home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:31:04 morfar Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 868 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Stoppet igen] F.C. København - "Den Umulige Drøm"
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet igen] F.C. København - "Den Umulige Drøm"  (Læst 74214 gange)
Mikkellas
Gæst

Sv: F.C. København - "Den Umulige Drøm" (FM 2007)
« Svar #90: 14 Dec 2006, 22:31 »

Ja, men de var vel heller ikke lige så gode Smiley

Berendt
Manager

« Svar #91: 14 Dec 2006, 22:32 »

hehe, nej, ikke efter min mening Smiley

Berendt
Manager

« Svar #92: 15 Dec 2006, 03:12 »

Superligaen mod Esbjerg fB

Lørdag d. 9/9-2006

Skadet M. Allbäck , 15'
1-0 M. Pode , 25''
1-1 N. Demba-Nyrén , 51'
1-2 J. Bech , 59'
2-2 T. Linderoth , 69'
3-2 O. Wendt , 75'

Det var top mod bund, da Superligaens nummer et, F.C. København tog imod nummer elve, Esbjerg. Det eneste F.C. København kunne bruge efter nederlaget til AaB var en sejr:
Målmand: Jesper Christiansen
Forsvar: Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Verdan Corluka - Oscar Wendt
Midtbane: Bjørn Helge Riise - Tobias Linderoth (defensiv) - Atiba Hutchinson (Offensiv) - Jesper Grønkjær
Angreb: Marcus Allbäck - Marcus Pode
Bænk: Wang Dalei , Nikolaj Hansen , Martin Bergvold , Kristoffer Hæstad , William Kvist , Michael Silberbauer , Fredrik Berglund
På vej tilbage: Thomas Villadsen , Gunnar Thor Gunnarsson , Lasse Qvist , Wesley Sonck
Skadet: Brede Hangeland

Efter et sammenstød med Linus Smedjegården måtte Marcus Allbäck gå ud allerede efter et kvartet, han blev erstattet af den tidligere Esbjerg-angriber Fredrik Berglund. 10 minutter efter udskiftningen opfangede Marcus Pode en lang bold fra Michael Gravgaard og udplacerer flot Lars Wind i Esbjerg-målet, 1-0. Den stilling holdte til pausen.

5 minutter inden i anden halvleg blev Njogu Demba-Nyrén spillet fri i F.C. Københavns felt, og kunne uden problemer scorer til 1-1. Det er også Esbjerg der scorer kampens næste mål, da den tidligere F.C.K.'er Jesper Bech sender bolden forbi Jesper Christiansen til 1-2. Med lidt over 20 minutter tilbage er det Tobias Linderoth der får F.C. København tilbage i kampen da han sender et frispark direkte i mål. Et flot københavns angreb slutter bragt, da Oscar Wendt sender et drømmehug over i modsatte hjørne til 3-2. Efter målet tager F.C. København Michael Gravgaard og Jesper Grønkjær ud, de bliver ersattet af Nikolaj Hansen og Kristofer Hæstad.

F.C. København vinder en tæt og spændende kamp fortjent med 3-2.

Så fik F.C. København styr på trænerteamet

Søndag d. 10/9-2006

I dag kunne man på F.C. København hjemmeside læse at klubben har valgt at sige farvel til fire trænere, samt den spillende træner Benny Gall. De fire andre trænere var Jesper A. Andersen, Preben Jensen, Niels Sørensen og Per Poulsen.
De fyringer betyder at Bård Flovik fremover skal have ansvaret for andenholdet i 2. Division Øst, og at der er hentet nye trænere til klubben.
De nye trænere er svenskerne Mikael Källström, der kommer til fra svenske Häcken, Lars Ternström, der kommer fra svenske GAIS, Eijlert Björkman, der før var ungdomstræner i IFK Göteborg, Michael Brundin, som ikke var i nogen klub, men blandt andet har spillet for AIK og i Portugal, og til sidst de to danskere Finn Rosenbæk og Lars Bo Christensen, ingen af dem kommer fra en anden klub.
Samtidig har alle trænere fået deres ansvarsområder:
Styrketræning: Peter Nielsen
Aerobic: Anders Storskov
Målmandstræning: Per Wind og Peter Kjær
Taktisktræning: Pål Arne Johansen
Teknikstræning: Michael Brundin
Defensivtræning: Lars Ternström og Mikael Källström
Offensivtræning: Eijlert Björkman
Afslutninger: Lars Bo Christensen
Dødbolde: Fin Rosenbæk, som med ungdomsspillerne får hjælp af Henrik Mamsen
Det skal lige bemærkes at hverken Bård Flovik eller Torben Storm har fået et område, da de begge er trænere for henholdvis anden- og ungdomsholdet.

