bestemt. Det er også i overvejelserne, men som sagt vil jeg meget gerne have en bred trup, da jeg synes skader og alle de mange turneringer kræver dette. Men jo og mon ikke jeg også tager afsked med en enkelt eller to Wink

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010