home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 361 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Første blog - Ajax Amsterdam!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Første blog - Ajax Amsterdam!  (Læst 6269 gange)
Thegunnersfan
Gæst
 
Første blog - Ajax Amsterdam!
« : 09 Jan 2007, 18:51 »

Lørdag den 22. juli havde Ajax Amsterdam indkaldt til pressemøde. Man vidste hvad der var i gærde, eftersom klubbens tidligere manager Henk Ten Cate var blevet fyret i sidste uge. Klubbens direktør John Jaakke, havde fundet en dansk urutineret manager, til at afløse Cate. Det var manageren Casper Olsen. Han havde lidt erfaring, men ikke det store. Jaakke havde dog tilliden til ham, hvilket Olsen så ud til at være meget taknemmelig for.

Fansene var ikke glade, da de så hvem Jaakke havde valgt som afløser for Cate, men de ville lade tvivlen komme ham til gode. De havde ikke ændret deres forventninger til sæsonen. De ville vinde, og det var mig der skulle det!
« Seneste Redigering: 09 Jan 2007, 19:19 af Thegunnersfan » Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #1: 09 Jan 2007, 18:58 »

Pænt skrevet so far...

Husk lige at resize dit billede således

Kode:
[img width=XXX height=XXX]Linket til billedet[/img]

Du skal så sætte højden og bredden ind i stedet for XXX Thumbs Up

Hvis du har lyst kunne du jo også prøve krafter med en float kode. Så kan du få teksten til at stå ved siden af billedet.

Her ville jeg anbefale at du gjorde således.

Kode:
[float=right][img width=XXX height=XXX]Linket til dit billede[/img][/float]
Logged

Thegunnersfan
Gæst
 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #2: 09 Jan 2007, 19:01 »

Mange tak, det prøver jeg lige og fikse. Smiley
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #3: 09 Jan 2007, 19:06 »

Mange tak, det prøver jeg lige og fikse. Smiley

Var da så lidt.. Sig til hvis du skal have hjælp til det.

Du kune jo evt. søge inspiration i en af de bedste blogs her på siden. Den finder du ved at trykke på linket i min signatur  Wink

Og velkommen til...
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #4: 09 Jan 2007, 19:56 »

Fin start Casper Opstemt
Logged

Mr Brøndby
Gæst
 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #5: 09 Jan 2007, 20:03 »

God start Capser Opstemt
Logged

Thegunnersfan
Gæst
 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #6: 09 Jan 2007, 21:30 »

Juli


Jeg startede med at kigge på spillertruppen. Den var ganske udmærket, men jeg følte at højre siden, målmandsposten og evt. en venstrebenet boksspiller, kunne give truppen et ekstra pift. Så jeg ville se hvad jeg kunne finde.

Jeg følte ikke at vi havde en sikker opstilling så jeg ville prøve lidt forskelligt i venskabskampene.

Den første venskabskamp var mod Ajax CT fra Sydafrika. Jeg forventede en sejr, og det fik jeg. 4-1. Huntelaar scorer allerede efter 1 min. og igen efter 27. Ajax CT's Mncwango scorer til 2-1. I pausen skiftede jeg en del spillere ud, for et se spillerne lidt an. Det blev til 2 yderligere scoringer, 1 af Manucharyan og 1 af Vertonghen. Huntelaar som MOM. Jeg var tilfreds!

Næste kamp, gjaldt det mægtige Chelsea, i en venskabsturnering. Jeg tabte 1-0, på mål af Sheva, efter et frispark fra Ballack. Jeg skiftede ikke ud, da jeg synes jeg havde muligheder for at vinde turneringen, men gutterne var ikke helt oppe i omdrejninger. Jeg var ikke tilfreds, vi skabte næsten intet, og det er bare ikke godt nok, hvis vi skal, bare nå lidt i CL. Essien blev MOM.

Da jeg var røget ud til Chelsea skulle jeg spiller bronzekamp mod Galatasaray. I det 35. minut kunne jeg se Hasan Sas gøre det til 1-0. Det var næsten en kopi af Chelsea-kampen. Vi skabte intet og jeg var ikke tilfreds. Sasa Illic blev MOM.

Næste venskabskamp var mod de tyske amatører Gütersloh. Allerede efter et lille kvarter var vi bagud 2-0. Det kunne simpelthen ikke være rigtigt. Men inden pausen kunne jeg se det stå 4-2 i vores favør, efter mål af: Sneijder, Manucharyan, Huntelaar og Gabri. Nu var jeg tilfreds. I anden halvleg kunne Mitea udbygge føringen til 5-2. Det var ganske udmærket, der skal bare lige et par justeringer, i forsvaret.

