home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:41:33 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1087 Gæster Online.

Indlæg: 1132895 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Esbjerg fB - Igen og Igen og
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB - Igen og Igen og  (Læst 26372 gange)
Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Drømmen
« Svar #75: 06 Jan 2007, 13:34 »

Så fik jeg læst det hele igennem.. Ser rigtig fornuftigt ud, skulle ikke undre mig hvis du hev SAS Liga titlen hjem i år.. Godt Danny Olsen køb, han spillede ganske fint sidst jeg spillede med Nordsjælland, håber han gør det godt for dig Smiley

Thumbs Up
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Drømmen
« Svar #76: 06 Jan 2007, 23:30 »

EfB gjorde en god figur
Ekstra Bladet, 27. maj 2008



Flot præsentation af EfB,
det var med i min beslutning om
at skifte hertil. Fisk eller ej, bold
det kan de spille, Danny Olsen
Carl Frieks version
Efter sidste kamp på året, træningskampen mod Jægersborg var vi igen klar til 2 træningskampe før det hele startede i starten af februar. De 2 træningskampe blev spillet på Fyn og i Brande, først 1-1 mod FC Fyn lidt skuffende, men vi slog Brande 3-0. Så var vi klar til at rette op på den katastrofale start i Royal League, hvor vi kun havde 1 point efter 3 kampe. Det fik vi lavet om på og endte efter 3 sejre på en førsteplads i gruppespillet med 11 point foran Brann med 10. Vi kom derfor i Kvartfinalerne hvor vi slog Helsingborg ud efter 2 2-1 kampe. I Semifinalerne blev AaB en for stor mundfuld for mine hårdtkæmpende talenter og reserver. Efter et 3-1 nederlag i Aalborg vandt vi med 3-2 hjemme, men det var desværre ikke nok.

SAS Ligaen var længe startet da vi røg ud i Royal League. Her havde vi lagt ud med 2 sejre mod Lyngby og OB. Derefter røg vi så desværre ind i et dumt nederlag til Viborg, før først Silkeborg blev besejret hvorefter et af titelkandidaterne Brøndby blev tævet med 5-2, dernæst AaB med 3-2 en slags revanche fra Royal League skuffelsen. Danny Olsen blev i den næste kamp en af hovedpersonerne i hans gamle klubs nederlag til os, da han med 2 mål sendte os hjem fra Farum med 2-0. Efter disse resultater var status den at FCK og os lå og kæmpede om guldet, mens OB, FCM og Brøndby var mere eller mindre ude af kampen. Det ville blive spændende og se om vi ville få gummiben eller gå hele vejen og slå Peter Nielsen & co.



Vores hold har været helt fantastiske i år.
Vi har haft rekord i indmeldelser i fanklubben,
Kenneth Guldager, Blue Knights
9 kampe igen, men efter vi i den næste kamp mod FCK tabte 2-0 i Parken var der nu 4 point op til københavnerne. De næste 7 kampe var vi ubesejret i, 4 sejre og 3 uafgjorte. Vi slog Vejle, AGF, Silkeborg og Viborg. Fik uafgjort mod FCM i en kamp vi burde have vundet sikkert, Lyngby igen en kamp vi dominerede og burde vinde sikkert og Brøndby i anden sidste runde hvor guldet var tabt. Men i sidste runde tabte vi så også til OB.

Dermed blev vi "kun" nr. 2, men  jeg er stolt af mit hold. Vi har gjort noget som så umuligt ud. Gået fra at være midterhold til at kæmpe med om guldet, på bare 2 år. Det er helt vildt at tænke på at vi nu i næste sæson skal ud og spille UEFA Cup og gerne kæmpe med om guldet igen, der skal forstærkes i den kommende pause. Målmandsposten er for tyndt besat, Eddie Gustafsson har skuffet og røget igennem her i Esbjerg, han vil formentlig blive erstattet af en ny målmand, gerne en ung dansker. Michael Tørnes har været rygtet, men jeg vil intet røbe.


Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Drømmen
« Svar #77: 06 Jan 2007, 23:36 »

Det går da nizzle for dig Møller!
Mesterskabet skal nok komme indenfor en overskuelig fremtid Thumbs Up
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Drømmen
« Svar #78: 06 Jan 2007, 23:50 »

Håber jeg skam også Smiley
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Drømmen
« Svar #79: 07 Jan 2007, 00:28 »

Hejsa Møller!

