home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  1 Bruger, 583 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Spansk ordbog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Spansk ordbog  (Læst 1033 gange)
-KNM-
Manager

Spansk ordbog
« : 10 Dec 2006, 23:10 »

Jeg har lige købt den store spansk - dansk / Dansk - Spansk ordbog fra Gyldendal. Nu vil jeg gerne installere den, da jeg skal lave spansk. Der er min Computer imidliertid ikke parat til at hjælpe mig. Når jeg sætter cd'en i sker der intet. Nå, men jeg tænker: "Det er da meget normalt, Jeg tager da bare den manuelle vej". Så jeg går ind i D-drevet og åbner Setup.exe. Det er så der min computer vælger at sige "C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet". Jeg har to valgmuligheder: luk eller ignorer. Begge dele fører til at jeg lukker programmet.

Er der en der kender noget til den slags?

Jeg er sikker på det er den rigtige setup, jeg åbner (ingen af de andre har mere held med sig)

Edit: Jeg har aldrig set en CD så LIDT risset som denne, så det har heller ikke noget med det at gøre..

molle
Landsholdsspiller

Sv: Spansk ordbog
« Svar #1: 10 Dec 2006, 23:17 »

hmm.. jeg plejer at gøre sådan her når det ikke virker
 Smiley

Dette problem kan opstå, hvis en eller flere af følgende filer mangler eller er beskadigede: • Config.nt
• Autoexec.nt
• Command.com

Løsning
Sådan løses problemet: 1. Sæt cd'en i cd- eller dvd-drevet.
2. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
3. Skriv cmd i boksen Åbn, og klik derefter på OK.
4. Skriv følgende kommandoer ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER efter hver enkelt kommando:

udvid bogstav for cd-rom-drevet:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt
udvid bogstav for cd-rom-drevet:\i386\autoexec.nt_ c:\windows\system32\autoexec.nt
udvid bogstav for cd-rom-drevet:\i386\command.co_ c:\windows\system32\command.com
exit
5. Start eller installer programmet. Hvis problemet er løst, behøver du ikke at udføre resten af trinene. Hvis problemet ikke er blevet løst, skal du gå videre til næste trin.
6. Bemærk! Filen Command.com er ikke redigeret eller oprettet i følgende proces. Det betyder muligvis, at du skal udvide den fra cd-rom'en med Windows XP.

Start Notesblok.
7. Skriv følgende poster i Notesblok:    dos=high, umb device=%SYSTEMROOT%\system32\himem.sys files=40

8. Klik på Gem som i menuen Filer.
9. Skriv Config.nt i feltet Filnavn, og klik derefter på Gem. Luk filen Config.nt.
10. Klik på Ny i menuen Filer.
11. Skriv følgende poster i det nye, tomme dokument: @echo off lh %SYSTEMROOT%\system32\mscdexnt.exe lh %SYSTEMROOT%\system32\redir lh %SYSTEMROOT%\system32\dosx SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

12. Klik på Gem som i menuen Filer.
13. Skriv Autoexec.nt i feltet Filnavn, og klik derefter på Gem. Luk filen Autoexec.nt.
14. Start Windows Stifinder. Find filen Config.nt, højreklik på filen Config.nt, og klik derefter på Kopier.
15. Højreklik på mappen %SYSTEMROOT%\System32, og klik derefter på Sæt ind.
16. Find filen Autoexec.nt, højreklik på filen Autoexec.nt, og klik derefter på Kopier.
17. Højreklik på mappen %SYSTEMROOT%\System32, og klik derefter på Sæt ind.
18. Find filen Command.com, højreklik på den udvidede fil Command.com, og klik derefter på Kopier.
19. Højreklik på mappen %SYSTEMROOT%\System32, og klik derefter på Sæt ind. Genstart computeren.
Hvis problemet fortsætter, skal du kopiere filerne Autoexec.nt og Config.nt fra mappen Repair i Windows til mappen System. Det kan du gøre ved at følge disse trin: 1. Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\repair, og klik derefter på OK.
2. Højreklik på Autoexec.nt, og klik derefter på Kopier. 
3. Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\system32, og klik derefter på OK.
4. Højreklik et vilkårligt sted i mappen, og klik derefter på Sæt ind.
5. Højreklik på filen Autoexec.nt, som du lige har kopieret, og klik derefter på Egenskaber.
6. Marker feltet Skrivebeskyttet, og klik derefter på OK. 
7. Kopier filen Config.nt ved at gentage trin 1 til 6.
Bemærk! Filerne skal være skrivebeskyttet, ellers fjernes de, når du genstarter Windows.

http://support.microsoft.com/kb/324767

molle
Landsholdsspiller

« Svar #2: 10 Dec 2006, 23:18 »

Evt, så prøv at skrive fejler på google.. der plejer at komme noget frem Thumbs Up

-KNM-
Manager

« Svar #3: 10 Dec 2006, 23:19 »

Skulle andre løbe ind i et lignende problem: Jeg prøvede at finde den omtalte fil inde i System 32. Den fandtes imidlertid ikke. Derfor søgte jeg efter den i windowsmappen og fandt en i WINDOWS\Repair. Denne kopierede jeg hen i SYSTEM32 og prøvede igen. Det virkede.

