home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 900 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Diverse Fodboldsnak.
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Diverse Fodboldsnak.  (Læst 2281 gange)
Soccerpop
Gæst

Diverse Fodboldsnak.
« : 24 Dec 2006, 15:14 »

Ja det her er så en tråd hvor der kan diskuteres problemer eller bare en debat som der kan være noget (u)enighed om.
Naturligvis skal der ikke udvikles dicideret mudderkastning, men folk må gerne være uenige.

Mit første emne er noget jeg mener der er blusset meget op på det seneste, det jeg snakker om er den massive afgang fra landshold.
Efterhånden har det udviklet sig til en slags smart dille, hvor folk bare stopper fordi ønsker at "koncentrere" sig om deres respektive klubhold, men de 4-5 dage de skal bruge på landsholdet hver 2-3 måned burde ikke være noget de ikke kan klare.
Blandt de helt nye tilfælde er Juan Ramon Riqeulme, Thomas Gravesen og Dado Prso.
Sidstnævnte er godt nok lovligt undskyldt på grund af sit elendige knæ, men Riqeulme undskylding med at det er noget med familien holder ikke i længden da klubholdet jo tager langt mere tid, godt nok er Villareal hans arbejde, men alligevel.
Nej, følg Marcel Desailly eksempel og stop først når i virkelig ikke længere har noget at bidrage med.

Det skal siges at emnet allrede er postet på FmG (af mig naturligvis), men det har forhåbentlig ingen betydning.

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

Sv: Diverse Fodboldsnak.
« Svar #1: 24 Dec 2006, 15:17 »

jeg er enig med dig i det er noget lort de fyrer af, men det er deres beslutning og vi er nødt til at acceptere den Skuffet

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Soccerpop
Gæst

« Svar #2: 24 Dec 2006, 23:50 »

Der må da være nogen der har en mening om dette emne eller bare har et andet emne de gerne vil diskutere, ved godt det er juleaften, men der er utroligt nok 31(!!!!) online.

Mikkellas
Gæst

« Svar #3: 24 Dec 2006, 23:59 »

Jeg synes også det er latterligt at de stopper fordi de vil bruge mere tid på klubfodbolden. Der er ikke noget større end at spille på ens landshold og derfor burde de ikke stoppe! Deres landshold er deres land, det de er opvokset i osv., derfor burde de give det noget tilbage istedet for at priotere klubfodbolden højere.

Smiley

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #4: 25 Dec 2006, 00:09 »

Man kan sgu ikke tvinge folk til at være med på landsholdet. Rent faktisk tror jeg det tager enormt meget mentalt, den uge/14 dage, man er væk fra klubholdet. Sådan en flytur til Borats hjemland, med jetlag og hele svineriet, tror jeg gør én meget udmattet.

Mange spillere løfter også pludselig deres niveau, efter deres landsholdsexit. Hvorfor mon?

Soccerpop
Gæst

« Svar #5: 25 Dec 2006, 00:12 »

Man kan sgu ikke tvinge folk til at være med på landsholdet. Rent faktisk tror jeg det tager enormt meget mentalt, den uge/14 dage, man er væk fra klubholdet. Sådan en flytur til Borats hjemland, med jetlag og hele svineriet, tror jeg gør én meget udmattet.

Mange spillere løfter også pludselig deres niveau, efter deres landsholdsexit. Hvorfor mon?

De flyveture de foretager forudsager for det meste ikke jetlag.

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #6: 25 Dec 2006, 00:14 »

Stadigvæk vil jeg mene det må være meget udmattende. Jeg har sgu forståelse for deres valg. Det er deres eget frie valg, og jeg tror vi "dødelige" har meget svært ved at sætte os ind i deres liv.

Soccerpop
Gæst

« Svar #7: 25 Dec 2006, 00:34 »

Stadigvæk vil jeg mene det må være meget udmattende. Jeg har sgu forståelse for deres valg. Det er deres eget frie valg, og jeg tror vi "dødelige" har meget svært ved at sætte os ind i deres liv.

Hvis du som Riqrulme og Gravesen spiller på forholdsvis store  hold, så flyver og kører du jo stort set konstant, så De korte perioder du bruger på landsholdet er vist ikke særlig udmattende.

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 25 Dec 2006, 01:47 »

Hvis du som Riqrulme og Gravesen spiller på forholdsvis store  hold, så flyver og kører du jo stort set konstant, så De korte perioder du bruger på landsholdet er vist ikke særlig udmattende.

Han har en pointe....

