home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1181 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Det politiske / Etiske forum
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Det politiske / Etiske forum  (Læst 12845 gange)
ZaZZal
Reserveholdsspiller

Sv: Det politiske / Etiske forum
« Svar #45: 15 Dec 2006, 17:45 »

Er der så nogen der har nogle forslag ? Smiley

- Racisme (ligesom Tribute havde noget om)
- Kvindehandel
- Handel med truede dyrarter

Der var nogle forslag, men har i nogen andre er i rigtig velkommen til at komme med dem Smiley

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #46: 16 Dec 2006, 12:46 »

Er der så nogen der har nogle forslag ? Smiley

- Racisme (ligesom Tribute havde noget om)
- Kvindehandel
- Handel med truede dyrarter

Der var nogle forslag, men har i nogen andre er i rigtig velkommen til at komme med dem Smiley

Tja, nu er det fordi jeg vil være på tværs, men set ud fra et etisk synspunkt kan alle vel erklære sig enige i, at overstående tre punkter alle er dybt forkastelige. Så der er ikke så meget at diskutere, synes jeg :-)

Måske en diskussion om det rigtige i Lars Barfods afsked, og hvad der evtuelt havde været en bedre løsning, ville være et godt bud på et aktuelt emne?

mvh,
mathias

United-styrer
Gæst

« Svar #47: 16 Dec 2006, 12:48 »

Tja, nu er det fordi jeg vil være på tværs, men set ud fra et etisk synspunkt kan alle vel erklære sig enige i, at overstående tre punkter alle er dybt forkastelige. Så der er ikke så meget at diskutere, synes jeg :-)

Måske en diskussion om det rigtige i Lars Barfods afsked, og hvad der evtuelt havde været en bedre løsning, ville være et godt bud på et aktuelt emne?

mvh,
mathias

Ja, de tre emner vil der i hvert fald ikke blive meget debat ud af, da alle vel er stort set enige.
« Seneste Redigering: 16 Dec 2006, 12:56 af United-styrer » Logged

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #48: 16 Dec 2006, 17:42 »

Jeg mener vi skal diskuttere hvad fremtiden for Danmark skal være? Skal vi sætte skatterne i vejret, og bygge sygehuse og rundkørsler i hveranden by, eller skal folk have lov til at tjene deres penge? Skal bustrafik være gratis, eller skal man holde kursen med støt og roligt at hæve dem, så ingen rigtig bemærker det.

Lad os starte med Danmarks økonomiske situation. Anders Fogh siger det går så godt så godt, men hvorfor er der så så mange besparelser? Er det rimeligt at man ikke bare giver Århus flere penge, eller tuder de bare? Jeg har selv en meget klar holdning til det, men den vil jeg først komme med lidt senere.

Tribute
Reserveholdsspiller

« Svar #49: 16 Dec 2006, 17:49 »

Jeg synes der skal være en aldersgrænse med hensyn til billetter og indgang på diskotek som gælder alle ting altså man er først voksen når man er 18og skal derfor først betale voksen rate når man ER 18... Feks. man er voksen når man er 16 og skal købe billet i toget/bussen. men man må ikke komme på Disko?!! det giver sgu da ikke mening!!!

BOYKOT EA GAMES!

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #50: 16 Dec 2006, 19:39 »

Jeg mener vi skal diskuttere hvad fremtiden for Danmark skal være? Skal vi sætte skatterne i vejret, og bygge sygehuse og rundkørsler i hveranden by, eller skal folk have lov til at tjene deres penge?

Jeg synes ikke din ligning er fair, for jeg tror ikke det er sådan økonomien hænger sammen. Lad os i stedet få nogle fakta på bordet, eller udtagelser fra politkere og diskutere dem - det andet med tilfældige meninger om enorme emner bliver lidt irrelevant i længden :-)

Citat
Lad os starte med Danmarks økonomiske situation. Anders Fogh siger det går så godt så godt, men hvorfor er der så så mange besparelser? Er det rimeligt at man ikke bare giver Århus flere penge, eller tuder de bare? Jeg har selv en meget klar holdning til det, men den vil jeg først komme med lidt senere.

Igen - det ville fremme debatten med noget fakta at diskutere ud fra. Danmarks samlede økonomiske situation er en kompleks størrelse at sige noget fornuftigt om. Med respekt for alle brugerne på dette forum, tvivler jeg på, at der er flere end et meget lille fåtal, der er i standt til at komme med en kvalificeret mening om emnet :-)

mvh,
mathias

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #51: 17 Dec 2006, 16:53 »

gehyden bab: har du nogle forslag til nogle emner ? Smiley .. jeg kan nemli ikk rigtig finde på nogle .. og bliver det, det emne med Lars Barfod så tror jeg lige jeg må vente til næste emne for jeg har ikk rigtig fulgt med i hans afskedelse Wink Smiley

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #52: 17 Dec 2006, 16:57 »

gehyden bab: har du nogle forslag til nogle emner ? Smiley .. jeg kan nemli ikk rigtig finde på nogle .. og bliver det, det emne med Lars Barfod så tror jeg lige jeg må vente til næste emne for jeg har ikk rigtig fulgt med i hans afskedelse Wink Smiley

Hm, det var en skam, for jeg synes det er interessant :-)

Men desværre er dét det eneste forslag, jeg kan komme på lige umiddelbart - min hjerne er fokusseret på min 3. årsopgave, der skal afleveres på tirsdag :-/

mvh,
mathias

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #53: 17 Dec 2006, 17:10 »