-KNM-
Manager

« Svar #4: 10 Dec 2006, 23:20 »

hmm.. jeg plejer at gøre sådan her når det ikke virker
 Smiley

Dette problem kan opstå, hvis en eller flere af følgende filer mangler eller er beskadigede: • Config.nt
• Autoexec.nt
• Command.com

Løsning
Sådan løses problemet: 1. Sæt cd'en i cd- eller dvd-drevet.
2. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
3. Skriv cmd i boksen Åbn, og klik derefter på OK.
4. Skriv følgende kommandoer ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER efter hver enkelt kommando:

udvid bogstav for cd-rom-drevet:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt
udvid bogstav for cd-rom-drevet:\i386\autoexec.nt_ c:\windows\system32\autoexec.nt
udvid bogstav for cd-rom-drevet:\i386\command.co_ c:\windows\system32\command.com
exit
5. Start eller installer programmet. Hvis problemet er løst, behøver du ikke at udføre resten af trinene. Hvis problemet ikke er blevet løst, skal du gå videre til næste trin.
6. Bemærk! Filen Command.com er ikke redigeret eller oprettet i følgende proces. Det betyder muligvis, at du skal udvide den fra cd-rom'en med Windows XP.

Start Notesblok.
7. Skriv følgende poster i Notesblok:    dos=high, umb device=%SYSTEMROOT%\system32\himem.sys files=40

8. Klik på Gem som i menuen Filer.
9. Skriv Config.nt i feltet Filnavn, og klik derefter på Gem. Luk filen Config.nt.
10. Klik på Ny i menuen Filer.
11. Skriv følgende poster i det nye, tomme dokument: @echo off lh %SYSTEMROOT%\system32\mscdexnt.exe lh %SYSTEMROOT%\system32\redir lh %SYSTEMROOT%\system32\dosx SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

12. Klik på Gem som i menuen Filer.
13. Skriv Autoexec.nt i feltet Filnavn, og klik derefter på Gem. Luk filen Autoexec.nt.
14. Start Windows Stifinder. Find filen Config.nt, højreklik på filen Config.nt, og klik derefter på Kopier.
15. Højreklik på mappen %SYSTEMROOT%\System32, og klik derefter på Sæt ind.
16. Find filen Autoexec.nt, højreklik på filen Autoexec.nt, og klik derefter på Kopier.
17. Højreklik på mappen %SYSTEMROOT%\System32, og klik derefter på Sæt ind.
18. Find filen Command.com, højreklik på den udvidede fil Command.com, og klik derefter på Kopier.
19. Højreklik på mappen %SYSTEMROOT%\System32, og klik derefter på Sæt ind. Genstart computeren.
Hvis problemet fortsætter, skal du kopiere filerne Autoexec.nt og Config.nt fra mappen Repair i Windows til mappen System. Det kan du gøre ved at følge disse trin: 1. Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\repair, og klik derefter på OK.
2. Højreklik på Autoexec.nt, og klik derefter på Kopier. 
3. Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\system32, og klik derefter på OK.
4. Højreklik et vilkårligt sted i mappen, og klik derefter på Sæt ind.
5. Højreklik på filen Autoexec.nt, som du lige har kopieret, og klik derefter på Egenskaber.
6. Marker feltet Skrivebeskyttet, og klik derefter på OK. 
7. Kopier filen Config.nt ved at gentage trin 1 til 6.
Bemærk! Filerne skal være skrivebeskyttet, ellers fjernes de, når du genstarter Windows.

http://support.microsoft.com/kb/324767

Hold da kæft, et indlæg Shockeret

Jeg vil gerne sige undkyld for at tro, du bare var en spammer!!!! Men som sagt fandt jeg selv ud af det.

molle
Landsholdsspiller

« Svar #5: 10 Dec 2006, 23:27 »

Der satme mange trin i hvert fald... men siden stod øvers på google (og google har altid ret)

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010