Sidste venskabskamp, inden sæsonen begyndte, var mod Vit. Guimarães. Ligesom i den forrige kamp, så det ikke alt for godt ud, i forsvaret. Efter 38 min. må Emmanuelson se sig selv sparke bolden ind i eget net. 1-0. I de sidste 5 minutter, af kampen, skulle der ske ting og løjer. Dommeren dømmer straffe. Det er Sneijder som skal tage, men han brænder. 2 minutter efter er der igen straffe - og igen sparker Sneijder på keeperen. Utroligt! Men i samme minut, scorer selv samme Sneijder, til 1-1. I overtiden er det Manucharyan som bringer os i front. 2-1 og en sejr.
Logged

Thegunnersfan
Gæst
 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #7: 09 Jan 2007, 21:32 »

Husk, ikke tag jer af mine SS', da de er taget senere, så det kan godt være det ikke helt passer, med værdi og skader.
Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #8: 09 Jan 2007, 21:47 »

Glimrende blog Cappe  Cool..
Logged

Thegunnersfan
Gæst
 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #9: 10 Jan 2007, 17:15 »

August

Jeg var ikke tilfreds med venskabskampene, så jeg skiftede lidt ud i start 11'eren, op til næste kamp.


Dagen var kommet til jeg skulle møde PSV i Supercuppen. Jeg havde bange anelser, eftersom det var min første betydningsfulde kamp i spidsen for Ajax, og det ikke var gået som jeg havde håbet indtil videre.
Efter kun 9 min. kunne jeg se Mitea score på et frispark sendt ind fra Ogärura. Dejligt! PSV styrede, men så fik jeg et frispark 25 meter fra mål, og var Sneijder klar. Han sparker den ind, dejligt mål og 2-0 mod PSV. 2 minutter før pausen var Manucharyan på pletten for 3. kamp i træk, ikke helt ringe. I første halvlegs overtid scorer Koné til 3-1, men det ændrede ikke på en fantastisk indsats fra gutterne. Vi skulle frem til 10 minutter før tid, for at finde endnu en scoring. Denne gang var det indskiftede Rosenberg, som var på pletten, og scorede til 4-1. Men Huntelaar ville også lege med, efter han havde brændt et par store chancer tidligere, så kunne han i det 90. minut, scorer til 5-1. Fantastisk! 5-1 mod PSV, jeg var mere end tilfreds! Kunne jeg få en bedre start? Jeg tvivler.

Godt og vel en uge før, denne kamp, trak jeg Osasuna i kampen om en CL plads.
Vi startede på vores bane, hvilket ikke kunne ses. Osasuna dominerede gennem hele første halvleg. Dog fik de ikke scoret. I anden halvleg fik vi bedre fat. Huntelaar scorer efter en Osasuna-forsvar skal spille tilbage til Dudek, men Huntelaar når først på bolden, og sætter den sikkert i mål. Blot 2 minutter efter giver dommer Ali Uluyol Sneijder sit andet gule kort, og han må forlade banen. Rigtig ærgeligt, da han ikke kan være med i returopgøret! Det skulle gå endnu værre, da Nekounam scorer på at brag af at langskud, som passere forbi min keeper. 1-1, ikke godt før turen går til Spanien. MOM blev Nekounam.


Jeg hentede mit første indkøb, dagen efter Osasuna kampen. Det blev den 17-årige unge def. midtbane, Nik Besagno fra Salt Lake. Han blev hentet for 1 mio. og jeg håber på han senere hen bliver stor.

Dagen var kommet til min debut i den Hollandske Æresdivision, hjemme mod Den Haag. En ny mand var på holdkortet, det var 23-årige Stekelenburg. Vi ligger godt ud, og det er Huntelaar der på pletten efter 24 min. 10 minutter senere er det angrebsmakkeren Manucharyan som kvitterer. 2-0 ved halvlegen. I anden halvleg sker der ikke det store, og vi får vores første sejr i hus. MOM blev Stekelenburg. Dejlig start på ligaen.

Mislykkedes transfers. De seneste par dage har Ajax prøvet at hente spillere til klubben. Rygterne går på at det skulle være spillere som: Deisler, Landreau, Cardenas, Barnetta, Akinfeev og Pletikosa, der skulle stå højest på manager Olsens ønskeliste. Men intet er blevet offentliggjort endnu, og man går ud fra, at det er Ajax' lave budget der gør at klubben ikke kan hente nogen af profilerne. Aviserne har gættet på at budgettet ud af det skulle ligge omkring 50 mio.