Jeg synes ikke din ligning er fair, for jeg tror ikke det er sådan økonomien hænger sammen. Lad os i stedet få nogle fakta på bordet, eller udtagelser fra politkere og diskutere dem - det andet med tilfældige meninger om enorme emner bliver lidt irrelevant i længden :-)

Igen - det ville fremme debatten med noget fakta at diskutere ud fra. Danmarks samlede økonomiske situation er en kompleks størrelse at sige noget fornuftigt om. Med respekt for alle brugerne på dette forum, tvivler jeg på, at der er flere end et meget lille fåtal, der er i standt til at komme med en kvalificeret mening om emnet :-)

mvh,
mathias

Enig:-) Der er ikke ret mange i verden, der virkelig forstår de økonomiske mekanismer i et samfund som det danske 100%(hvis nogen da gør det).

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #54: 21 Dec 2006, 17:20 »

Det har er nu et politisk relateret (stav?) spørgsmål Smiley

Dafur-provinsen - Der er store konflikter og borgerkrig i dafurprovinsen i øjeblikket, men lande som USA, Danmark, England osv sender ikke soldater ned for at stoppe det .. I stedet for at USA sender flere soldater til Irak hvorfor så ikke hjælpe nede i Dafur ? hjælpe mennesker der virkelig har brug for det .. det var det samme under folkedrabet i Rwanda, der ville USA heller ikk sende hjælp i form af soldater for at stoppe det dernede .. for det giver jo ikk nogen stemmer til valget at sende soldater ned og redde folk i et lille ukendt land .. Jeg mener det er rigtig dårligt at man tager efter hvad der giver stemmer i stedet for at hjælpe folk der virkelig har brug for det .. Hvis USA (f.eks.) gik ned og hjalp i Dafur og der kom medie dækning på det de gjorde for at hjælpe (og hvis de så ikk torturerede nogen) så tror jeg det ville give flere stemmer end når de sender flere soldater til Irak.

Men hvad er jeres mening og hvorfor ? Smiley .. vi ska da ha gang i tråden igen ..

Soccerpop
Gæst

« Svar #55: 21 Dec 2006, 17:27 »

Det har er nu et politisk relateret (stav?) spørgsmål Smiley

Dafur-provinsen - Der er store konflikter og borgerkrig i dafurprovinsen i øjeblikket, men lande som USA, Danmark, England osv sender ikke soldater ned for at stoppe det .. I stedet for at USA sender flere soldater til Irak hvorfor så ikke hjælpe nede i Dafur ? hjælpe mennesker der virkelig har brug for det .. det var det samme under folkedrabet i Rwanda, der ville USA heller ikk sende hjælp i form af soldater for at stoppe det dernede .. for det giver jo ikk nogen stemmer til valget at sende soldater ned og redde folk i et lille ukendt land .. Jeg mener det er rigtig dårligt at man tager efter hvad der giver stemmer i stedet for at hjælpe folk der virkelig har brug for det .. Hvis USA (f.eks.) gik ned og hjalp i Dafur og der kom medie dækning på det de gjorde for at hjælpe (og hvis de så ikk torturerede nogen) så tror jeg det ville give flere stemmer end når de sender flere soldater til Irak.

Men hvad er jeres mening og hvorfor ? Smiley .. vi ska da ha gang i tråden igen ..

Ja, for det første er Irak ikke klar til at klare det alene (selvom de påstår det).
For det andet kan det være at USA simpelthen ikke finder det nødvendigt at gå ind i Dafur, og når USA gør det gør de andre lande det heller ikke.
Irak krigen er jo i forvejen langt fra populær, og det kan måske være en for stor chance at tage, ved at gå ind i Dafur. Ubeslutsom

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #56: 21 Dec 2006, 17:36 »

Ja, for det første er Irak ikke klar til at klare det alene (selvom de påstår det).

Nej, men mente heller ikk de sku klare det alene, men de vil jo sende flere soldater derned, hvilket jo enli ikk er helt nødvendigt ..
men det er rigtig nok at Irak-krigen ikke er særlig populær, men hvis Bush ville tror jeg enli han ville være ret ligeglad med hvad de mener for indtil videre har han været ret ligeglad med det, hvilket man jo kan se når han nu vil sende endnu flere soldater derned selvom krigen er ret upopulær .. men hvis han havde lyst kunne han jo sende de soldater han ville have sendt til Irak ned til Dafur .. men han bliver på en eller anden måde ved med at tro at han kan vinde krigen dernede ved at sende flere soldater derned, men han har jo på en måde vundet krigen nu er det jo bare at få ro dernede og det kan man ikk ligefrem sige der er nu og jeg tror bestemt ikk det hjælper at sende endnu flere derned .. så skulle han da i stedet hjælpe i Dafur hvor de civile virkelig har brug for det .. ! og så stille og roligt begynde og lade irakkerne selv tage over, selvom jeg godt ved det vil tage meget lang tid ..

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #57: 24 Dec 2006, 16:05 »

Er der ikke nogen der har en mening om dette emne eller et forslag til et nyt emne ? Smiley .. vi ska ha gang i tråden ..

F.C.K.
Gæst

« Svar #58: 24 Dec 2006, 16:06 »

Vi ska IKKE ha dårlige meninger på juledag/juleaften

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #59: 24 Dec 2006, 17:29 »

Det er jo subjektivt om en mening er god eller dårlig.

Som Mr. Garrison siger i South Park: There are no stupid questions..... Just stupid people Smiley

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010