home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1149 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Spiders er færdig :o(
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Vil du fortsat følge denne blog efter Davidsons sidste sæson?
Ja, helt klart
- 23 (60,5%)
Kun ind i mellem
- 4 (10,5%)
Nej, formentlig ikke
- 1 (2,6%)
Det kommende FM 09 vil være min prioritet!
- 1 (2,6%)
Vil hellere have du starter en ny blog i FM09!
- 9 (23,7%)
Antal Stemmer: 38

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 55 Udprint
Forfatter Emne: The Spiders er færdig :o(  (Læst 155196 gange)
Erhardt
Førsteholdsspiller

Sv: The Spiders: Fra 3. div til europæisk topbold!
« Svar #345: 14 Jun 2007, 09:24 »

Første titel mislykkedes

I kraft af sejren i Champions League havde The Spiders kvalificeret sig til European Super Cup for første gang. Sejren i Champions League og dermed pladsen som nr. 23 på ranglisten har endvidere givet The Spiders en plads i 1. seedningspulje i den kommende CL-turnering.

European Super Cup
Theo: Matchvinder

Modstanderen i denne Super Cup, Arsenal, mødte op til opgøret uden skader, hvorfor opgøret var forventet til at blive meget tæt. Inden opgøret var der for Mr. Nobody en gensynsglæde via en dialog med kaptajnen for Arsenal, nemlig Ian Davidson. Det er ingen hemmelighed, at Nobody ønsker Davidson tilbage til Hampden Park…

Kampen startede og det blev et meget tæt opgør, hvor begge hold startede meget stille, men som minutterne gik blev der spillet mere og mere offensivt bold, hvilke gav chancer i begge ender. Men målene udeblev, hvorfor pausestillingen hed 0-0.

I anden halvleg var det det samme billede, blot med en forskel… Arsenals Theo Walcott viste vejen til netmaskerne og dermed blev det Arsenal, som løb med titlen. Et bittert nederlag for Nobody, men kampen kunne have tippet til begge sider, hvilke indikere, at The Spiders igen i år er med i toppen.

Lodtrækningen til Champions League

Nobody udtalte inden lodtrækningen, at han forventede en noget nemmere pulje set i forhold til tidligere, da The Spiders i år var i 1. seedningspulje, men Nobody skulle blive slemt skuffet. Fra 2. seedningspulje trak The Spiders puljens ’nemmeste’ hold, nemlig Porto, men fra 3. og 4. pulje var det klart de stærkeste hold som kom ud: Inter og Bordeaux.

Derfor venter der i år igen en hård kamp for at komme videre, men set i bakspejlet så har The Spiders en god historik mod alle 3 modstandere, hvorfor The Spiders fortsat må regnes som favoritter til at gå videre.

Bank of Scotland Premierleague

Alt i mens ovenstående skete er der afviklet 5 kampe i SPL, og det startede fantastisk, mens 5. kampen blev en slem skuffelse. De første 4 kampe blev vundet med 3-5 mål i overskud, kampe hvor modstanderne nærmeste var statister. Til gengæld viste The Spiders endnu en gang, at de har meget svært ved at tage sig samme inden en CL-kamp.

Klubben har tabt et hav af point i disse kampe og i år blev det ingen undtagelse. Kampen var hjemme på Hampden Park mod Celtic. En kamp som aldrig blev spændende. ’Magic’ og Co. var som forsvundet og dermed vandt Celtic let 2-0.

Dermed er spændingen intakt i toppen af SPL, hvor The Spiders ligger nr. 1 med 12 pts., mens Celtic ligger nr. 2 med 11. pts efter 3 sejre og 2 uafgjorte.

Opklarende spørgsmål fra panelet

Det har undret flere, at det lykkes Nobody at hente Kaká til klubben, men når man ser på hans historie, har Kaká formentlig håber på en lille oprejsning for en, i vores øjne, mislykket karriere. Kaká var i 2007 en af verdens bedste, men efterfølgende har hans præstationer på banen været ringe og som tiden er gået har han mistet tilliden fra Milan. Dette ses bl.a. via de to sidste sæsoner, hvor han end ikke er blevet bruget i Serie A…:

Og hans kvaliteter er manglende. Han har i de første 5 kampe for reserveholdet blot fået 4 kampe - endda som indskifter.

Lalakruse har forhørt sig på redaktionen, hvorvidt der er kendskab til Nobody og evt. jobtilbud fra anden side. Redaktionen har ikke umiddelbart viden, hvorvidt Nobody har været efterspurgt fra anden side. Et rygte er dog, at Celtic tidligere var ude med snøren, men dette blev aldrig bekræftet.

En gang FM - altid FM Smiley

cralle
Gæst

« Svar #346: 14 Jun 2007, 09:30 »

Dejligt med en lille update Smiley  Kan man se Kakás stats???