Returkampen mod Osasuna, var den næste på kampprogramet. Jeg var virkelig nervøs, da jeg ikke ville ryge ud allerede, og ikke kvalificere mig til CL. Det gjorde det slet ikke bedre at Sneijder havde karantæne. Men vi måtte bare kæmpe det bedste vi havde lært. Efter 20 minutter scorer Osasuna på et hovedstød efter et frispark. Skuffende. Vi skal mindst have uafgjort nu. Endnu engang skulle det være Nekounam som skulle gøre det onde. I overtiden hamrer han bolden ind, og gør det til 2-0. Det er bare ikke godt nok! Vi skal nu op og scorer 2 mål i anden halvleg. Umuligt. Vi er klart bedre med efter pausen, men skaber ikke det store, og efter et kvarter i anden halvleg må jeg se Maduro gå skadet fra banen. Ind kommer Babel, da vi må satse offensivt nu! Manucharyan er tæt på efter 77 minutters spil, da han må se sit forsøg prale af på stolpen. Der bliver lagt 4 minutter til. Efter 4 minutters overspil, scorer Babel på en ripost. Men det er for sent og dommeren fløjter hurtigt af. Skuffende, skuffende, skuffende. Ærgeligt at jeg allerede er ude, men så må jeg bare bevise mit værd i ligaen, Uefa-cuppen og ligacuppene. MOM blev Emanuelson.

Efter nederlaget til Osasuna, røg jeg videre til kvalifikationen til Uefa-cuppen. Her trak jeg det kroatiske hold Dinamo. Jeg ser dem som et hold vi skal passe på mod, men så heller ikke mere.

Det var vores anden kamp i ligaen, og endda mod rivalerne fra Utrecht. Deres manager Booy, havde før kampen sagt at han ville slå os. Jeg var selvfølgelig sikker på en sejr, da Utrecht ikke er et prangende hold, så jeg svarede igen med: Jeg går efter en sejr mod rivalerne tidligt på året. Det vil være pinligt at tabe denne kamp, så der skulle sejres. Maduro var stadig skadet efter den skade han pådrog sig i kampen mod Osasuna, og i stedet havde jeg sat Vertonghen fra start. Babel var også kommet fra start efter målet mod Osasuna, og erstattede Mitea. Efter godt og vel 25 minutters spil, får Emanuelson ikke sparket ordentligt væk, det kostede dyrt og Utrecht var foran. 5 minutter senere kan jeg se Babel reducere. 1-1 ved halvlegen, i en kamp som vi har styret, selvom spillerne har spillet elendigt. Efter 60 minutters spil blev Babel og Huntelaar skiftet ud med Mitea og Rosenberg. Selv samme Rosenberg gør det til 2-1 med et kvarter igen. Med kun 7 minutter igen, begår Gabri straffe, og Nelisse sparker bolden sikkert ind. 2-2! MOM blev Manucharyan.


Klubbens andet køb var på trapperne, skrev tyske Bild. De skulle mene at manager Olsen, var ude efter den iranske landsholds- og Bayernspiller, Karimi. Et par dage efter, var der indkaldt til pressemøde, og ganske rigtigt var det Karimi, der var blevet hentet til klubben. Man mener at Karimi blev købt fri for omkring 50 mio.

Efter indkøbet af Karimi, har vi fået en fast startopstilling.


Dagen var kommet til jeg skulle møde Feynoord. Feynoord havde ikke imponeret i de første kampe, det havde jeg heller ikke, så jeg håbede på en sejr. Hele kampen igennem styrede Feynoord spillet, men jeg kom til chancerne. Karimi var med fra start, og gjorde det fint. Men det blev aldrig til nogen mål, så det endte 0-0. MOM var Greene.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2007, 21:26 af Thegunnersfan » Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #10: 10 Jan 2007, 17:16 »

Ser da helt vildt godt ud ! Og så er det din 1. Blog Shockeret
Logged

Carstensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #11: 10 Jan 2007, 20:13 »

Den opstilling kan da skabe en masse plads til modstanderne på midten af banen?  Shockeret
Logged



-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #12: 10 Jan 2007, 20:48 »

Synes også det ser rigtig godt ud. synes dog ikke Karimi er 50 mio værd.
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #13: 10 Jan 2007, 21:11 »

Uh. Klasse Blog .. Opstemt
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Thegunnersfan
Gæst
 
Sv: Første blog - Ajax Amsterdam!
« Svar #14: 10 Jan 2007, 21:25 »

Den opstilling kan da skabe en masse plads til modstanderne på midten af banen?  Shockeret
Tjaa.. Har jeg ikke rigtig oplevet endnu, men kan da være det kommer.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010