Champions League mod Benfica

Tirsdag d. 12/9-2006

Skadet L. Mokoena , 92'

Fernando Santos var før kampen ude og fortælle pressen at han anser Bjørn Helge Riise for at være københavners største trussel, mens Nicklas Lyhne Johansen har været overraskende tavs. Der er ingen tvivl om at F.C. København vil gøre en god figur i deres første Champions League kamp:
Midtbane: Bjørn Helge Riise - Tobias Linderoth (defensiv) - Lebohang Mokoena (Offensiv) - Jesper Grønkjær
Angreb: Marcus Allbäck - Marcus Pode
Bænk: Wang Dalei , Nikolaj Hansen , Atiba Hutchinson , Kristoffer Hæstad , William Kvist , Michael Silberbauer , Lasse Qvist
På vej tilbage: Gunnar Thor Gunnarsson , Wesley Sonck

Der var ikke overraskende Benfica der sad på det meste af første halvleg, dog uden at de for alvor blev farlige. F.C. Københavns spillere havde svært ved at finde hinanden, og i det hele taget vende sig til Benficas tempo.

I pausen tog F.C. København Marcus Pode ud, og ind istedet blev Lasse Qvist sendt på banen, for første gang siden han fik en skade for tre uger siden. F.C. København forsøgte at ligge et højere pres i anden halvleg, hvilke gav et par chancer i starten af halvleg. Med en lille halvtime igen havde Benfica kampens hidtige største chance, da Kostas Katsouranis sendte bolden på overlæggeren. Med 10 minutter igen får Lasse Qvist hans første chance, da Marcus Allbäck spiller ham helt fri på kanten af feltet, desværre sparke Lasse Qvist lige ved siden af mål. 1 minut inde i overtiden før Nuno Gomes bolden i F.C. Københavns mål, men det bliver korrekt annulleret da Nuno Gomes var offside. I det efterfølgende kontraangreb fra F.C. København blev Lebohang Mokoena skadet da han tabte en duel med Luisão der sendte bolden ud til hjørnespark. Lebohang Mokoena blev ersattet af Nikolaj Hansen.

F.C. København fik en acceptabel debut i Champions League da de spillede 0-0 mod Benfica på Estádio do Sport Lisboa e Benfica.
I gruppens anden kamp spillede Arsenal og Roma 1-1 i London.

Superligaen mod F.C. Midtjylland

Søndag d. 17/9-2006

1-0 D. Sørensen , 10'

Efter at havde gjort god figur er klubbens første Champions League kamp, venter Superligaens nummer otte. F.C. København er på forhånd favoritter. Samtidig er der debut til Wesley Sonck og Gunnar Thor Gunnarsson:
Målmand: Thomas Villadsen
Forsvar: Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Verdan Corluka - Gunnar Thor Gunnarsson
Midtbane: Bjørn Helge Riise - Tobias Linderoth (defensiv) - Mads Laudrup (Offensiv) - Jesper Grønkjær
Angreb: Wesley Sonck - Lasse Qvist
Bænk: Jesper Christiansen , Nikolaj Hansen , Atiba Hutchinson , Kristofer Hæstad , William Kvist , Michael Silberbauer , Marcus Pode

Det var F.C. Midtjylland der fik kampens første mål da Frank Kristensen fik bolden i mål. Dog var han offside da han modtog bolden, så det blev annulleret. Kort efter havde F.C. Midtjylland igen bolden i mål, denne gang var det Dennis Sørensen der heade et hjørnespark i mål, 1-0. Det kunne godt ses på københavnernes spil at flere af spillerne var nye på holdet, og lige vendt tilbage fra skader, selvom de havde bolden meget, kom de ikke helt frem til ordentlige chancer. F.C. Midtjylland var foran 1-0 ved pausen.