Endnu engang rigtig flot blog du har gang i. Den er rigtig godt sat.

Et stort tillykke med den flotte anden plads i ligaen. Det var stærkt gået, god fremgang i forhold til sidste sæson, så mon ikke det bliver guld i næste. Glæder mig i hverti fald til at høre om guldet kommer til Esbjerg i den kommen sæsonen, og om fiskerbyen markere sig ude i europa!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Drømmen
« Svar #80: 07 Jan 2007, 00:30 »

Tak skal du have Kimu, og håber jeg også Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #81: 08 Jan 2007, 23:45 »


Thiago Maranhao har imponeret
både os, men også Carl Friens.
I kampen mod Partizan i UEFA
Cuppen fik han hans int. debut,
blev Man of the Match. Nu er han
nærmest fast mand og præstere
hver gang.

Ny måde at gøre
bloggen mere interessant, jeg
vil kåre en spiller hvert halve år.
Som jeg mener har være bedst.
Hvor er FCK og Athletic ?
1. Januar 2009

Sommertransfers 08

Esbjerg valgte sommeren 2008 kun at hente nogle planlagte transfers fra Kontrakudløb. Her blev understående hentet. Det er for det meste talenter der blev hentet til Vestjylland. Der er dermed ikke blevet brugt en øre på indkøb. Af salg er der kun 1 interessant det er Martin Jensen som er rejst til Frem. Det sjove ved det var at han 2 timer efter offentliggørelsen debutterede mod netop Esbjerg.


» Lasse Rise fra Lyngby, 0,-
» Tobias Mikaelsson fra Aston Villa 0,-
» Roberto Massaro fra AC Milan 0,-
» Djaïd Kasri fra Nantes 0,-
» Kenneth Stenild fra AaB 0,-
» Esben Hansen fra OB 0,-

« Martin Jensen til Frem 0,-








Esbjergs sæsonstart i sæsonen 08/09 har simpelthen været fantastisk. Sejre efter sejre, og kun enkelte nederlag og pointdelinger er det blevet til. FCK kan slet ikke følge med i den hjemlige liga. I UEFA Cuppen er Esbjerg fB som 1 ud af 3 danske hold nået videre fra Gruppespillet og møder italienske Bologna i 1. Knockoutrunde.

Esbjergs vej til 1. Knockoutrunde ser således ud. De slog i 1. Kvalifikationsrunde bosniske Sarajevo ud efter 1-0 i Bosnien og 5-0 sejr hjemme, samlet 5-1. Ukrainske Chornomorets var modstanderne i 2. Kvalifikationsrunde, efter en 2-0 sejr i Ukraine gjorde Chornomorets det samme som Sarajevo ved at i Esbjerg at vinde 1-0. I 1. Runde gjorde Esbjerg noget højest overraskende da de på Esbjerg Stadion viste deres fulde styrke ved totalt at gennembanke det spanske storhold Deportivo La Coruna 5-1, dermed var den kamp afgjort, men Esbjerg vandt også i Spanien med 1-0, altså sanlet 6-1. De havde virkelig gjort sig fortjent til Gruppespillet. Her kom esbjergenserne i Gruppe H med Fenerbache, Athletic, Partizan og PAOK. Absolut en mulig gruppe at komme igennem. Esbjerg gjorde igen sig bemærket for flot spil og ekseptionelt forsvarsspil. Sejre over Fenerbache (5-1), PAOK (2-0) og Partizan (3-0) samt uafgjort mod Athletic (1-1) gav Esbjerg en 11-2 score og 10 point. Dette gjorde at Esbjerg gik igennem gruppen harmløst og gik videre som 1er.

I SAS Ligaen har Esbjerg igen overrasket de fleste i både Danmark og Verden ved at overvintre som nr. 1 med et 8 points forspring ned til de forsvarende mestre fra FCK efter 20 kampe. 13 sejre, 4 uafgjorte og sølle 3 nederlag er det blevet til for de vestjydske titelkandidater. Sejre som hjemmesejren d. 14.09.08 på 5-0 over topholdet fra OB viser at Esbjerg fB i år mener det. De vil have guldet. Det er dog ikke blevet til en sejr over FCK i SAS Ligaen endnu, de er mødtes en gang i Parken hvor hjemmeholdet højest ufortjent sejrede med hele 3-0. Specielt topscorerne Demba og Bech har bedt om opmærksomhed fra andre klubber. Brann skulle ifølge norske medier ville hente Demba, mens FCK vil hente deres gamle knægt Bech hjem til hovedstaden. Nu har de 2 netop også kontraktudløb her til Sommer, så det bliver spændende om de vil forlænge.