KD_Væk
Gæst

« Svar #347: 14 Jun 2007, 09:32 »

Kaka er da vist faldet i Sine kunstskaber

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #348: 14 Jun 2007, 09:47 »

Ja, det bliver ikke til så mange kampe i disse sommerdage, men jeg prøver at 'holde mig til ilden' via et par kampe hist og her  Smiley

Hermed Kaká's stats:

lalakruse
Lilleputspiller
*

« Svar #349: 14 Jun 2007, 20:09 »

Lalakruse har forhørt sig på redaktionen, hvorvidt der er kendskab til Nobody og evt. jobtilbud fra anden side. Redaktionen har ikke umiddelbart viden, hvorvidt Nobody har været efterspurgt fra anden side. Et rygte er dog, at Celtic tidligere var ude med snøren, men dette blev aldrig bekræftet

" jeg er en mand af få ord, og mange mål" citat trezeguet

mrfair
Gæst

« Svar #350: 21 Jun 2007, 09:32 »

Hvornår sker der noget?

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #351: 21 Jun 2007, 09:50 »

Snart...jeg har netop spillet efteråret færdigt og der er masser at fortælle, men jeg mangler lige et hul i kalenderen til at få lavet en ny god update...jeg håber på i aften..., men ellers bliver det først søndag/mandag, da min fredag og lørdag står i "festivitas'ens tegn", da jeg bliver en "gammel" dreng i morgen...jeg runder nemlig de 30 Cool

Men jeg kan da komme med et par hints til den kommende update:

- Generationsskifte på vej
- 48 mio. £ er prisen for Ian
- 'Magic' er en killer
- The Spiders deltager i VM for klubhold

mrfair
Gæst

« Svar #352: 21 Jun 2007, 10:42 »

Tillykke med det skarpe hjørne. 48 mio er næsten ulækkert.

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #353: 21 Jun 2007, 10:50 »

Tak ska' du ha'  Smiley

Ja, det er en latterlig pris - specielt når jeg "kun" har 38,75 mio. £ at købe for pt., men du/I får hele historien senere Forseglede Læber

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #354: 21 Jun 2007, 20:39 »

lyder godt.... håber på en update her til aften...!

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #355: 21 Jun 2007, 22:05 »

Toppen nået - ny mission kan koste!

Så er vi endelige tilbage med nyt fra Glasgow og vores Spiders-drenge. Efteråret er afviklet og det har været et tæt pakket program, men alligevel har næsten alt lykkes for Nobody & Co.

SPL og nationale pokalturneringer

Yderligere 16 kampe er nu afviklet i SPL har det har været en fornøjelse at følge The Spiders. Holdet har holdt fast i sidste års niveau og endda måske været endnu bedre, da The spiders i de seneste 16 kampe ikke har tabt. Endvidere fik The Spiders revanche mod Celtic, da det blev til en udesejr på 2-1 i deres seneste opgør.

Dermed ligger The Spiders sikker nr. 1 med 52 pts., mens Celtic indtager 2. pladsen med 42. pts. Aberdeen har ligeledes holdt en højt niveau og har 40 pts. på 3. pladsen. En væsentlig årsag til denne succes skyldes 'Magic', da han med 13 mål i 21 kampe er klubbens klare topscorer. I SPL må han dog dele topscoreværdigheden med 2 andre.

I den skotske liga cup har The Spiders kvalificeret sig til semifinalen, hvor Aberdeen venter hjemme på Hampden Park - og med de foreløbige resultater, må The Spiders forventes at være klare favoritter. Vejen til semifinalen har været følgende:

3. runde: Queen's Park 11-0 Raith (1.div)
Målscore: Witkowski, Renato, Bone (3), 'Magic' (2), Cooke (2), Nordtveit (2)
Kvt.finale: Queen's Park 3-1 Rangers
Målscore: 'Magic' (2), Bone (1)

I den store pokalturneringen er det indtil videre blevet til en kamp, hvor Ross County fra 1. div i 3. runde blev slået 3-0. Gibson, Ingram og Bone blev hvert noteret for et mål.

Overraskelse i Champions League

Inden turneringen var der ingen tvivl - Inter og Queen's Park var klare favoritter til at gå videre, men sådan skulle det ikke gå. Spiders-drengene startede planmæssigt med at vinde 3-0 hjemme over Porto, hvor 'Magic' igen var dagens helt med 2 mål, men i det andet opgør vaandt Bordeaux over Inter. I kamp nr. to spillede Porto og Bordeaux uafgjort, mens The Spiders overraskende let vandt 2-0 på San Siro. Mere overraskende var til gengæld resultatet i 3. kamp, hvor Bordeaux hjemme slog Queen's Park 1-0. Dermed førte Bordeaux gruppen efter 3 kampe!
Stor skuffelse

Til Spiders-fansenes lettelse fik Queen's Park revanche i returen mod Bordeaux, hvor de fik en røvfuld på 3-0 og dermed lå The Spiders igen på 1. pladsen..., men kun for lånt tid, da Queen's Park i 5. kamp igen løb ind i et nederlag - denne gang ude mod Porto.

