home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:41:33 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 975 Gæster Online.

Indlæg: 1132895 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AS Roma
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 7556 gange)
Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #15: 17 Dec 2006, 19:22 »


Lørdag d. 26 august 2006


Romerne vandt Super Cup!



Italienske Super Cup Final ( Inter - Roma )

0-1 Francesco Totti (2)
1-1 Hernán Crespo (54)

Forlænget spilletid (1-1)

Straffesparkskonkur ence (5-6)

1-0 Luis Figo
1-1 David Pizarro
2-1 Adriano
2-2 Simone Perotta
3-2 Zlatan Ibrahimovic
3-3 Mancini
4-3 Marco Materazzi
4-4 Cristian Chivu
5-4 Patrick Vieira
5-5 Philippe Mexés
5-5 Oliver Dacourt (Brændte)
5-6 Gianluca Curci

MoM: Matteo Ferrari (8)


Det var kaptajn Totti der scorede romernes eneste mål i den ordinære spilletid. Og Matteo Ferrari - der her ses i kamp med Inters Adriano - blev kampens spiller.


"Jeg er utrolig stolt af spillerne idag! De viser virkelig format og styrke. Jeg frygtede, at vi ville tabe kampen efter, at Totti som den anden ud af 3 spillere bliver skadet. Men jeg må sige, at indskifterne gør et rigtig godt stykke arbejde."

I får 3 skader i løbet af den ordinære spilletid - hvad kom det til at betyde for kampen?

"Det er klart, at vores rytme bliver brudt, og vi skal lave nogle omstillinger i forhold til det vi startede med. Efter Totti må gå ud spiller vi mere defensivt. Jeg ville ikke tage for mange chancer. Så jeg sagde til indskiftede Loris Lorini, at han bare skulle blive på toppen og se hvad han kunne få fingre i. Han havde da også muligheden for, at kunne afgøre kampen. Men han er kun 18 år og det er hans først kamp på førsteholdet - så lidt nerver skal man have lov til at have."

Nu har I så vundet Super Cup'en - har I så fået en bedre sæsonstart end Inter?

"Ja det vil jeg klart mene vi har. Vi står bedre rustet til ligaen når den går i gang. Og det gør vi i kraft af, at vi nu har prøvet nogle andre opstillinger af her i løbet af kampen som vi kunne se virkede. Så det er helt klart positivt. Og så gør det jo heller ikke noget, at have en målmand som Gianluca Curci der kan score mål når det virkelig gælder.
Og jeg vil da også helt klart glæde mig til næste gang vi skal møde Inter!"


Sagde en tydeligvis glad og stolt manager Mastek
« Seneste Redigering: 17 Dec 2006, 21:09 af Mastikainen » Logged

Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #16: 17 Dec 2006, 21:43 »


Lørdag d. 26 august 2006


Flere skader til Roma



Skadeslisten hos de nykårede Super Cup vindere Roma bliver længere og længere. Listen tæller nu hele 9 spillere af førsteholdstruppen.

Selvom Roma vandt kampen mod Inter tidligere i dag - så venter der allerede hårdt arbejde til manager Mastek i morgen tidlig.

Målscoren Totti er skadet i ca. 4-6 dage med et bøjet ribben. Aquilani der her ses til højre er ude i ca. 1 uges tid med en flænge i benet.



Perrotta, her til venstre, har fået den samme skade som Totti, og han er ligeledes også ude i 4-6 dage. Taddei, som ses til højre, er ude i ca. 1 uge med en skadet hæl.




"Det er klart, at der skal arbejdes hårdere nu hvor vi har så mange skader som vi har. Men vi skal være utrolig glade for, at det er nogle forholdsvis små skader og ikke nogen længerevarende skader.
Vi har 15 dage til, at blive klar. For der går sæsonen for alvor i gang. Vi har Chievo i den første kamp og der vil være 7 spillere klar ud af de 9 der er skadet på nuværende tidspunkt.
Noget af det jeg er rigtig glad for er, at Montella bliver klar til sæson start. Vi mangler en angriber. Og når han bliver klar så betyder det, at vi kan rykke Totti ned på hans vandte plads på den centrale offensive midtbane.
Så alt i alt er det ikke så slemt. Vi har været heldige for det kunne have været værre."


Sagde Mastek til Ekstra Bladet.
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #17: 17 Dec 2006, 21:45 »

For nice at Curci afgjorde straffekonkurrencen Opstemt
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Chelidze90
Gæst
 
Sv: AS Roma
« Svar #18: 17 Dec 2006, 21:45 »

Det ser godt ud og en nice sejr over Inter, selvom det holdte hårdt Smiley

Bloggen en ganske fint sat op Smiley
Logged

Mastikainen
Gæst
 
Sv: AS Roma
« Svar #19: 17 Dec 2006, 21:52 »

Det ser godt ud og en nice sejr over Inter, selvom det holdte hårdt Smiley

Bloggen en ganske fint sat op Smiley

Ja den kamp var alt for spændende... jeg her ikke flere negle tilbage...  funny

Men tak for feedbacken...