I pausen blev Lasse Qvist taget ud, og ind i stedet for ham kom Marcus Pode. I startet af anden halvleg hang spillet lidt bedre sammen for F.C. København, der havde haft godt af lige at snakke om tingene i pausen. Men langsomt som kampen skred frem, var det som om spillet begyndt at falde sammen for begge hold, hvilke betød at anden halvleg ikke var noget at råbe hurra for.

F.C. København taber til et midtjysk mandskab der var mere klar på dagen, og arbejdede bedre for sejren.

Pokalturneringen mod Frederikshavn fI

Onsdag d. 20/9-2006

0-1 W. Sonck , 9'
0-2 W. Sonck , 64'
Skadet M. Laudrup , 75'
0-3 W. Sonck , 78' (straffe)

Efter nedelaget mod F.C. Midtjylland havde F.C. København brug for genoprejsning. Pokal-kampen mod lilleputterne fra Frederikshavn var en kærkommende mulighed:
Målmand: Thomas Villadsen
Forsvar: Lars Jacobsen - Nikolaj Hansen - Verdan Corluka - Gunnar Thor Gunnarsson
Midtbane: Bjørn Helge Riise - Kristofer Hæstad (defensiv) - Mads Laudrup (Offensiv) - Marcus Pode
Angreb: Wesley Sonck - Lasse Qvist
Bænk: Jesper Christiansen , Michael Gravgaard , Michael Silberbauer , Jesper Grønkjær

F.C. København lagde ud med et tungt pres på nordjyderne, og efter næsten 10 minutter er det lejesvenden Wesley Sonck der gør det til 1-0, da han header et indlæg fra Lasse Qvist i mål. 10 minutter efter scoringen viste Wesley Sonck igen farlighed da han ikke har kun havde et skud på stolpen, men to. Frederikshavn formåede at modstå et utrolig pres fra F.C. København, der ved pausen kun var foran 1-0 trods 56% af spillet og 10 chancer, hvor de 7 af dem var inde for målet.

Frederikshavn startede anden halvleg med en frisk indstilling, og havde efter 30 sekunder deres første chance i kampen. Med en lille halvtime igen, var det igen Wesley Sonck der afsluttede et flot københavnsk angreb, da han satte en kølig inderside på Mads Laudrups frispilning. Da der manglede godt 15 minutter landte en ellers velspillende Mads Laudrup forkert og måtte gå ud med en skade. Han blev erstattet af Jesper Grønkjær. Med lidt over 10 minutter igen fuldendte Wesley Sonck sit hattrick, da han sikkert scorede på et straffe begået mod Lasse Qvist. Med 5 minutter igen blev en småskadet Wesley Sonck taget ud, og afløst af Michael Gravgaard.

F.C. København vandt som forventet en let kamp mod Frederikshavn.

Lodtrækning i Pokalturneringen

Torsdag d. 21/9-2006

I dag blev der trukket lod til rjerde runde i den danske Pokalturnering:
Frem (D1) - OB (SL)
AaB (SL) - Brøndby (SL)
Vejle (SL) - F.C. Nordsjælland (SL)
F.C. Midtjylland (SL) - Randers (SL)
Aarhus Fremad (D1) - Viborg (SL)
Lyngby (D1) - Silkeborg (SL)
Holbæk (D2Ø) - AC Horsens (SL)
Næstved (D1) - F.C. København (SL)

Det betyder at F.C. København i næste runde skal møde topholdet fra Viasat Division, Næstved.

Superligaen mod Odense Boldklub

Søndag d. 24/9-2006

0-1 J. Grønkjær , 1'
Skadet L. Qvist , 21'
0-2 O. Wendt , 35'
1-2 J. Absalonsen , 65'
1-3 M. Pode , 86'

For at ligge afstande til nogle af forfølgerne var F.C. København nød til at vinde over OB:
Midtbane: Bjørn Helge Riise - Tobias Linderoth (defensiv) - Lebohang Mokoena (Offensiv) - Jesper Grønkjær
Angreb: Marcus Pode - Lasse Qvist
Bænk: Wang Dalei , Gunnar Thor Gunnarsson , Kristofer Hæstad , Martin Bergvold , William Kvist , Michael Silberbauer , Marcus Allbäck
Skadet: Brede Hangeland , Nikolaj Hansen , Mads Laudrup , Wesley Sonck

Der skulle ikke gå mere end 16 sekunder, før de tilrejsende fans fra København fik noget at juble over. Jesper Grønkjær tæmmede en aflevering fra Bjørn Helge Riise, og sendte bolden over i modsatte hjørne, 0-1. Desværre var det også med triste miner at de 20 minutter senere måtte se deres unge stjerne Lasse Qvist halte fra banen, for at blive afløst af Marcus Allbäck. Efter et lille kvarter på banen var det Marcus Allbäck der headede bolden videre til en fremløbende Oscar Wendt, som fra kanten af feltet sendte bolden forbi en chanceløs Arek Onyszko, 0-2.