Dermed skulle der pludselig en sejr til hjemme mod Inter - for at videre deltagelse skulle være 100% sikker. Det holdt hårdt, men i det 89. minut fik reserven Lutz scoret til 2-1 og dermed vandt The Spiders gruppen, mens Bordeaux overraskende tog 2. pladsen. Inter måtte dermed nøjes med 3. pladsen!

I den efterfølgende lodtrækning venter engelske Tottenham Hotspurs

VM for klubhold

Som en sidste bonus for sejren i Champions League skulle The Spiders deltage i VM for klubhold. En turnering, hvor The Spiders først skulle på programmet i semifinalen. Her ventede det ukendte Dolphin FC fra Nigeria. Dolphin gav dog en smule modstand, men ikke nok og dermed var The Spiders sikkert i finalen via en sejr på 2-0.

I den 2. semifinale vandt New York Red Bulls hele 5-1 over Boca, hvorfor der umiddelbart var lagt op til en interessant finalen.

Og en interessant finale blev det - i hvert fald for The Spiders, da de med en sejr på hele 9-1 sørgede for den største sejr i turneringens levetid!!!! Endnu en gang var det 'Magic' der stjal opmærksomheden via 6 mål!!!

Transfers

Januar har været foreholdvis stille, men enkelte ting er der sket. Nobody valgte at hente Craig McLean tilbage fra Tottenham, da han fra nu at vil satse på de unge spillere. McLean fik kun reserve-kampe, hvilke ikke er nok. Med McLean's tilbagekomst, valgte Nobody at skille sig af med den rutinerede venstra back, 30-årige Kevin Larsen, som blev solgt for 2,8 mio. £ til Norwich. En vigtig mand - som nu er blevet offer for Nobody's mission.

Derudover forsøgte Nobody at købe Ian tilbage, men prisen blev først accepteret ved 48 mio. £. For det første var det en tand for meget i forhold til det samlede transferbudget og samtidig ønskede Ian pt. ikke at vende tilbage til The Spiders. En bitter pille at sluge for Nobody.

Starten på den nye generation(Nobody's mission)
Nu skal ungdommen have plads

Som den opmærksomme læser allerede har spottet, så er Mark Bone allerede en væsentlig del af 1. holdet. Han har allerede fået 31 kampe, hvoraf han er startet inde i de 22. I disse kampe er det blevet til imponerende 14 mål. Bone er blevet brugt på midtbanen og i angrebet. Hans præstationer er indtil videre blevet belønnet med en udtagelse til det skotske U21-landshold.

16-årige Mark McLean (DR) har ligeledes allerede fået langt flere kampe ind forventet. 24 kampe, hvor han er startet inde i de 13. Det er ikke blevet til nogle mål, man han har fået lavet 2 assists og vist en god fremgang. Hans snit (6.75) vidner dog om, at han fortsat mangler en del.

Hans storbror, Craig, som netop er vendt tilbage, har fået 3 kampe og gjort det godt med 7.33 i snit.

Begge McLean-brødre er udtaget til U19-landsholdet.

Det er Nobody's plan, at de skal spille hovedparten af kampene - dog med undtagelse af Champions League.

Reserverne

Som en ekstra historie kan vi fortælle, at baglandet er i orden hos The Spiders. Således har reserverne allerede genvundet titlen i reserveholdsturneri ngen efter blot 16 kampe. Alle 16 kampe er vundet og med en målscore på 78-9 er de ekstreme i forhold til deres konkurrenter. Gilmour har lavet 36 mål, mens Lutz har lavet 32 mål!!!

PaulyLong
Reserveholdsspiller

« Svar #356: 21 Jun 2007, 22:28 »

Fint at se det går så godt med The spiders og dejligt med en update igen

KUTGW

Chelsea FC

PaulyLong
Reserveholdsspiller

« Svar #357: 21 Jun 2007, 22:30 »

kan man ikke få lov til at se Magic's Stats??

Chelsea FC

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #358: 22 Jun 2007, 08:00 »

Lækker update.... det kører bare.... spændende om din mission lykkes....

På et tidspunkt kunne det være fedt med en gennemgang af holdet, med screen shots osv......

Fortsæt det gode arbejde....

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #359: 22 Jun 2007, 10:01 »

Ja, det er jeg også selv meget spændt på! Efter min update i aftes spillede jeg lige et par dage til og her solgte jeg Damian Witkowski for 9,25 mio. £ til Barcelona, mens Daniel Lutz blev solgt for 5 mio. £ til Tottenham...og dermed fortsætter "oprydningen"...

Jeg har tænkt på at lave et "særligt tillæg" i den kommende sommerpause, da jeg har været i klubben i 10 år på det tidspunkt - og her lave en gennemgang af holdet, herunder selvfølgelig også af 'Magic'! Endvidere har jeg sat "holdets designer" til at lave nye trøjer til holdet, som vil blive præsenteret i den kommende sæson  Smiley

Ps. Er der nogle af jeres læsere på denne blog, som kan vise mig, hvorledes "koden" er til at lave et hyperlink her på siden, således man kun ser navnet på spillere - og dermed linket til imageshack er "gemt". Det ser sq langt bedre ud, når man præsentere det på den måde.

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 55 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010