Mastek
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: AS Roma
« Svar #20: 17 Dec 2006, 21:53 »

Ja den kamp var alt for spændende... jeg her ikke flere negle tilbage...  funny

Men tak for feedbacken...


Mastek

 funny kan jeg godt forstå funny
Logged

Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #21: 17 Dec 2006, 22:36 »


Fredag d. 1 september 2006


Roma er Champions League klar



Roma er som nævnt i en tidligere artikel klar til denne sæsons Champions League.



Følgende spillere er udtaget til Champions League:

Gianluca Curci
Doni
Philippe Mexés
Christian Panucci
Cristian Chivu
Matteo Ferrari
Aleandro Rosi
Max Tonetto
Daniele De Rossi
Richardo Faty
David Pizarro
Mancini
Rodrigo Ferrante Taddei
Simone Perrotta
Alberto Aquilani
Loris Lorini
Francesco Totti
Francesco Flachi
Mirko Vucinic
Gianluca Adami
Vincenzo Montella
Okaka
« Seneste Redigering: 18 Dec 2006, 12:10 af Mastikainen » Logged

Møller
Gæst
 
Sv: AS Roma
« Svar #22: 17 Dec 2006, 23:08 »

Synes faktisk det er en flot blog Smiley Det ligner meget nogle af de sportshjemmesider som findes Smiley

KUTGW og nice med trofæet
Logged

Mastikainen
Gæst
 
Sv: AS Roma
« Svar #23: 18 Dec 2006, 07:28 »

Synes faktisk det er en flot blog Smiley Det ligner meget nogle af de sportshjemmesider som findes Smiley

KUTGW og nice med trofæet

Mange tak...  Smiley

Jeg gør hvad jeg kan... det er min første blog her på FMF...

Mastek
Logged

Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #24: 18 Dec 2006, 11:47 »


Søndag d. 10 september 2006


Roma får godkendt start i serie A



Roma spillede i dag deres første kamp i den Italienske serie A. Og det blev en god kamp for romerne.

1. kamp i Serie A

AS Roma 3 - 0 Chievo

1 - 0 Montella (17)
2 - 0 Mancini (33)
3 - 0 Montella (63)

Kampens spiller:

Montella (8)

Skader / udvisninger:

Totti (71) (Skadet)
Perrotta (45) (Skadet)





"Jeg er godt tilfreds med resultatet i dag mod Chievo. Jeg synes vi sad på det meste af spille og Chievo havde ikke mange chancer."

Montella er med i kamp for første gang i over 2 måneder. Hvad er din kommentar til hans spil?

"Ja han score jo 2 mål og bliver kampens spiller. Så det kan jo næsten ikke blive ret meget bedre for ham. Jeg har talt meget med ham op til kampen i dag.
Han er ikke helt i topform endnu. Men at han score 2 mål og bliver kampens bedste spiller inden for 69 minutter synes jeg er rigtig flot."


Hvordan ser situationen ud med Totti og Perrotta?

"Det er ikke så slemt med Totti. Det er en gammel skade der er dukket op igen. Han fik et bøjet ribben og er ude i en lille uges tid.
Men det ser lidt værre ud for Perrotta. Han har forvreden sin ene ankel og vil først være klar igen om 3 uger."


Du mener ikke I er forfulgt af skader?

"Nej, jeg vil da ikke ligefrem mener vi er forfulgt. Men jeg skal da gerne indrømme, at vi har haft nogle uheldige situationer. Men som jeg tidligere har sagt så var det ikke mange af vores skader der var længerevarende. Det er kun Daniele De Rossi og så nu Perrotta der er ude i længere tid. Men jeg frygter nu ikke for, at det kommer til at ødelægge det for os. Vi har mange og rigtig gode spillere på bænken som er mere end klar til, at træde ind på banen."




Det var Mastek's kommentar til dagens kamp her fra Olimpico i Rom.
« Seneste Redigering: 18 Dec 2006, 12:13 af Mastikainen » Logged

Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #25: 18 Dec 2006, 12:09 »


Tirsdag d. 12 september 2006


Barcelona er favoritter i Champions League



Det er Barcelona der er blevet denne sæsons favoritter til, at vinde Champions League.

De øvrige favoritter:
AC Milan 15-2, Real Madrid 15-2, Chelsea 10-1, Manchester United 10-1 og Inter 11-1.

AS Roma har fået oddsene 16-1. Og bookmakerne hos Totalbet.com tror, at Roma har chancen for, at komme videre fra grupespillet og så ikke længere.

Mastek hvordan vil du vurdere jeres odds?