Esbjerg bad Fenerbahces fans om at
gå hjem og vuk med deres fyrværkeri, BANG 5-1.
Carl Frieks træner af Esbjerg fB har fået endnu et job ved siden af tjansen i Esbjerg. Udover han er blevet far til en velskabt datter, har han også fået jobbet som dansk landstræner. Et job han udtaler følgende om: Danmark og England er de eneste jeg vil træne af landshold, og da Danmark tilbød sig kunne jeg ikke andet end at svare ja." Under Danmark har han spillet 3 VM kvalifikations kampe mod Østrig, Aserbadjsjan og Sverige. Det er blevet til 1 sejr, 1 uafgjort og 1 nederlag. Sejren faldt som forventet over Aserbadsjsan med 3-0. Mens Danmark højest overraskende satte point til mod Østrig i Parken. Sverige besejrede os med 3-1 i Sverige. Det giver Danmark en 3 plads i Gruppen. 2 Venskabskampe er også spillet, hvor specielt de danske talenter er blevet afprøvet. Tyrkiet blev i Parken besejret 3-1. Mens Slovenien fik 1-1 og i Parken.

Her til sidst vil jeg meddele jer at Esbjerg fB har lavet ny Tøjmærke aftale med Airness og ny sponsoraftale med Cocio Chokolademælk-produktion. Aftalenerne skulle ifølge kilder give Esbjerg et højere beløb end de gamle Umbro og Frøs. De nye trøjer er også præsenteret netop her d. 30/12-08. Herunder ses Esbjergs nye trøjer, hjemmebane, udebane og tredjetrøjen.

I Royal League har Esbjerg unge spillere samt reserver bare gået igennem de første 3 kampe ubesejret, sejre mod FCK, Brann og Örgryte gør Esbjerg til et af Skandinaviens bedste hold pt. Jeg vil ikke fortælle så meget om turneringen. Esbjerg går ikke så højt op i det. Det samme gør de heller ikke i Pokalturneringen. Men har slået adskillige 1. og 2. div hold ud. Møder i Kvartfinalen FCN.




Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #82: 08 Jan 2007, 23:45 »

Stort tak til John Spurs for de super fede trøjer Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #83: 08 Jan 2007, 23:54 »

Bortset fra landsholdet, så ser det jo rigtig godt ud Møller! KUTGW
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #84: 08 Jan 2007, 23:59 »

Bortset fra landsholdet, så ser det jo rigtig godt ud Møller! KUTGW

Jaja Smiley

Tak for trøjerne Wink
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #85: 09 Jan 2007, 00:00 »

Smukt design. Kigger på selve indholdet lidt senere, men flot flot Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #86: 09 Jan 2007, 00:02 »

Smukt design. Kigger på selve indholdet lidt senere, men flot flot Smiley

Bare iorden Wink

Ja jeg udvikler mig, jeg er jo et talent nu eller Peace Haha ! Opstemt 
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #87: 09 Jan 2007, 16:30 »

Super opdatering Møller! Det køre for Esbjerg pt må man sige. Stærke i den hjemlige og i europa. Det lugter ikke af fisk i Esbjerg men af guld må man sige Smiley Fede trøjer og sponser som Esbjerg har fået nu  Smiley

Tillykke med jobbet som landstræner!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #88: 09 Jan 2007, 22:52 »

Tak Kimu Smiley og du kan kun rose John Spurs for trøjerne, kun mig der ønskede farver, sponsors og mærke Smiley
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #89: 10 Jan 2007, 16:05 »

Tak Kimu Smiley og du kan kun rose John Spurs for trøjerne, kun mig der ønskede farver, sponsors og mærke Smiley

Velbekommen Møller Smiley Jamen så stor ros til dig John Spurs Smiley Ser rigtig godt ud de trøjer du har lavet!
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010