I anden halvleg var det OB der fik den første chance efter 5 minutter, men Johan Absalonsen sendte sit skud over mål. 5 minutter senere var Johan Absalonsen mere effektiv da han sendte et indlæg fra Chris Sørensen mellem benene på Jesper Christiansen. 5 minutter før tid, satte Marcus Pode panden på et indlæg fra Jesper Grønkjær og lukkede kampen 3-1.

F.C. København går med sejren ind i oktober på førstepladsen 3 point før F.C. Nordsjælland.

Stillingen i Superligaen

Søndag d. 24/9-2006

Berendt
Manager

« Svar #93: 15 Dec 2006, 16:18 »

God weekend til alle dem der følger med i min blog, og da også til alle jer andre Wink da min kæreste mener jeg ikke skal skriv blog når jeg er sammen med hende, må i vente til mandag med en update Wink men der har jeg heldigvis fri hele dagen Smiley

Rullende Øjne

Møller
Gæst

« Svar #94: 15 Dec 2006, 17:01 »

God update, og god weekend hos damen Smiley

KUTGW

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #95: 16 Dec 2006, 12:54 »

God blog - underholdende læsning.

Dog vil jeg blive glad, hvis du vil lave screenshots af alle dine nyindkøb, da nogen af trods alt ikke er helt kendte :-)

mvh,
mathias

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #96: 16 Dec 2006, 13:15 »

Dumme kæreste ticked off
Ej, god weekend Opstemt

Berendt
Manager

« Svar #97: 16 Dec 2006, 17:16 »

God update, og god weekend hos damen Smiley

KUTGW
Takker... Har faktisk lige lidt fritid fra hende nu Peace ... tror jeg skal spille lidt Smiley

God blog - underholdende læsning.

Dog vil jeg blive glad, hvis du vil lave screenshots af alle dine nyindkøb, da nogen af trods alt ikke er helt kendte :-)

mvh,
mathias
Vil jeg lige se på, der er mange nye spillere jo Wink

Dumme kæreste ticked off
Ej, god weekend Opstemt
Jeg synes sku hun er meget dejligt... Wink
men også god weekend til dig Opstemt

Rullende Øjne

Berendt
Manager

« Svar #98: 16 Dec 2006, 20:24 »

Vil gerne lige hører om der er stemning for en kort update (et par kampe) eller om jeg skal vente til starten af næste uge, og så komme med en længere update?

Rullende Øjne

Mikkellas
Gæst

« Svar #99: 16 Dec 2006, 20:25 »

Jeg kunne godt tænke mig en update! Smiley

KF
Landsholdsspiller

« Svar #100: 16 Dec 2006, 20:25 »

Du skal ikke skrive blog, når du er sammen med kæresten!! - jeg ville dog ikke have noget i mod en lille kort update Smiley.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Møller
Gæst

« Svar #101: 16 Dec 2006, 20:25 »

Gør hvad du har lyst til Smiley

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #102: 16 Dec 2006, 20:27 »

Nemmerlig!  Wink

Berendt
Manager

« Svar #103: 16 Dec 2006, 20:27 »

Jeg kunne godt tænke mig en update! Smiley
Hehe, okai, så kommer der en omlidt... Wink

Du skal ikke skrive blog, når du er sammen med kæresten!! - jeg ville dog ikke have noget i mod en lille kort update Smiley.
hehe, hun havde lige nogle ting hun skulle ordne derhjemme, så her sidder jeg Wink der kommer update senere

Som sagt, der kommer en update senere Smiley

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #104: 16 Dec 2006, 20:43 »

Vil jeg lige se på, der er mange nye spillere jo Wink

Det var nu også mest tænkt til fremtidige indkøb :-)

Men jeg ville dog ikke have noget imod screenshots af spillere du finder mest interessante, ville jeg ikke klage.

mvh,
mathias

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 30 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010