"Tja, de er jo ikke de bedste, men det havde jeg nu heller ike regnet med. Det er klart, at Barcelona som vandt sidste år er klare favoritter til, at tage titlen igen. Men jeg vil vurderer vores chancer for, at gå videre fra gruppen som gode.
Og hvad der så sker efter gruppespillet er ikke til at vide."
Logged

Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #26: 18 Dec 2006, 12:54 »


Onsdag d. 13 september 2006


Mastek får første sejr i Champions League



1. kamp i Champions League Gruppe F

AS Roma 4 - 2 Osasuna

1 - 0 Cristian Chivu (38)
1 - 1 Roberto Soldado (40)
2 - 1 Vincenzo Montella (44)
2 - 2 Roberto Soldado (60)
3 - 2 Cristian Chivu (63)
4 - 2 Okaka (84)

Kampens spiller:

Chivu (8)

Skader / udvisninger:

Ingen




Det blev Cristian Chivu der blev kampens helt stor spiller.
Han lagde ikke kun op til 1 scoring, men scorede også selv hele 2 mål på 2 fremragende frispark. Begge mål blev sat ind fra mere end 25 meter fra mål og uden chancer for Osasuna målmand Richardo.

"Det er fantastisk, at have en venstre back med de egenskaber som Chivu har. Han er virkelig god til, at tage frispark. Men jeg havde ikke regnet med, at han ville score 2 mål på den måde. Samtidig med, at han jo lagde op til en enkelt. Jeg må sige jeg er stolt over ham - ja og over alle de andre spiller også selvfølgelig.
Montella score igen. Han er virkelig ved, at finde sin form."


Jeres angrebstalent Okaka får også scoret.

"Ja, og det var også et rigtig godt mål. Han headede den ind helt ude fra kanten af feltet. Han er kun 17 år og træder ind i kampen og levere en virkelig flot præstation."

I var ellers presset meget tilbage på banen i starten af kampen. Havde I regnet med et så voldsomt press fra Osasuna's side?

"Ja det er rigtigt, at vi havde nogle problemer i starten af kampen. Jeg havde regnet med, at Osasuna ville komme stærkt, men jeg havde dog alligevel ikke regnet med et så voldsomt press. Men så ved vi hvad vi skal gøre anderledes når vi skal til spanien og møde i Osasuna igen."

Tak til mastek og tillykke med sejren.

I den anden kamp i gruppe F var det Benfica der tog i mod Arsenal og et 0 - 2 nederlag. Det var Thierry Henry og Robin van Persie der stod bag scoringerne.
« Seneste Redigering: 18 Dec 2006, 13:00 af Mastikainen » Logged

Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #27: 18 Dec 2006, 13:30 »


Lørdag d. 16 september 2006


Sampdoria på besøg



2. kamp i Serie A

AS Roma 2 - 0 Sampdoria

1 - 0 David Pizarro (14)
2 - 0 David Pizarro (69)

Kampens spiller:

Philippe Mexes (9)

Skader / udvisninger:

Ingen





Philippe Mexes blev kåret til kampens bedste spiller. Og det stod helt klart for alle efter kampen, at det skulle være ham.

"Mexes spillede utrolig sikkert i bagkæden i dag. Han store sikkerhed gav mod til hele holdet. Han havde stortset en fod på alle tacklinger og han lod ikke nogen komme forbi."

Pizarro scorer i dag 2 mål.

"Ja og det er vigtigt for mig, at vi får så mange fra holdet til, at score mål. Det giver en sikkerhed til hele holdet og det giver hver enkelt spiller mere selvtillid. For når de først har set, at stortset alle spillere på holdet kan score så giver det dem mod på, at prøve mere end de ellers ville have gjort.
Men ud over det var det  da 2 utrolig flotte mål. Det ene scorer han på et langskud fra en afstand på 30 meter. Og det andet er et oplæg fra unge Okaka som Pizarro hanrede op i nettaget."


Montella så lidt træt ud i midten af anden halvleg?

"Ja, han var ikke helt på toppen i dag. Selvom han spiller en udemærket kamp.
Vores kampprogram er meget presset lige for tiden. Kampen i dag er den 3 på 7 dage. Så der er ikke noget, at sige til, at spillerne bliver lidt trætte."



Sagde Mastek efter kampen i dag mod Sampdoria.
« Seneste Redigering: 18 Dec 2006, 16:26 af Mastikainen » Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: AS Roma
« Svar #28: 18 Dec 2006, 13:32 »

Det ser jo stadig godt ud, og det kører i ligaen. Men hvem scorede det 3 mål imod Sampdoria? Huh
Logged

Mastikainen
Gæst
 
AS Roma
« Svar #29: 18 Dec 2006, 16:26 »

Det ser jo stadig godt ud, og det kører i ligaen. Men hvem scorede det 3 mål imod Sampdoria? Huh

Hehe... det er da en lille fejl der har sneget sig ind der.... der blev kun scoret 2 mål.... heheh

Men tak for, at du gjorde mig opmærksom på det mester....  Cool

Mastek
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010