(godt sagt soccerpop Grin Wink )

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

donut17
Ynglingespiller

« Svar #9: 25 Dec 2006, 02:59 »

jeg tror det bunder i de 2 evendelige problemer: Penge og pres(pres fra dem der betaler dig). Graver valgte da kun landsholdet fra grundet et par dårlige præstationer(Celtic vs Man U F.eks) og så har klubben selvfølgelig stillet kravet: Celtic på fultid uden landshold

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

Desler
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 25 Dec 2006, 08:12 »

jeg tror det bunder i de 2 evendelige problemer: Penge og pres(pres fra dem der betaler dig). Graver valgte da kun landsholdet fra grundet et par dårlige præstationer(Celtic vs Man U F.eks) og så har klubben selvfølgelig stillet kravet: Celtic på fultid uden landshold
Havde han ikke allerede stoppet karrieren, før celtic - man utd?

United-styrer
Gæst

« Svar #11: 26 Dec 2006, 18:06 »

Tja, jeg mener, at man må respektere spillernes valg, for vi andre bør ikke belære dem om, hvad de må og ikke må.

Dog er jeg enig i, at undskyldninger såsom familen o.lign., de holder ikke, da man har langt flere kampe på klubbasis, end man har med landsholdet. Problemet ligger for de fleste sikkert i penge, da spillerne ikke ønsker at lave "frivilligt arbejde", for det er ikke meget, de får for deres landsholdsvisit sammenlignet med deres normale hyre, og hvis de ikke mener, at de vil tjene deres land på denne måde uden nævneværdig gevinst selv, så er der jo ikke andre valg end at stoppe. Personligt ville jeg dog aldrig gøre det, såfremt jeg stod i den situation, da jeg ville være stolt over at assistere mit land.

I de givne tilfælde (Riquelme og Gravesen) har jeg dog lidt forståelse tilovers. Riquelme er den type spiller, der konstant har et stort pres på sig fra både klubbens og nationens side, og uanset hvor lidt du spiller, så vil du altid have enorme forventninger hængende over hovedet som kreatør for en af verdens bedste fodboldnationer. Det, krydret med at han ikke længere er 20 år, gør, at hans stop kan forsvares. Gravesen vælger at sige fra i en periode, hvor han netop har spillet et par rigtig dårlige kampe for Celtic, og derfor - for ligesom at sende et signal om, at han vil gøre alt for at forbedre det - vælger han at koncentrere sin fokus på Celtic for at glæde klubben og dens fans. Nu kører spillet igen, og hvis det bliver ved med det, så kan det jo også være, at han vender tilbage en skønne dag.

Ramsdal
Gæst

« Svar #12: 26 Dec 2006, 18:13 »

Juan Ramon Riqeulme's lillebror som kun er 2. divisions spiller hjemme i argentina blev kidnappet, men det var ganske vidst i år 2002. De truede med at dræbe ham hvis ikke Juan Ramon  betalte dem en løsesum. Det er ganske hvis lang tid siden , men det sker tit i Argentina og han har udtalt at han aldrig kunne finde på at udsætte familien for det igen,. så måske er han bange for at det skal ske igen?

Soccerpop
Gæst

« Svar #13: 26 Dec 2006, 18:15 »

Juan Ramon Riqeulme's lillebror som kun er 2. divisions spiller hjemme i argentina blev kidnappet, men det var ganske vidst i år 2002. De truede med at dræbe ham hvis ikke Juan Ramon  betalte dem en løsesum. Det er ganske hvis lang tid siden , men det sker tit i Argentina og han har udtalt at han aldrig kunne finde på at udsætte familien for det igen,. så måske er han bange for at det skal ske igen?

Hmm... At han stopper på landsholdet tror jeg nu bare gør risikoen større, men ved rent faktisk ikke om han var populær på landsholdet, men har vi diskuteret dette emne godt nok, eller er der flere der vil ytre deres mening.

Zone 43
Manager

« Svar #14: 06 Jan 2007, 22:30 »

Præcis, hvilket man selv burde kende, hvis man har været ude i flyve f.eks. på ferie Smiley

Men samtidig, hvis de mener at de ikke kan bidrage med mere, så fint nok, så kan der blive plads til nye unge spillere. F.eks. en Würtz herhjemme, som afslører for Graver Smiley

Hvis du som Riqrulme og Gravesen spiller på forholdsvis store hold, så flyver og kører du jo stort set konstant, så De korte perioder du bruger på landsholdet er vist ikke særlig udmattende.

Lad os begynde med Riquelme.. I Spanien flyver de, så vidt jeg ved, til samtlige udekampe, med undtagelse af lokal opgør, det tager en del af kræfterne på spillerne, hvilket man godt kan se af og til i La Liga kampene. Iøvrigt så synes jeg at der stor forskel på at flyve rundt i Spanien også til Argentina Smiley

I det skotske kan de jo kører selvsamme dag, som de skal spille, og mon ikke at udebane turene tager lidt på kræfterne?

Men jeg vil ikke mene at de flyver og kører hele tiden, selvfølgelig har de da et stykke vej, til træning, men det er jo ikke meget?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010